#جحيم#القصر
البارت الخامس
بدأت الطائرة تحلق في الهواء علي هذا المشهد حيث كانت اعينهم متلاقية احدهم عينه بها نظرة كسر*ة وحز*ن والاخري بها نظرة انتصار وفرح
اغلقت المضيفة شباك سالي لتنهي هذا المشهد
احد الركاب بجانب سالي :اكيد حضرتك مسافرة سياحة
سالي ببرود :لا اقامة ان شاء الله
اعرفك بنفسي انا حسام المصري صاحب شركات المصري للترجمة
سالي :اتشرفت بحضرتك
حسام:طب مش هتقوليلي اسمك اي
سالي :اسمي سالي
حسام :عاشت الاسامي
سالي :شكرا
وضعت سالي السماعات لتوقف الحديث معه وتسمع اغاني
غفت سالي
وفي تلك الاثناء وقعت مذكرتها
قام حسام باخذ المذكرة ثم بدأ بفتحها وقراء ما فيها ثم وضعها مكانها جاءت المضيفة ايقظتها عندما جاءت لها بالطعام
سالي :شكرا مش جعانة ممكن تشليه
حسام :خليه عن اذنك واتفضلي انتي
حسام شكلك زعلان وتعبان ولازم تاكلي اي حاجه
سالي :شكرا مش عايزه
حسام :خليه يبقي عيش وملح
سالي :تمام
حسام :انما قوليلي بقي انتي ساكنه فين في اسطنبول
سالي :لسه معرفش والله اصل انا اول مرة اجي هنا
حسام :معقولة وجاية اقامة ؟
سالي :اه عادي
حسام :لو ماعندكيش وظيفة هنا انا ممكن اجبلك وظيفة في شركتي
سالي :مش هينفع للاسف لاني مبفهمش في البرمجة
حسام:ومين قالك اني محتاج مبرمج
سالي :بردو مش هينفع ايا كان اللي حضرتك محتاجه شهادتي مش هتناسبه
حسام:حضرتك مبتعرفيش تقري وتكتبي عربي ؟
سالي :اكيد بعرف
حسام :ده بقي اللي انا محتاجه
سالي :مش فاهمه حضرتك
حسام:بصي انا محتاج سكرتيرة في شركتي ومش شرط شهادة
سالي :مش عارفة هعمل اي بصراحة
حسام :وافقي وهتتعلمي كل حاجه بالتدريج
سالي :ممكن اسأل حضرتك سؤال
حسام :طبعا اتفضلي
سالي :حضرتك عايز تساعدني ليه اصل مبقاش في حد في الزمن ده بيساعد لله كده
حسام :قبل ما دماغك تروح بعيد انا في يوم من الايام كنت زيك كده ومحتاج اي حد يمد ايده ليا وكمان انا عندي اخوات وبخاف عليهم واتمني ان اي حاجه اعملها مع بنات الناس تتعمل مع اخواتي لاني عارف انا بعمل ايه
سالي :انا اسفه لو سؤالي ضايق حضرتك
حسام :لا ابدا سؤالك دليل علي احترامك اي حد مكانك هيمسك في الفرصة ومش هيناقش اصلا
سالي :شكرا لحضرتك
حسام:العفو ياستي ها نقول مبروك تعينك عندي
سالي :نقول مبروك
في قصر باسل
باسل يجول الغرفة ذهابًا وايابا غا*ضبًا
باسل:انا تعمل معايا كده ااااااناااا يا سالي
ليه تعملي فيا كده ده جزاء الحب اللي حبتهولك
تعالت صرا*خات باسل في الغرفة وبدأ يبكي ويكسر كل شيء امامه في الغرفة
مش هقدر استحمل بعدك عني مش هقدر بعد ما كنت عايش معاكي في سعادة وحب ارجع اعيش حياتي القذ*رة دي تاني مش هقدر علي بعدك انا حبيتك من قلبي انا غيرت نفسي وغيرت كل حياتي عشانك
ليه يا سالي تعملي فيا كده واشتد بكائه وصرا*خه
وبعد مرور ساعة خرج باسل من غرفته
باسل بزعيق انتوا يا بها*يم احجزولي علي اول طيارة رايحة تركيا
هبطت الطائرة بسلام ونزلوا من الطائرة
حسام :ده رقمي وده عنوان شركتي الصبح تكوني في المكتب إن شاء الله
سالي :ممكن طلب يا استاذ حسام
حسام :طبعا اتفضلي
سالي :انا معرفش اي حاجه هنا ولا حتي بعرف اتكلم تركي ف ممكن تساعدني اني الاقي اي شقة ايجار
حسام :بس كده مبدأيا انتي الشركة بتمنحك شقة بتسكني فيها طول مانتي موظفة فيها
سالي :استاذ حسام باين اوي ان حضرتك بتحط قانون جديد حالا للشركة
حسام بضحكة خفيفة :لا والله انا السكرتيرة بتاعتي القديمة كانت ساكنه فيها
سالي :تمام
حسام :اتفضلي
اوصلها حسام الي منزلها الجديد وكان غاية في الاناقة والجمال
سالي :شكرا جدا وان شاء الله الصبح هكون في العنوان
حسام :انا هعدي عليكي الصبح علشان متوهيش وانتي جاية
سالي :مش عايزه اتعب حضرتك معايا
حسام :مفيش اي تعب يلا ادخلي واقفلي عليكي الباب كويس من جوا ومتفتحيش لاي حد
سالي :حاضر شكرا جدا لحضرتك
حسام :العفو اتفضلي
دخلت سالي واغلقت الباب
وبدأت تتفرج علي البيت كان جميل جدا وكانت مبسوطة جدا بيه
غيرت سالي ثيابها ثم ذهبت لتنام ووجدت من يطرق عليها الباب ف خا*فت بشدة
حسام :انا حسام يا سالي افتحي
فتحت سالي الباب
حسام :اتفضلي ده عشا ليكي
سالي :شكرا اوي بجد مش عارفة اقول ايه
حسام ولا تقولي اي حاجه يلا اقفلي الباب وادخلي
اتمني البارت يعجبكم واسفه للتأخير ♥️
بقلم هدير احمد ♥️
تعليقات
إرسال تعليق