القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت أمير الصعيد البارت 38_39بقلم آيات عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


رواية عشقت أمير الصعيد❤

البارت الثامن والثلاثون والتاسع والثلاثون 

................. 

الممرضه بتجرى علي سلسبيل وبتقول ليها ان واحده من المر"ضي اللي في العمليه روحها بتطلع   واللي في العنايه ريري وبدر

استووووووب بقي رامى وسلسبيل ممكن يح"بوا بعض ويتجو"زوا   ومين اللي بتمو"ت من اهل رامى ريرى ولا بدر وامير ازاى وقع من علي الجبل وواقف قدام رضوى جروحه  -بسيطه جدا


#بقلمي_أيات_عبدالرحمن


   سلسبيل اول ما الممرضه وصلت عندها وقالت ان في واحده من المرضي روحها بتطلع جر"ييت معاها وطبعا منعت رامى من الدخول 

بعد حوالي من نصف ساعه

بتخرج. بتلاقي رامى واقف برا وقلق"ان ودموعه نازله واول. ماشافها مسح دموعه وجرى . عندها

رامى:طمنينى. يادكتوره

سلسبيل: الانسه ريرى كان ممكن تمو"ت لان نبضها كان " وقف بس الحمد لله بعد محاولات النبض رجع تانى وكل شويه هدخل اتابعها بنفسي

رامى:طب وامى

سلسبيل:للاسف مفيش جديد 

رامى:😭 قعد على الكرسي بقلة حيله 

سلسبيل قعدت جنبه بس مش جنبه اوى يعنى في فاصل بينهم 

شكل فاصل الكو"رونا كده😂


سلسبيل:الدموع مش هتفيدك بحاجه دعاءك هو اللي هيفيد كتير اوى ادعى ليهم وبإذن الله هيستجاب ربنا كبير اوى 

رامى بيبص ليها ويرجع يبص قدامه ويقول :ونعم بالله

سلسبيل:يلا قوم اغسل وشك واستعد عشان احنا بقينا الفجر صلي وادعى وربنا يتقبل ان شاء الله

وسابته ومشيت رامى حس براحه كبيره اوى في كلامها واعجب بشخصيتها في خلال اليومين اللي فضل فيهم مع اخته وامه كان دايما بيشوفها مبتسمه مش متكبره عكس دكاتره كتير اوى مشاركه الناس احزا"نها 


واخيرا هنرووووووح لرضوي


دا نسخ من البارت اللي فات

👇👇👇


رضوى بترفع وشها بهدوء ورعب بتلاقي امير واقف قدامها وايده مربوطه برباط ضاغط وفي بعض الجروح في وشه وواقف ومربع ايده

رضوى:ااااامير 

ووقفت بسرعه وبلهفه حض"نته وفضلت تعيط

رضوى بعدت بسرعه وبتتفحصه تشوف فيه حاجه تعباه 

امير:هششش اهدى انا كويس يا حبيبتي 


رضوى:كنت خايفه عليك اوى 

امير:انا كويس ماتخافيش 

رضوى:انت انت ازاى رجعت البيت وانت وقعت من على الجبل قدامى و 

امير:ههههههه انا امير الصعيد مفيش حاجه صعبه عليا

👆👆👆


رضوى حض"نته وفضلت تعيط بس هى فضوليه شويه زى ما قولنا قبل كده


رضوى:انت جيت هنا ازاى

امير:ههههههه مصممه

رضوى:ايوه

امير:لما بدر زقيت"نى من علي الجبل ووقعت من فوقه  وقعت حوالي من 3 متر وبعد كده مسكت في شجره بس كانت ضعيفه اوى للاسف خد"تنى ووقعت😂😂😂 عفكرا هو اللي بيضحك تمام

حوالي من متر قابلت كمان واحده هى قط"عت القميص الجديد بس مش مشك"له نجدتنى شويه وخدتنى معاها وهى نازله

رضوى:🙊🙊🙊 كمل

امير:وهو انا وقفت 

المهم واحنا نازلين بقي

رضوى:نازل انت ومين

امير:الشجره يارضوى ركزى بقي 

رضوى:حاضر كمل

امير:وهو انا وقفت المهم واحنا نازلين بقي كان في أجزاء ممدوده كده من الجبل مسكت في واحده ومن واحده نزلت للثانيه ومن دى لدى لحااااااااااااااااد مانزلت في مكان مستقر رفعت راسي عشان اشوف لو هعرف اطلع تانى ولا اييه لقيت ارتفاع كبير فمش هلحق الليل هيدخل فمشييت وانتوا كده كده هتخافوا من الذئاب وترجعوا رجعت مالقيتش حد في البيت طلعت فوق خدت شاور وانا خارج لقيتك قاعده كده (باااااااااارد اوووووووى )

الباب بيخبط 

امير:امممم هتقومى من مكانك عشان افتح الباب ولا نسيبهم يكسر"وه عادى

رضوى قامت من مكانها وامير طلب منها ماتقولش لحد ان هو هنا مش مستعد يجاوب على اى سؤال لان هو تعبان من ثأثير الخبط اللي اتخبطه وهو بيقع وطبعا لازم هيد"وخ وكده مش واقع من علي الجبل الله 


طلع على السرير واتغطى ونام وغطى راسه كمان 

رضوى فتحت الباب والكل دخل عشان يتطمنوا عليها 

هى طمنتهم وقالت إن سبب صر"اخها عشان امير

الكل نزل وسابوا رضوى ومفيش حد خد باله من وجود امير على السرير لان هو اصلا مش واضح 

مفيش حد في البيت عارف ينام والكل  حزين خلاص امير مابقاش موجود لكن في امل ان هما هيروحوا الفجر يبحثوا عنه لان طبعا اى حد هيقرب كن من الجبل دلوقتي الذئاب مش هتسيبه ولو كان موجود الف واحد 


امير ورضوى ناموا ومفيش حد نام في البيت غيرهم اصلا  

الفجر اذن والجد طلب ان مفيش حد يدخل عند رضوى عشان ماتعرفش ان هما رايحين يبحثوا عنه وتروح معاهم وتتعب 

كل الرج"ال اللي موجودين في البيت وازو"اج اخواتهم وبنا"تهم وجيرانهم واصدقاء امير والشرطه وناس من الصعيد واصدقاء اخوات امير وجابوا اصدقاءهم كمان ورامى كان متابع معاهم في الموبايل وبعد كده راح ليهم


النهار طلع والساعه12 الظهر 

امير فتح عيونه بكسل في حد بيشد في شعره 

رضوى بتغنى :حبيبي صباح الخير صباحك ورد و فل و لوز ياعمرى صباح النور يلا اصحى غنت فيروز الشمس طلعت يازين وانت مغمض العينين  الشمس طلعت يا زين وانت مغمض العينين بس تصحى تشرق عاالدنيا مو شمس واحده شمسين حبيبي حبيبي حبيبي حبيبي حبيبي صباااااح الخييييير 


والله يا شباب انا ماليش في جو الاغانى والكلام ده انا اخرى اكتب روايه 

اما الجو ده ماليش فيه الاغنيه دى معايا بقالها كده حوالي من10 سنين ومش حفظاها جيبتها من التليفون على الروايه علي طول 


نكمل بقي

امير:صوتك حلو اوى

رضوى:متشكره وابتسمت لكن فجأة بعدت عنه 

امير:مالك يارضوى في ايييه

رضوى بصيت ليه بحزن كبير اوى وجت تمشي مسك ايديها


امير:اتغيرتى مره واحده كده ليه 

رضوى ببكاء: ابعد عنى 

امير:دا اللي هو ازاى يعنى 


رضوى:ممكن تسيب ايدى

امير:هو انتى عندك انفصام شخصيه ولا ايه

رضوى سحبت ايديها من ايديه وجت تمشي وقفها 

امير:عايز اعرف في ايه 

رضوى:مش عارفه بجد

امير بعصبيه:طب ولما انتى مش عارفه بتتكلمى ليه 

رضوى:يااااه للدرجه دي ولا فارقه معاك

امير:لا ماشغل الغاز علي الصبح مش عايز انط"قى وقولى اللي عندك عشان انا مش رايق دلوقتي 

رضوى: ولا عمرك هتروق يا امير 

وجت تمشي قفل الباب وزق*ها خب"طت في الحيط 

وحاوطها بإيديه 

امير بعصبيه ذايده :قدامك حل ياتقولى عايزه ايه يإما ما اسم"عش صوتك تاني   وكلامى واضح ردددددددي 

رضوى ببكاء لفت وشها للجهه التانيه:وقالت مفيش حاجه ممكن تبعد عشان انزل 

امير: اااه هو الموضوع كده اسمعى بقي يابن"ت الناس انتى بن"ت عمى ماشي مراتى. ماقولتش حاجه ام ابنى علي عينى وراسي حبيبتى ومفيش اى مشك"له لكن هتلعبي معايا وتعيشينى في الغاز فدى لعبتى ومفيش حد بيعرف يلعبها غيرى  لكن هتحاولى هتتعبي واوى كمان وكمل بصوت عالي فهماااااانى ويلا من قداااااامى 

امير حر حر يعني مفيش كلام 

بتخرج وهى بتبص ليه بزعل لكن بتقف مره واحده لما بتسمع بكاء طفل صغير 

بتبص لأمير اللي واقف وايده في جيبه وبيبص ليها بكل بر"ود 


امممم وانتهى البارت ياترى مين الطفل اللي رضوى سمعت صوت بكاؤه ده  الكل هيقول👈مالك بس مالك بدر قت"لته طب مين هو دا كمان هنعرف ده في البارت اللي جاى والله العظيم لو كنت لقيت تفاعل كويس عليها كنت كتبت البارتين لكن للاسف مفيش  وارجع اقول تانى لو لقيت تفاعل كبير هنزل بارتين وانا بردوا عند وعدي



رواية عشقت أمير الصعيد❤

البارت التاسع والثلاثون

.....................

