القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفله الفهد البارت 39 بقلم دعآآء حجآآج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

قبل القراءة اعملوا متابعه من هنا 

علشان يصلكم باقي الروايات 

#روايه طفله الفهد 

مالك اخيرا ساب الشاب ولكن بعد اي 

_ده شكله ما"ت 

سمر راحت عند مالك وقالت:انت عملت اي 

مالك ببرود:اللى كان لازم يتعمل ده كان عايز يشوه صورتك قدام الناس

_اطلبوا الإسعاف فورا النفس انقطع 

الدموع نزلت من عين سمر ليس لأن الشاب ما"ت لان زوجها هيدخل السجن 

_في مستشفى قريبه اوى من هنااا لازم ناخدوا عالطول 

بالفعل خدوا الشاب عالطول وكل ده مالك كان واقف ومش مستوعب اللى عمله 

_مالك انت واعى لنفسك 

مالك بص ليها وقال:ايوه واعي وواعى اوى 

_انت عارف عملت اي في الشاب

_اللى كان لازم يتعمل 

سمر حطت أيدها على رأسها وقالت: احنا لازم نروح المستشفي فورا عشان نطمن على الشاب 

مالك مسك ايد سمر جامد اوى وقال بعصبية:انتى مجنونه ده كان عايز يشوه صورتك قدام الناس 

سمر زقت مالك وقالت:وانت زعلان كده ليه ما انت كمان كنت هتعمل كده 

مالك اتحول إلى شيطا"ن وجرسون كان معدي وحامل صينيه عليها عصير 

مالك مسك الصينيه ورمها على الأرض وقال بزعيق:عملت عملت انتى المظلومه وانا الظالم صح مع أن اللى عملتى كان ابشع منى بكتير 

سمر مسحت دموعها وخدت بعضها ومشت 

مالك زق الكرسي برجله وقال:تعبت والله تعبت 

في المستشفي ✨✨

_ترولى فورا 

بالفعل جابوا ترولى وخدوا الشاب ودخلوا اوضه العمليات عالطول 

بعد مرور ربع ساعه 

الدكتور طلع وقال:فين أهل المريض ؟

_للاسف منعرفش المهم أخباره اي دلوقتى

_الشاب كان هيمو"ت نتيجه انقطاع النفس هو اي اللى حصل ؟

سمر بصت في الأرض وقالت:اتخانق مع زوجى 

الدكتوره:تمااام 

الممرضه:الشاب فاق يا دكتور 

سمر بانتهاد:ممكن ادخل اطمن عليا لو سمحت 

الدكتور هز رأسه وقال:اه طبعااا 

سمر دخلت عالطول والشاب حاول يعدل نفسه لكن مقدرش 

_انا مش عارفه اقولك اي انا اسفه اوى نيابه عن زوجى 

الشاب ابتسم وقال:على فكره بقاا زوجك بيحبك اوى واي حد مكانه كان عمل كده واكتر 

_انت تقصد اي 

_اقصد انى واحد و"سخ واستاهل الضر"ب عشان كنت عايز اشوه صورتك قدام الناس انا اسف اوى 

_بس مين اللى طلب منك كده 

_اميره

سمر قبضت أيدها وقالت:زبا"له 

_انا عارف انى جر"حتك بس والله حاسس بالذ"نب 

سمر قربت منه ومسكت ايدو وقالت:ولا يهمك طالما عرفت ذ"نبك يبقا مسمحاك 

مالك كان واقف براا وشاف سمر وهي ماسكه ايد الشاب

الشاب شال ايدو عالطول اول ما شاف مالك وقال:مالك 

سمر قامت عالطول ومالك دخل وكان باصص على سمر 

_انا اسف اوى يا مالك 

_ورايا 

_نعم ؟

مالك مسك أيدها وقال:الكلمه واضحه مش محتاجه شرح يعنى 

مالك طلع بالفعل وسمر زقتوا وقالت:انت ازاى تمسك ايدي كده 

_وانتى عادي تمسكى ايد الشباب فعلا اميره كان عندها حق انتى فعلااا ***

وفجاه قلم ينزل على مالك والدموع نزلت من عين سمر عالطول لأنها مش مصدقه أن مالك قال كده 

_مش قولتلك مش هتتغير ابدااا بكر"هك بكر"هك 

سمر طلعت تجري عالطول ومالك مكنش عارف قال كده ازاى يمكن عشان اتعصب ومقدرش يسيطر على أعصابه 

عند زينه وفهد ✨✨

_واد يا فهد 

فهد قفل الاب توب وقال:واد مين يا بت 

_انت يا حبيبي 

فهد بص حواليا وقال:متاكده أنك بتكلمينى انا 

زينه ابتسمت وقالت:ايوه 

_ناويه على اي 

زينه برقت وقالت:انا ده انا غلبانه 

_يعنى مش غاويه نكد ؟

_لا مش غاويه وبعدين انا قولت اي غلط 

_يعنى كلمه ولد ده حلوه على بنت رقيقه زيك 

_طب اهدا الله يخربيتك اللي يشوف تعبير وشك يخاف خليك فهد العسل والنبي

_وربنا لتجننينى 

_المهم ياااض 

فهد ضم حواجبه ومسك زينه من لياجته وقال:بت انتى فين مراتى الرقيقه 

_اوعى يا عم كده ما تحترم نفسك 

_عم كمااان 

_وربنا كل الكلام خلص اقول اي طيب

فهد حط ايدو على فم زينه وقال:أوعك تتكلمى بعد كده 

زينه مسكت ايد فهد وقالت:ليه ؟

_الفاظك زبا"له تربيه شوارع 

زينه راحت على جنب والغضب عم عليها فهد حضنها من ورا وقال:طفلتى زعلت ليه ؟

_فهد ابعد عنى انا مش عايزه اكلمك تانى 

_يعنى مش خايفه لو بعدت عنك مرجعش تانى 

زينه زقت فهد وقالت:لما بقول كده بتزعل وانت كمان بتقول كده ومليون مره قولتلك مقدرش ابعد عنك 

فهد اخدها في حضنه وقال:انا اسف يا طفلتى 

_يا عم انا مش طفله الله 

فهد بص ليها وقال:عندك كام سنه ؟

_١٦ سنه 

فهد قعد يضحك وزينه حطت كوع أيدها على كتف فهد وقالت:بتضحك على اي يا ابن الكيلانى

فهد حط ايدو على خصر زينه وشدها ليا وقال:عارفه يا طفلتى 

_امممم 

_عمري ما تخيلت في حياتى ان هتيجى واحده صغننه كده تخطف قلبي 

_واي كمااان ؟

_انتى كل حياتى يا زينه انا من غيرك ولا حاجه 

زينه حضنت فهد وقالت:وانا من غيرك ولا حاجه يا منقذي 

_فاكره ؟

_لا مش فاكره ولا عايزه افتكر 

_يبقا عرفتى انا بتكلم عن أي 

زينه مسكت فهد من خدوده وقالت:القلوب بتحس ببعضها يا مخيف 

فهد قعد يضحك وقال:فهمانى عالطول 

_فهد انت ليه كنت بتعمل معايا كده انت كنت مخيف اوى 

_عشان كنت بكر"هك اوى وكنت حاسس انك واحده ر"خيصه 

_انا هعتبر نفسي مسمعتش حاجه بس اللى عايزه اقوله ودلوقتى في نظرك اي ؟

_كل حاجه 

زينه رفعت حواجبها وقالت:يعنى اي كل حاجه 

_يعنى كل حياتى 

_بجد يااض 

فهد مسك زينه من ودنها وقال:قولتلك بلاش شغل الشوارع ده

_حاضر يا عم بس اوعى كده 

_عم أمشي يا بت امشي

زينه ضحكت وقالت:خلاص يا روح قلبي صحيح ياض 

زينه لدعت لسانها وقالت:اسفه 

فهد ابتسم وقال:جهزي الشنطه عشان كل الإجراءات السفر انتهت 

_اشطاااا 

_انا نازل أوعك تتحركي فاهمه 

_حاضر يا سيدي 

فهد ابتسم وطلع وقفل الباب وراء 

زينه قعدت على السرير وكانت فرحانه اوى وقالت:حاسه بشعور غريب اوى بس ان شاء الله خير طول ما انت جنبي يا ابن الكيلانى

وفجاه الباب خبط 

_اي ده رجع تانى ولا اي 

زينه فتحت الباب وقالت بفرحه:الين 

الين حضنت زينه وقالت:انا كنت خايفه عليكى اوى 

_انا بخير انتى اخبارك اي دلوقتى 

الين بعدت عن زينه وقالت:انا بخير كل ده يرجع لفهد لولا فهد يا زينه كنت هكون مدام حسن الحديدي 

_والحمد لله محصلش 

_انتى عارفه ان بابا كلمنى وعرف باللى عملوا حسن واتقبل تيم اخيراا 

زينه فرحت اوى وقالت:بتهزري صح 

الين هزت راسها وقالت:والله بتكلم جد 

زينه حضنتها عالطول وقالت:وربنا احلى خبر سمعتوا النهارده 

_وهنرجع مصر النهارده 

_يعنى هنرجع كلنا النهارده 

الين هزت راسها وقالت:اه ولما نرجع هنتجوز انا وتيم وهكون مبسوطه اوى لو حضرتوا الفرح انتى وفهد 

_طبعاا هو انا اقدر ارفض ٠٠٠

الين ابتسمت وزينه كذلك 

في السجن ✨

_الظابط محمود مجاش لحد دلوقتى يا سيدي 

_ازاى مجاش لحد دلوقتى ؟

_الظابط محسن عندنا اهلا 

قام ومد ايدو وقال:اخبارك اي 

محمود قعد من غير ما يسلم عليا وقال:وانا بقول الفساد انتشر في البلد ليه اتري الظابط محسن موجود في البلد 

قبض ايدو وقال:في اي يا محمود متحترم نفسك 

محمود قام وحط ايدو على المكتب وقال:عايزنى اشيلك وار"قص بيك انت ناسي حضرتك عملت اي ؟

_مش مهم اللى عملتوا صحيح الخبر اللى سمعتوا ده يا محمود 

محمود طلع سيجا"ره وو"لعها وقال:ويا تري سمعت اي ؟

_سمعت أن جمال طلع ؟ (قالها وكان فرحان اوى يمكن عشان بيكر"ه محمود )

محمود ابتسم وقال:هيرجع 

_مين ؟

_جمال هيرجع يا محسن بس مش السجن المره ده هيرجع عشان الإعد"ام 

محسن قعد يضحك وقال:مستحيل يا حضرت الظابط 

_براااا 

محمود بعصبية:بقولك برااا 

عدل الجاكيت وقال:فرحان بيك من زمان اوى وانا نفسي اشوفك متعصب كده 

_ابراهيم

_نعم يا بيه 

_طلعوا برااا 

ابراهيم بص في الأرض ومحسن ابتسم وقال:حتى رجالتك خايفين منى 

محمود قام ومسك ايد محسن وطردوا برا 

_وربنا لو شوفتك هنا تانى لاقت"لك 

_تقت"لنى ؟؟ انت هتتحول يا حضرت الظابط 

محمود:___________

_طب خلاص همشي اهدا كده وخلى إبراهيم يعملك ليمون عشان تروق اعصابك 

بالفعل خد بعضه ومشي وطلع تليفونه وقال:تم يا كبير 

جمال بابتسامه شر:عرفت تعصبوا 

_ده كان هينف"جر والله صعب عليا اوى لو تشوف وشه كنت هتمو"ت على نفسك من الضحك 

_ده لو عاش اصلاا 

_انت ناوي على اي يا كبير 

_انا كنت وعدته وقولتله لما اطلع من السجن هق"تله وانا جمال الكيلانى عمري ما خلفت بوعدي ابدا 

_يا ريت يا معلم اهو نخلص من العدل بتاعه شويه 

_هيحصل يا محسن بس محتاج مساعدتك 

_وانا رقبتى سداده 

جمال:________________

_اعتبرو حصل يا كبير 

محمود قعد على الكرسي وكان متعصب اوى وقال:هرجعك يا جمال بس المره ده على قبر"ك 

_محمود 

محمود قام عالطول وقال:بتول ؟

بتول دخلت وكانت متعصبه اوى وقالت:انت بقاا يا ابن خالتى اللى كل الناس بتتكلم عنك 

_بتول اهدي 

_اهدا ازاى انت بتهزر صح جمال ممكن يعمل حاجه لماما ازاى تطلعوا ؟

محمود مسك ايد بتول اللى كانت زعلانه اوى 

محمود قال:مش انا اللى طلعتوا ولو عليا كنت مو"توا 

_امال مين اللى طلعه 

_ناس واصلين اوى وبعدين اهدي في حد يجى بالطريقه ده 

_مكنتش عارف ان بابا سي اوى كده انا خايفه على ماما اوى 

_وانا بوعدك هرجعوا بس المره ده مش السجن لا المره ده على قبره 

_انا اسفه انى دخلت بالطريقه ده 

محمود ابتسم وقال:ولا يهمك المهم اخبارك اي 

_حاليا بخير من شويه كنت زفت خالص 

_اي رايك نقعد في الكفتريا 

بتول بتفكير:ماااشي 

محمود خاد الجاكيت وطلعوا فعلااا 

في الكفتريا ✨

_اتفضلى يا ستى !!

بتول قعدت وكانت فرحانه اوى لأنها بتحب محمود

_قهوه 

بتول هزت راسها وقالت:تمام 

_اتنين قهوه يا محمد 

_عيونى يا حضرت الظابط 

بتول حطت أيدها على خدها وقالت:الكل عارف انك ظابط ولا اي 

محمود ضم حواجبه وقال: هو انا قليل اوى كده في نظرك 

بتول ابتسمت وقالت:مش قصدي 

محمود ابتسم على ابتسامته وقال:بتول 

بتول رفعت راسها لفوق وقالت:نعم 

_محتاج مساعدتك 

_في اي ؟؟

_عايزك تراقبي والدك 

بتول بخوف:بس يا محمود 

محمود مسك أيدها وبتول ارتعشت عالطول وقال: انا مستحيل اعرف جمال بيعمل اي يا بتول انتى اللى هتعرفي خصوصاً أنه قاعد معاكم وبعدين جمال بيحبك اوى ومستحيل يعملك حاجه 

بتول هزت راسها وقالت:موافقه 

_اي رايك ؟

بتول ضمت حواجبها وقالت:رايي في اي 

_فياا 

بتول كادت أن يغمى عليها وقالت:مش فاهمه 

محمود قرب الكرسي منها وقال:يعنى خالتى زينب مقالتلكيش حاجه

وش بتقول احمر اوى وقالت:ماما مقالتش حاجه !!

_بتول تقبلى تتجوزينى 

بتول بصت في الأرض عالطول وحست بارتباك وقالت:انا انا لازم أمشي 

_انتى كويسه ؟

_هكون كويسه لو مشيت 

محمود قام وقال:خلاص تمااام 

بتول قامت ومحمود مسك أيدها وقال:هنتظر موافقتك 

_موافقتى طب لو رفضت 

_يلاش هزار انا عارف انك بتحبينى ساره قالتلى 

بتول طلعت تجري عالطول يمكن عشان انكسفت اوى من محمود 

محمود ابتسم وخد التليفون وطلع 

في قصر الكيلانى ✨

جمال نزل وزينب كانت قاعده 

_فين الغدا يا زينب؟ 

زينب قامت وقالت بارتباك:سناء 

_نعم يا خانم 

_جهزي الغدا فورا 

_استنى يا سناء ٠٠٠٠جمال راح عند زينب ومسك أيدها وقال:انا عايز اكل من ايد مراتى اصل اكلها وحشنى اوى 

زينب سحبت أيدها عالطول وقالت:هحضر الغدا عالطول مش هتاخر 

جمال ابتسم وقال:تماام 

جمال بشر:استنى عليا يا زينب وربنا لد"مرك بقا تروحى تدي للظابط اللى اسمه محمود شويه ورق نصب ضدي

عند مالك وسمر ✨

سمر كانت قاعده على الكرسي وزعلانه اوى لان عمرها ما اتخيلت أن مالك يقوله كده 

_انا اسف 

سمر مسحت دموعها عالطول 

مالك قعد جنبها وقال:انا مش عارف ازاى قولت كده ؟

_مش هتفرق كتير 

مالك مسك أيدها وباسها وقال:والله كانت لحظه غضب مش اكتر 

سمر بصت لمالك وقالت:وكل لحظه غضب بقا هتقولي كده ؟

مالك هز رأسه وقال:بوعدك مش هقول كده تانى 

سمر سحبت أيدها وقالت:مجاتش عليك يعنى 

_سمر ارجوكى كفايه انا نفسيتي تعبت اوى بسببك 

_انت المسئول يا مالك ايوه انت 

مالك حاول يسيطر على غضبه وقال:تمام انا المسئول وانا المذ"نب وابن جز"مه كمان و٠٠٠

سمر حطت أيدها على فم مالك وقالت:متقولش على نفسك كده 

مالك ابتسم وسمر شالت أيدها عالطول وقالت:اقصد امك مالهاش ذ"نب عشان تقول ابن جز"مه 

_لا مكنش ده قصدك انتى بتحبينى يا سمر 

نبضات سمر ازدادت  وقامت عالطول وقالت: محصلش 

مالك قام وقال:لا حصل 

سمر بارتباك:بقولك محصلش 

مالك شد سمر من خصرها وقال:كفايه بقاا اتعذ"بنا كتير اوى وانا مش غلطان لوحدي انتى كماان غلطانه

_مالك ارجوك 

مالك قرب من سمر وقبلها بكل جرأة قدام الموجودين 

سمر زقت مالك وضر"بته بالقلم عالطول

_😳😳

عند زينه وفهد ✨

_طفلتى ٠٠٠٠بت يا زينه 

_نعم 

_انتى فين يا بت 

_وراك وربنا 

فهد ادير واتخض عالطول وقال:اي ده يا زينه

_ده تركيبه بتخلى البشره حلوه  

_زينه انتى حلوه من غير حاجه اي القر"ف ده 

_بما أن راجعين مصر والست شيري هتكون موجوده قولت احط التركيبه ده عشان ابقا احلى منها 

فهد قعد يضحك وقال:ينهار اسو"د على تفكيرك 

_مالو يا بيبي 

_مالهوش يا قلب البيبي ثم كمل بغضب:زينه قومى اغسلى وشك 

زينه اتخضت وقالت:ليه طيب 

زينه بصت على الساعه وقالت:فاضل ربع ساعه بس وهغسل وشي 

فهد مسك ايد زينه ودخلها الحمام وفتح الحنفيه وغسلها وشها 

_اعااااااا 

_بس يا بت يا هبله انتى !!

_فهد عشان خاطري 

فهد غسل لزينه وشها وقال بصدمه:اي ده ؟

زينه رفعت راسها وبصت في المرايه وانصدمت:😳😳

بنات التفاعل وحش اوى انا اول مره اقول كده بس فعلا التفاعل مكنش كده خالص والله ما طالبه غير ليك وكومنت  إنما التفاعل وحش اوى خصوصاً الرياكت

يتبع ٠٠٠٠

عاوزين البارت 40 اعملوا متابعه للمدونه من هنا هنا 

تكملة الروايه من هنا 40

 

تعليقات

التنقل السريع