القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت كامل ماسة قلبي بقلم ميرا ابو الخير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


. مش هتجوز واحده مخلفه عيل من الحر"ام انا مش ابقا اكبر دكتور جراح واتجوز واحدة زي دي. 

_افهم يا عدي البنت مش كده. 

عدي بعصبيه: لا كده ونص ومش عايز كلام. 

_يلي عندي قولته هتكتب عليها خلاصنا من الكلام. 

(بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير). 

عدي ببرود:  اممم شكل يقول ملاك وانت واحدة ر"خيصه تخشي الزفته دي انتي وابنك ومش المحكم تاني. 

ماسه: حاضر. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

 بغضب داخل وقفل الباب وقعد يكسر بغضب. 

في اوضه ماسه. 

محمود: ماما هو ايه بيحصل برا. 

ماسه باحتضان: متخفش يا حبيبي اي رايك تسمع قران شويه وتنام. 

محمود ببراءة: حاضر بس فين بابا. 

ماسه بالم وصوت مبحوح:  ها بعدين يا حبيبي يلا عشان تنام. 

محمود قعد يسمع القراءن وهي دموعها حابسها نام وهي خرجت. 

عدي كان في المطبخ:  بتعملي ايه ياز"بالة قولتلك متخرجيش من الاوضه مش طايق اشوف وشك. 

ماسه بدموع: اسمعني ياعدي انت عارف اني بحبك من زمان لي بتعمل معايا كده. 

عدي بغضب كسر المج: اخرسييي حب ايههه يا حيو''انه انت جايبه ابنك من الحر"ام عارفه يعني ايه يا ر"خيصه. 

ماسه بدموع: اسمعني ابوس ايدك انا لسه بحبك. 

بقلم ميرا ابوالخير 

عدي غمض عينه بالم: عملتي ايه بحبي روحتي وخو"نتي حبي ليكي لييي رددي علياااااا بع'تي نفسك ليهههه. 

ماسه بدموع:  ا... 

قاطعهم الجرس عدي راح يفتح وابتسم بمكر. 

ماسه بتمسح دموعها: مين دي ياعدي. 

بتداخل بنت متدلعه وبتحضن عدي وهو بيحضنها: دي سوزي مراتي التانيه. 

ماسه بصدمه: ايهههههه. 

#يتبع... 

(2) والاخير. #ماسه_قلبي

بتداخل بنت متدلعه وبتحضن عدي وهو بيحضنها: دي سوزي مراتي التانيه. 

ماسه بصدمه: ايهههههه. 

عدي ببرود: اه اومال كنتي فاكرة ايه هرضى بيكي انتي ولعلمك انا بحب سوزي ومبحبكيش. 

ماسه بكسره ودموع: واتجوزتني ليه. 

عدي بتافف:  غصب ياحلوة يلا غوري علي اوضتك حابب افضل مع مراتي عشان وحشاني اوي.. وغمز لها.. 

طلعت تجري علي اوضتها. 

سوزي:  مكنش لازم تعمل كده انت بتحبها. 

عدي ببرود:  سوزي مش ناقص وجع دماغ. 

سوزي:  اسفه. 

عدي مسح وشه:  متقلقيش تعالي. 

اخدها علي اوضتهم. 

في اوضه ماسه. 

محمود:  ماما بتعيطي ليه هو عمو زعلك. 

اخدتها في حضنها:  لا يا حبيبي مفيش دي حاجه داخلت في عيني. 

محمود: هاتي انفخ فيها ياماما. 

ابتسمت واخدته في حضنها ونامت. 

تاني يوم. 

عدي بيصحي بملل وبيقوم بيلاقيها بتحضر الفطار وشكلها جميل ابتسم تلقائي. 

ماسه كانت بتوكل ابنها:  حلو يا حبيبي كله كله عشان تكبر وتبقا حلو كده وقوي. 

محمود ببراءة: حاضر يا ماما. 

عدي: احم ممكن قهوة. 

ماسه بصت له وتجاهلت كلامه: يلا يا حبيبي عشان المدرسه. 

محمود راح لعدى مسكه من رجله: عمو عمو هو انت عارف بابا. 

عدي بصدمه: ها. 

محمود بهمس: اصل ماما زعلانخ فهو اكيد هيصالحها وياجي معايا المدرسه صح. 

عدي شاله:  اي رايك نبقا صحاب. 

محمود: ماشي نزلني بقا عشان الحق الباص والمدرسه. 

عدي ابتسم ونزله. 

بعد ساعه. 

ماسه كانت بتلم هدومها: رايحه فين. 

ماسه: ماشيه مليش مكان هنا. 

عدي بحزن: عايز اسمعك. 

ماسه بسخريه: لا والله دلوقتي عايز لا متشكرة روح لمراتك. 

عدي قرب وخدها في حضنه:  ارجوكي. 

ماسه بحزن: تمم هحكي لك بس بعدها تطلقني. 

عدي في نفسه: بتحلمي... اه اه ماشي قولي. 

ماسه بحزن:  تمم. 

فلاش باااااككككك. 

في مكان كله ورد وشموع. 

ماسه: هو انا فين ايه المكان دا. 

عدي ظهر: مفاجأة. 

ماسه بفرح: كل دا لمين. 

عدي قعد علي رجله: تقبلي تتجوزيني. 

ماسه بسعادة: اقبل. 

شالها ولف بيها. 

بعد يومين ماسه صحبتها اتصلت بيها وقالت انها تعبانه ومش معها حد في البيت ماسه جريت علي العنوان بس اتصدمت لاقت شاب سكران. 

ماسه بخوف: ا انت مين. 

الشاب بسكر:  انا يلي بعشقك والنهارده هتكوني ملكي وبس. 

ماسه بصدمه ولسه هتصراخ شالها وه"جم عليها لحد ما فقدت واعيها ا"غتصبها بكل و"حشيه. 

فاقت لاقت د"م و هدومها مت"قطعه اعدت تصوت بس الصدمه هو كان مر"مي جنبها مش بينطق اعدت تهز فيه مش صحي. 

ماسه بصدمه: د دا ما"ت. 

اخدت اي هدوم وطلعت تجري. 

باااااااكككككككككككككك. 

عدي بذهول: وازاي حامل. 

ماسه بهدؤء: اكتشفت اني حامل بعدها بشهرين كنت انت مسافر. 

عدي بحزن: لي مقولتيش لي. 

ماسه بسخريه: هو انت راضي تسمعني اهلي كانوا عايزنه ينز"ل بس دا ر"وح مقدرتش. 

عدي قام خدها في حضنه: حقك عليا انا غبي. 

ماسه زقته: طلقني ياعدي وانا هرجع زي ما كونت. 

عدي برفع حاجب: هو انا مقولتلكيش مش انا مش متجوز وسوزي تبقا صحبتي ودا فيلم. 

ماسه بصدمه: نعممم وليه يعني. 

عدي بغمز: مفيش بقا بقولك ماتيجي اقولك كلمه سر. 

ماسه: لا وهتطقل... 

قاطعها بقب"له:  تعالي بس نجيب الاول اخوات لمحمود. 

ماسه بخجل:  لا اعااااا. 

شالها: لا ايه بس تعالي هشرحلك حاجه مهمه. 


بعد مرور سنه. 

عدي بيعامل محمود علي انه ابنه وماسه حامل وهو معهم خطوة بخطوة وندم انه مش ادها فرصه في الاول يسمعها. 

عدي: حقك عليا عشان مش سمعتك. 

ماسه بحب: يلي بيحب بيسامح. 

عدي اخدها في حضنه: وانا بعشقك. 

#تمت. 



 

تعليقات

التنقل السريع