رضوى وهى خارجه سمعت صوت طفل بيبكى 

رضوى بإستغراب:في صوت طفل

امير ببرود:ابن عمرو 

رضوى بصيت ليه بق"رف وسابته وخرجت


امير وايده في جيبه لسه وكمل ببرود : ماشي يارضوى هههههه ولسه هتت"جنني يا رضوت قلبي 


ايام كتير بتمر وحاجات كتير بتتغير منها 

رامى بيحب سلسبيل وطلب ايديها لكنها رفضت لانها مش حابه تعيد التجربه تانى وهتعيش لبنتها وقالت ليه كمان ان هى مش بتفكر مجرد تفكير في الموضوع ده وان بنتها اهم من حياتها

طب ليه رامى ماقالش ليها بنتها تعيش معاهم والكلام ده

رامي قال ليها لكنها قالت ليه مجرد ماهيكون عندهم ولاد تانيه هينسي ان هو وعدها بأى حاجه ومعاملته هتتغير180° 

فعرضت عليه هيكونوا اصدقاء عادى وهو وافق


 وامير ورضوى مشا"كلهم  بتزيد اوى وبتشرف ملاك الصغيره بن"ت امير ورضوى ماهى رضوى كانت حا"مل لكن رضوى بتخاف عليها من امير جدا وكل مابيحاول يلمس الطفله رضوى بتبعده عنها 

امير:رضوى ماتنسيش ان ملاك بن"تى

رضوى:وانت ماتنساش ان حياتها عندى اغلي من اى حاجه ملاك لو حصل ليها حاجه صدقنى يا امير انا هقت"لك بإيدى انت فاهم 

امير:مش هرد علي واحده مهز"قه زيك ولو مش لسه خارجه من المستشفى كنت عرفتك معنى كل كلمه قولتيها دلوقتي 


#بقلم_أيات_عبدالرحمن


رضوى:هتصدقنى لو قولت ليك مش فار"قه معايا 

امير:تمام يارضوى انا خارج هروح لريري لان فاقت من الغيب"وبه بقالها 5 شهور فيها ولازم اتطمن عليها 

رضوى:امممم ماانت مابتقدرش تزعل حد منك بردوا ودى كانت الحب الاول صح 

امير ضرب"ها بالقلم 

امير:لولا ان انتى لسه تعبا"نه كنت دفن"تك مكانك وسابها ومشى


في المستشفى

رامى قاعد جنب ريرى ودموعه نازله 

الشرطه برا ولازم تروح معاهم عشان تتعا"قب علي جر*ائمها


طب وايه هى الجرا"ئم دى 

خط"فت رضوى  وكانت هتق"تلها وهرب"ت من العداله وكانت شريكه في اللي بدر عملته وهر"بت من السجن


بيوصل امير وبيطلب من اصدقاؤه اللي هما ضباط يمشوا وهو اللي هيوصل ريري القسم


امير دخل ومعاه بوكيه ورد زوقه حلو جدا

وحطه علي الكوميدينوا اللي في الاوضه وسلم علي رامى وريري 

وطلب من رامى يخرج عشان عايز يتكلم مع ريري

رامى خرج وقابلته سلسبيل وبدؤا يتكلموا 

سلسبيل كانت متفهمه الموقف وبدءت تهدى في رامى اللي كان منها"ر على الاخر 

عشان اخته 

سلسبيل:اهدى يا رامي ماتعم،"لش في نفسك كده 

رامى:تعبت اوى ياسلسبيل تعبت 

وكمل انهيا"ر


عند

امير وريرى

امير:اول حاجه حمدا لله على سلامتك ومتشكر جدا وعارف ان لولاكى كان ممكن يكون أ. مش عارف بصراحه اقولك ايه غير ان لو فضلت عمرى كله مش هقدر اوفي اللي عملتيه ووقفتى وخاط"رتى بحياتك علشانى انا بجد متشكر اوي


ريري اكتفت بإبتسامه خفيفه

امير بيبص ليها وعيونه كلها دموع:انا ماكنتش اتمنى ان كل ده يحصل بينا انا كنت عايز نفضل أصدقاء 

دلوقتي هسألك كم سؤال واوعدك انى هخرجك منها ومش هخليكى تدخلي القس"م برجلك

ريري بصيت ليه بسرعه


امير :مالك فين

ريري:

امير:ماتخافيش من حاجه انتى عارفه ان مستحيل اخل"ف بوعدى 

ريري ودموعها نازله:مش بيقاطعها امير

امير:ماتقوليش مش عارفه 

ريرى بتبص لامير ومابتتكلمش وخا"يفه


لكن امير مسك ايديها عشان يطمنها وقعد قدامها وبخ"بث بدء يقرب منها اوى

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

اووووووى

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

لحد مابقاش فاضل غير حوالى من سنتي واحد وقرب على 💋🙈 وعيونه عليهم 


وريرى كمان عيونها علي💋 وكان امير مبتسم ابتسامته اللي تخ"طف اى ق"لب دى


وريرى كمان ابتسمت وغم"ضت عيونها وأمير سحب المخده وبدءت ريرى تر"تخى معاه وهو مغ"مض عيونه بكل هدوء ووووووو

.

.

.

.

.

.

.

.

.


 وراح قاعد على الكرسي تانى  

امير:ها كنا بنقول ايه بقي


توضيح ياقمرات صغير كده امير كان مبتسم لكن جواه هيموووت من الضحك على المنظر ومن القهررررره علي ابنه طب ازاى قادر يكون شخصين في وقت واحد هو في الحقيقه متجمعين جواه اكتر من شخص واحد بيضحك وواحد جادى وهو اصلا شخصيته ميكس تمام 

طب كان بيقر"ب ليه بقي 

عشان يعدل المخده وتكون ريري مرتاحه عشان ماينفعش تقعد كتير وتاخد وضع المر"يض لما بيكون قدام دكتور الامر"اض النفسيه تكون مت"طمنه وتحكى من غير اى خو"ف 

لكن زى ماقولنا هو مش من الش"باب دى 

ريري فتحت عيونها بإستغراب لان هى كانت مفكره زى ماكلنا فكرنا كده  

امير ده عليه حركات😂😂😂

امير:قولي ياريرى وانا اقسم ليكى برب الكون هقف جنبك وهخرجك من كل القضا"يا دى ارجوكى. انا عارف ان انتى وقفتى قدام امك عشان ماتأذيهوش وخدتيه منها ارجوكى اتكلمى وبصراحه انا ورضوى في مشا"كل كتير اوى بينا وقررنا ننف"صل وهى هتاخد البن"ت وانا هاخد الولد وكل واحد فينا هيعيش حياته زى ماهو عايز 


ريري بتبص ليه وبتقول

مالك عند خالتى في بيروت 

امير:بيروت 

ريري:آيوه ياامير في بيروت وكملت بدموع : ماقدرتش اسيبها تقت"ل جزء منك ماقدرتش ياامير 

امير نزل وشه في الارض ورجع رفعه ليها :انا عارف ومتأكد ان انتى مش هتسيبيها تلمسه حتى وانا عند وعدى يا ريرى  

امير : اوصفيلي فين في بيروت بالضبط 


ريرى:******** طبعا مش هقول فين لان انا اصلا ما اعرفش شوارع البلد اللي انا عايشه فيها 😂😂😂

ريري وصفت لييه المكان بالضبط 

امير بإبتسامه هادئه:طب ارتاحى انتى دلوقتي 

وسابها ومشي 


امير:ايوه يا مراد اجهز عشان هتسافر معايا بيروت اعمل الاوراق اللازمه عايز اوصل عناك في اقرب وقت ممكن 

وقفل معاه 

ورجع البيت كان مستعجل اوى وجهز كم حاجه كده 

رضوى:انت رايح فين

امير:اعتقد ان مايخص"كيش

رضوى:بجد 

امير:ايوه وممكن تسكتى بقي عشان اجهز حاجتى

رضوى وهى بتتأ"لم من جواها :حاضر وسابته وراحت عند ملاك الصغيره


الليل دخل والكل استقر في مكانه وامير مفتح عيونه ومش عارف ينام  وبيفكر في مالك ياترى بقي شكله عامل ازاى كبر ولا لسه 

لحد ماغمض عيونه 

عند ريري في المستشفى هى لسه ماخرجتش 

بيدخل شخص بيخ"نقها وهى نا"يمه 

مجهول:انتى اللي اختارتى كده ياريري 


وانتهى بارت النهارده

اعملوا متابعه للمدونه علشان يصلكم باقي الروايه متابعه من هنا هنا 

البارت الأخير من هنا هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع