القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية فيروز الأسد البارت 6_7_8_بقلم عفاف نصر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


(6)


اسد بابتسامه: السلام عليكم


هي بحب ارتمت بين احضانه واكملت اسد حبيبي اتوحشتني جوي


اسد بهدوء: وانتي كمان يا زينب 


فاطمه(والده اسد): اسد يا ولدي اتوحشتني جوي لي الغيبه الطويله دي يا ولدي 


اسد بحب: باس جبينها حقك يا عليا يا ست الكل بس صدجني غصب عني 


فاطمه بحب: وهي تملس علي راس اسد عارفه يا ضناي انه غصب عنك ولكن لفت انتباهها فيروز الواقف بجانب اسد بخوف شديد 


فاطمه بتساول: لي اسد مين دي اللي واجفه جارك يا ولدي 


اسد بهدوء: دي فيروز  يماا وصمت قليل واكمل ومرتي كومان


فاطمه بصدمه: وه كلام اي اللي بتجوله ده عاد انت اتخبلت ولا اي يا ولدي 


زينب بدموع: هي مرتك كيف يا اسد طب واني ابجي اي 


اسد بهدوء: انتي كومان مرتي يا زينب ومستحيل افرط فيكي 


فيروز بصدمه نظرت الي اسد والدموع تتجمع في عيونها ولكنه تجاهله نظراتها تلك 


فاطمه بعصبيه: اسمع يا ولدي دلوجتي حالا تطلجها لان مقبلش انك تتجوز البت دي مش دي بردو اللي كانت ممسوكه في الجضيه ايها


اسد بهدوء: ايوه يما هي  بس فيروز طلعت برئيه 


فاطمه بعصبيه: الكلام ده كله ميجيش معايا عاد اذا كانت برئيه ولا لا انت روحت اتجوزت من دون علمنا او موافجتنا علي الزيجه دي وكومان اتجوزت علي بت عمك اللي بتحبك واللي تضحي بحياتها مشانك هي دي اخره حبها ليك 


لكن في حين ان هذا كله يحدث يدخل رجل يبدو في الستينات من عمره يبدو عليه الهيبه والوقار وتبدو على ملامحه إثر الزمان ولكن تبدو أيضا القس"وه والصلابه


أسد باحترام. ازيك يا بوي


ابوه. حمدلله على السلامه يا ولدي اتاخرت المره دي في مصر


أسد باحترام: معليش يا بوي شويه مشاغل


ابوه: مين دي


أسد بتوتر. دي فيروز مرتي


ابوه بحده: انت بتجول ايه يا أسد اتجننت إياك اتجوزت على بنت اخوي


أسد. اسمعني يا بوي


ابوه: مش سامع حاجه دلوجتي حالا ياما تطلجها او تأخذها وتطلع من السريا وانس انك ليك اهل


أسد: يا بوي


ابوه بغضب وعصبيه: طلقها دلوقتي حالا


أسد بص لابوه و لفيروز


فيروز دموعها نزلت وهي منتظره رده


يتبع.. 


توقعاتكم اي يا تري اسد هيختار مين فيروز ولا عائلته.... 


وشكرا لي دودو القمر لانها ساعدتني في البارت ده كتير♥🖇


#فيروز_الاسد

#الكاتبه_عفاف_نصر



(7) 


أسد بص لابوه وبعدين لفيروز


فيروز دموعها نزلت وهي منتظره رده


أسد بهدوء: مقدرش يا بوي اختار بينكم فيروز امانه عمي ليا وانا لا يمكن افرط فيها واكمل انت عارف يا بوي اني مقدرش اكسر ليك كلمه بس اللي بتطلبه صعب جوي


فاطمه بعصبيه: اي اللي بتجوله دي يا ولدي انت بتنزل كلمه ابوك الأرض عشان خاطر بت ايمان وكمان ازاي قدرت تعمل كده في بت عمك وتجوز عليها دي


أسد بهدوء: فيروز مراتي زيها زي زينب واكمل وكمان بت عمي وبالنسبه لي زينب متخفيش يا أمي مش هطلقها 


زينب بغضب: لا كتر خيرك يا ولد عمي انك مش هطلقني بس مين قالك اني هسمح بالوضع ده لا فوق اكده مش انا اللي تجبلي ضره وكمان واحده فا*جره زي دي 


أسد بغضب: ضر*بها بالقلم اخرسي ومسمعيش انك قولتي عليها كلمه واحده واحمدي ربنا اني مستحملك وانتي مش بتخلفي 


زينب بغضب:بتاعيرني يا واد عمي 


أسد بهدوء: افهميها كيف ما تفهميها 


ابوه (سليمان) بغضب: أسد اي اللي بتجوله ده هي حصلت تعاملها كده جدامي 


أسد بهدوء واحترام: لوالده اسف يا بوي بس مش انا اللي حرمه تقل اد*بها عليا 


ابوه (سليمان)بهدوء :وهو ينظر إلى فيروز الواقفه بجوار أسد بخوف تاخدها وتطلع فوق اوضتك ومن بكره الصبح مش اشوفك  هنا في الثرايا 


أسد بصدمه: اي اللي بتجوله ده يا بوي 


ابوه (سليمان) بغضب: بقول اي اللي هيوحصل انت غلط لما روحت اتجوزت من دون علمنا وكسرت قلب بت عمك واللي يغلط يتعاقب ومن اليوم ورايح تنسى انك ليك أهل اعتبرنا مو*تنا 


فاطمه بصدمه :اي اللي بتجوله ده يا حاج عايز تبعد ولدي عني عشان خاطر بت ايمان هو هيطلجها 


ابوه (سليمان): بغضب فاطمه شكلك نسيتي ان بت ايمان اللي بتكلمي عنها دي بتكون بت اخوي واكمل من امته وانتي بتكسري كلمتي 


فاطمه بدموع: اسفه يا حاج بس اللي بتطلبه صعب جوي انا مقدرش اعيش وابني بعيد عني 


سليمان بهدوء: ابنك غلط واللي غلط يتحمل نتيجه غلطه وتركهم وغادر من المكان باكمله 


فاطمه بدموع وهي تنظر الي اسد : اللي قاله ابوك يتنفذ يا ولدي ونظرت الي فيروز بغضب وحقد وغادرت 


اسد ببرود وهو ينظر الي فيروز حصليني علي فوق وتركهم وغادر 


زينب بسخريه مبسوطه اكده 


فيروز ببرود فوق ما تتخيلي يا ضرتي وعلي راي اللي بيقولوا الزمان دوار انت قبل 3 سنين اتجوزتي اسد وانتي عارفه ان انا بحبه بس غيرتك مني عمتك وخليتك تتجوزيه 


زينب بحقد : صدجيني هند*مك علي انك تخطفي جوزي مني وانا هتوقع اي من واحده فا*جره زيك وخطا*فه رجا*له 


فيروز بعضب تمسكها من شعر*ها انا اشرف منك ومن عشره زيك ووعد مني قريب اوي اسد هيطلقك وهيعرف حقيقتك الو*سخه اللي انا وانتي عرفينها كويس اوي 


✨في وقت لاحق في غرفه اسد ✨


كان يجوب الغرفه ذهابا وايابا  بعصبيه وفيروز تجلس علي السرير ب لامبالاه


اسد بغضب وهو يمسكها من ذراعها بعن*ف كل ده حصل بسببك انتي 


فيروز بغضب: زقته بعيد عنها واكملت بسخريه لي ليكونش انا اللي روحت اتجوزت من وراء اهلي وعلي مراتي حبيبتي 


اسد بغضب ز*قها علي السرير حاولت فيروز الهروب والفرار منه لكنه فاجاها بانه ار*تمي عليها وحصرها بين جسده


فيروز بغضب: ابعد عني بدل ما اصوت والم عليك الكل لكنه كان اسرع منها حيث اطبق شفت*يه علي شفت"يها  يقب*لها بقسو*ه مبتلعا صرا*ختها داخل فمه 

حاولت فيروز ابعده عنها ولكنه كان كالجبل لا يتحرك

وبعد فتره بعد عنها حتي تستطيع التقاط انفاسها


فيروز وهي تلهث بقوه نظرت الي اسد وقالت انت اكيد مجنون


اسد بخبث وهو يقترب منها ويدفن راسه في عنقها ثم قال بهمس نامي يا فيروز لان بكره هيبقي يوم طويل 


فيروز وهي تدفعه بعيد عنها هنام بس اوعي تفكر تقرب مني 


نظر اليها اسد بسخريه وفجاه اقترب منها وحملها بين يديه


فيروز بغضب نزلني انت عايز مني اي


اسد وهو يضعها علي الفراش بعن*ف اتهدي بقا ومسمعاش صوتك والا انتي عارفه اي اللي ممكن يحصل يا فيروز وانا بصراحه نفسي تعملي اي حركه عشان انفذ 


فيروز بخوف هنام خلاص ولكن تفاجات باسد يستلقي بجانبها ويسحبها داخل احضانه


فيروز حاولت الفرار من احضانه ولكنها هدات حركتها عندما استمعت الي صوت اسد النعاس 


اهدي بقا ونامي ومتخفيش مش هعمل حاجه  


✨في صباح اليوم التالي ✨


كانت فيروز تجهز نفسها من اجل المغادرة ولكن  توقف قلبها من الخوف عندما انفتح الباب بقوه 


مجهول بخبث: بقيتي في بيتي يا روز 


فيروز بر*عب:...


يتبع.... 


رايكم يا تري المجهول ده مين🤔...+رايكم في الصعيدي بتاعي☺️


حاجه كمان يا جماعه انا طولت البارت اوي عن العاده فعايزه تفاعل حلو وتقدير لتعبي لان للاسف لو التفاعل فضل كده هوقفها 💔


#فيروز_الاسد

#الكاتبه_عفاف_نصر


(8) 


كانت فيروز تجهز نفسها من اجل المغادرة ولكن  توقف قلبها من الخوف عندما انفتح الباب بقوه 


مجهول بخبث: بقيتي في بيتي يا روز 


فيروز بر*عب: انت 


هو بخبث: اي المفاجأه وحشه وقرب منها بهدوء وتكلم ويديه تتحرك علي جسد*ها بجر*اءه وحشتني يا روز وحشتني اوي


فيروز بغضب: زقيته بعيد عنها واكملت ابعد عني واياك تقرب مني انت فاهم والا والله هفضحك وهفضح حقيقتك الو*سخه وهقول لي اسد علي كل حاجه وانك السبب في كل اللي حصل 


هو ضحك بسخريه وقال وانتي مفكره ان في حد هيصدقك واكمل وهو يلتف حولها كلهم مفكرينك واحده ر*خيصه با*عت نفسها وشر*فها يعني ليكي انا تتخيلي لو فبر*كت شويه صور حلوه ليكي ووراتها لي اسد حبيب قلبك تتخيلي ممكن يعمل اي 


فيروز دموعها نزلت بعنف وهي تستمع له 


اكمل بسخريه هيقت*لك يا روز وعشان انا بحبكك بقولك تعالي معايا وسيبك منه لان انتي ملكي انا ومش ملك حد تاني واكمل بهوس  حتي لو اضطرات اقت*ل اي حد حتي لو كان الشخص ده اسد اخويا 


نظرت له فيروز بصدمه 


اي يا حبيبتي مالك مستغربه ليه اه انا مستعد اقت*ل اخويا عشان احصل عليكي وتبقي معايا 


فيروز بغضب ودموع: ضر*بته بالقلم  انت واحد مجنون يا ادم روح حسبي الله ونعم الوكيل فيك وصدقني لو فكرت تقرب من اسد هقت*لك ومش هرحمك يا ادم 


ادم بغضب وجنون: وهو يمسكها من ذراعيها بعن*ف بتحبي بعد اللي عمله فيكي بتحبيه بعد اما اغتص*بك انطقي  هو فيه اي زياده عني لي حبيتيه هو وانا لا 


فيروز بغضب عشان انت واحد اناني واكملت وهي تضر*به علي وجه بشده دمرتلي مستقبلي بسببك الكل مفكراني واحده ر*خيصه وبسببك بابا بعد عني وبقا يكر*هني خسرت كل اللي حوليا و خسرت سمعتي انا بكر*هك ولو اطول اقتل*ك هعمل كده ومش هتردد ثانيه واحده 


ادم بصدمه: بتكر*هيني 


فيروز بسخريه فوق ما تتخيل واكملت بقوه ولو مش طلعت من هنا هعرف الكل حقيقتك ومش هيهمني حاجه 


ادم بغضب ماشي يا روز هطلع بس صدقيني هندمك وهقت*لهولك يا روز وتركها وغادر الغرفه بغضب شديد 


🥀في ذات الوقت 🥀


اسد بهدوء وهو ينظر الي والده انا همشي يا بوي بس صدجني انا عملت كل ده غصب عني مقدرتش اكسر بخاطر عمي وارفض طلبه مني 


سليمان ببرود مجدرتش تكسر بخاطر عمك ولا حنيت ليها يا ولدي قال هذا وهو ينظر داخل عيون اسد مباشر 


اسد بارتباك اي اللي بتجوله ده يا بوي 


سليمان بغضب بجول اللي حوصل انت حنيت ليها ومجدرتش تستحمل تشوفها في ورطه زي دي عشان كده اتجوزتها بس شكلك نسيت انها هربت منك يوم فرحكم وبسببها اتجوزت زينب واكمل بغضب وبسبب ده قطعت اخوي اللي من لحمي ودمي 


فاطمه بصدمه اي اللي بتجوله ده يا حاج


سليمان بهدوء بجول الحقيقه يا فاطمه ولدك لسته بيعشقها وعندك اهو اساليه


نظرت فاطمه الي اسد ولكنه ظل ينظر الي الارض بخزي من نفسه ومن مشاعره التي اصبحت مكشوفه امام الجميع 


سكت الجميع عندما شاهدوا فيروز وهي تنزل الدرج وممسكه بحقيبتها في يديها 


نزلت فيروز ووقفت بجانب اسد بتوتر 


اسد بهدوء يلا 


ولكن توقف مكانه عندما استمع الي صوت والده 


سليمان ببرود استني يا اسد انا موافق انك تفضل هنا وهنسي الي عملته بس عندي شرط 


اسد بتوتر  وهو ينظر الي سليمان شرط اي يا بوي 


سليمان ببرود تجبلي وريث بس فيروز هي اللي تكون حبله فيه يعني هي اللي تكون امه 


زينب بصدمه اي اللي بتجوله ده يا عمي 


نظر اليها سليمان نظره اخرستها واكمل وهو يواجه كلامه الي اسد ومش اكده وبس وهطلجها بعد اما تولد لو انت موافج علي الشرط ده فيك تفضل هنا ولو رفضت فيك تمشي بس ساعتها هتنسي انك عندك اهل وانا هعتبر ان ولدي  مات


رايكم يا حلوين يا تري اسد هيختار اي.... 🥀


يتبع.... 

باقي الروايه بعد عمل متابعه من هنا هنا 

#فيروز_الاسد

#الكاتبه_عفاف_نصر

البارت التاسع من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع