القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت #جواز_بالاتفاق البارت الخامس والسادس بقلم farah_Alkasas في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



زين:. قر'ب منها جامد خالص وفي لحظه نور بعدة عنه 

نور بتوتر وخجل:ان..انت بتعمل اي

زين:انا...احم طب وفيها اي 

نور حبت تضايقه: لا يا زين مينفعش 

زين: ومينفعش ليه 

نور:علشان احنا مجرد اخوات مش اكتر 

زين بعصبيه:لا ي نور احنا مش اخو...

نور:سكت ليه 

زين:مفيش عندك حق...انا اسف 

نور اتعصبت جامد:اطلع بره 

زين:اي 

نور:اطلع بره 

زين:ده ليه 

نور:عايزه البس 

زين:طب متلبسي 

نور مسكت ايدو وطلعتو بره وقفلت الباب و عيطت قامت مسحت دموعها ولبست وفتحت الباب منغير ولا كلمه وطلعت علي سرير  

زين: احمم نور 

نور من غير متبصله: ايوه 

زين: انا.. احم انا اسف 

نور: امم.. تصبح علي خير 

زين: وانتي من اهلو


في الصباح 

زين فاق و بص علي نور وفضل يتأمل جملها و برأتها وفضل علي الحال ده لحد ما نور صحيت  

زين: صباح الخير 

نور: امم صباح النور 

نور قامت واخذت شاور ولبست وكانت واقفه بتسرح شعرها 

كان زين خارج من الحمام و عار'ي الصد'ر 

نور خلصت وبتلف ورها 

نور: اعععع ولفت تاني

زين: في اي  

نور: انت ازاي خارج كده 

زين: طب وفيها اي يعني 

نور: هو اي الي فيها اي راعي ان في انسانه معاك 

زين: انا مش فاهم اي الغلط 

نور: انت لسه هتكلم البس 

زين: ولو ملبستش 

نور بعصبيه ولفتله ومسكت التيشرت: انا هلبسهولك 

وفعلا لبسته التيشرت 

نور: بس كده حلو 

زين: انتي محسساني اني انا ابن اختك 

نور: ايوه علشان تسمع الكلام بعد كده.

زين : انتي راحه فين 

نور:  راحه الدرس 

زين: منغير متقوليلي 

نور: نسيت 

زين:  طب خدي السواق وخلي بالك من نفسك 

نور: ماشي 

زين: نور.. خدي دول 

نور: اي دول 

زين: علشان لو حبيتي تجيبي حاجه عجابتك خرجتي مع صحابك 

نور: لا شكرا 

زين يعصبيه: نورررر 

نور خافت واخدتهم ومشيت 

وزين خلص لبس ونزل شركه 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نهي: تنفذي الي قولتلك عليه 

فريده: اؤمرك يا ستي 

نهي: تقولي كل حاجه بيعملوها 

فريده: حاضر 

نهي: روحي انتي عرفتي فين المكان 

فريده: ايوه ياستي 

نهي: طيب امشي 

سمر: انتي نويه علي اي يا نهي 

نهي بشر : نويه علي كتير اوي 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

هايدي: نور صحيح ابن عمك جي سال عليكي امبارح 

نور: اه مهو قالي 

هايدي: بس اي يا بت بقا جامد اوي بصراحه 

نور بعصبيه حولت تخفيها: لمي نفسك يا هايدي 

نرمين: بجد يا هايدي 

هايدي: اه والله.. بقولك يا نور معكيش رقمه 

نور اتعصبت جامد: هايدييييي 

هايدي: سكت خلاص 

نور: جدعه اسكتي  

نرمين: نوررررر 

نور: في اي... وقطعها شخص غمه عنيها 

نور: هايدي انتي ونرمين انا مش فايقه للهبل ده 

_بس انا ولا هايدي ولا نرمين 

نور: صوت ده انا عارفه... مش معقول قمر 

قمر شالت ايدها: ايوه 

نور حضنتها 

نور: وحشتيني اووي 

قمر: وانتي كمان ياقلبي 

نرمين وهايدي: طب احنا هنمشي ونسبكو مع بعض شويه  و مشيو 

قمر: اي في جديد 

نور: ده في حاجات كتير عايزه احكيهالك 

قمر: طب تعالي نروح كافيه ونتكلم هناك 

نور: يله


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

السكرتيره: في واحده عايزه تقبلك يا فندم 

زين: مين 

السكرتيره: بتقول انها تبع الانسه نهي 

زين: اه تمام دخليها 

فريده: ازيك يا بيا 

زين: انا كويس.. انتي بقا الي نهي قالتلي عليها  

فريده؛ ايوه يا بيا 

زين: تمام هتبدأي شغل من انهارده 

فريده: بجد يا بيا 

زين: ايوه

فريده: شكرا يا بيا ربنا يباركلك يارب 

زين: طيب روحي يله السواق هيعرفك المكان 

فريده طلعت من المكتب واتصلت ب نهي 

فريده: الو يا ستي 

نهي: ها قلك اي. 

فريده: اول مسمع اني تبعك وافق وقلي اني هشتغل انهارده 

نهي: تمام روحي وتنفذي الي قولتلك عليه 

فريده: حاضر يا ستي و مشيت 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في الكافيه

   

قمر: ياربي كل ده حصل وانا معرفش حاجه اخص عليكي 

نور: منتي كنتي مسافر 

قمر: في حاجه طلعت اسمها تليفون والله 

نور: خلاص بقا هي ناقصه 

قمر:يعني انتي حبتي 

نور:مش عارفه يا قمر مشوشه عقلي بيقولي حاجه وقلبي بيقولي حاجه تانيه وانا تعبت

قمر:ياروحي طب هتعملي اي 

نور: مش عارفه اومال انا بحكيلك ليه 

قمر: بقولك انتي لزم تتقلي وتبينلو ان جواز ده مش فارق معاكي 

نور: ازاي مش فاهمه 

قمر:بصي هقولك..................... 

نور: اي الافكار دي يخربيتك 

قمر: عيب عليكي 

وفضلو يتكلمو ويهزرو 

نور: طب يله بقا علشان متأخرش ومشيو 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في القصر


نور : انتي مين 

فريده: انا الخدامه الجديده هنا 

نور: امم تمام هتيلي كوباية اقهوه وبسرعه 

فريده: حاضر 

نور طلعت الجناح ودخلت و غيرت لبسها   ترنج عباره عن بنطلون وتشرت و رفعت شعرها لفوق وقعده علي السرير وكانت بتكلم قمر 

قمر: لمه يجي تنفذي 

نور: تمام يله باي 

فريده: القهوه يا هانم 

نور: تمام حطيها 

وهي بتشرب القهوه وقع شويه علي ايدها

نور قامت وغسلت ايدها  وطلعت لقت زين 

نور: انت جيت بدري انهارده ليه 

زين؛ مكنتيش عايزاني اجي ولا اي 

نور: لا عادي بسال 

زين: مالك يانور شكلك مضيقه 

نور: لا هضايق ليه .. وسع كده علشان اروح اذاكر 

زين: يعني مش عايزه تقوليلي 

نور: مفيش حاجه علشان اقولهالك وقاطعهم حد بيخبط 

زين: مين 

فريده: انا يا بيا 

زين: عايزه اي 

فريده: حد تحت عايز الهانم 

زين:مين 

فريده:مقاليش 

زين: ماشي روحي انتي

زين: انتي مستنيه حد 

نور: لا 

زين: طب تعالي ننزل نشوف مين 

نور: ماشي ونزلو


نور بصدمه: ايااد؟؟؟

#شكرا_علي_التفاعل_يقمرات ♥☺️

#جواز_بالاتفاق 

#الجزء_الخامس 

#ولو_ليقت_تفاعل_هنزل_الجزء_البعده ♥

#farah_Alkasas


جواز بالاتفاق ٦


نور بصدمه: اياااد 

زين بصلها بستغراب: انتي تعرفي 

نور جريت عليه وحضنته 

زين اتعصب جدا وشه بقا احمر وعروقه بانت 

زين راح وشدها من ايدها 

زين بعصبيه: مين ده وانتي  ازاي تحضنيه كده 

اياد: انا بكون... وقاطعه زين 

زين بزعيق : انا مكلمتكش انت 

نور: متزعلوش كده يا زين 

زين ضغط علي ايدها: وده مين بقا انشاء الله علشان خيفه عليه كده

نور: ده اياد ابن خالتي 

زين: ده اياد 

اياد: ايوه يا عم مالك كده 

زين لف ايدو علي وسط*ها وقربها ليه 

زين: والله واحد وبيغير علي مراته عايز يعمل اي يعني

نور اتصدمت من تصرفه وبصتله 

اياد: اه منا عارف اومال جيت ازاي.... والف الف مبروك

نور:  ده جواز مؤق.... 

زين شد علي وسط*ها جامد علشان متكلمش 

زين:  الله يبارك فيك اعقبالك  البيت بيتك انا بس عايز مراتي في كلمه 

اياد: ماشي بس متتأخروش علشان الحق امشي 

زين: تشرب اي 

اياد: شاي بنعناع 

زين: فريده 

فريده: ايوه يا بيه 

زين: اعملي الاستاذ عايزه 

فريده: حاضر يا بيه 

زين خد نور وطلعو الجناح 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في الجناح 


زين بغضب: انتي ازاي تحضني كده 

نور: طب وفيها اي يعني منا بحضنك 

زين بعصبيه : انتي متخلفه انا جوزك يا هانم 

نور فرحت انو غيران: طب هو اخويا الكبير زيك بالظبط 

زين بعصبيه اكتر: نورررر متعصبنيش  ولو اتقررت تاني انتي حره 

نور خافت من شكله وحولت متبينش 

نور: طب.. طب يله ننزل ونبقا نتناقش بعدين علشان مينفغش نسيبه كل كده 

زين: امشي قدامي 

نور بتفتح الباب لقد فريده في وشها 

نور بزعيق: انتي بتعملي اي هنا.. انتي بتسنطي علينا 

فريده بتوتر وخوف: لا لا لا يا هانم بس كنت جايه اقولك الاستاذ التحت عايزك 

نور بشك: امم تمام امشي انتي 

زين: خلاص يله علشان ننزل 

نور: يله ونزلو


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


فريده: الو ياهانم 

نهي: ها اي الاخبار 

فريده: حكت الي نهي الحصل من ساعة ما اياد جي 

نهي بعصبيه:حصل كل ده

فريده:ايوه يا ستي  

نهي: طيب سلام ولو في جديد قوليلي وقفلت 


نهي: تنفذ الي هقولك عليه بلحرف الواحد 

مجهول: تمام قولي 

نهي:................. 

مجهول: أمرك

نهي: مش عايزة غلطه واحده مفهوم 

مجهول: انفذ امتي 

نهي: هبقا اقولك وقفلت 

نهي بشر :  انتو الي جبتو لنفسكو

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


اياد: مقولتليش بقا كنتي بتقولي جواز اي 

نور قبل متكلم زين سبقها واتكلم  

زين: قصدها يعني اتجوزنا بسرعه وكده ملحقناش نعزم الكل 

اياد: جوز عن حب ولا صالونات 

نور: جواز  بالاجب.... قاطعه زين 

زين حضن نور: لا عن حب طبعا 

نور بصتله بستغراب وكانت فرحانه جدا 

نور:اه صحيح عرفت ان اتجوزت ازاي 

اياد: لمه روحت لي خالتي وملقتكيش سألتها وهي قالتلي 

نور: طب هي عامله اي 

اياد: كويسه الحمدلله 

وفضلو يتكلمو 

اياد: انا همشي بقا الوقت اتاخر 

نور: طب متقعد معانا انهارده 

اياد: مش هينفع يانور والله مره تانيه 

نور: ماشي بس تعالي تاني 

اياد: من عيوني وكان رايح يسلم عليها راح زين سلم عليه وحضنه 

اياد : في يا عم  والله مهاكلها 

زين: معلش مش سلمت عليك مره... هي زيطه ولا اي 

اياد: ماشي... باي يا نوري 

زين: والله شكلك عايزه تضر*ب بقا 

اياد بضحك: خلاص والله... باي يا نور ومشي

نور بضحك : باي

زين بص لنور 

زين: تعالي وريا 

نور: حاضر 

زين بعد مالف 

نور يس ييسس لولولوي 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


نور: انت مخالتنيش اقول الحقيقه ليه 

زين مردش عليها 

نور: علي فكره انا بكلمك 

زين: نور انا مصدع وعايز انام 

نور: ومين الي قالي تعالي وريا 

زين: علشان تنامي 

نور: امم برحتك يا زين وطلعت علي السرير ونامت 

زين بتفكير: انا صح مخلتهاش تقول الحقيقه ليه منعتها معقول اكون حبتها.. طب ازاي انا بحب نهي ازاي حبيت نور وفضل يفكر لحد مانام


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في صباح 🌤


نور صحيت وفضلت بصه عليه وعلي ملمحه 

نور في سرها: يارتني محبيتك يا زين  يارتني   

ونزلت منها دمعه قبل متمسحها 

لقت زين مسحها 

نور : انت صحيت وقامت 

زين: كنت بتعيطي ليه 

نور بتوتر: لا. مكنتش بعيط دي دمعه عادي نزلت من عيني 

زين: امم. وراكي دروس انهارده 

نور: لا 

زين: ماشي 

نور: بس صحبتي جيالي انهارده 

زين: مين

نور: قمر  اكيد فاكرها

زين: اكيد هي عارفه 

نور بعدم فهم:  عارفه اي 

زين: انا احنا مجوزين 

نور: اه قولتلها 

زين: ماشي و قام خد شارو ولبس وبيسرح شعره

نور: زين 

زين لفلها: ايو.... 

نور كانت لبسه فستان ازرق  قصير عند الركبه منفوش من تحت  فرده شعرها كانت جميله جدااا بمعني الكلمه 


نور: زين زينننن 

زين استوعب: ايوه 

نور:  اي رأيك 

زين: طالعه زي  حوريات 

نور بخجل: شكرا.. يعني حلو اخرج مع اياد بي 

زين كرمش وشه واتعصب: تخرجي مع مين انتي اتجننتي 

نور: اتجننت ليه اياد اتصل من شويه وقالي ان ينفع اخرج معاه وقولتلو ماشي فيها اي 

زين بعصبيه: ليه متجوزه خرو'ف مش تخدي اذني الاول 

نور: منا قولتلك اهو 

زين: مفيش خروج 

نور: ليه انشاء الله  

زين: علشان انا قولت كده 

نور بعصبيه: وانت لمه بتخرج مع الي اسمها نهي دي كنت بقولك لا وكل واحد وحريته 

زين شد*ها قر*بها منه: لا يعني لا مفهوم وسبها ومشي 

نور بفرحه اصبر عليه بس احنا لسه في البدايه 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نهي بعصبيه: ساعه علشان تردي 

فريده: اسفه ياهانم بس كنت بسمع بيقوله اي 

نهي: طيب قاله اي 

فريده: حكتلها 

نهي بعصبيه شديده وشر قفلت السكه  

فريده: الو الو ياستي.. يمكن الخط قطع 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نور: بس يا ستي 

قمر: برافو عليكي الخطه بتنجح اهي  خليكي ماشيه علي كده 

نور: بجد فرحت اوي وكانت غيره بينه اوي 

قمر: ده ولسه هيجي ويعترفلك انو بيحبك 

نور: حسه بخوف مش عارفه حسه مش هلحق اعيش لحد الحظه دي ليه 

قمر: بس يا نور متقوليش كده بعد شر عليكي ياروحي  

وفضلو يتكلمو

~~~~~~~~~~~~~~~~~نسرع الاحداث شويه 


مره اسبوع وزين حب نور اكتر  وبغير عليها جدا  

ونور كانت بتعمل كل حاجه قمر كانت بتقولها عليه و كانت بتغيظه ب اياد  وجي يوم خطوبت زين ونهي 


نور: انت بجد هتخطب انهارده 

زين: ايوه 

نور كانت حبسه دومعها: طلقني يازين 

زين: مفيش طلاق لحد... نور قطعته 

نور بعصبيه: لحد اي لحد متجوز صح  انت مش مجبور انك تعيش معايا بالعفيه يازين طلقني خاليني اشوف حياتي  بقا واعمل الي انا عايزه 

زين بعصبيه: قولت مفيش طلاق يا نور 

نور بعصبيه ودموع: لا ليه مش عايز تطلقنيي ليييييه  ....  اعنيلك انا اي قولي 

زين بعصبيه: علشان بح.... 

نور: علشان اي قوووول 

زين سبها ومشي 

نور قعده علي السرير وفضلت تعيط 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نهي: زين حبيبي انت جيت 

زين: انا عايز اتكلم معاكي شويه لوحدينا 

سمر: تعالو يا بنات نسيب العرسان لوحديهم و طلعو 

نهي: اي يا زين في حاجه 

زين: انا اسف يانهي علي الي هقولهولك وبتمنه تسمحيني

نهي بستغراب: في اي قلقتني 

زين: مش هينفع نكمل يا نهي في العلاقه دي 

نهي بصدمه: اي 

زين: انا اسف بس انا.. انا 

نهي بزعيق: انت اي 

زين: انا حبيت نور يا نهي حبيته مش هقدر ابعد عنها سامحيني وسابها ومشي 

نهي وافقه مصدومه وعنيها كلها شر وكر*ه

نهي بكر*ه: وربنا مهرحمكو وهندمكو علي اليوم الي شفتوني في 


نهي: نفذ الي قولتلك عليه

مجهول:  امرك 

نهي بشر وكر*ه:  عايزاك تمو*تها مفهوم  وقفلت 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نور لمت هدومها ومشيت 


نور: ده مش طريق الي قولتلك عليه 

سواق: لا رد 

نور بخوف: وقف عربيه.. وقف بقولك 

سواق وقف العربيه ونزل وفتح الباب  بتعها 

نور بخوف وقلق: ابعد عني انت بتعمل اي ابعد  وفاجأه لقته  حط منيدل علي بؤ'ها 

نور: اممممممممم وبتحاول تبعده بس اغمي عليها 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في القصر 


زين رجع ملقاش نور 

زين بعصبيه: نوررررررررر 

فريده: هانم نور مشيت يا بيا 

زين بصدمه: مشيت 

فريده: ايوه يابيا 

زين: مقالتليكيش راحه فين 

فريده  : لا يا بيا 

زين: راحت مع انهي سواق

فريده بخبث: مشيت لوحدها من غير سواقين

زين بعصبيه : طيب وراح يشوفها فين  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

فريده: عملت الي قولتيلي عليه 

نهي : امم تمام  وقفلت 

نهي بشر: باي باي يانور وتضحكت بشر

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

فريده خلصت مكلمه مع نهي  

وبتلف 

فريده بصدمه: ان.. انت 

#شكرا_علي_التفاعل_يقمرات ♥☺️

#جواز_بالاتفاق 

#جزء_السادس


#لو_جاب_تفاعل_هنزل_الجزء_البعده♥


#farah_Alkasas

يتبع

تكملة الروايه من هنا 

تعليقات

التنقل السريع