القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اريد عريسا البارت 1_2_3بقلم عائشة نصر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


مش هتتجوزي يعني مش هتتجوزي يا سلمى

يا ماما ونبي ونبي دا 6 عريس تجبريني ارفضه الناس هتفكر اني وح*شة

سالي (الأم) : لااا قولتلك لا

سلمى : يوووه مش ذن*بي بقى أنك مع*قدة بسبب ان بابا طل*قك بعد جوازك بشهر دا مش ذ*نبي انا ملييش دعوة ب حياتك سيبيني في حااالليي بقيي

خرجت ملك ورزعت باب الشقة في ايديها والجيران كلهم بيتفرجوا عليها بس هي مش زع*لانة هي اتعودت خلاص من 6 عرسان جم قبل كدا

احد الجيران : هتلاقي البت مشيها بط*ال وامها مش عايزة تجوزها عشان متتف*ضحش زيها ربنا يستر علي ولايانا

ملك : استغفر الله 1 2 3 4 5 6 هووف اهدي يا ملوكة اهدي يا حبيبي

ازيكوا انا ملك عندي 24 سنة ماما خرجتني من التعليم من 3 ثانوي بسبب خوف*ها عليا من غ*در الناس متع*قدة لان بابا غ*در بيها وط*لقها بعد جوازها بشهر وكان بيض*ربه*ا وبيع*ذب*ها مش موضوعنا مش راضية تخليني اقبل ب اي عريس واتجوز الناس بدأوا يطلعوا عليا إشاعات بسبب إني مبقبلش عرسان وطريقة العد قالي عليها الدكتور النفسي قريبي عشان اهدى شوية لما ابقي متع*صبة متستغربوش انا مش متعلمة بس فاهمة كل حاجة

خرجت ملك من الحارة اللي ساكنين فيها ومشت

راحت عيادة دكتور وطلعت ودخلت المكتب من غير ما تخبط

يونس : مين الحي*وان الل... اه ملك تعالي

ملك : تاني يا يونس تاني اي لا 6

يونس بابتسامة : اهدي بس اهدي المفروض تكوني اتعودتي واكمل بض*يق هو انتي عايزة تتجوزي

ملك : ولا ف دماغي بس الناس مبتر*حمش

يونس : فكك من كلام الناس مش هيخلص م انا دكتور نفساني بيقولوا عليا مج*نون

ملك : مج*نون قالتها باست*هزاء

يونس : بقولك اي في علبه ايس كريم كبيرة ف الفريزر واكمل بخ*بث تيجي

ملك : يس وقامت جابتها وجابت معلقتين وراحت قعدت جمبه كلوا ايس كريم

ملك : انا لازم امشي دلوقتي

يونس : استني اوصلك واطلع اقعد مع خالتو شوية

ملك : ماشي يلا

يونس وصل ملك وطلع معاها وملك دخلت تغير هدومها

يونس : ازيك يا امي ( يونس بيقول ل خالته امي عشان هو يت*يم)

سالي : ازيك يا حبيب امك اجبلك تاكل

يونس : لا يا حبيبتي اتغديت في المكتب

سالي : ماشي يا حبيبي ربنا يباركلك واشوفك عريس قد الدنيا

يونس : مهو دا اللي عايزه منك

سالي : اوعى تكون هتتجوز واحدة يواد

يونس : انا عايز اتجوز ملك يا خالتي

سالي : لا..

اريد عريسا.

بقلم : عائشة نصر



يونس : يا خالتي إفهمي ملك كبرت وكلام الناس عليها كتر وعشان تبقى متجوزة حد إنتي بتثقي فيه

سالي : أنا بثق فيك ك إبن أختي مش عريس بنتي أنت مرفوض يا يونس

يونس : بصي يا خالتي إي رأيك تتعاملي معايا حاليا إني دكتورك النفسي مش يونس ريحي هنا وأحكيلي كل حاجة

سال تقبلت الفكرة جدا وبدأت إنها تطلع كل إللي جواها وتب*كي يونس كان بيسمعها وهو بيبص علي باب أوضة ملك اللي لما جت تطلع شاورلها تدخل تاني وتسيب مامتها ترتاح

يونس : بصي يا خالتي مش كل الرجالة زيه مش كلهم وحش*يين أبويا وأمي كانوا وفيين لبض مات*وا سوا وحبوا بعض عمي وعم ملك كلهم مش كل الرجالة وح*شة

سالي : سيبني أفكر يا يونس

يونس : أنا همشي يا خالتي

سالي : تصبح ع خير

يونس: وأنت من أهله

مشي يونس وطول الليل ملك بتفكر فيه وسالي بتفكر توافق ولا لا

طلع النهار تاني يوم وسالي اتصلت ب يونس وطلبت أنه ييجي وأنها عايزاه ضروري

يونس : أؤمريني يا خالتي فكرتي؟

سالي : أه....موافقة بس بشرط

يونس : أشرطي

سالي : أفعد معاكوا لغاية ما أضمن راحة وأمان بنتي

يونس : موافق أسالي ملك عن رايها انا هتكل علي الله وابقي كلميني

سالي : سلام

مشي يونس وسالي فضلت قاعدة شوية وبعدين قامت تشوف ملك

سالي : ملك

ملك : نعم

سالي : يونس متقدملك وأنا موفقة الرأي رأيك هييجي بليل يتكلم معاكي

ملك : بس

سالي : مبسش انا راحة ارتاح

ملك : طيب

جه الليل ويونس متوتر راح ل ملك وخدلها الورد اللي بتحبه والشيكولاتة كمان

يونس : ازيك يا ملك

ملك : حمدلله يا يونس

يونس : هاا فكرتي

ملك : اه

يونس : اي ردك

ملك بجمود : مش موافقة

#عائشة_نصر

اريد عريسا 2



يونس : تتجوزيني يا ملك

ملك بجمود : مش موافقة

هنا يونس قلبه اتكسر 100 حتة من وجعة قلبه البنت اللي طول عمره نفسه تبقى حلاله رفضته

يونس : الرأي رأيك

هنا سالي ادخلت

سالي : ملك موافقة وهتتجوزك يا يونس لان لو متجوزتكش مش هتتجوز حد غيرك

ملك : يبقى ما اتجوزش خالص

سالي : هتتجوزيه ورجلك فوق رقبتك

يونس : بس يا خالتي

سالي : مبسش انت كمان هتتجوزها غصب عنك

ودخلت اوضتها وسابت يونس مش عارف يعمل اي

عدا اسبوع ويونس بدأ يظبط حاجات في شقته ويجهز اوضة سالي ع اساس شرطها انها هتقعد معاهم

جه يوم كتب كتاب يونس وملك

يونس مكنش حاسس ب اي حاجة كان بيتمنى أن اليوم اللي يتجمع فيه مع حبيبته يكون بإردتها وتكون فرحانة وهو حاسس انها اعظم انتصاراته لكن للاسف مش دا اللي حصل

يونس راح خد ملك من الكوافير وراحوا كتبوا الكتاب وروحوا وسالي هتبات في شقتها اسبوع وبعدين تروحلهم

يونس : بصي يا ملك انا بحبك اه متستغربيش انا بحبك فعلا وكنت اتمنى اليوم اللي نتجوز فيه يكون بإراتك أنا متقدمتش ليكي عشان احافظ على سمتك لأ يا ملك أنا بحبك بماإنك متجوزاني غصب عنك ف إحنا هنفضل زي ما كنا مجرد أصحاب وأخوات وبس لغاية ما تحبي نطلق ولو عايزة تعيشي عمرككله كدا براحتك انا مش معترض دي اوضتنا ودي اوضة ماما يا ريت متدخليهاش عشان هتيجي تعيش معانا بعد اسبوع مبروك يا عروسة وسبها ومشي محتارة يونس بيحبها!!

ملك راحت غيرت هدومها وعملت عشا وراحت ل يونس المكتب

ملك : احم يونس كنت ع عاوزة اتكلم معاك

يونس : نعم

ملك : هو أنت حبيتني أمتى

يونس : حبيتك من وأنتي ف اللفة يا ملك من أول يوم شفتك فيه حسيتك كدا مليتي عليا حياتي حسيت أنك بنتي مش حبيبتي حسيت أنك ملزومة مني حسيت بحب وحنان وحاجات كتير حلوة بس انتي كسرتيها يا ملك لما رفضيني

ملك : يونس انت من حقك تتجوز واحدة غيري وتحبها

يونس : دا شيء خاص بيا انا حر

ملك : يونس انا رفضتك عشان بحب واحد تاني

#أريد_عريسا3

#عائشة_نصر

اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه من هنا 

تكملة الروايه من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع