القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت الثاني بقلم مريم حسن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


اسكريبت 2


… جوز حضرتك رافع عليكي دعوة طلاق في المحكمة ممكن تمضي 


مسكت القلم بتوهان و مضيت و اخدت الورقة عمر عمر رجع و عايز يطلقني محستش بحاجة بعد كده و فوقت و انا 

في المستشفى 


اسيل بدموع… ماما انتي كويسة 


مريم .. متخافيش يا حبيبتي و اخدتها في حضني دموعي نزلت الباب خبطت جارتي سلمى صاحبتي و مامتها و دخلت ساكنة معانا في البيت


وفاء… انتي كويسة يبنتي 

 

مريم… انا كويسة شكرًا لحضرتك 


وفاء… العفو 


سلمى… ايه اللي حصلك يا مريم الدكتور قال جالك انهيار عصبي 


حكيتلها كل حاجة و انا بعيط انا انا مش متخيلة 


سلمى… انتي متأكدة انه عمر 


مريم … قصدك ايه


سلمى… قصدي اني عمر بيحبك و عمرو ما هيعمل كده 


مريم … انتي قاصدك ممكن تكون امه 


سلمى… عمر لازم يكون عاملها توكيل و الا مش هتعرف تتصرف في حاجة 


روحت البيت و انا تايهة قعدت على السرير و مسكت صورك عمر 


مريم بدموع… ليه ليه يا عمر تعمل كده انا بحبك انا مليش غيرك في الدنيا متخيل اني اقدر اعيش من غيرك طب لو انت واجهني واجهني و انا هبقى عارفة ان خلاص مفيش امل طب انت فين طيب قولي 


بعد اسبوعين بيكون معاد الجلسة جه و بتروح المحكمة 

بتدخل بتلاقي سلوى قاعدة و بتبصلها بشماتة مريم قعدت ببرود 


سلوى و هي بتبص قدامها… و لسة 


القاضي دخل و بعد دقيقة لقيت حد دخل و كانت الصدمة ده عمر 


يتبع


 

تعليقات

التنقل السريع