القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت كل قلب وله قلب يليق به الأول والتاني بقلم.Salma hany في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



=ابن عمك اتقدملك النهاردة 

- رفض علطول 

=لي بس يبنتي دا محترم و... 

-ماما انتي عارفة اني أصلا مش بطيق عمي ولا عيالو وبعدين ابن عمي اي اللي اتقدملي دا امه عقربة 

= بت عيب احترمي نفسك ابوكي لو سمعك بتقولي الكلام دا هيقطعك 

- يا حجة والنبي لتسكتي دا هو اصلا معترف بكدا 

= يا رحمه يبنتي انا عايزة افرح بيكي انا كبرت يبنتي ومش هعيشلك طول العمر 

- هو انا مش لسه مفرحاكو بالنتيحة وبعدين خدي هنا يا حجة كبرتي اي بس دا انتي لسه في عز شبابك 

بعصبية= والله انا ما هتكلم مع واحده زيك اما ييجي ابوكي بس 

وخرجت من الاوضة 

- والله يا أحلام ل أقعدالك في البيت ولا انا متجوزه 

وكملت الرواية اللي كانت في ايدي 

12:00

- الواحد نفسو يعيش قصة حب زي البطله والله اشمعناا هما يعني  

- يا أحلام انا نازلة 

= رايحه فين يا آخر صبري 

- نازلة أقعد مع خالتو وااه انا طلبت واحد برجر واتنين بيتزا وواحد كريب ابقي حاسبي عليهم 

= نهار ابوكي اسود اي دا كلو 

- انتي عارفة بقاا اني بجوع وكدا المهم انا نازلة 

حدفتني بالشبشب اللي في ايدهاا والحمد الله مجاش فيااا نزلت جري علي السلالم وانا بضحك وبخبط علي خالتو 

"مين 

- عفريت ما تفتحو يولاد هو انا عفريت هياكلكو ولا اي 

" اي يا خريه عايزة اي 

- مش عيب عليكي يا خالتو بدل ما تقوليلي اتفضلي انا هكون احسن منك وادخل 

" يابت دا انتي قرفانا الـ 24ساعه 

-جرا اي يا خالتو لا متخلنيش اطلعك ال اي.. المهم عاملين اكل اي النهارده 

" يالهووتييي الاكل هيخلص يولاه

-شوفتي يا فرح أمك اللي بتغلط الأول ما تيجو يا خالتو ننادي ماما وكلنا ننزل نقعد قدام الشارع 

" ومالو يختي يلا 

-مش بهزر يا خالتو 

" ولا انا يبت استني انادي علي أمك 

-وأخيرا نزلنا شايفة يبت يا فرح الواد دا 

*اه يختي مزة 

- مزة مين يبتليكي بشلة وقربت منها دا الكراش يبت 

*اوعاا كبرنا وبقا لينا كراشات 

-كلي يفرح وخليكي في كرشك 

(طبعا امي ماسكه خالتي ومش مبطلين كلام) 

أوباا ولقينا ابن خالتي داخل علينا دا انتو متعرفوش يجدعان دا دا الكراش (بالمناسبه عندي كراشين😂) 

♡اي اللي مقعدكو هناا 

*رحمه حبت تغير الجو وكداا 

♡ازيك يا رحمه عامله اي 

في سري:  حلوه ياللي تتشل في لسانك 

-وانت طيب 

*يبت بيقولك عامله اي مش كل سنه وانتي طيبة 

اتكلمت وانا بضحك:  معلش بقاا يا چو مش واخدين بالنا وكدا 

لقيت خالتي اتكلمت وقالت من حق يبت يا رحمه انتي عملتي اي ف موضوع ابن عمك دا 

♡ مش فاهم هو في حاجة 

"لا بس ابن عمها اتقدملها 

لقيتو رفع حاجبه وبصلي نظرة كدا اللي هو في اي 

أكمل ولا لا🐥💖



"2🐥💝" 


لقيت خالتي اتكلمت وقالت من حق يبت يا رحمه انتي عملتي اي ف موضوع ابن عمك دا 

♡ مش فاهم هو في حاجة 

"لا بس ابن عمها اتقدملها 

لقيتو رفع حاجبه وبصلي نظرة كدا اللي هو في اي 

- والنعمه رفضتو يباشااا قصدي يا خالتو

♡ هو الواد دا مش ناوي يتهد بقااا 

-هنعمل اي بقاا يا چوو

=عيب يولاد الكلام دا دا مهما كان ابن عمك يا رحمه 

-حاضر يست الكل يلا بقاا عشان بابا مستنينا فوق 

" ماشي يبنت الكلب يعني بعد ما نزلتينا تطلعي انتي 

- عيب يوليّــه الألفاظ دي احنا ناس محترمه برضو 

" اه من بنتك يا أحلام 

= معلش بقاا يختي هنطلع عشان الراجل الغلبان اللي فوق دا 

فجأة لقيت تيليفون ابن خالتي رن لقيتو مشي بعيد وهو بيتكلم 

- فرح هو أخوكي راح فين 

* معرفش تلاقيه بيكلم المزة يبت 

= يلا يرحمه عشان نطلع 

-حاضر يا ماما 

طلعت البيت ولسه برضو الحركه اللي هو عملها مضيقاني 

- تفتكري يا ماما محمد ابن خالتي بيحب حد غيري 

لقيتها سكتت شوية وكان باين علي ملامحها الحزن 

- في اي يا ماما هو انتي عارفة حاجة ولا اي 

= لا معرفش بس.. روحي نامي دلوقتي 

دخلت اوضتي وانا مستغربة من ماما هي أكيد عارفة حاجة ومخبية علياا بس هتكون عارفة اي يعني فضلت افكر لحد ما نمت 

1:00

صحيت علي صوت دوشة براا قومت وانا مضايقه اشوف في اي 

- اي الصوت داا يا ماما 

يادي الخراا دول عيال عمي هنا 

• صباح الخير يرحمه يلا يبت فوقي كفياكي نوم 

- لا يختي مبصحاش دلوقتي 

= يلا يرحمه ادخلي البسي حاجه حلوه كدا وتعالي عشان عيال عمك جايين يقعدو معاكي 

- حاضر يماما

دخلت اوضتي وفعلا لبست وخلصت وطلعت براا 

• ايوا يبت كدا نضفتي

-نضيفة طول عمري يا حبيبتي 

تن تن 

= افتحي الباب يرحمه 

قومت وفتحتو ولقيتو ابن عمي 

- ازيك يا باسم 

لقيتو شدني لبراا وهو بيتكلم: هترفضيني برضو 

صراحه معرفتش ارد اقول اي 

ما تردي؟ نفسي اعرف اي اللي ناقص فيا يخليكي ترفضيني كدا 

- انا... انا 

لقيتو بصلي بصه كدا مفهمتش معناها وسابني ومشي 

معرفش لي حسيتو وهو بيتكلم ان دموعه هتنزل عيونه تقريبا كانت كلها دموع 

دخلت البيت تاني وقفلت الباب وفهمت من كدا ان بابا لسه مبلغهومش برفضي  

= مين اللي كان براا يا رحمه 

- دا..دا.. مش حد يا ماما

فضلت قاعده مع بنات عمي لحد ما مشيو وجه الليل واليوم خلص علي كدا 

فجأة لقيت محمد بيتصل عليا

فتحت ولقيت...


يتبع 

تكملة الروايه من هنا 

 

تعليقات

التنقل السريع