القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت البارت 1_2_3بقلم روان جابر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله منى والدة ندى : بنت يا ندى ندى جريت على والدتها منى : حبيبة قلبى فى عريس متقدملك النهارده ندى فرحت جدااا حضنت امها وفى نفس الوقت حزنت علشان جلها عرسان كتير ولما شافوها رفضوها علشان هيا مش بتكلم منى : يلا نجهز البيت علشان جايين بعد شويه ندى هزت راسها انها بتقول حاضر ندى ووالدتها خلصوا تنظيف البيت في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


اسكريبت 1 ☀


منى والدة ندى : بنت يا ندى

ندى جريت على والدتها

منى : حبيبة قلبى فى عريس متقدملك النهارده

ندى فرحت جدااا حضنت امها وفى نفس الوقت حزنت علشان جلها عرسان كتير ولما شافوها رفضوها علشان هيا مش بتكلم

منى : يلا نجهز البيت علشان جايين بعد شويه

ندى هزت راسها انها بتقول حاضر

ندى ووالدتها خلصوا تنظيف البيت 


بعد شويه


اهل العريس وصلوا ومنى فضلت قاعده معاهم شويه 

منى : هدخل انادى ل بنتى ندى

منى دخلت تنادى ل ندى والعريس قاعد حاطط وشه فى الارض رفع وشه لاقى بنت جميله جدااا

سميحه والدة العريس : يلا نقوم ونسيبهم مع بعض

ندى راحت تقعد جمب العريس

العريس : انا اسمى انس دكتور عندى 25 سنه وانتى

ندى :  انا وبتكلمه ب الاشارات وهو مش فاهم قامت جابت ورقه وقلم وكتبتله انا اسمى ندى وعندى 18 سنه ومش متعلمه ومش بتكلم 

انس : اتشرفت بيكى

ندى ضحكت ضحكه بسيطه

ندى كتبت ل انس هو انت مش عايزنى صح وعيونها بدمع

انس : انا موافق اتجوزك واعيش معاكى لاخر يوم فى عمرى

ندى اتكسفت

انس : كتب الكتاب الاسبوع الجاى وقام وراح قال لوالدته و الده ندى

بعد م انس ووالدته روحت قعد مع امه وقالها

انس : ماما ندى مش بتكلم 

سميحه : نعم بتقول اي اومال وافقت على الجوازة ازاى

انس : انا حبيتها ياماما

سميحه : انا مش موافقه على الجوازة دى يا انس

انس : وانا مش هتجوز غير ندى وساب والدته ومشيت

عدا اسبوع 

وجيه وقت كتب الكتاب وندى وانس اتجوزوا وانس اخد ندى على بيتهم 

تانى يوم فى بيت انس تصحى ندى متلقيش انس جمبها تقوم تشوف هو راح فين تلاقيه فى المطبخ بيعمل اكل ندى راحت على السرير على اساس انها لسه نايمه 

انس : حبيبتى قومى بقا 

ندى قامت 

انس : يلا كلى علشان انا هروح الشغل واجى تمام يا قلبى

ندى هزت راسها انس راح على شغله وندى نزلت ل سميحه تقعد معاها

سميحه : انتى يا بنت يا خر*سه انا راحه مشوار وجايه

ندى زعلت مكلمتش 

سميحه طلعت تتفق مع شويه حراميه يدخلوا البيت وركبت كاميرات فى البيت 

بعد شويه الباب خبط ندى فتحت دخلوا كلهم وقفلوا الباب وراهم .....؟؟



اسكريبت 2 ☀


ندى فتحت الباب لاقت مجموعه من الشباب زق*وها ندى وقعت على الارض دخلوا كلهم البيت وقفلوا الباب

ندى بتترجهم يبعدوا عنها وبتعيط

شخص 1 : اي الجمال دا 

ندى خافت وشخص عمال يقر*ب عليها ندى قامت

شخص 2 : راحه فين خدى هنا وراح مسكها من ايديها راحت ندى زق*ته وجريت على اى غرفه قدامها وقفلت الباب عليها وفضلت تتصل ب انس انس مبيردش

الشباب فضلوا يك*سرو الباب ل حد م اتفتح 

ندى مش عارفه تعمل اي

هم بدوا يقر*بو منها وهيا فضلت تبعد عنهم لحد م سمعوا صوت الباب بيتقفل وهربوا كلهم 

انس طلع ل شقته 

انس  بصوت عالى : ندى ندى انتى فين يا حبيبتى دخل الاوضه لاقها مرميه على الارض اتصل بالدكتور 

انس شال ندى وحطها على السرير لحد الدكتور يوصل الدكتور جيع وقال ان ندى كويسه 

بعد شويه 

ندى فاقت وانس كان جمبها 

ندى اول م شافت انس عيطت 

انس : مالك يا حبيبتى فى اي 

ندى زاد عياطها اكتر واكتر الباب خبط انس راح يفتح

انس : ماما اتفضلى

سميحه بتمثيل وبتعيط بدموع وبتديله الفون وتقوله

سميحه بعياط : شوف ي انس شوف مراتك المحترمه

انس مسك الفون وشاف الفيديو

انس اتعصب راح ل ندى ووراها الفيديو 

انس بهدوء :   اي دا يا ندى 

ندى اتصدمت مش هيا الل ف الفيديو 

ندى بتكلمه بالاشارات وبتحاول تقوله لا مش انا

انس : معلشى يا ماما ممكن تسيبنى مع مراتى

سميحه نزلت فرحانه 

انس بصوت عالى : انتى مقولتليش ليه على الل حصل

ندى جابت ورقه وقلم وقالتله

ندى : كنت هقولك 

انس : كنت هتقوليلى امتى ردى

ندى خافت وفضلت تعيط انس سابلها البيت ومشى 

ندى فضلت تستنى انس ل حد م وصل البيت 

انس وصل على البيت وراح ل غرفته ندى راحت وراه

انس : انا هتجوز يا ندى

ندى : ...............؟؟


يتبع


اسكريبت 3 ☀


ندى فضلت تستنى انس ل حد م وصل البيت 

انس وصل على البيت وراح ل غرفته ندى راحت وراه

انس : انا هتجوز يا ندى

ندى لما سمعت الخبر الدموع بدات تنزل من عينيها

انس : هجيبها بكرة ابقى سيبلها غرفه تنام فيها اول ممكن اقعد انا وهيا فى بيت تانى 

ندى مشيت من قدامه ودخلت غرفتها

ندى بتقول ف سرها : ليه يا انس كدا ليه دا انا حبيتك 

تانى يوم 

ندى صحيت ملقتش انس فضلت تدور عليه ملقتوش راحت تعمل فطار لنفسها وكلت وخلصت اكل نزلت ل حماتها تقعد معاها 

سميحه : اهلااا 

ندى بتكلمها ب الاشارت بتقولها متعرفيش انس فين

سميحه : انتى اي الل بتعمليه دا انا مش فاهمه حاجه

الباب خبط وسميحه راحت تفتح 

سميحه : اتفضل يا انس ظهرت واحده من ورا انس وكانت جميله جداا انس دخل 

سميحه : مين العسل دى يا انس

انس وهو بيبص ل ندى : دى مراتى يا ماما

سميحه : مراتك واتجوزتها امتى 

انس : لسه متجوزة ودخل 

سميحه : اسمك اي يا عسل

ديما : اسمى ديما ياماما

سميحه : اسم ماما منك حلو 

ندى واقفه هتعيط

ديما : يلاا يا خدامه ادخلى اعمليلى قهوة وهتهالى فوق وبتشاور ع ندى

سميحه : دى مرات انس ضرتك 

ديما بتبص ل ندى بق/رف من فوق ل تحت  وطلعت فوق ل انس ندى راحت وراها

ندى دخلت ل انس ف غرفته 

ندى كتبت ل انس عايزة اط*لق اول م قراها قطع الورقه ومسك ندى جامد من ايديها 

انس : متكتبهاش تانى علشان متعرفيش انا هعمل اي فاهمه

ديما دخلت لاقت ندى وانس مع بعض

ديما : انتى بتعملى اي مع جوزى 

ندى طلعت قبل م تضر*بها

ديما فضلت قاعده مع انس فى الغرفه وندى راحه جايه عايزة تعرف هما بيعملوا اي 

الساعه جات 10 وندى فى غرفتها مستنيى انس 

°

°

ندى بتقول فى سرها : انت فين يا انس وفضلت تستناه كتير وهو مجاش ل حد م نامت انس طلع من الغرفه يروح يشوف ندى دخل لاقها نايمه انس راح ينام 


°

°

الساعه جات 6 الصبح انس قام راح على غرفة ديما علشان يبين انو نام فى غرفتها 

ندى قامت من النوم اتوضت وصلت وطلعت تفطر لاقت ديما فى المطبخ بتعمل اكل راحت تعمل اكل وديما خلصت وراحت حطت الاكل على السفرة وندى عملت الاكل ودخلت ل اوضتها 

انس : فين ندى

ديما : معرفشى سيبك منها اجى اكلك يا بيبى

انس : لا شكرا

ندى خلصت اكل وبتفتح الباب تلاقى ...؟؟

لتكملة اسكريبت عمل متابعه للمدونه من هنا 

البارت الرابع من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع