القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سجينة فؤاده البارت 14بقلم رولا في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


ف حامل مني ....

ملامحه اتحولت ف مسكه نور من ياقة قميصه 

    وقاله ؛_ لولا ان في شهادة منع تعرض كنت ق*تلتك مكانك ، بس اخاف علي ابني يتربي من غيري ويطلع وس*خ زيك ، شده من قفاه برا المكتب ، وطلب الامن خدوه برا الشركه 

خدني ودخل حضني وقالي :_ من النهارده هتبقي سكيرتيرتي الخاصه 

بجد !! 

_بجد 

*******

خرجنا من الشركه روحنا الفيلا ، لأول مره  ارجع من برا ومطلعش علي الأوضه ، طلب من الخدم يحضرو الغدا ويحطووه علي السفره 

    استغربت تصرفاته ف قالي وهو مبتسم :_ اتغيرت عشان عرفت انه يُعتمد عليكي

 

يعني هتخليني اروح الجامعه لوحدي 

بصلي بطرف عينه وقالي :_ مش للدرجادي 

ضحكت وسكت 

الشغاله خلصت الاكل وقعدنا كلنا وقالي :_ تخرحي ! 

_هنروح فين !! 

مكان حلو ، هيعجبك 

_بجد! 

بجد 

*****

وصلنا قدام مكان واااسع ، وفي واحد واقف ومعاه عجل

بصيتله بسعاده وقولتله وانا بشاورله بصباعي :_ لاااء ، متقوليش

هز راسه بسعاده وقالي :_ اه

جريت ناحية العجل وهو جه ورايا وهو حاطط ايده ف جيبه ، وقفت قدام العجل وهو جه وقف جمبي ، شاورتله ع العجله وقولتله :_ عاوزه دي.... 

راح دفع تمن ساعه وخدنا العجل ومشينا ، ركبت علي عجله وهو علي عجله وقولتله :_ اللي هيوصل عند الشجره دي يكسب ، قولتهاوانا بشاور علي الشجره فرد عليا :_ طب واللي يكسب

_ اممم يدي التاني حضن 

هههههه موافق 

ربنا وبدأنا نتسابق ، لقيته بيسبقني وانا ببدل بأقصي قوتي ، فزعلت ووقفت بالعجله ، بص وراه لقاني وقفت ف رجعلي :_ انتي كويسه !

بصيتله من فوق لتحت كده وسيبته ومشيت وانا بجر العجله .. 

جه ورايا وهو عمال يقولي :_ طب حصل اي طيب ، مرديتش عليه وسيبت العجله عند الراجل ومشيت ، ركبت العربيه وانا مربعه ايدي ومقموصه ، جه ورايا وقالي :_ حصل اي طيب ! 

رديت وانا لاويه بوزي :_ ملكش دعوه ..

هجيبلك شيكولاته 

بصيتبه وانا بضحك :_ بجد !! 

بجد .. 

**** 

جابلي بوكس شيكولاته ، فيه شيكولاتات كتيييير خالص ، ووصلنا البيت  ، خدت البوكس وطلعت علي اوضتي بسرعه وقفلت عليا 

طلع ورايا بيفتح الباب لقاه مقفول فخبك عليا وقالي :_ حور ، افتحي الباب .. 

وقفت ورا الباب وقولتله :_ لا يخويا ، عاوز تاخد مني الشيكولاته 

يبنتي شيكولاتة اي بس انا مباكلهاش 

_ لا بتضحك عليا. وعاوز تاخد مني الشيكولاته 

منا لو عاوز كنت اشتريت لنفسي معاكي 

_ لابرده طب اي رأيك اجيبلك مانجا !! 

_ شوفت ، شوفت اهو عاوز تاخد مني الشيكولاته .

لا مقصدش ، انا هجيبلك مانجا جمب الشيكولاته

_ احلف .. 

والله بس افتحي 

_ جيبلي مانجا الاول وانا افتحلك ...

امر الحارس انه يجيبله مانجا ويطلع بسرعه 

جابها ونور خدها منه وخبط تاني .. 

_ ميييين ! قولتها بصوت عالي فرد عليا :_ انا نور 

_ جيبت المانجا !؟ 

    ااه 

فتحتله الباب ، كان وشي متبهدل من الشيكولاته اللي كلتها ، وقف يضحك عليا شويه وانا خدت منه المانجا ودخلت قعدت علي السرير ، لقيته بيقولي :_ انتي هتقعدي تاكلي مانحا علي السرير ! 

البارت 15بعد عمل متابعه من هنا هنا 

انا بتأخر انا عارفه بس غصب عني والله اعذروني

البارت 15من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع