القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بنت الخدامه البارت 23بقلم فريده في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


بسم الله الرحمن الرحيم 


الجزء الثالث والعشرين 


بنت الخدامه 


سدره مالك يا ماما 

زينب مش قادره يا بنتى وعايزه ابقي مطمنا عليكى وانا في المستشفى 

سدره خلاص يا ماما  هعمل اللي يريحك  

زينب ربنا يرضا عليكى 

سدره بس بشرط 

زينب إيه تانى هو احنا مش هنخلص

سدره انا افضل هنا كام يوم وبعدين ابقا اروح عند مدام ثريا 

زينب علي العموم انا لزام ادخل المستشفى النهارده علشان ليا علاج لزام اخدوه 

سدره طيب انا هلبس بسرعه 

زينب لا يا حبيبتي انتى عندك مذكرة  مدام ثريا هي اللي هتودنى المستشفى  زمنها جايه 

سدره يا ماما مش هينفع 

زينب يظهر إن مدام ثريا جيت تحت سمعه صوت العربية 

سدره  واخدتنى في حضنيها  زي مايكون ده اخر مره تشوفنى

في اليوم ده ما نمتش خلاص وبقت قلقنا على ماما 

لما طلع النهارده لبست ورحت علي المستشفى بس كانت الصدمه عرفت إن امي كانت جايه علي العمليه علي طول 

مش علاج زي هي ما كانت قالتلي 

لقت مدام ثريا هي اللي كانت هناك  ورحت وقفت جنبها 

وبقت عايزة اسال علي ماما بس مش عارفه ايه اللي مانعنى

إن اسالها

هي كمان   كانت مستغربها بس ما تكلمتش

وفجاه الدكتور خرج وقال البقاء لله 

سدره انا ما حساتشى بنفسي اغم عليه  ما فوقتش اللي تاني يوم لقت امي مش موجوده والببت بقا فاضي ولقت جارنى 

بيعزونى 

وبعد كام يوم لقت واحد قربنا  جاى بيقول إن مدام ثريا جايه عشان تشوفك 

سدره لما مدام ثريا جيت اتفجات إن معها عم محسن وهشام 

واتفجات اكتر لما عرفت انها جايه تخطبنى لهشام 

والبقى انتو عرفنو 

ثريا كلام سدره كله صح  ده اللي حصل 

جمال والله يابنتي انا متبع كل تفصيل حياتك من لما عرفت انك بنتى بس ما كنتش عايز ادخل اللي في الوقت المناسب 

علشانك انتي  وعلاء اخوكى كان عايزك تجى تعيش معنا 

بس الوضع اللي انتي فيه هو اللي منعنا

عمر ما تتكلم يا أستاذ هشام 

هشام واقف مصدم من كلام سدره وانه عرف إن هي كانت بتحبه 

عمر ايه يا طنط كنتى عاوزه تجوزنى سدره  

ثريا وطى صوتك يا عمر مش وقته الكلام ده 

علاء بعد الكلام ده اظن كل حاجه بقت واضحة 

هشام يعني ايه 

علاء يعني انته لزام تطلاق اختى  كفايه اوى كده 

محسن اهدى يا بنى شويه طلاق ايه بس 

جمال والله يا استاذ محسن المفروض ده اللي يحصل 

علشان واضح إن هشام ما اعتبرش بنتى مراته 

وانا عندى بنتى بدنيا كلها 

سدره اول مره تحس انها لها سند وراحت حضنت جمال 

وهو كمان اخدها في حضنه

علاء اظن كده مافيش كلام تاني 

عمر اهدى يا استاذ علاء هما بيحبو بعض 

علاء مش باين اختى بكره تتخرج وانا هعملها اكبر مستشفى فى مصر 

وهتجوز واحد يعرف  قمتها 

هشام مستحيل 

عمر انطق بقا ياعم انته  مرتك هضيع منك 

هشام انا مش هطلاق سدره 

علاء ليه هو انته جوزها لا سمح الله  انته لحد دلوقتي ما اتكلمتش معها 

ولا ايه يا سدره 

ثريا بس سدره مرات ابنى مش هتخرج من هنا 

جمال انا اسفه يا مدام ثريا مافيش أى حاجه بنيها هي وهشام ده مش جوز

سدره انا موافقه علي أى حاجه بابا واخويا يقولوها

علاء تمام كده يالا يا حببتي 

فعلا جمال وعلاء اخدو سدره وخرجو

ثريا ومحسن ما قادروش يعملو أى حاجه بعد كلام سدره 

عمر ارتحت يا هشام 

هشام بس انا بحبها وفضل يقول بعلو صوته 

حتى الكل اتفحاه من هشام


علشان يوصلكم البارت 24 عمل متابعه للمدونه من هنا هنا 

البارت 24 موجود هنا هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع