القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية رنين الأسد البارت 26_27بقلم الكاتبه المجهوله في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


part 26


اتسحروا الجميع وكل واحد طلع عشان يجهز الشنطه بتاعتوا 


في جناح مالك 


ملك كانت بتجهز الشنطه بتاعتوا وكانت زعلانه 

طلع مالك من الحمام وكانت عاري الصدر 

راح حضن ملك من ضهرها 


مالك..حبيبي زعلان ليه 


ملك بزعل..عشان حبيبي ماشي 


مالك لف ملك وقال..ياروحي دول كلهم كام ساعه وراجعين تاني 


ملك..طب متخليك واسد وزين ومازن يروحوا


مالك..مينفعش يا حبيبتي دي صفقه مهمه 


ملك بسرعه..طب ما تاخدني معاك


مالك..مش هينفع يا حبيبتي وكمان انت حامل 


زعلت ملك ودبدبت في الأرض وراح ضحك مالك وراح يكمل لبس 


ملك بخبث..انا هوريك يا مالك 'وراحت عملت مكالمه جماعيه 


ملك..ألو 


رهف والبنات..في اه 


ملك..بصوا ركزوا معيا احنا هنعمل.....


رنين بخوف..يالهوي طب واسد هيوافق 


ملك..طبعا ما هوا هيبقي قدام الأمر الواقع 


نغم..يخربيتك لت ودينا في داهيه 


ملك.. عيب عليكي 


رهف..ربنا يستر طب سلام عشان مازن بينادي 


البنات..سلام 

....................

في جناح مازن


مازن وهوا في الحمام..رهف حبيبتي هاتيلي فوطه 

راحت رهف وجابت فوطه


رهف..اتفضل 


مازن بخبث..طب قربيها شويه


قربت رهف ومره واحده مازن شدها 


رهف وهيا مغمضه عنيها..عااااا يا قليل الادب سبني 


ضحك مازن وقال..فتحي عنيكي يا رهف انا لابس 


فتحت رهف عنيها بي بطئ وفعلا كان لابس 


رهف وهيا بتضربوا في صدروا.. واحد قليل ادب 


مازن بخبث..هوا انا كده قليل ادب ولسه هيقرب راحت رهف جريت 


مازن بضحك..مجنونه يا ناس 

................ 

في جناح زين 


زين..يا نغم ولله ماينفع


نغم بضيق..ليه يعني 


زين..يا روحي انت حامل والدكتوره قالت تستريحي وانا رايح شغل مش اتفسح 


لوت نغم وشها وهوا قرب منها وقال 


زين بمرح..يا لهوي يا ناس لما تلوي وشها 


نغم..زين ابعد عني انا زعلانه منك 


زين بخبث..وانا أقدر برضوا وراح قبل.ها وبعد عنها لي أحتيجها لي الهواء 

نغم وشها بقي احمر من كتر الكسوف وقامت راحت تجهز الشنطه بتاعتوا 


نغم بخبث..انا هوريك يا زين 


..........................

في جناح أسد 


رنين كانت قاعده علي حافه السرير وعمال تفكر في كلام مالك 

رنين..لا انا لازم اعمل زي ما قالت وراحت تجهز الشنطه 


وهيا بتجهز جي أسد من ضهرها وفضل يبوس في رقبتها 


أسد..وحشتيني 


رنين..أسد اتلم الفجر هيأذن وسبني اجهز الشنطه 


أسد باستغراب..هتجهزي شنطه ليه دي كلها كام ساعه 


رنين بخبث..واش عرفك انها كام ساعه 


أسد..بتقولي حاجه 


رنين..ها لا بس انت إيش ضراك بي الظروف يلا سبني وروح أجهز 


سبها أسد وهيا كملت وكانت بي تبتسم بي خبث 

..........

بعد شويه كان الشباب الاربعه في الصالون ولسه هايتحركوا لقي حد نادي عليه 


..أستني 


بص أسد واتصدم..إنت 


...هاهاها 


..............

بس كده البارت خلص سلام عايزه رأيكم فيه وبجد لو حد عمل تم انا مش هنزل الروايه تاني خالص انا نزلت البارت دا عشان كان في ناس لطيفه جدا وتعليقتها جميله زيها بجد شكرا ليكم سلام

رنين الأسد


part 27


رنين..أسد استني 


بص أسد و الشباب وراه ولقيوا البنات جاهزين ومعاهم الشنط 


أسد بصدمه..اه ده في اه 


رنين..هانيجي معاك 


قرب أسد من رنين وقال..رنين احنا قولنا اه 


رنين..معلش بس ونبي عايز اروح معاك 


ملك..بصوا بقي اخنا شاكين انكوا بتخونونا وجايين معاكوا


مالك..يالهوي حد يفهمها في حد بيخون مراتوا في شهر رمضان 


ملك..يعني انت بتخوني بس مش في شهر رمضان ماشي يا مالك 


مالك..يالهوي 


زين كان مش قادر يبطل 


أسد..بتضحك علي اه يا حيوان ''رنين حبيبتي ماينفعش تجي معنا انت حامل يا روحي 


رنين..ماليش فيه أنا جايه معاك 


مازن..خلاص يا أسد خليهم يجيوا معنا دي كلهم سعات 


ضحكت البنات ضحكه خبيثه وأكملوا 


رنين..اه ونبي يا أسد 


بص أسد ليها وقال..أمري لله يلا قدامي


البنات..هييييييييييه 


زين..أطفال وربنا يلا العربيات جاهزه 


راحوا البنات والشباب علي العربيات واتحركوا 


........الصباح..........


صحي الجميع وبدأ الخدم وصفيه وزينب يجهزوا الاكل 


زينب..الحق يا بوي البنات مش فوق 


الشرقاوي..إزاي يعني 


زينب..قومت الصبح ودخلت الجناح بتاع أسد وملقتش رنين قولت هاتلقيها مع البنات بس هما كمان مش موجودين 


الشرقاوي..استر يارب 


ورن الشرقاوي علي أسد 


أسد..ألو يا جدي في حاجه 


الشرقاوي..الحريم معاكو يا أسد 


أسد..اه يا جدي معنا 


الشرقاوي..الحمد لله طب هاتيجوا أمتي 


أسد..ولله لسه منعرف 


الشرقاوي..ماشي يا ولدي خلي بالك من مراتك 


أسد..حاضر يا جدي مع السلامه 


زينب..ها يا بوي قالك اه 


الشرقاوي..متخافيش الحريم معاه 


زينب..طب الحمد لله 


وهنا جت نور 


نور..هوا أسد خد رنين معاه


زينب..اه وهيروحوا شهر العسل كمان 


نور عيطت وطلعت جريت علي فوق 


............في الشركه.................


كان أسد قاعد بيشوف ورق ورنين قاعده جمبوا 


رنين..أسد انا مليت 


أسد..حد قالك تيجي ''وهنا دخلت السكرتيرة 


السكرتيرة بدلع..أسد بيه الوفد الفرنسي وصلوا 


أسد بجمود..تمام وديهم علي غرفه الاجتماعات وانا جاي 


السكرتيرة وهيا بتحاول تقرب منوا..تأمر بحاجه تانيه 


رنين قامت وراحت وقفت جمب أسد وشالت إيد السكرتيرة من عليه 


رنين بغيره..ما قلك خلاص يا حلوه ما تروحي بقي وانتي شبه عروسه المولد كده 


السكرتيرة بغضب..وانت مين اصلا عشان تكلمني كده 


رنين راحت وقعدت علي رجل أسد وحاوطت رقبتوا..جوزي يا حبيبتي عقبالك 


خرجت السكرتيرة وهيا هتموت من الغضب 


...............في قصر الشرقاوي...................


كان الشرقاوي وزينب وحاتم وصفيه قاعدين بيتكلموا 'نزلت نور وهيا شايله شنطه السفر بتاعتها 


صفيه..خير يانور رايحه فين 


نور..ماشيه يا ماما 


حاتم..ماشيه فين يانور 


نور..راجعه القاهره تاني انا مش هقعد في المكان ده تاني 


الشرقاوي.. ليه يا بنتي حد عملك حاجه 


نور..لا يا جدي بس انا عايزه ارجع القاهره 


الشرقاوي..برحتك يا بنتي بس خلي السواق يوصلك


نور..حاضر يا جدي مع السلامه  


كل ده تحت صادمه صفيه وهيا مش مستوعبه ليه بنتها مشيت ''صفيه طلعت ورها 


نور حطت شنطتها في العربيه ولسه هاتمشي صفيه نادتها 


صفيه..نور استني 


نور..خير ياماما


صفيه..انا دلوقتي عايزه اعرف انتي ماشيه ليه 


نور بدموع..مش هقدر اعيش في مكان الشخص الي انا بحبوا عايش مع وحده تانيه


صفيه..لسه هانعيد ونزيد في الكلام ده تاني يا نور


نور..مش قادره يا ماما لو سمحت انا همشي


صفيه..ماشي يا نور بس خلي بالك من نفسك


نور.. حاضر يا ماما'' ومشيت 


صفيه بدموع..ربنا يهديكي يا بنتي ويرزقك بي ابن الحلال ''ودخلت جوه 


.............في الشركه................


طلعت السكرتيرة ورنين كانت هاتقوم بس أسد كان ماسكها 


رنين..أسد سبني


أسد..ليه مش انت الي جيتي 


رنين..عجبتك


أسد.. هيا مين


رنين..البنت الملزقه إلي جات دي 


ضحك أسد وقال..دي ملزقه 


رنين بغيظ..أسد سبني 


أسد..خلاص يا ستي متزعليش بس بصراحه البنت جامده 


رنين..أسد سبني ولسه هاتقوم 'راح أسد قبل'ها ق'بله طالت لوقت وبعد عنها لي أحتيجها للهواء 


أسد.. اللهم انا صائم انا هاقوم بدل ما افطر


وقام أسد وقبل مايخرج قال


أسد بجمود..رنين متخرجيش وانا هبهتلك رهف والبنات 


وخرج أسد ورنين لسه كانت مصدومه 


رنين..قلي.ل أد ب

يتبع 


تكملة الروايه الأخير من هنا 

.....................


 

تعليقات

التنقل السريع