القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت طالبتي البارت 17بقلم نوران وليد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله





الفصل السابع عشر🥳

تفاااااااعلووو 🤗 ونعدي ال1000تعليق انزل بارتين 👉👉👉

كنت ناوية انزل بارتين بس بسبب قلة تفاعلكم  🥺


- روز بعدم فهم : يعني ايه 

- هند : يعني ههرب مع رامي يا روز

- روز بصدمة : نعم و ده معناه ايه بقي طيب و حمزة يا هند 

- هند بجمود عكس الذي بداخلها : هو كس*رني و زلني و رامي هيساعدني في رفع قضية الخلع عليه و انا كنت هروح عند بابا بس حمزة قدر يسيطر علي بابا و انا مش هقدر اسامح حمزة ابدا 

- روز بغيرة و غضب : و الله و وجودك مع رامي عادي 

- هند : رامي هيساعدني اني اهرب بس و أروح لأي فندق لحد ما اجرات الطلاق تتم 

- رامي : و بعدين هنتجوز صح 

- هند: انا قولت ليك قبل كده مش معني اني مش عاوزة حمزة اني انسي اني مراته 

- رامي : يعني ايه 

بقلم نوران وليد 

- هند : يعني انا لما اخلص موضوع طلاقي ابقي افكر في الجواز و غيره 

قاطع حديثهم دخول حمزة 

- حمزة بغضب: انت ايه جابك هنا انت ازاي تتجرأ و تيجي 

- هند بتعب: سيبه يا حمزة هو كان جاي يزورني هو و روز 

- حمزة و هو ينظر الي هند المتعبه ترك لياقة رامي الذي غادر دون الحديث و معه روز : انا سبته بس علشان انتي تعبانة 

- هند : شكرا يا حمزة 

- حمزة و هو يقبل يدها: الانتي عاوزاه يا هند انا مستعد انفذه و علي فكرة انتي هتخرجي كمان شوية و بابا هيجي معانا علي الفيلا انا اقنعته

- هند : ايه يعني انا مش هقعد في المستشفى 

- حمزة : لا يا حبيبتي هتيجي علي القصر خلاص اطمنا عليكي و بعدين عمو قالي انك مش بتحبي المستشفيات

- هند : انتو بقيتو صحاب بقي 

- حمزة : يعني حاجة زي كده و يلا هنادي حد من الممرضات تساعدك 

- هند : محمد فين 

- حمزة : اطمن عليكي و مشي ... و بعدين يا هند انا وعدتك هصلح ليكي كل حاجة انا كنت سبب انها تبوظ في حياتك بقلم نوران وليد 

- هند : فعلا كل حاجة هتتصلح يا حمزة و قريب اووي كمان 

- حمزة بحسن نية : ان شاءالله يا حبيبتي 

_______

في منزل والدة حلا 

- والدة حلا : طيب فهميني بس يا بنتي و افتحي الباب ده قافلة علي نفسك ليه من ساعة ما جيتي من برا 

- حلا بدموع : مش عاوزة يا ماما اتكلم لو سمحت سبيني بقي 

قاطع حديثهم صوت طرقات علي باب الشقة فتوجهت و فتحت الباب والدة حلا 

- والدة حلا : اهلا اهلا يا محمد يا ابني اتفضل تعالي ادخل 

بقلم Noran Walid Atef 

- محمد: ازيك يا طنت حلا موجودة 

- والدة حلا: أيوة يا حبيبي هي جوا قاعدة من ساعة ما رجعت و هي قافلة علي نفسها و مش راضية تفتح و ترد عليا 

 - محمد : طيب ممكن حضرتك تقولي ليها اني برا 

- والدة حلا : حاضر يا ابني 

و بعد معاناة خرجت والدة حلا و معها حلا و الدموع في عيونها و توجهت الي غرفة الصالون حيث يجلس محمد

- والدة حلا : اسيبكم انا بقي اروح اعمل شاي و اجي

- محمد بعد خروج والدة حلا : انا اسف 

- حلا بسخرية : علي ايه ها رد علي ايه علي شرفي و سمعتي الانت شككت فيهم و لا علي ايه علي الواجب الانا كنت برده ليك و اني قولت استحالة واحد انقذني يعمل فيا حاحة وحشة و لا علي انك بتلومني اني بخبي علي امي اني بغيب من الجامعه 

- محمد بحزن : بصي انا وقتها كنت متعصب لكن انا مش قصدي و الله يا حلا انتي مش فاهمة حاجة 

- حلا ببكاء : لا انت المش فاهم عارف انا ليه بخبي علي والدتي  اني مش بروح الجامعه علشان انا اصلا البصرف علي البيت من اول ما الراجل السجلني باسمه مات 

- محمد بصدمة : ايه يعني ايه سجلك باسمه 

- حلا بدموع : محمود حلمي ده مش ابويا الحقيقي ده راجل طيب اتجوز امي بعد ما بابا طلق ماما و هي حامل فيا و طردها و كانت في المستشفى وقتها و كان في ممرض غلبان صعبت عليه و اتجوزها بعد الولادة و سجلني باسمه علشان العرفته ان ابويا كان راجل صعب و وحش و ما فكرتش حتي اعرف اسمه 

- محمد بحزن: انا اسف ما تعيطيش طيب 

في الوقت ده الباب خبط جامد فتحت والدة حلا لتدخل ندي و هي تهلل بصوت مرتفع فخرج محمد و حلا من الغرفة 

