القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اسيرة الماضي البارت الثالث الأخير بقلم ريم محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


"الجزء التالت والأخير"


_نورا بصدمة:خطب؟؟

بالسهولة دي طب وكُلّْ الى عيشناه سوا دَ وهم؟؟ 


*حسيت بوجع كبير أوى أوى وكدا أنا لازم أحارب وأحاول عشانه أكيد تصرفاته اللطيفة معايا مش وهم متأكدة إنّْ فى حاجة فى الموضوع؟*


&&&&&&&&&&&&&&&

*لقيت أدهم عامل لايف وبيتكلم من خطوبته قررت ألبس وأتشيك وأروح هناك أشوف سيا دى*


_نورا بعِند:هتروحي معايا يا أمنية؟


_أمنية:أنتِ أتجننتي؟؟


_نورا:لأ، بس أنا من حقي أخد فرصة


_أمنية:طب يلا ولازم نكون أشيك ناس فى الخطوبة 


_نورا:دَ أكيد 


*لبست وأتشيكت ونزلت وأنا مضايقة وعلى أخري*


&&&&&&&&&&&&

"فى حفلة الخطوبة"


_سيا:فرحانة كتير أنّي معك 


_أدهم بعملية:أنا أكتر 


_نورا: مساء الخير ،أحبّْ أبارك لمُديري فى الشُغل على الخُطوبة دى 


_أدهم بغضب:تعالي معايا 


_نورا ببرود:تمام 


_أدهم:جيه تعملي إيه 


_نورا:أرجعك يا أدهم ،أنا تعبت وندمانة على الى حصل والوجع الى سببته ليك أنا حسيت بيه 


_أدهم:من يومها وأنتِ دمرتي قلبي وجيه بعد إيه بعد ما كسرتيني 


_نورا:أنا أسفة مهما أقول هفضل غلطانة بس صدقني مبحبّْش غيرك 


_أدهم بوجع:تمثيلك هايل 


_نورا:تمثيل!!، أكبر دليل مرتبطش لحد دلوقتي ورافضة أى إرتباط وتقولي تمثيل؟


_أدهم:أمشي يا نورا عشان خاطري 


_نورا بوجع:وكلامي؟، دَ أخر كلام عندك؟


_أدهم:اه 


&&&&&&&&&&&&&&&&


_أدهم: الخطوبة خلصت ياريت كله يمشي 


_سيا:أنت منيح؟


_أدهم:معلش يا سيا ياريت تسيبيني لوحدي 


_سيا:تمام متل ما بدك ،لما تكون منيح رح أتصل فيك 


_مُراد بقلق:أنت كويس؟


_أدهم بألم:لأ، تعبت يا مُراد ومش قادر كُلّْ أحاول أسامحها أفتكر الى حصل 


"فلاش باك"


_أدهم بتَيتُم:أنا بحبّْك يا نورا تقبلي تتجوزيني 


_نورا بتعالي:أنا هتجوز جرسون؟؟ مشفتش نفسك قبل ما تتقدم؟


_أدهم بألم:مالها حالتي؟ أنا مضحكتش عليكِ وبشتغل ليل نهار عشان أوفرلك حياة كويسة ومُستعد أعمل أى حاجة عشانك 


_نورا:للأسف مرفوض 


"باك"

_أدهم:عارف إحساس الخذلان دَ جربته من أهم شخص في حياتي داست على قلبي بحاول أنساها بسيا وياريتني نسيتها!


_مُراد بحِنية:بس أنا شايف الندم فى عينها وكسرة قلبها انهاردا ،هي ندمانة وبتحبّْك أديها فرصة 


_أدهم:وأنا مين يداويني؟؟


_مُراد:هى، هى الوحيدة الى تقدر تعمل دَ هى دائك ودوائك يا أدهم


_أدهم:روح أنت يا مُراد أكيد تعبت وسبني لوحدي


_مُراد:متأكد؟ حالك ميطمنش 


_أدهم:متأكد،أنت تايه عني 


_مُراد:طيب سلام


*بعد ما مُراد مشي فضلت أكسر فى أى حاجة تقابلني وأفتكر كلامها أحس بوجع وببقي عاوز أقولها كفاية بُعد بس مش قادر أسامحها* 


&&&&&&&&&&&&&&

"فى بيت نورا"


_نورا:أنا تعبت أعمل إيه أكتر من كدا عشان يصدق أني بحبّْه وندمانة ومن بعده تعبت 


_أمنية بحُزن: خلاص متعيّطيش ،حقك علىّ 


*أترميت فى حُضن أمنية وفضلت أعيّط دى الطريقة الوحيدة الى بستجمع نفسي فيها العِيّاط*


_أمنية:جتلي فكرة 


_نورا:فكرة إيه؟


أمنية:هقولك **********


&&&&&&&&&&&&&&&&


"أنهارت حُصوني جميعُها وقُمت ببناء جدار منيع ككقناع مزيف يجعلني كتمثال صلب"


"فى الشركة"

_نورا بعملية: صباح الخير يا أدهم بيه أتفضل قهوتك 


_أدهم بإستغراب:أنتِ كويسة


_نورا:اه، الحمد لله


_أدهم:عُيونك مالها؟


_نورا:مش مُهم عُيوني المهم الشُغل فى صفقة بعد نص ساعة بالظبط


_أدهم:أتنفخت من العيّاط صح؟ 


_نورا:هعيّط ليه؟


_أدهم:عشاني


_نورا:طالما عارف كُلّْ حاجة بتسأل ليه؟


_أدهم:بحبّْ أسمع منك متعيّطيش عشان خاطر حد تاني 


_نورا:بس أنت مش أى حد


_أدهم بألم:ياريتني قادر أسامحك يا 


_نورا:مش قادر تنطق إسمي؟


_أدهم:صدقيني أنتِ هتنهينا أحنا الاتنين


_نورا:قصدك، نهيت نفسي


_أدهم:وأنا منهي من ساعتها 


_نورا:بس من حقي أخد فرصة


_أدهم:أنتِ واخدة قلبي أساسًا بس مش قادر أديلك فرصة 


_سيا:أحم أحم ، صباح الخير كيفك 


_أدهم بعملية: صباح النور،الحمدلله كويس 


أعرفك الأنسة نورا السكرتيرة بتاعي ،سيا 


_سيا:أتشرفت فيكِ 


_نورا بغيرة:وأنا كمان،همشي أنا 


&&&&&&&&&&&&&&

_سيا:لك كتير غيرانة معقولة غيرانة مني 


_أدهم بإستمتاع:ودَ المطلوب خليكِ على كدا


_سيا:عنجد بدي أتعرف عليها 


_أدهم:هى حاجة قمر كدا تحبّْي تتعاملي معاها وتخافي تكسريها 


_سيا:لك أنا الى رح غار منها من كلامك 


_أدهم:معلينا،المُهم هنقعد صفقة مع الوفد الياباني 


_سيا بعملية:تمام 


"فى قاعة الإجتماعات"


_نورا بتعب:هستأذن أنا 


_أدهم بقلق:فى حاجة؟


_مُراد بعملية:طيب نكمل إجتماعنا جت حاجة طارئة لمستر أدهم 


&&&&&&&&&&&&&


_أدهم بقلق:أنتِ كويسة


_نورا:اه


_أدهم:شطنتك فيها شكولاتة ليه؟


_نورا:عرفت منين؟


_أدهم:الكيسة واضحة أوى


_نورا:عشان بحبّْها 


_أدهم:وأنتِ عندك حساسية منها 


_نورا بإستغراب:أنت لسه فاكر؟


_أدهم:كُلّْ حاجة تخصك فاكراها 


_نورا: علفكرة ممكن مطعطلش شُغلك عشاني 


_أدهم:إذا كان قلبي متعطل عشانك يبقي شُغلي مش هيتعطل 


_نورا:وسيا هانم دى؟ 


_أدهم بعملية:لو مش قادرة تكملي شُغل خدي أجازة 


_نورا:لأ، أنا كويسة 


_أدهم بحِنية:لأ،خدي أجازة وبلاش شكولاتة وبلاش تتقلي فى الاكل عشان متتعبيش 


_نورا بإبتسامة: حاضر يا أبيه حاجة تانية؟؟


_أدهم:أبيه؟؟


_نورا:أيوا ما أنت زى أخويا 


_أدهم بعصبية:أخوكِ دَ تبليه وتشري ميته أنا مش أخوكِ 


_نورا بإستمتاع:بس أنا بعتبرك زي أخويا 


_أدهم:إنّْ سمعتك بتنطقي أبيه دى تاني معرفش هصرف أزاى 


_نورا:طالما كدا ،لسه خاطبها ليه ؟


_أدهم:دى حاجة تخصني 


_نورا:تمام، براحتك 


&&&&&&&&&&&&&


*حكيت لأمنية على الى حصل وأمنية مصممة تعمل الى فى بالها*


_نورا:أنا أحترت معاه بجد 


_أمنية:إجباري هيعترف 


_نورا:بس مش قادر يسامح 


_أمنية:هو جزء منه بس هو عاوز يشوفك وأنتِ غيرانة عليه 


_نورا:اه، فهمت،تمام 


&&&&&&&&&&&&&&


_أدهم:أرجعي الشُغل 


_نورا:وفر مجهودك وجودي مش مُهم 


_أدهم:وجودك مش مُهم؟؟ 

أمال مين الى وجوده مُهم 


_نورا:سيا هانم


_أدهم:سيا مين الى مُهمة

 دى بتشتغل معايا وكُلّْ دَ متفقين سوا 


_نورا:وأنا المفروض أصدق ؟؟


_أدهم:طب أنزلي طيب 


_نورا:أنزل ليه،روح لخطبيتك 


_أدهم:أنا مش خاطبها بجد 


_نورا: المفروض ،أصدقك أنا هدخل ومعتش تنادي 


*لقيت فى يفطة متعلقة قصاد البلكونة ومكتوب عليها بحبّْك ومكتوب إسمي جمب إسم أدهم 


والباب خبط وفتحت ولاقيت بوكيه ورد ولوحة


وبعدها أدهم ظهر  وقال 


_أدهم:تقبلي تتجوزيني وحاطط على وشوه إيموجي مُبتسم 


*حطيت إيموجي بمعنى موافقة عشان منكررش الموقف الى حصل قبل كدا ساعة ما رفضته*


_أدهم:بعشقك يا أجمل لوحة شوفتها 


_نورا: اللوحة إلى جبتها جميلة أوى 


_أدهم:أنتِ أجمل 


_نورا بتأثر:أنا أسفة على الى حصل وأنا بحبّْك أوى وموافقة أكون مراتك


_أدهم:الى حصل حصل المُهم 

أننا هنكون سوا 


"النهاية"


*عزيزي القارئ وراء كُلّْ رجل عظيم إمرأة*


*بمعنى لو نورا مش كسرته مكنش وصل للمستوى دَ فى الشغل*


*ظننت أنني تخلصت من حُبّْكِ إلاَّ أنه ظلَّ عالقًا بي*


#ريم_محمد

#نبض


*أستنوني فى حاجات جديدة بإذن الله*


رأيكوا فى النهاية ♥️🥺


 

تعليقات

التنقل السريع