القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جحيم الأسد البارت الخامس بقلم : ميساء عنتر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت الخامس ( جحيم الأسد )


سيف : انتي اسمك ورد 

البنت : الله ورد 

سيف : ايوا وانتي أمانة عندي اخوكي مسافر وسايبك عندي 

ورد : طب فين بابا وماما واي ال عمل فيا كدا 

سيف : اهلك متوفين من وانتي صغيرة وانتي يستي عملتي حادثة بسيطة عشان كدا انتي هنا 

ورد : اممم طب انا هخرج أمتي 

سيف : لما الدكتور يقول 

ورد بتحاول تقوم بس مش عارفة 


ورد : أنا أنا مش حاسة برجلي لي 

... عشان انتي مشلولة ي حبيبتي 


سيف بص وراه لقي ست كبيرة ملامحها باين عليها القسوة 

ورد بصدمة : مشلولة 

سيف بعصبية شد الست لبرا : انتي مين ي ست انتي

... أنا هيام ام المحروسة دي  

سيف بصدمة : امها 

هيام : اه امها 

سيف باستغراب : ازاي امها ازاي جالك قلب وتقوللها كدا دا بدل ما تخديها في حضنك 

هيام : أنا ..... 

سيف : ايييي 


.....🖤 


في شقة أسد" 

أسد بصوت عالي : رهف رهف 

رهف بصوت باكي : نعم 

أسد بخبث : البسي هخرجك 

رهف فرحت فكرت أنه بيصالحها كدا : بجد ي أسد 

أسد : ايوا بسرعة والا هلغي الخروجة 

رهف بفرحة طفلة : خمس دقايق وهخلص 

وطلعت تجري علي اوضتها عشان تلبس  


أسد : ماشي ي رهف يانا يانتي  ي حبيبتي 

وفعلا معداش كتير ورهف كانت لبست ونزلت 


رهف بابتسامة : أنا خلصت 

نظر لها أسد من فوق لتحت كدا و : تمام يلا 


اخدها واتجهوا الي وجهتهم 


..... 


في غرفة انجي" 

انجي بدلع : قولي ي ميزو 

معتز : اي ي قلب ميزو 

انجي : هيا مين ال منير معاها علطول الفترة دي 

معتز بسكر : اممم دي واحدة غنية اوي اوي 

انجي : اسمها اي ي حبيبي 

معتز : اسمها ش وفقد الوعي من كتر ما شرب 

انجي بزهق : اوووف دا وقته 


**** 

في منزل يبدو عليه البساطة والحنية" 


ياسمين : عمتو عاملة اكل اي 

وفاء بحب : سووما عاوزة تاكل اي 

ياسمين بتفكير : اممم نفسي في بشاميل وبانيه اوي 

وفاء : بس كدا عيوني ي حبيبتي 

ياسمين : طب يلا خلصي بسرعة علي ماخلص مذاكرة 

وفاء : حاضر ي حبيبتي 

وقامت دخلت المطبخ وبدأت تجهز الغدا 


.... بس بس تعالي 

ياسمين : عاوز اي ي معاذ 

معاذ : تعالي بس ي اوزعة اقولك 

ياسمين : خير قولتلك أنا مش اوزعة 

معاذ : ششش انتي عارفة مين جاي النهاردة 

ياسمين باستغراب لانه موطي صوته : مين 

معاذ : ال هيجي قاطع كلامه صوت الجرس 

ياسمين : هروح افتح واجي 

وراحت فتحت واتفاجئت لما لقت سيف قدامها شايل ورد 


ياسمين بصدمة : س س سيف 

سيف : اوعي كدا من قدامي وبعدها عن طريقه ودخل 

معاذ : مين دي ي سيف 

سيف : هقولك بعدين ودخل اوضته وحط ورد علي السرير : بصي ي ورد أنا هطلع اجبلك اكل واجي خدي الدوا دا وارتاحي حبة علي ما ارجعلك ي حبيبتي 

ورد بطاعة : حاضر 


وفعلا خدت الدوا ال كان فيه نسبة مخدر ونامت 


وفاء : مين دي يابني 

سيف حكالهم كل حاجة ماعدا أنها مغت*صبة طبعا 

وفاء : ي حبيبتي ي بنتي ربنا يشفيكي يارب 

معاذ بشفقة عليها : هو في أهل كدا حرام عليها والله 

سيف : اهو ال حصل بقي ماما خلي بالك منها والنبي 

وفاء : في عنيا ي حبيبي متقلقش. 


سيف بص لياسمين ال واقفة والدموع في عينيها وقال: مالك ي بنت عمي 

ياسمين بتماسك : سيف أنا عاوزاك 

سيف قام راح عندها : خير 

ياسمين خدته ودخلوا اوضة الضيوف : سيف انت ..... 


جحيم الأسد 

بقلم : ميساء عنتر


 يتبع

تكملة الروايه من هنا 

تعليقات

التنقل السريع