القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايةقاسي حتي الجحيم البارت 25_26_27_28 بقلم دعاء حبيب في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت 25_26_27_28

موسوعة_القصص_والروايات

جميلة  بصدمة/انت ازاي كدا 

سليم ببرود/اخرج  انت سوف حسام

حسام  بخوف  علي جميلة/بس يا سليم  هي

سليم بغضب/اخرج  انت 

جميلة  وقد تملك  الغضب منها بعد خروج حسام 

جميلة/انت  يستحيل  تكون  من البشر  يستحيل تكون انسان 

سليم ببرود/خلصتي 

جميلة  بصراخ/انت اي

سليم بغضب  يقوم ويمسك ش*عرها  صوتك مش يعال  تاني  وانا قولت  قبل كدا انا كلامي مش بقول مرتين 

جميلة  ببكاء/انت وسوء شخص  في حياتي 

جميلة  بعند  مر اخر /انا بكر*هك  انت يستحيل  حدا يحبك   انت حيو*ان  انت بتتحكم  في حياته الناس مين سمحلك  بكدا 

ليقوم سليم  بص*فعها  لتسقط ارضنا 

سليم هو يمسك من ش*عرها/مين سمحلي  بكدا هي الفلوس  والسلطة  طول ما معك  فلوس  تقدر تتحكم في حياته  البشر

ام انا حيوان فى انا هوريكي  يعني اي حيو*ان 

ليقوم بص*فعها  مر اخر ويرميها  علي  الس*رير  وهي تصراخ

سليم بغضب/انا هوريكي  الحي*وان ازاي بيتعمل  مع البشر 


ليقوم بقترب  منها وتمز*يق ملاب*سها  وأخذ يقب*لها بش*رسا وكانت تبكي  كانت تحاول أن  تبعد  لكن لم تستطيع  وم*زق  باقي  ملاب*سها  حتي أصبحت  عا*ري  وعادة  يقبلها بشر*سا  وعن*ف  مر اخر حتي اغمي عليها  وقبل أن يغمي  قال سليم  لها

سليم بغضب/انا هخليكي  تقولي اي حاجه ليا  بحساب


///////////////////

في حديقة  القصر كانت نور تبكي حتي سمعت صوت

حسام/آسف 

مسحت  نور دموع ونظرت  الي

نور/آسف  علي اي

حسام/موضوع  الجواز  بالغصب 


نور/ بالغصب ازاي وانت بتقول آسف  ازاي انا مش فاهمة  حاجة 

حسام/انا هافمك  كل حاجة 

نور/اتفضل 

حسام  قال لها كل شي وانهو  يحبها  وانا اخا  سليم  هو من يريد  أن يتزوج من أجل أن يكون سعيد وانهو  لا يريد  أن يجبره  من أجل فرق العمر

نور/انا مش مصدق  يلي بسمع

حسام/هو دا كل يلي حصل 

نور/هو انت بتحبي بجد

حسام  بضحك/لا هزار

نار بجهل/انا قالت كدا برد  دا انت مز شبه تامر حسني

حسام/دا انتي هبلة خالص  

ليقوم بمسك  يده  نور انا بحبك بجد اي رايك


الفصل السادس  والعشرون

رواية قاسي حتي الجحيم 

بقلم الكاتبة دعاء حبيب 

 نور/انت بتتكلم  بجد

حسام/ نور انا بتكلم  بجد مش بهزار انا بحبك  من اول يوم  الحاجة  الواحيد  يلي منعني عنك  هي فرق السنة كبير  سليم  اخوي فاهم حبي ليكي  عشان كدا  هو عمل كدا انا قالت لي لا بس هو كدا مستحيل  يتخل عن يلي في بسبب أو 

ليصمت دقائق 

نور/في اي 

حسام/ولا حاجة  انا عايزك  تفكري في  يلي قالت  ليكي  وصدقني انا مش هجبرك  وحاول  اغير فكرت  سليم 

نور/تمام

وفجأة  تركها  ورحل  وكان يهرب من  شي  ما

تستغرب نور وتفكر في الذي قال  وانا يخفي أمر ما بخصوص  سليم  وحسام  وانها  يجب ان تعرفة

///////|||||||||||||||||||||||||||||||


في الصباح  

في جناح سليم كانت جميلة  تحاول أن تفتح  عينيها  وشعرت  انا جس*دها ي*الم  وجدت سليم بيا  نام بحانبها  وهو عا*ري الصد*ر وهي ايضا  عا*ري لتصراخ  ليستيقظ  سليم

سليم ببرود/في اي

جميلة ببكاء/ انت عملت اي من سمحلك  تق*لعني  هدومي 

سليم/انا جوازك  وانا مش بس قلعت*ك  هدومك  انا كمان  تممت  جوازي منك  

جميلة  وأصبحت تعرف  معني الزواج  الحقيقه  وما يحدث  بين  المتزوجين  بعد ما تحدثت  مع نور ونور اخبرتها  كل شي  لا نور  جر*يء  جدا عن جميلة 

جميلة ببكاء/انت حي*وان 

سليم/حب اعيد  يلي عملت  تاني  ولا لا

جميلة بخوف/لا ونبي 

سليم/قومي البسي  هدومك 

خرج  سليم من الغرفة  وذهب  الي غرفة  اخر كي يستحم  كانت جميلة  لا تزل  تبكي وبعد ساعة  دخل سليم  بيا جناح الخاص  وجدها  ما تزل علي حالها 

سليم ببرود/انا قالت اى 

رفعت  رأسها  الي  وكانت عينيها تشبه لون  الد*م  و وجها  مغرق با الدموع 

سليم/قومي خدي حمام  ساخن  عشان تفوقي 

جميلة/لا رد


سليم/شكلك  مش  بتتعلمي  من غلطك  انتي مش بتفهمي  

ليقوم بمس*كها من  شعرها   هو انتي مش بتسمعي  الكلام  لي 

جميلة بخوف شديد وبكاء/خلاص ونبي هسمع الكلام 

لتذهب إلى  الحمام  مسرعة تدري نفسة بي الغطاء  الس*رير  بعد نصف  ساعة  خرجت جميلة من  الحمام كان هو انتهاء من ارتداء  الملابس  و يلبس  الساعة  في يد ام جميلة  جلست على السرير  وظلت صامتة  و دموع  تنزل  من  عينيها  الجميلة   شاهده   سليم  من المرايا 

سليم/لازم تتعودي  دا هيحصل دائما  بيني وبينك 

جميلة  وهي تمسح دموعها/ وانا هموت  نفسي  لو دا حصل  انا بكر*هك 

اقترب منها  سليم/انا هخليكي تقولي  انا بحبك  كل يوم 

ليقوم  بخلع  حزام  الخاص  مت البنطلون  وظل يض*رب  فيها 

سليم بغضب/قولي انك بتحبيني  ولا مش هسيبك  الا لم تموتي  من كترا  الض*رب 

وظل يضر*بها بوح*شية  وكانت  جميلة  تصراخ 

جميلة ببكاء/خلاص ونبي حرام عليك 

سليم/قولي 

جميلة ببكاء وصراخ/بح ب ك يا سليم بيا 

وبعدها  اغمي عليها وتركها وخرج من الجناح  و بعد نصف ساعة  دخل الجناح  وكانت معا طبيبة  وجميلة  في مكانها  ومغمي عليها 

سليم ببرود/شوفي شغلك 

الطبية/حاضر

قامت الطبيبة  بعلاج  جميلة  و وضعت  المراهم  علي جسدها  وبعدها  ذهبت 

راء حسام  الطبيبة وهي تحرج من القصر   وعرف منها كل شيء  بخصوص جروح  جميلة  من  نتيجة ضر*ب  الحزام

كان سليم  في المكتب  ودخل  حسام 

حسام/وبعدين  معك يا سليم 

سليمببرود/في اي يا حسام مش المفروض   انهارده كتب كتابك 

حسام/سليم  أن بتكلم  على  جميلة  مش حرام يلي انت عملت  دا

سليم/انا حر دي مراتي واعمل يلي انا شايفة ان  صح 

حسام/لا مش حر  انت عايز حبها  با العافية  ممكن تمتلك  جسمها  ام قلبها لا

سليم/الفلوس  والسلطة  بتخلي الواحد يتحكم في  حياته الناس وتستغل ظرفهم 

حسام  بحزن/ حول تنسا  الماضي 

سليم  والدموع في علي وشك  النزول/انسا اي


بقلم الكاتبة Doaa HABiB



سليم بدموع/انسي  اي

حسام/الماضي

سليم/انت  نسيت  عمك يلي دخل ابوك صقفة  خسر فيها كل حاجة  بابا كان مريض قلب  ولم خسر كل حاجة  احتاج  عملية  في القلب  مش كان لقي حق  ثم تابع سليم  بصراخ الشخص يلي دايما  بيساعد  غيرو  مش لقي  حدا يساعدو   وامي  راحت  عند عمك  وطلبت  حق العملية  قال لها عايز مقابل  العملية  انك تطلاقي  من جوزك 

فلاش بالك 

كان سليم   يعرف عم جيد  لهذا ذهب  خلف 

دينا/محمد  ممكن تساعد أحمد في العملية 

محمد/موافقه  بس عايز مقابل العملية 

دينا/عايز اي انا ممكن اتنزل  علي الفلا   يلي عايشين  فيها 

محمد/ لا مش عايز  فلوس 

دينل/طب عايز اي

محمد/انتي عايزك  انتي

دينا/انت مجنون  انت فاهم  بتقول اي

محمد/ايو فاهم انا بقول اي  انا بحبك من  زمان  المفروض  تتجوزيني  انا مش واحد اكبر  منك ١٤ سنة  واحد عجوز  وعند قلب  ومش هيعرف  يدلعك 

دينا راحت  ضرب*ت  ق*لم  / اخرس يا حي*وان  احمد  دا احسن  راجل قبلتوا  في حياتي وكمان مش حساسني  بفرق  السن و كان راجل  بمعنى  الكلمة  ومستحيل  ابدل بواحد  تاني  فاهم

محمد بكرا تندمي  يا دينا 

دينا/انا هبيع  الفلة 

محمد/ مش هتعرفي 

دينا/ليا 

محمد/عشان  انا خليت  أحمد من غير ما يعرف  يمضي  علي ورق تنزل بكل  حاجة 


دينا بصدم/انت حي*وان 

محمد  بضحك/ههههه مرسي يا قلبي  ها قولتي اي 


دينا/قولت  لا  وحق  جوزي  هعرف  ارجعوا  با القانون 


محمد  بسخري/قانون  اي فوقي  انتي نسيتي  ان انا وزير  ولا اي


دينا  ببكاء/دا اخوك  ارجوك  يا محمد

محمد/اخوي يلي خد حب حياتي  دينا انا بحبك  انا لس شيافك  البنت  يلي  عندها ١٦ انا بحبك  من اول يوم دخلتي  مع اخوي وقال انوا  اتجوزك  وانا عشقتك 

بدا بالاقتراب  منها 

دينا/انت بتعمل اي ابعد 

محمد  يحاول أن يع*تدي  عليها 

محمد/هخد  حقي 

سليم  كان  واقف  من الصدم  ولكن بعد قليل  وعي  وذهب  لمساعد  دينا

سليم/سيب امي

دينا/سليم 

وبعدها  اغمي عليها 


بقلم الكاتبة دعاء حبيب  

 رواية قاسي حتي الجحيم



الفصل /الثامن و العشرين 

بقلم الكاتبة دعاء حبيب 


سليم بغضب/انا مش هرحمك 

كانت  دينا  تبكي 

محمد بضحك/قولت اي لحظة واحدة  يا 

ثم استدع  الحراس 

محمد/امسكوا 


امسك  الحراس  سليم  واخد محمد  دينا  الي  جناح الخاص  تحت صرا*خ دينا  و في خلال  دقائق  كان استطع  سليم  أن يفلت من  الحراس  و ذهب الي  جناح محمد 

اقتحم  الجناح  وكان الحراس خلف سليم  من اجل  ان يمسك  بة  دخل سليم  وجد  محمد يحاول أن يعت*دي عليها  وكانت تصراخ  وتحاول  ان تدافع عن  نفس  قام  سليم  ب

ا اخذ  محمد من علي دينا  وظل يض*رب  امسكوا الحراس  سليم وظل يضر*بوا  حتي كادا  ان يغمي  علي  سليم  

 وذهب محمد كي يكمل  ما كان يفاعل  بة  دينا  وجدت دينا ان لا  يوجد حل وجدت  الشباك  مفتوح  وقفزت  حتي  ذهبت  الي ربها 

صراخ  سليم  صر*اخة  هزات  ارجاء  القصر 

وكان محمد  مصدوم  مما حدث 

 وعندم عرف  احمد   والدهم بمو*ت دينا  ترك هو الآخر الحياة بسكت  قلبية


سليم  بدموع/و عمك  خرج  منها زاي الشعر من العجين  

حسام  ببكاء  هو الآخر/بس انت قدرتا  تنتقم  منوا  وخسرتوا  كل حاجة  لحد ما مات

سليم  بصراخ/ لس ناري  مش برتد 

 حسام بحزن/سليم  ارجع  سليم  باتع  زمان وصلي  ارجع  لي ربنا 

خرج   حسام  من المكتب  وترك  سليم   حزين  بعد خروج  حسام  وجد نور وقف  علي الباب وسمعت  كل شيء 

نور/هو بصراح  ان حسيت  انه  في حاجة  واتاكد 

حسام/انتي  غريب

نور/ازاي

حسام/مش مهم دلوقتي  انا عايز اساعد سليم  

نور/ وانا عندي الحل 

حسام/اي هو

نور/هروح  اقول لي جميلة  كل حاجة  وانا عارفة  جميلة  هي يلي هتغير  سليم 

حسام/ يا رب بخصوص موضوعن  قالتي اي 

نور بغباء/موضوع  اي

حسام /لا ولا حاجة 

 وبعدها  تركها  

نور/استنا  موافقه 

حسام/موافقه  علي اي

نو/نعم يا  خويا 

حسام  بغمز/افكر تركها  وهي تشتعل  غيظ  

نور/ماشي

ذهبت  نور الي جميلة  وجدت  جميلة   تجلس  علي  السرير 

نور/انتي كويسة 

جميلةببكاء/لا مش كويسة  شافتي  سليم  عمل اي انا كنت ناوية ادي  فرص لي حياتنا  سوء  بس هو 

نور/جميلة  اسمعي يلي هقول  كويسة  

حكات  نور  لي جميلة  كل شي

لتكملة الروايه بعد عمل متابعه من هنا 

تعليقات

التنقل السريع