- ندي: الله ها الله يا ست حلا محمد بيعمل ايه معاكي لا و كمان جاي ليها لحد البيت يا بجحتك يا اخي 

- محمد بغضب و هو يمسك ذراع ندي : انتي بتقولي ايه يا ندي تعالي و وطي صوتك الجيران اتلمت 

- ندي بصراخ : لا خليهم يتلموا واحده مش مح*ترمة و جايبة راجل غريب البيت و هي و امها لوحدهم 

- محمد ص*فعها : اخرسي اخرسي اياكي اسمع صوتك و لا اي كلمه في حق حلا 

- ندي : انت بتضربني علشانها يا محمد ليه ليه كل ده للدرجة دي 

- حلا تبكي في صمت بجانب والدتها 

- محمد بغضب : أيوة علشان الانتي بتتكلمي عنها دي تبقي مراتي و قريب اوي هنعمل فرح انا علشان بس حادثة اختي ما اعلناش كتب الكتاب 

- احد الجيران : بصراحة حلا بنتنا عمرها ما شوفنا عليها حاجة وحشه 

وقعت الصدمة علي حلا و والدتها ......

________

في الفيلا 

بالتحديد في غرفة هند

- بصي انا اسف جدا بدل ما عمي هيبات معانا هضطر اني ابات معاكي في نفس الاوضة بس انا هنام علي الكنبة ما تقلقيش 

- هند بدموع: انت بتعمل كده ليه 

- حمزة و هو يقترب منها و يمسح دموعها : بعمل ايه يا هند 

- هند و هي تدفعه : انت عاوز تبين انك كويس و انت مش كده انت مش كده انت شخص بيبوظ كل حاحة  

- حمزة : بوظت ايه علاقتك مع ابوكي و اخوكي و رجعتها اينعم اخوكي مش اوي بس بحاول و الجامعه انا هتكلم معاهم و هرجع اسمك زي ما كان يبقي تقولي ليا انا بوظت ايه دمر*ت ايه قولي 

- هند بانه*يار : انا دمرتن*ي انا يا حمزة  

- حمزة بدموع: و انا هعمل الانتي هتقولي عليه يا هند حتي لو عاوزاني اسيبك 

- هند : لا مش عاوزك تسبني يا حمزة انزل اقعد مع بابا و انا هغير و احصلك 

- حمزة و هو يمسك يدها : افهم من كده انك هتديني فرصة تانية 

- هند : ايوة 


بعد نصف ساعة صعد حمزة الي غرفة هند و لكن لم يجدها بعد وقت وصلت اليه رسالة علي هاتفه 

"مراتك عندي " 

تحرك حمزة و هبط الي اسفل 

- والد هند : في ايه يا حمزة مالك بتجري كده ليه و فين هند 

- حمزة : هند اتخ*طفت بس و رحمة ابويا ما هسيبه 

- والد هند : ايه انا عاوز بنتي 

- حمزة و هو يتحرك للخارج : هجيبها يا عمي هرجعها 

_____

في فيلا رامي 

- هند بتوتر : احنا اتفقنا انك تهربني لكن موضوعنا انا ما اتفقتش معاك علي حاجة 

- رامي بخبث : بس انا غيرت الاتفاق 

- هند : يعني ايه 

- رامي : يعني يا هند بصراحة انا فكرت اكسب من وراكي 

- هند بعدم فهم : تكسب ازاي يعني 

- رامي و هو يضع قدم فوق الاخري : يعني في ثفقة قدام شركتي و شركة جوزك حمزة بيه و انا هساومه بيكي 

- هند بدموع : استحاله اكون اتغشيت فيك للدرجة دي 

- رامي : لسانك ما يطولش جوزك علي جي و لو سمعت صوتك مش هيحصل ليكي كويس 


بعد دقائق وصل حمزة الي فيلا رامي 

- حمزة بغضب : فين مراتي يا رامي يا جيار 

- رامي ببرود : اهلا اهلا بحمزة الجارحي 

- حمزة : فين هند 

- رامي  : موجودة بس بشرط 

- حمزة بغضب : شرط ايه 

- رامي : ثفقة شرم الشيخ 

- حمزة : مالها 

- رامي : تلزمني

- حمزة بغضب : انت عارف الثفقة دي بكام 

- رامي باستفزاز : يعني اغلي من مراتك حبيبتك 

- حمزة و هو يمسح علي وجهه بغضب : لا خدها 

- رامي : امضي التنازل ده 

- حمزة : اتفضل الزفت انجزززز فين هنددد 

- رامي : هاتوها من جوا 

خرجت هند و توجهت الي حمزة و الدموع في عيونها احتضنها حمزة : انتي كويسه يا حبيبتي 

- هند بدموع : لا رد 

- حمزة و هو يحاوط وجهها بيديده : ردي عليا يا حبيبتي 

- رامي : يمكن مكسوفة ترد عليك 

- حمزة : مكسوفة من ايه انت عملت فيها ايه اقسم بالله لاندمك يا رامي الكل*ب 

- رامي : المتعرفهوش ان مراتك هي الهربت بمزاجها

- حمزة بصدمة : ايه ......

عشان يوصلك البارت 18اعملوا متابعة للمدونه من هنا هنا 

-يتبع .....

البارت 18من هنا هنا 

 

تعليقات

التنقل السريع