حين تقع في الحب 2
البارت الرابع والخامس
للكاتبه/ندي علي حبيب
في شقة نفين
نور وقفه قدام البوتجاز بتعمل الشاي وبتكلم امها
نور :يا ماما يا حببتي والله هاجي واعد معاكي كام يوم ايام العيد
سكينه :المهم انتي عمله ايه مع جوزك
نور :كويسين الحمد الله غسان دخل المطبخ وحضن نور من ضهرها وبيبوس في رقابتها
سكينه :والولاد اخبرهم ايه
نور بتتوتر من بوس غسان في رقابتها :غسان بطل عيب وبتبرق ليه ولكن هو مكمل
سكينه بستغراب :عيب عيب ايه انا قولت حاجه غلط
نور :لا يا ماما الولاد بخير الحمد الله
سكينه :المهم انا هستناكي هتيجي تعدي معايا علشان وحشاني انتي والولاد
نور :غسان بطل تبوس فيا عيب
سكينه بصدمه :تبوس هو انا بتكلم في وقت مش مناسب ولا ايه
نور بخجل :لالالا يا ماما مفيش حاجه
غسان بيبوس ودنها ونور بتتوتر اكتر
سكينه :طب يلا يا حببتي خلي بالك علي نفسك هكلمك تاني
نور :ماشي يا ماما وقفلت
نور بغضب :غسان ايه اللي بتعمله دا
غسان حوطها قدام البوتجاز :في ايه بحب في مراتي عندك مانع
نور :في المطبخ افرض حد دخل يقول علينا ايه
غسان وهو بيبعد شعرها عن رقابته وبيجيبه علي جنب وبوس رقابتها:ولا حاجه هيقول واخد بيحب مراته ودا حقه
عاصي :مااااااماااا ماااااماااا
غسان بعد عن نور بغضب :في ايه يا حيوان مش تخبط
عاصي غمض عينه :اخبط فين المطبخ مفيش ليه باب يا بابا
نور بتخبط غسان في صدره :الولد عنده حق
غسان :جي ليه يا حلوف
عاصي :جي اخد البن بتاعي
نور حملت عاصي وباسته من خده :الله علي ريحة الورد اللي طالعه منك دي وبتعمل البن في كوبايه وتديها لعاصي
عاصي :نزليني يلا
نور نزلت عاصي وهو طلع برا
نور بتبص لغسان اللي غضبان :في ايه
غسان بغضب:انتي بتبوسي الواد دا من امته
نور بستغراب:غسان دا ابني
غسان :والله يا نور لو لمحتك بتبوسي اي واحد فيهم تاني لأخليكي قعده وبايسك قدامهم وانا عادي عندي اعملها
نور بخوف :انتهي مستحيل تتكرر
غسان حمل صنية الشاي وطلع ليهم علي السطح
.......................
علي سطح البيت
العيله كلها كانت قاعده فوق السطح في الهوا
قاسم :بقولك ايه يا حج
منير :قول ياباشا
قاسم :بما ان احنا اخدنا اجازة العيد ومعدش حاجه وعيد الاضحي اللي جي مش هندبح
غسان وعو داخل وحامل الشاي:ودي تيجي يفوت عيد من غير ما ندبح
منير :بس صعب تلاقي اي جواميس دلوقتي اميد كلهم اتباعو
غسان :عيب تقول لابنك كدا اكبر 3 جواميس وتكون موجوده ليلة العيد تحت البيت
قاسم :ايوا بقي عوزين نحس بالعيد
نور :اسر اوعي راسك تغلبك
غسان :اسر انزل انت وعاصي من علي السور ايه اللي مطلعكوا
اسر :انا كنت بتفرج عادي انا كبير ومستحيل اقع
عاصي بغضب:ما انا كمان كبير انت شايفني صغير ولا ايه
غسان بضحك :لما عاصي بيتكلم بشوف نور مراتي قدامي
نور بغضب :مالي يا غسان انا مش عجباك ولا ايه
نسمه :العب شكلها هتولع يا قاسم
قاسم بضحك :شكلها كدا
غسان :لاء ياروحي مش كدا الدماغ يعني
منير :اسحب ناعم دايماً يا غسان علشان مبحبش حد ينام في شقتي
غسان :بحاول والله يا حج بحاول
قاسم :اهدي لما اتصل بعمر يجيب مراته ويجي يعد معانا
نور ونسمه بفرحه :فكرة حلوه يلا
قاسم :الو يا قبطان
عمر :حبيبي
قاسم :متجيب مراتك وتيجي الجماليه ياعم تعدو شويه معانا في الهوا الحلو دا
عمر :والله الواحد نفسه يغير جو
قاسم :مستنيك
عمر :اشطا يا زعامه سلام
نور ونسمه:جاين
غسان بص ليهم وضحك
قاسم :مسافه السكه
.............................
في منزل عمر
عمر :نورهان نورهان
نورهان بنوم :والله ما انا قايمه حتي لو قالوا ايه
عمر :ريحين الجماليه قومي
نورهان قامت بفزع وفرحه :هغير في ثانيه واكيد جاهزه
عمر بصدمه :دلوقتي قومتي يعني لكن لو فصلت اذن علي ودنك تقومي ليا مش قايمه
نورهان :معلش يا حبيبي لازم تستحمل
عمر :مفيش حاجه اعملها غير ان استحمل والله
نورهان باست خده وقامت عمر شدها
عمر :راحه فين
نورهان :هغير علشان نمشي
عمر باس شفايفها بشغف :رغم ان كنت واهد الاجازه دي ليكي مخصوص بس يلا قومي
نورهان ببتسامه قامت دخلت الحمام تاخد شور
................
في القسم
احمد دخل عند الزنزانه بتاعت سلوي بشتياق
احمد:سلوي سلوي
احمد بصدمه :لالالالا مستحيل سلووووووووي
تفتكرو ايه سلوي عملت ايه او ايه حصل ؟؟؟؟
حين تقع في الحب 2
البارت الخامس
للكاتبه /ندي علي حبيب
احمد بصدمه :فين السجين اللي موجود هنا
العسكري بتوتر:والله ياباشا كانت موجود هنا
احمد بغضب:اتبخرت يعني
العسكري نزل عنيه الارض
احمد بنفاز صبر سابه ومشي
.........................
في منزل منير الالفي
عمر نزل من العربيه :يا قاااااسم انت يلا فين
قاسم من علي السطح :اطلع يا قبطااان احنا علي السطح
عمر راح علي نورهان :يلا يا مزتي
نورهان نزلت ومسكت ايده ونزلت وطلعو علي فوق
غسان حضنه:حبيب قلبي وحشني
عمر :وانت كمان والله
قاسم :حبيبي حبيبي وحضنه
وبعد السلام
غسان :قاسم عوزين الشيشه
قاسم :اشطاا وراح يجبها
عمر :ايوا بقي يوم الواحد يفك فيه يا جدع
غسان :مالك ايه اللي كان خنقك بقي يا قبطان
عمر :يا جدع دا الواحد من ضغط الشغل وضغط نورهان الواحد حاسس انه في قاره غير القاره
غسان :اسمع نصيحه من اخوك بقي طول ما انت مخوف مراتك طول ما هي هتمشي تحت طوعك انا نور وقت غضبي مش بشوفها انت تلقيك معودها عليك ذياده
عمر :المشكله ان انا بحبها وهي مش فاهم ليه مهمله في حاجتي كدا
قاسم وصل ومعاه الشيشه :اجدع حجر لاجدع شباب في الدنيا
غسان :البنات فين
قاسم :في شقتك تحت
غسان مسك الشيشه وبدء يشرب
.......................
في شقة غسان
نور بصدمه :انتي بتعملي كدا
نورهان :ايوا طبعاً بلاش تعوديه عليكي علطول لازم يعرف ان فيكي وحش اكتر من الحلو
نسمه بتفكير:تصدقي عندك حق انا لازم اغير من نفسي
نور بغضب بتضرب نسمه في كتفها:اتغير ايه انتي كمان دي لو فضلت علي حالها كدا هتطلق انا فكره لما تقلي من احترامه وتبطلي حقوقك وتبطلي تشوفي نظام بيتك كدا هيحبك
نورهان :ايوا طبعاً انا متابعه كل حلقات رضوي شربيني
نور بعصبيه :الله يحرقك انتي ورضي زفت انتي مالك ومالها هي حياتها زيك لاء طبعاً دي وحده ولا جوزها شبه عمر ولا انتي شبها عيب يا نورهان اللي انتي بتعمليه مش علشان عمر بيحبك تستغلي دا
نورهان بتبص لنسمه
نسمه :نورهان الصراحه نور معاها حق عيب عليكي اللي انتي بتعمليه دا مهما كان عمر عايش معاكي علي طبعك كدا علشان بيحبك
نور:وكمان بكرا ربنا هيكرمكم بطفل بكرا لما ابنك يشوفك او بنتك بتعملي كدا هتعمل زيك ليه علشان شافت امها بتعمل كدا
نورهان بتفكير :يعني لازم اتغير
نسمه ونور :انتي هتتغيري اكيد
نورهان :بنات انا جايا افك عندكم بلاش نزعل تمام
نور بضحك حصنتهم وهي في وسطهم :انا مليش غيركو في الدنيا ربنا يخليكم ليا
عاصي بعياط:ماما ماما
نور :نعم يا عاصي ايه ياروحي بتعيط ليه
عاصي وشهقات:اسر اسر ضربني
نور بغضب:اعمل ايه في الحيوان دا اطلع قول لباب وهو يتصرف معاه
عاصي طلع جري علي السطح
نور :نورهان ايه رأيك تباتي معانا النهارده وانتي كمان يا نسمه نبات هنا في شقتي
نسمه :والرجاله هينامو فين
نور :في شقتك او عند ماما تحت
نورهان :تفتكرو عمر هيوافق
نور وقفت من جنب ونسمه من جنب :بحركاتك الجديده اكيد هيوافق
نورهان بضحك :اشطاا يا حضرت الملازم
....................
علي السطح
قاسم بضحك :والله ياجدعان الواحد مضحكش كدا من زمان
عمر :والله ولا انا
غسان :تاني يوم العيد بإذن الله هنروح علي بور سعيد نصيف يوم ونيجي
عمر :بدام مفيش بيات جي
غسان :لا لا مفيش بيات وبعدين وفونه رن
غسان :الو
:........
غسان بصدمه وغضب شديد :امتي حصل الكلام دا
؟؟؟؟؟؟.
ما الذي صار ؟
اتمني العيد يجي عليهم من غير مشاااااكل 😂😂
يتبع
تكملة الروايه من هنا
تعليقات
إرسال تعليق