القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

#البارت_السادس_والعشرون #المغرور_والدلوعه #بقلمي_ميرو_محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#البارت_السادس_والعشرون

#المغرور_والدلوعه 

#بقلمي_ميرو_محمد  *تسلمولي علي التفاعل يابنات ، وانا والله بشوف الكومنتات بس مبلحقش ارد عليكم . مساكم جنه*

وصلت بسنت علي الجامعه.......

ودخلت المحاضرا . كان حازم دخل من بدري .

حازم بيبص في ساعه وقال : الهانم متاخر ليه .

بسنت : انا انا والله .

حازم بضحك علي شكلها  : خلاص خلاص اخر تحذر تتاخري تاني .

بسنت : حاضر حاضر .ودخلت جلست بجانب زيملتها شروق. 

شروق : ايه التاخير دا كله .

بسنت : هوووف راحت عليا نومه والله .

حازم : انتي ياانسه ليسه داخله وبتتكلمي كمان وغير كده متاخر .

بسنت بغيظ من حازم : احم اسفه يابشمهندس. 

حازم : يلا نبداء من الاول .

البنت : يالهوي هنبداء من الاول .

حازم : معلش عشان زميلتكم .

بنت آخره: وهي حد قالها تتاخر .

ولد : لاء يابشمهندس  حرام ابداء عادي . المزه هتسقط كده .

حازم : نعم ياخويا . ال ايه .

الولد : اقصد بسنت .

حازم نظر لبسنت وقال: وانت عرفت اسمها منين .

ولد اخر : اصله مهتم اوي بيها يابشمهندس  😂😂😂.

حازم بغضب : ..........


#بقلمي_ميرو_محمد 


عند حياه وسما وصلو الي الشركه وكل واحده بتتقلب امام الاخره من سرعة مشيهم وخوفهم من صقر😂.


كانت نسرين تجلس في المكتب مع صقر بيشتغلو ودخلت حياه وسما داخل المكتب .

نظر صقر في الساعه هو الاخر وقال .

صقر : ايه التاخير دا كله .

سما : والله يابشمهندس غصب عننا اصل اصل ر.راحت....

صقر : في ايه متكلمو اتاخرتو ليه .

حياه : انتي خايفه كده ليه . انتي شغاله معايا ياسما . ثم وجهت كلامها لصقر : وفيها اتاخرنا .

نسرين : هي وكاله من غير بواب . دا شغل . 


حياه : لو سمحت متتدخليش في الملكيش فيه .

نسرين : لاء ليا واحنا مش مطرين شغلنا يتاخر بسببك .

حياه : ايوه معلش انتو الهو مين .

نسرين : انا وصقري .

حياه رفعت حجبها وقالت : وانا ميخلصنيش شغلك انتي وصقرك يقف عليا . ثم وجهت كلامها لصقر .

حياه : لو سمحت يابشمهندس صقر انا مش هشتغل عندكم تاني . 

صقر : هو ايه الانتو بتكلمو في دا كل واحده عامله تكلم بمزاجها . الكل يسكت ويسمعني . 

يااستاذه نسرين البكلميها دي قبل متكون شريكه لينا هنا في الشركه هي مراتي تبقا زوجة صقر الهلالي لو انتي نسيتي . ثانيا مش انتي التقولي شغلنا وقف ولا لاء ثالثا انا البشمهندس صقر بنسبه ليكي يعني مسمعكيش تقولي صقري دي تاني . ودلوقتي اتفضلي علي مكتبك عشان عاوز مراتي علي انفراد .


 قامت نسرين بغضب وضيق ونظرت الي حياه بتوعد وخرجت برا المكتب .


 ثم وجه كلامه لسما . وانتي ياسما اتفضلي علي شغلك ومتتاخريش تاني .

سما : حاضر يااستاذ صقر عن ازنكم . وخرجت هي الاخره الي الخارج. 


اما حياه فكنت مبسوطه اوي من كلام صقر . 


قام صقر من مكانه واتجه الي حياه . 


صقر : ممكن افهم القمر بتاعي مضيق ليه .

حياه : عارف ياصقر ياهلالي حسابك تقل معايا اوي .

صقر بضحك : ههههههه اعتبرو تهديد .

حياه : ايوه ومتكلمش معايا عشان انا مش بكلمك .

صقر : تؤتؤ لاء وانا ميخلصنيش تكوني زعلانه مني . وراح اخدها في بوسه طويله جدا .


 حتي دخل حسام اخو عليه . .....


ابتعد صقر بسرعه عن حياه  . وحياه اتحرجت جدا 


حسام : احم انا اسف افكر لوحدك.

صقر : احم لاء مفيش حاجه تعالي وصلت امتي . 

حياه : احم طب انا هخرج . وجريت علي برا بسرعه . 

ابتسم صقر علي دلوعتو وقال : تعالي ياسحس .

حسام : ماشيه معاك ياعم .

صقر : اتلم ياض . خلينا في شغل .

حسام : لاء متهزرش انا ليسه واصل .

صقر : طب تمام افهمك طبيعية الشغل وبعدها روح البيت عندي ارتاح .

حسام : اوكي . وبداء حسام وصقر يكلمو في الشغل .


عند ميار في المستشفي  .....


وصلت ميار المستشفي وهي بتجري .

وليد شافها وقال : انتي بتجري ليه يادكتوره . وايه التاخير دا .

ميار بتاخد نفسها بلعافيه : اص.اصل انا ..ك.كنت 

وليد : اهدي اهدي خدي نفسك الاول .

ميار : هوووف . مش قادره .

وليد : بتجري ليه كده .

ميار : عشان اتاخرت .

وليد : وتاخرتي ليه .

ميار وحبت تغيظو : اصل كنت بشرب الشاي مع زميلي .

وليد : نعم ياختيييييي .

ميار: احم عن ازنك اشوف شغلي .


وليد شدها واخذها علي مكتبه .


ميار : اوع ايدك سبني ياوليد ايدي بتوجعني .

وليد سبها : قوليلي بقا كنتي بتقولي ايه .

ميار بخوف منه : كنت كنت بقول الشاي .

وليد : ايوه الشاي . طب بصي بقا انا بقا هكتب كتبي عليكي زي حياه وصقر . عشان تفهمي انك تخصيني طلاما الكلام مش جايب نتيجه معاكي .

ميار بصدمه : انت هت.خطفني وتجوزني .

وليد بحب : ايوه هخطف.ك من العالم دا كله . هخطف.ك جوه قلبي . ميار انا بحبك . والله بحبك انتي .

ميار : طب طب ومها .

وليد : والله مافي حاجه بنا هي مجرد صديقه وبس .

ميار بفرحه : بجد ياوليد .

وليد : بجد ياقلب وليد .وحض.نو بعض .....


#بقلمي_ميرو_محمد 


في مكان ما .......


مجهول : ايوه ياباشا احنا عرفنا انها عايشه مع الدكتور ....

الباشا: طب هي فين دلوقتي. 

المجهول: هي بتشتغل في شركة صقر بيه .

الباشا : تعرفوها وتجبوها عندي .

المجهول : حاضر ياباشا في اقرب وقت هتكون عندك .

الباشا : وعينكم متنزلش من عليهم لحد متعرفوها .

المجهول : اومرك ياباشا .واغلق الهاتف ...........


في الجامعه .......


حازم بغضب: اطلع برا انت وهو .

الولد : بس يابشمهندس. 

حازم بزعيق: قوووولت بررررا .

خرجو الولدين الي الخارج .

حازم : يلا نبداء ومسمعش صوت حد.


شروق صديقة بسنت: هو مالو اتنرفز كده ليه لما الواد اكلم عنك .

بسنت : ها لاء متخديش في بالك . 

وبعد وقت خلصو محاضرا وخرج حازم وكان منتظر بسنت في الخارج . ثم حرجت بسنت هي كمان .

حازم : بسنت يلا اركبي . 

بسنت : لاء مش عاوزا .

حازم : يلا بقول منا مش هسيبك تمشي لوحدك . ركبت بسنت مع حازم العربيه .

بسنت : احنا هنروح فين .

حازم : هنروح علي الشركه . وبعد وابقي روحي مع حياه . عشان عندي اجتماع مع صقر واتاخرت جدا عليه .

بسنت : اوكي


في الشركه ......

ظلت حياه تشتغل هي وسما من لما وصلت اصبح الشركه . ولما تاكل شيأ او تفطر . 

حياه : اووف كل دا انا تعبت اوي .

سما : طب نرتاح شويا ونكل وبعدين نكمل .

حياه : لاء لازم اخلص عشان اعرف الزفته نسرين اني قدها واني بعرف اشتغل كويس . ورجعت تاني تشتغل . 


عند صقر ...

خلص صقر مع حسام ..

حسام : ياااه اخيرا ياراجل

صقر : اخيرا ايه يابني انا يدوب بفهمك الشغل هيمشي ازاي . وبكرا وليد هياخدك المصنع .

حسام : ماشي يايسطا .

صقر : لاء ياحبيبي اسطا واخويا وكلام من دا مش هنا . هنا انا اسمي البشمهندس صقر. فاهم .

حسام : خلاص ياعم فين بقا الورق الهخد بكرا .

صقر : اخ فكرتني اصبر هخلي سما تجيبو ......


عند حياه....

بدات حياه تجيلها دوخه ومش شايفه من الصداع.

سما : لاء بجد لازم ترتاحي .

حياه : خلاص اهو قربنا نخلص. ورن صقر علي سما .

سما : ايوه يااستاذ صقر. 

صقر : هاتي الملف بتاع المصنع ياسما .

سما : حاضر  ثواني وهكون عند حضرتك .  نظرت سما الي حياه 

حياه : هتفضلي تبصيلي كده قومي وصلي الملف .

سما : يالهوي دماغك ناشفه اوي . وقامت سما اخدت الملف الي صقر...


دقت سما الباب وبعدها دخلت .

صقر : تعالي ياسما .

حسام اول مانظر الي سما سرح في جمالها .

سما : اتفضل يافندم .

صقر : شكرا ياسما . بقولك صح هي خلصتو الورق انتي وحياه .

سما : ايوه يافندم بس .

صقر : بس ايه .

سما : حياه مفطرتش ومكلتش حاجه من صبح ووشها اصفر . وهي مش راضيه تاكل .

قام صقر بفزع من علي الكرسي وقال : ومقولتليش ليه ياسما من بدري . دي عندها السكر . وطلع الي الخارج هو وحسام وسما بسرعه . واثنا خرجهم كانت وصلت بسنت وحازم . 

حازم : ايه دا في ايه مالك ياصقر .

صقر : مفيش هروح عند حياه اشوفها مكلتش من صبح . 

بسنت : يالهوي وبرشامة السكر مخدتهاش .

صقر بغضب : كمان . هو دا الهتخدو بالكم منها  .

بسنت : والله احنا نسينا ونزلنا علي طول عشان كنا متاخرين .

حسام : انتو هتفضلو تكلمو والبت جوه هتمو.ت من الجوع ..


ذهبو جميعا الي غرفة حياه وكانت الصدمه ........


هنعرف البارت الجاي....


عاوزا تفاعل جامد كده زيكم 😘😍

تفاعل يامزز ونبي 😂

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع