القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مجنونه اخذت قلبي البارت 1_2_3_4_5_بقلم مارينا عبود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


دنتا نهار ابوك اسود 


ادهم بصدمه ؛انتى بتكلمينى انا يابت 


نور؛بت اما تبتك يا بعيد بوظتلى العربيه 


ادهم  ببرود وهو يرتدى نظارته؛امم تمام هديكى مبلغ وروحى صلحيها 


نور بعصبيه؛انت عارف لو ممشيتش دلوقتي من قدامى لكون مطلعه روحك فى ايدى 


ادهم بعصبيه؛ف ايه يابت انتى وازاى تكلمينى بالطريقه ديه انتى مجنونه 


نور بعصبيه؛ولله ما حد مجنون غيرك مش كفايه اعمه لا وكمان قل*يل ذوق 


ادهم وعيونه احمرت من الغضب؛اقسم بالله لو متحركتيش من قدامى دلوقتي لهكون مخلص عليكى 


زياد صديقه بضحك؛خلاص ياجدعان مش كده انا اسف يا انسه بالنيابه عنه 


نور بهدوء؛لو سمحت خد الكائن ده من قدامى 

زياد بصله وضحك 


ادهم  بعصبيه ؛انا عاوز افهم بس هما ازاى طلعوكى من الز*ريبه 


نور بعصبيه؛دنت يومك مش فايت النهارده ومسكت فى شعره 


زياد كان ميت ضحكك عليهم وبيحاول يشيل نور من على ادهم لحد ما الناس اتلمت وبعدتهم عن بعض وزياد اخد ادهم وركبه العربيه ومشيوا وطول الطريق وهو بيضحك 


ادهم بغضب؛انت بتضحك على ايه 


زياد بضحك؛مش قااادر فصلت عشت وشفت بنت تعمل فيك كده يا سياده الرائد 😂😂


ادهم بعصبيه وتوعد؛ودينى ما هرحمها بس الصبر 


             ***فى كافيه ***


فرح بضحك؛وانتى مسكتيه من شعره فى الشارع 


نور؛اااه ولو الناس مشلتنيش عنه كنت خلصت عليه 


فرح بضحك؛يا جبروتك يا شيخه 


نور؛بس يابت امال اسيبه يهزقنى 


فرح بسخريه؛لا طبعنا ازاى 


نور؛المهم اخلصى اطلبى اكل جعانه وعاوزه اكل وعندى شغل


فرح بضحك؛عيونى ياختى 


فرح طلبت اكل وبداو ياكلوا ونور جالها اتصال واضطرت تمشى 


******** فى القطاع  *******


ادهم بعصبيه ؛انا لازم اجيب البنت ديه باى طريقه 


زياد بضحك؛خلاص بقاا يا ادهم قلبك ابيض 


ادهم ؛لا وحيات امك يعنى البنت تهز*قنى ف الشارع وانت تقولى قلبك ابيض لا وبتقولى نهار ابوك اسود ف بنت محترمه تقول كده 


زياد بضحك؛لا بس جامده بصراحه 


ادهم بعصبيه؛زياد امشى يا زياد مش عاوز اشوف وشك امشى من هناا 


زياد بضحك؛خلاص ياعم طالع يخرب بيتك 

زياد طلع وادهم قعد يفكر فى البنت ديه 


ادهم ؛بقااا انا ادهم المنشاوى بنت زى دى تهزقنى طب ودينى ما هسيبها 


بعد دقايق الباب خبط 


ادهم بضيق؛ادخل 


زياد بجديه؛ادهم تعال على مكتب اللواء محمود عاوزنا كلنا 


ادهم ؛تمام جاى 


ادهم وزياد راحوا مكتب اللواء محمود

 

محمود بجديه ؛طبعنا انا جمعتكم علشان اقولكم انه فيه مهمه جديده عاوزكم تستلموها بس هتكون صعبه شويه 


زياد وادهم ويونس فى صوت واحد ؛تمام يا فندم


محمود بجديه ؛فى حد رابع هيكون معاكم وبما انكم من إكفاء ظباط المخابرات ف انا عندى ثقه تامه انكم هتنجوا فى المهمه ديه 


الظابط باحترام؛يا فندم سياده الرائد بره وطالبه تشوفك 


محمود؛تمام دخلها 


بعد دقايق الباب خبط 


محمود؛اتفضلى 


كلهم التفتوا 


ادهم بصدمه؛انتى مستحيل


نور بصدمه وصوت منخفض؛انت كملت

 

زياد بضحكه مكتومه ؛اوبس ديه هتبقه مذ*بحه هنا 


يونس بهمس؛ايه يا زياد هو ادهم وشه اتخطف كده ليه وبعدين انت بتضحك على ايه 


زياد بضحك ؛هفهمك لما نطلع اسكت دلوقتي وتابع فى صمت 


محمود بجديه ؛احب اعرفكم يا شباب ديه  الرائد نور حامد هتكون معاكم فى المهمه ديه 


ادهم بعصبيه ؛مستحييييل 😳😠


يتبع



Part:2❤

اللواء محمود؛الرائد نور هتكون معاكم فى المهمه ديه


ادهم بعصبيه؛ده مستحيييل 


محمود ؛ف ايه يا ادهم 


ادهم بعصبيه ؛لا يا فندم انا مش موافق انها تكون معانا فى المهمه ديه ديه بنت لسانها أطول منها ومش هتنفع 


نور بعصبيه؛بقولك ايه يا رائد الكنافه انت لم لسانك بدل معمل تصرف دلوقتي ميعجبكش 


يونس وزياد واقفين بيضحكوا 


ادهم بعصبيه؛رائد كنافه ايه يا رو*ح امك انتى متعرفيش بتكلمى مين 


محمود بعصبيه؛بس خلاص انتوا الاتنين انا قولت انا قولت انتو الاربعه هتمسكوا المهمه ديه وخلاص مفيش رجوع يلاه اتفضلوا 

ادهم بص لنور بغضب وتوعد ونور بصتله ببرود وطلعت 


يونس وزياد طلعوا وادهم كان هيطلع بس وقفه صوت اللواء محمود 


محمود ،تعال يا ادهم عاوزك 


ادهم باحترام ؛اتفضل يا فندم 


محمود ؛اسمعنى يا ادهم نور دى تبقه بنت العقيد حامد الصياد  اكيد انت سمعت عنه وانت كمان عارف انهم قت*لوا قدام بنته إللى كان عمرها 10 سنين وبنته ديه هى نور انا عارف انها عصبيه ومجنونه لانى انا إللى كنت مسئول عن تربيتها نور كبرت ودخلت المخابرات وبقت فى رتبه رائد بس علشان توصل لليوم إللى تاخد فيه حق ابوها وانا وعدتها انه لو قدرنا نوصل لمكانهم هتكونى مسئوله عن مسك المجرمين دول وانتوا وعلشان كده انا. خليتها تكون معاكم فى المهمه وانا واثق  انك راجل وهتخلى بالك منها اتمنه متضايقهاش 


ادهم ؛تمام يا فندم بعد اذنك 


محمود ؛اتفضل 


ادهم طلع لقه نورا بتضحك مع زياد ويونس

 

ادهم زفر بضيق؛ لا اذا مكنتش طايقها دقايق هطيقها ازاى طول الشهر إللى هتفذ فيه المهمه يارب صبرنى على الابتلاء ده 


نور التفت لقت ادهم واقف 


نور ببرود؛طيب بعد اذنكم يا شباب علشان صديقكم مياكلنيش 


ادهم لنفسه؛ولله صديقهم لو يطول يخلص عليكى ويخلص 


نور مشيت وزياد ويونس وقفوا قدام ادهم وانفجرو ضحكك😂😂😂


ادهم بعصبيه؛بتضحك على ايه منك ليه 


زياد بضحك؛ولا حاجه يا باشا 


يونس بضحكه مكتومه؛مالك بس يا ادهم انت ليه مش طايقك البت طب ولله قمر 


ادهم بسخريه؛مين ديه إللى قمر ياعم اتن،يل واسكت 


زياد بضحك؛ما خلاص بقاا يا ادهم الاه 


ادهم؛بقولكم ايه انا مش ناقصكم انا ماشى وبكره نتقابل فى الاجتماع لما نشوف آخر المهمه ديه ايه 


وسابهم ونزل ركب عرييه ومشى 


نور كانت راكبه عربيته 


نورا بعصبيه؛يعنى من كل رجاله المخابرات اونكل محمود ملقيش غير ألبو،،مه إللى اسمه ادهم ده بس مش مشكله هو شهر هستحمله علشان اجيب حق ابويا 


نورا كانت بتكلم نفسها وفجاه جت بنت قدام العربيه نورا وقفت العرييه ونزلت بسرعه 


نور بلهفه؛انتى كويسه يا قمر 


ساره بطفوله ؛ااه 


نور؛طيب انتى كنتى جايه مع مين 


ساره؛مع مامى  بس معرفش مامى راحت فين 


نور ؛خلاص اهدى ومتخفيش انا هاخدك عند ماما اى رايك اشتريلك شيكولاتة من الراجل ده موافقه  


ساره ببرائه ؛موافقه 


نور اخدت ساره وجبتلها شيكولاتات وألعاب وشالتها علشان تدور على مامتها 


فريده بدموع؛الحقنى يا ادهم بنتى مش لقياها 


ادهم بصدمه؛ايه طيب انتى فين هاتى العنوان 


فريده بدموع؛انا ف ******


ادهم؛تمام جايلك فى الطريق 


ادهم ساق بسرعه لحد ما وصل العنوان نزل وفضل يدور على ساره وفجاه لقه بنت شايلها وماشيه ادهم جرى بسرعه ووقف

 قدامها واتصدم لما شاف نور 


ادهم بصدمه؛دنتى نهارك اسود كمان بتخ،طفى الأطفال 


نور بتنهيده؛الله يخرب بيت غبا،،ئك وقتك دلوقتي  


ادهم بعصبيه ؛هاتى البنت 


نور بصدمه ؛نعم يا رو*ح امك بنت مين إللى تاخدها انت اتجننت 


ادهم بغضب؛رو*ح امك ايييه انتى لسانك ده اييه قولتلك هاتى البنت 


نور ببرود؛انت عارف يا رائد الكنافه انت لو ممشيتش من قدامى لهخلص عليك واخلص الناس من وشك 


ادهم بعصبيه؛ساره حبيبتى انزلى يلاه ماما بتدور عليكى 


نور بعصبيه؛مامت مين انت اصلانا تعرفه منين 


ادهم بتنهيده ؛يا غبيه منا بكون خا 


قاطعها صوت فريده 


فريده بدموع ؛بنتى ساره حبيبتى انتى ازاى تمشى لوحدك كده 


نور؛يا مدام اهدى بس اتفضلى بنتك كويسه واشكرى ربنا انه محصلهاش حاجه 


فريده بدموع؛الحمدلله شكرا يا 


نور؛نور اسمى نور


فريده بحب؛شكرا اووى يا نور مش عارفه اقولك ايه 


ادهم بضيق؛بتشكريها على ايه دنا شاكك انها تكون هى إللى حاولت تخ،طفها 


فريده ،بس يا ادهم عيب 


نور؛هو الأستاذ ده يقربلك ايه 


فريده بابتسامة ؛ده اخويا 


نور،ولله ربنا يكون فى عونك 


ادهم بعصبيه؛نعم ياختى بتقولى ايه 


نور؛بقول هستاذن انا علشان لازم امشى باى 


فريده ؛باى 


نور مشيت وركبت عربيتها ورجعت البيت 


فريده بحب ؛ايه يا ادهم مالك كده مش طا*يق البنت ليه انت تعرفها


ادهم بضيق ،انسى يلاه علشان اروحكم 

فريده؛ماشى يلاه بينا 


ادهم اخد فريده وبنتها ورجعهم البيت


نور رجعت البيت واول ما دخلت اتصدمت لما شافت 

يتبع 



part:3❤

نور دخلت لقت مامتها واقعه فى الارض ومغمى عليها 


نور بصدمه؛ماااااما 


نور جريت عليها وحاولت تفوقها بس مفاقتش 

نور مسكت الفون 


نور بدموع؛الو مازن الحقنى 


مازن ؛مالك يا نور ف ايه


نور بدموع ؛ماما يا مازن معرفش ايه إللى حصلها مغمى عليها ومش راضيه تفوق 


مازن ؛طب اقفلى وانا جاى فى الطريق سلام وقفل 


مازن طلع من القسم وركب عربيته ومشى بسرعه 

نور بدموع؛ماما بالله عليكى فوقى انا مليش غيرك لو سمحتى فوقى مااااما

 

مازن وصل البيت لقه الباب مفتوح جرى وشال مرات عمه واخد نور وراحوا المستشفى 

بعد مرور وقت 

_____________❤


نور بدموع:ايه يا دكتور طمنى عليها


الدكتور؛متخفيش هى حصلها شويه هبوط انا كتبتلها على أدويه وياريت تخلوا بالكم منها 


مازن؛تمام يا دكتور 


_اهدى يا نور الحمد لله انها بخير اهدى تعالى ندخلها 


نور بحزن؛انا واقعه فى مشكله يا مازن 


مازن قعد جنبها ؛ف ايه مشكله ايه 


نور ؛انا عندى مهمه كبيره اووى اليومين الجايين وهنتحرك من بكره مش عارفه اعمل ايه مع ماما مش هينفع اسيبها لوحدها 


مازن بضحك؛طيب انا روحت فين متخفيش انا هاخد مرات عمى واخليها عندى فى البيت لحد ما ترجعى من المهمه بتعتك واهو هى وماما يسلوا بعض 


نور بحزن ،خلى بالك منها يا مازن انت عارف مليش غيرها 


مازن بمرح؛متخفيش يا قطه فى عيونى يلاه ندخل نشوف مرات عمى 


نور؛يلاه 


نور دخلت واترمت فى حضن مامتها وفضلت تعيط 


فاطمه بحب؛اهدى يا بنتى انا كويسه متخفيش 


نور بدموع؛خوفتينى اووى عليكى 


فاطمه بحب؛حقك عليه يا بنتى 


مازن بمرح؛طب ايه يا جدعان مش يلاه بينا 


فاطمه بابتسامة؛يلاه يا حبيبى معلش تعبناك معانا 


مازن بحب ؛ايه إللى بتقوليه ده يا امى تعبك يلاه علشان انتى هتقضى مع ماما الفتره الجايه 

فاطمه؛ليه 


نور بحزن ؛علشان عندى مهمه يا ماما ومينفعش اسيبك لوحدك ف علشان كده هبقه مطمنه لو كنتى مع مازن ومرات عموا 


فاطمه بحب؛ماشى يا بنتى اهم حاجه تخلى بالك على نفسك يا حبيبتى 


نور بابتسامة؛حاضر يا ست الكل  يلاه بينا 


مازن اخد نور وفاطمة وراح شقته

 

#تعديل مازن ابن عم نور وزى اخوها ووالده مسافر وهو عايش مع امه وأخته رزان وظابط وبيحب نور ومامتها جدااا وكمان والدة مازن تبقه صديقه فاطمه مامت نور وبتحبها جداا وساكنين فى البيت إللى قصادهم نكمل

 

______________❤

فى فيلا المنشاوى 


ادهم؛داده اعمليلى قهوه


الداده؛حاضر يابنى 


ادهم طلع اوضه الملاكمه بتعته وقلع جاكيت بدلته وفضل يدرب بقوه وهو بيفتكر كلام نور وفجاه الباب خبط 


ادهم وقف وراح فتح وكانت الداده 


الداده؛اتفضل يابنى 


ادهم؛شكرررا يا داده هو حسام مجاش من الكليه 


الداده؛لا يابنى لسه مجاش

 

ادهم؛ماشى اتفضلى 


ادهم قعد وشرب قهوته


ادهم؛بقاا انا ادهم المنشاوى بنت زى ديه  تعمل فيه كده طيييب دنا هوريكى النجوم ف عز الضهر يا نور حامد ام وريتك ادهم خلص قهوته ورجع يدرب 

_____________❤

فى الكليه 


سما؛رزان يلاه يا بنتى علشان نمشوا 


رزان وهى بتاكل؛حاضر جايه

 

روان قامت وهى ماسكه السنداوتش وطلعت مع سما صديقتها علشان يروحوا البيت  لكن وقفها صوت

.......:مش ناوى تحن برضوا يا جميل 


روان اتعصبت والتفت 


روان بعصبيه؛ولله الجميل ده هيعمل من وشك شاورما النهارده 


حسام بضحك؛هههه بحبك وانتى شرسه 


رزان ببرود؛متتلم يلاااا 


حسام ؛ف وحده تقول لجوزها المستقبلى يلااا


رزان بسخريه؛جوزين عفريت يلبسوك يا بعيد وسابته ومشيت 


سما بضحك؛يابنى قولتلك اتهد ديه بالذات مختلفه عن اى بنت عرفتها وبعدين منتا إللى ضيعتها


حسام بضحك؛هههه اعمل ايه بحبها وهى جبله وبعدين ما قولنا غلطت 


رزان رجعت ووقفت قدام سما 


روان بعصبيه؛انتى واقفه بتعملى هنا ايه 


سما بضحك؛كنت جايه وراكى حالا يا باشا 


رزان بغيظ؛طيب يلاه ياختى ومتقفيش مع الأشكال ديه تانى وبصت ل حسام وسما فضلت تضحك واخدتها ومشيت 


عز صديق حسام وهو بيضحك ؛حسام يابن المنشاوى انسه البنت كل يوم بتقصف جبهتك بطريقه فظيعه


حسام بغيظ؛مهو ده إللى معصبنى حسام المنشاوى دنجوان الجامعه إللى كل البنات بتجرى وراه بنت اوزعه زى ديه ترفضنى 


عز بضحك؛ههههه تصدق فرحان فيك كل إللى بتعمله فى البنات الاوزعه ديه بتعمله فيك تستاهل 


حسام بحزن ؛بس بحبها ولله معرفش ليه مش مصدقانى


عز ؛طيب مش انت إللى غبى وضيعتها من ايدك زمان ولا مش فاكر 


حسام؛كنت غبى بس ولله اكتشفت انى بحبها اووى 


عز بحب،سيبها على الله ولو هى من نصيبك مفيش حاجه هتفرقكم 


حسام بحزن؛ طب ايه الكلام العميق ده بقولك ايه انا جعان يلاه بينا  ناكل هعزمك على حسابى 


عز بضحك؛مش هتتغير يا فاشل يلاه بينا 

حسام بضحك؛يلاه 

____________❤

فى منزل  مازن 


فاطمه؛امته يا بنتى هتروحى مهمتك 


نور ؛بكره يا ماما هنشوفوا الخطه إللى هنمشوا عليها 


خديجه والده مازن؛خلى بالك من نفسك يا بنتى 

نور؛حاضر يا ماما

- اومال مازن فين يا ديجا 


خديجه بحب؛ف البلكونه يا بنتى مش عارفه ماله بقاله كام يوم مش على بعضه 


نور؛طيب انا هدخل اشوفه 


خديجه ؛روحى 


نور دخلت لقت مازن بيبص على السماء وسرحان 


نور بمرح ؛مالك يسطااا 


مازن بضحك؛مالى يابت 


نور ؛عيب يا بروو مش عليه انت لسه بتفكر ف مى 


مازن بحزن؛مش عارف انساها مش قادر انسه جرحها ليه وانها سابتنى علشان لقت واحد اغنه منى رغم انى كنت بحبها اووى 


نور ؛ياعم انساها ديه وحده متستاهلش انك تفكر فيه اصلانا متخفش واثقه انه ربنا هيعوضك بالاحسن 


مازن بابتسامه؛انشالله قوليلى بقاا انتى كنتى مضايقه ليه 


نور بغيظ؛مفيش الصبح اتخانقت مع واحد حيوان كده خبطلى العربيه وشديت انا وهو ومسكت شعره والناس اتلمت وحجزونا عن بعض  ولما روحت القطاع اتفاجئت انه هو رائد وهيمسك معانا المهمه وانا وهو مش طايقين بعض اساسا 

مازن كان واقف مبرق ومصدوم ومره وحده فضل يضحكك 😂😂


نور؛بتضحك على ايه 


مازن بضحك؛مش قادر يعنى حضرتك هز*قتيه ومسكتيه من شعره قدام الناس وف الاخر انتى وهو هتمسكوا مهمه وحده ده هتبقه مذ*بحه بينك وبينه هههههههههه😂😂


نور ؛ههههه لا متقلقش دنا هخليه يندم على اليوم اللى شافنى فيه وانت الصادق


مازن بضحك؛واسمه ايه بقاا الرائد 


نور بغيظ؛ادهم المنشاوى 


مازن بصدمه؛اييييييييه😳


يتبع 



part:4

مازن بصدمه ؛ميييين  


- انتى بتتكلمى بجد ادهم المنشاوى 


نور باستغراب ؛انت تعرفه 


مازن؛ااه صاحبى من زمان بس انتى ملقتيش غير ده تتخا*نقى معاه 


نور ؛وانت من امته بتصاحب الأشكال ديه 


مازن بضحك؛ايه يا بنتى ادهم مش كده صدقينى ادهم طيب بس هو عصبى اووى وبعدين ادهم من افضل ظباط المخابرات ف خلى بالك منه 


نور ؛هههه صدقنى هوريه النجوم ف عز الضهر بس الصبر 


مازن بضحك؛انتى مجنونه وانا مش مسئول عن إللى هيحصل 


رزان من خلفهم؛وايه إللى هيحصل 


مازن بضحك؛هلا الاوزعه وصلت 


رزان بغيظ؛قولتلك متقوليش يا اوزعه 


نور بضحك؛بس يا مازن متقولهاش يا اوزعه معلش يا اوزعه قصدى يا رزان 

مازن ضحكك😂😂

بقلمى "مارينا عبود "


رزان بغيظ؛تصدقوا انكم ارخم من بعض انا ايه وقفنى مع اشكالكم بس يلاه منك ليها علشان تتعشوا وسابتهم ودخلت

 

مازن ونور فضلوا يضحكوا على منظرها ودخلوا وراها واتعشوا 


_____________❤


              فى فيلا المنشاوى 


حسام دخل الفيلا وهو بيدندن لقه ادهم قاعد على السفره 


ادهم ؛كنت فين 


حسام بمرح؛كنت  مع صاحبى بروو 


ادهم ؛طيب تعال اتعشاء 


حسام؛اووك بس مالك كده مضايق ليه

 

ادهم بابتسامة؛مفيش تعال يلاه

 

حسام؛حاضر 


حسام وادهم اتعشوا وكل واحد طلع اوضته

_____________💖


فى صباح يوم جديد 


              فى فيلا المنشاوى 

ادهم لبس بدلته واخد مفتاح عربيته ونزل لقه حسام واقف بيضحك مع الداده 


ادهم بيأس؛مجنون وهيفضل مجنون مش هيتغير 

_ حسااااااام 


حسام بخضه؛ايه ياجدع ف ايييه 


ادهم راح ووقف جنبه ؛اتفضلى انتى  يا داده 


الداده بحب ؛حاضر يابنى 


ادهم ؛انت اى حد تقف معاه وتهزر انت مجنون 


حسام بضحك؛ياجدع افتكرت ف مصيبه ولا حاجه وبعدين منتا عارفنى ههه اجتماعى جدااا


ادهم بياس؛مش هتتغير  انا رايح القطاع تعال معايا اخد كليتك 


حسام؛لا روح انت انا هاخد عربيتى 


ادهم؛خلاص ماشى خلى بالك من نفسك

 

حسام بابتسامه؛وانت كمان

 

ادهم طلع وركب عربيته وراح القطاع وحسام اخد عربيته وراح الكليه 


______________❤ 

                           فى الكليه 


حسام ركن عربيته ونزل لقه شاب ماسك رزان من ايدها 


حسام اتعصب وراح نحيتهم 


حسام مسك رزان من دراعها بقوه وهو بيبصلها بغضب وغيره 

_رزان تعالى عاوزك 


رزان؛حسام سيب ايدى

 

حسام بعصبيه؛_رزان كلمه وحده يلاه معايا

 

الشاب بخبث؛ايه ياعم حسام ما رزان قالتلك مش عاوزك ما تسيبها على راحتها ما البنت مش طايقاك 


حسام بص للشاب بغضب واخد رزان وره ضهره ومره وحده نزل ف الشاب ضر*ب 

والكل وقف يتفرج 


رامى صديق حسام كان واقف بيضحك مع صحابه وبيلتفت لقه سما صديقه روان بتجرى عليه 


سما وهى بتنهت؛رامى الحق حسام 


رامى بخوف ؛ماله حسام 


سما؛بيتخانق مع شاب من شباب الكليه ونازل فيه ضر*ب ومحدش قادر يشيله

 

رامى بصدمه ؛ينهاااااار اسود 


رامى جرى وسما وراه وراحوا لقوا حسام ماسك فى الشاب بيضر*به ورزان بتحاول تهديه 


رامى جرى هو وصحابه وقوم حسام من على الشاب

 

رامى بعصبيه؛حساااااام خلاص

 

حسام بغضب جح*يمى؛سبنى اعلمه الادب ابن ال****


رامى بهدوء؛حسام خلاص اهدا ارجوك

 

حسام التفت ملقاش رزان زق الشباب إللى كانوا ماسكينه وطلع بره الكليه لقاها بتجرى 

حسام جرى وراها ومسكها


رزان بدموع ؛سبنى يا حسام ابعد عنى

 

حسام بعصبيه ؛ممكن اعرف كنتى واقفه معاه ليه 


رزان بدموع؛انا موقفتش مع حد انا داخله الكليه لقيته مسك ايدى جيت ابعده انت جيت 


حسام بغضب ونرفزه؛ولما قولتلك تعالى معايا مجتيش ليه وسمعتى الكلام هااا 


رزان بدموع؛واسمع كلامك ليه واروح معاك بصفتك ايه اصلانا ولا ناسى يا حسام باشا انى كنت مجرد رهان بالنسبالك 


حسام بعصبيه ؛انتى ليه مش قادره تصدقى انى بحبك بجد لييه عارف انى ف الأول قربت منك علشان اكسب الرهان بس ولله حبيتك وكنت جاى اقولك الحقيقه بس شيرى سبقتنى وحكتلك كل حاجه بس ولله ما كنت هسيبك يا رزان انا بحبك بقالى سنه عامل زى المجنون بسببك براقبك من بعيد حاولت بكل الطرق اصالحك اعمل ايه اكتر من كده فهمينى


رزان بدموع ؛ابعد عنى يا حسام انا مبقتش بثق فيك ابعد عنى وسبنى فى حالى

 وجريت ركبت تاكسى ومشيت

 

حسام اتنهد بحزن وقعد على الرصيف رامى جه وقعد جنبه 


رامى ؛عاجبك إللى عملته 


حسام بحزن؛هى ليه مش مصدقانى ليييييه

 

رامى بحزن؛اهدا قولتلك  لو هى من نصيبك مش هتفترقوا ويلاه علشان نروحوا المحاضره 


حسام بذكاء؛جتلى فكره 


رامى ؛فكره ايه 


حسام بمرح،ههه هتعرف تعال معايا 


رامى بضحك؛هو انت حزنك مبيكملش دقيقه ليه 


حسام بضحك؛علشان انا كائن مهز*ق اساسا والمفروض حضرتك متضحكش على احزان صاحبك 


رامى بضحكه مكتومه،طبعنا طبعنا ايه بقاا الفكره إللى ف دماغك 


حسام ؛هههه هقولك الفكره انه *********


رامى بصدمه ؛نعم ياخويا دنت كده هتبوظ الدنيا خاالص

 

حسام بضحك؛تو تو ابقه شوف إللى هيحصل المهم تساعدنى 


رامى بضحك ،هساعدك يابن المجا*نين وامرى لله 

______________❤

                 فى  القسم 


مازن كان قاعد على مكتبه وبيكلم مامته وسمع صوت زعيق قفل مع مامته وطلع من مكتبه لقه بنت جميله اووى واقفه وف شاب راسه ملفوفه بشاش وبتجيب د*م


مازن؛ف ايه يا عسكرى

 

العسكرى؛يا باشا البنت ديه ضر*بت الشاب ده وهو عاوز يعمل فيها محضر


مازن ؛طيب هاتهم على مكتبى

 

العسكرى؛اوامرك يا باشا 


العكسرى اخدهم ودخلهم مكتب مازن

 

مازن بهدوء؛قول بقاا يا رو*ح امك ايه إللى حصل 


الشاب بوجع؛يا باشا البنت ديه ضر*بتنى بحجر وفتح*ت دماغى 


رحمه بعصبيه ؛طب ما تقوله كمان يا روح امك انا عملت كده ليه 


مازن بحده؛اسكتى انتى انا مقولتلكيش اتكلمى


رحمه بغيظ؛حاضر 


مازن ؛وهى ضر*بتك ليه يابنى

 

الشاب بتمثيل؛يا باشا انا كنت ماشى فى حالى ولله لقتها مره وحده مسكت حجر وضر**بتنى بيه 


مازن بعصبيه؛انت هتستعبط يلاااااا يعنى هتضر**بك كده من غير سبب 


الشاب بتوتر؛اه ولله يا باشا ده إللى حصل

 

مازن قام ووقف قدام رحمه؛ضر**بتيه ليه 


رحمه وهو بتقلد الشاب؛بيقولى هو الجميل ماشى لوحده ليه سبته ومردتش ارد لقيته وقف قدامى وقلى هو انا يا بطل مش بكلمك ف اضطريت اعرفه البطل ديه هتعمل ف امه ايه ومسكت حجر وفتح*ت دما*غه وبصراحه كده لو الناس ملمونيش من عليه كنت خل*صت عليه 


مازن بضحكه مكتومه؛ولله ف قانون بيعاقب كان ممكن تيجى وتشتكى عليه 


رحمه بتسرع؛هو حضرتك اهبل يعنى اسيبه يتحر*ش بيه ولا اتصرف الجيش قلك ايه اتصرف وانا اتصرفت عاوز تحبسنى اتفضل بس الأول سبنى افتح دماغه تانى بالله عليك 


مازن وهو بيحاول يكتم ضحكته؛انتى مجنونه يابت 


رحمه بغيظ؛اااه وابعد بقااا وراحت مسكت الشاب من شعره ونزلت فيه ضر**ب ومازن واقف يضحكك 😂😂


مازن مسكها وقومها من عليه رحمه كان شعرها اتنكش ومنظرها بقااا يضحكك 😂


مازن ؛يا عكسررررررى 


العكسرى؛ايوه يا باشا 


مازن ؛خد الولد ده على الحجز بتهمه التعر*ض للبنت ديه 


العكسرى بص للبنت ب استغراب ،حاضر يا باشا 


العكسرى اخد الشاب ومازن التفت واتصدم 

_________❤

              فى القطاع 

يونس بخوف:بس يا باشا ادهم مستحيل يوافق على إللى حضرتك بتقوله 


محمود ؛ادهم ونور سبهملى وانت وزياد روحوا ونفذوا إللى قولتلكم عليه 


زياد ؛تمام يا فندم 


زياد ويونس طلعوا من مكتب اللواء محمود

 

زياد بضحك؛انا نفسى اشوف ردت فعل ادهم المنشاوى لما يعرف بالموضوع 


يونس بضحك ؛هتبقه مد*بحه يا صديق بجد مش هيوافق لو الدنيا اطربقت ولو وافق يبقه ناوى على حاجه ده ادهم 


زياد؛تعرف انا حاسس انه اللواء محمود وراه هدف من الموضوع ده 


يونس؛وانا عندى نفس الاحساس 


ادهم من خلفهم؛احساس ايه انشالله 


يونس بتوتر؛احساس انا قولت احساس 


زياد بتوتر ؛احم ده يونس كان بيغنى يا ادهم 


ادهم بسخريه؛يونس ويغنى طب ازاى ده  حته صوته يجيب الضغط 


زياد بص ل يونس وانفجرت ضحككك😂😂

يونس بغيظ ؛بتضحك على ايه يا حيو*ان

 

زياد بضحك؛مش قادر هههههههه 


ادهم بضحك؛هههه متفرحش اووى انت كمان انيل منه 


يونس فضل يضحككك😂😂😂❤


زياد بضحك؛ادهم بص لما تخلص كلام مع سياده اللواء ابقه تعال على مكتب زياد احنا منتظرينك هاا 


يونس بضحك؛اااه يا ادهم متنساش سلام بقاا 


زياد ويونس راحوا مكتب يونس وهما بيضحكوا 


ادهم ؛هما اتجننوا ولا ايه 


ادهم التفت لقه نور فى وشه 


ادهم بضيق؛ده صباح الز*فت على دماغك

 

نور ببرود؛ولا دماغك كمان 


نور فتحت مكتب اللواء محمود ودخلت 


ادهم بنفاذ صبر؛يارب الصبر من عندك على ألبومه ديه 


ادهم دخل وقعد على الكرسى قصادها وفضلوا يبصوا لبعض بتوعد وغيظ 


اللواء محمود بخبث؛ادهم ونور انا حبيت اجتمع بيكم لوحدكم علشان ف قرار مهم لازم تعرفوه 


ادهم بهدوء ؛اتفضل يا فندم

 

محمود ؛انت ونور لازم تتجوزو ف اسرع وقت 

نور وادهم وقفوا واتكلموا فى صوت واحد؛نعمم 

اللواء محمود؛

نكمل البارت الجاى 



Part:5

ادهم ونور فى صوت واحد؛نعمممم


ادهم بص لنور بغضب ونور كذلك 


ادهم بعصبيه:يا فندم انا مستحيل اتجوز المجنونه ديه 


نور بعصبيه؛مجنونه فى عينك انت إللى مجنون 


ادهم بعصبيه:بت الزمى حدودك احسلك


نور ؛ولله انا ملتزمه حدودى يا حضرت الرائد انت إللى مش محترم 


ادهم؛دنتى نهار اهلك اسود معايا 


نور بعصبيه؛كلمه كمان واقسم بالله هفتح*لك دما*غك إللى ملهاش لازمه ديه

 

اللواء محمود بضحكه مكتومه؛ممكن تسكتوااااا ايه مفيش احترام ليه ولا ايه يا حضرات

 

نور وادهم بصوا لبعض بغضب واتكلموا فى صوت واحد؛اسفين يا فندم 


محمود بخبث؛اسمعونى كويس المهمه ديه صعبه احنا قدرنا نمسك الراجل إللى المفروض هيتفق معاهم على صفقه السلا*ح وكان معاه مراته ورجالته والمهمه هتكون صعبه شويه ومحتاجه حذر جامد  وانت يا ادهم انا اخترتك لأنك من افضل ظباط المخابرات فى القطاع وانت هتروحلهم على انك الزعيم إللى هيتفق معاهم على صفقه السلا*ح  وهتتفقوا على يوم التسليم وف الوقت ده هنقدر نقبض عليهم وطبعنا بما انه الراجل إللى كان هيقابلهم كان جاى ومعاه مراته ف انت هتتجوز نور بكره والإسبوع الجاى  هتاخدها معاك على انها مراتك ورجالتنا هتكون معاكم كمان زياد ويونس هيتابعوا معاكم اول ب اول  


نور بضيق؛يا فندم مفيش حل تانى غير الجواز من الز*فت ده 


ادهم بسخريه؛لا على اساس الز*فت ده هيمو*ت ويتجوزك يابت دا*هيه 


نور؛ام تاخدك 


محمود بعصبيه؛بسسسسس خلاااااااص منك ليها انتوا مش بتتعبوا انا هكلم مازن النهارده يا ادهم وهفهمه كل حاجه وعموما لو انتوا عاوزين تطلقوا بعض كده ابقوا اطلقوا 


ادهم ؛اسف يا فندم بس مين مازن ده 


محمود،مازن الدمنهورى ابن عم نور 


ادهم بصدمه ؛اييييييييه مازن يقرب ل ألبومه  ديييه 


نور بتماسك الهدوء؛يا فندم بعد اذنك كلمه كمان وهفقد اعصابى عليه 


ادهم بعصبيه ؛هتعملى ايه هااا هتعملى ايه 


نور بصتله بعصبيه وغيظ وطلعت على الكرسى  ومسكت فى شعره ؛تعالى بقاا علشان انا سكتالك من الصبح وانت زودتها جامد اووى وانا مش هسكتلك تانى 


ادهم بعصبيه؛يا بنت المجاااااااانيييين سبينى 


_______________❤

              فى مكتب يونس 


زياد ويونس كانوا بيتكلموا وفجاه  سمعوا صوت زعيق 


زياد برفعه حاجب؛معقوله يكون إللى ف دماغى حصل 


يونس بضحك؛ممكن جدااا يكونوا مسكوا فى بعض 


زياد؛نهاررررر اسوووود 


 الاتنين جريوا وراحوا مكتب اللواء محمود فتحوا الباب لقوا نور ماسكه فى شعر ادهم وبتشده واللواء محمود وبيحاول يبعدهم عن بعض 


زياد بضحك؛يونس انت شايف إللى انا شايفه😂 


يونس بضحك جامد؛مششش قااااادر همووووت ايه ده 😂😂😂😂


زياد ويونس دخلوا وشدوا نور بعيد عن ادهم 


ادهم بص لمحمود إللى بيحاول يكتم ضحكته ويتماسك قدامهم 


ادهم بعصبيه؛انا مستحيل اتجوز بنت المجانين ديه وتو*لع المهمه بقااا وسابه وطلع 


محمود.بضحك؛ انا متاكد انه الاتنين هيعلموا بعض الادب

_____________❤ 


                   فى مكتب يونس 


يونس بضحكه مكتومه؛اهدى بس يا نور مش كده

 

نور بعصبيه ؛زميلكم ده انا هخلص عليه قريب 

ادهم زق الباب ودخل مسكها من شعرها 


ادهم ؛تخلصى على مين يا سلعوه انتى 


نور بغضب؛سيب شعرى يا طويل يا اهبل سييب 


ادهم بعصبيه؛انتى شكلك عاوزه تربيه من اول وجديد وعلشان كده هوافق اتجوزك واعلمك الادب يا مجنونه


زياد ويونس كانوا قاعدين بيضحكوا


نور زقت ادهم وبصتله ب تحدى؛هنشوفوا مين فينا إللى هيعلم التانى الادب اما بخصوص الجواز ف انا هوافق بس علشان المهمه ديه تخلص ومن بعدها مش مش عاوزه اشوف وشك 


ادهم بسخريه؛ولا انا عاوز اشوف وشك 


زياد ؛خلاص يا جدعان انتوا فى القطاع مش كده متنسوش انكم ظباط وليكم مكانتكم ف ياريت تهدوا 


نور بصت لادهم بغيظ وسابتهم وطلعت

 

يونس؛اهدا يا ادهم 


ادهم بعصبيه؛يعنى من بين كل البنات سياده اللواء مخترش غير ديه 


يونس بضحك؛شايف المجنونه  ديه متاكد انها  خلال كام هتاخد قلبك 


ادهم برفعه حاجب؛تاخد قلب مييين خدها ربنا يا شيخ ابعد عنى وسابهم وطلع 


يونس؛اى رايك يا زياد البنت ديه هى إللى هتقدر تاخد قلب ادهم صاحبك 


زياد بضحك ؛مظنش خاالص دول مش بيطيقوا بعض 


يونس بضحك؛هههه هنشوفوا قدام

______________ ❤ 

                    فى القسم 


مازن التفت واتصدم لما شاف رحمه واقفه على الكرسى وبتبصله بغضب 


مازن بصدمه؛انتى ازاى تطلعى على الكرسى بتاعى كده 


رحمه ؛وانت ليه محبستنيش قول الحقيقه انت عاوز تنتقم منى علشان قولتلك يا اهبل ف طبعنا مش هتحبسنى ف تقوم خا*طفنى وبعدين تعذ*بنى وبعدين تح


مازن بمقاطعه ؛اييييييييه بالعه رديوا اسكتى شويه وبعدين اخط*فك ايه واعذ*بك اييه ايه عالم الروايات  ده انتى مجنونه يابت انزلى يلاااه 

رحمه نزلت من الكرسى 


رحمه ببراءه:ط طب هو انت مش هتاذينى 


مازن بصدمه ؛ده ايه البراءه والهدوء دول يابت انتى بتتحولى منتى من شويه كنتى هتخ*لصى على الولد 


رحمه بعصبيه؛تصدق انا غلطانه 


مازن ؛ايوه كده اتعدلى

 

رحمه بغضب؛اتعدل مين يا بابا ما تلزم حدودك 


مازن ؛هو حضرتك واخده بالك انك بتكلمى ظابط وانى ممكن احبسك 


رحمه ب لا مبالاه؛ده على اساس انى قولتلك لا ما تحبسنى 


مازن بنفاذ صبر؛بت اطلعى من مكتبى يلاااه 


رحمه بهمس؛بت اما تبتك وانت قمر كده 


مازن بضحك؛ماشى عارف انى قمر اتفضلى بقااا 


رحمه ؛ واثق من نفسك اووى


مازن بغرور؛جدااااااا 


رحمه ؛ياخى تبا لتواضعك 


مازن قعد على الكرسى وبصلها ببرود؛تقدرى تمشى دلوقتى 


رحمه بمرح ،ماشى شكرررا يا ظبوطه وطلعت تجرى 


مازن بصدمه؛ظبوطه ؟

انا مازن الدمنهورى يتقالى ظبوطه روحى يا شيخه منك لله 


رحمه طلعت من مكتب مازن  وقعت على المحضر وطلعت من القسم 


مازن جاله اتصال من اللواء محمود واللواء 


مازن؛ايوه يا فندم 


اللواء محمود بحب؛ازيك يا مازن يابنى عامل ايه 


مازن بابتسامه؛انا بخير سيادتك 


محمود ؛انا كلمتك علشان عاوزك فى موضوع بخصوص نور واتمنه توافق 


مازن ؛اتفضل يا فندم ف ايه


محمود؛بصراحه انا عاوز اجوز نور ل ادهم المنشاوى 


مازن بصدمه؛اييييييييه 


نكمل البارت الجاى يا قمرات 

يا تره مازن هيوافق ولا لا 🙃❤

وايه خطه حسام إللى هيعملها علشان رزان 

وايه مصير ادهم ونور 

يتبع 

اللي عاوز يكمل الروايه يعمل متابعه للمدونه من هنا هنا 


تكملة الروايه من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع