القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية وقعت_فى_حب_صعيدى البارت 6_7_8_9 بقلم مارينا عبود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



part:6❤

ميرا بعصبيه ؛ده مستحيل يحصل 


رحيم بغضب؛وطى صوتك يابت وانتى بتتكلمى مع جدك معندناش بنات تعلى صوتها على الأكبر منها 


ميرا  بصتله بغيظ ورجعت بصت ل جدها ؛انا اسفه يا جدى مش قصدى وسابتهم وطلعت اوضتها 


رحيم ؛انت ليه يا جدى غيرت معاد الفرح 


الجد عثمان ؛انا  عنده شغل يا ولدى ولازم اسافر انا وأبوك وعمامك

 

رحيم؛تمام إللى تامر بيه يا جدى هيحصل 


هاله؛انا هطلع اشوف ميرا 


رحيم؛احم معلش يا مرات عمى سبينى انا اطلع اتكلم معاها 


هاله بحزن؛بس 


عثمان بمقاطعه ؛سيبيه يا هاله يا بتى خليهم يتفاهموا 


هاله بابتسامه؛حاضر يا عمى 


رحيم طلع اوضه ميرا لقاها بتعيط راح وقعد جنبها وطلع منديل وادهولها 


ميرا بعصبيه ودموع ؛انت عاوز ايه اطلع بره 


رحيم ؛ممكن تهدى وتمسحى دموعك وتسمعينى 

ميرا ؛عاوز تقول ايه 


رحيم ؛انتى بتعيطى ليه دلوقتى 


ميرا بعصبيه ودموع؛يعنى مش عارف انا مش عاوزه اتجوزك وكمان انا مش هقدر اسيب مصر واعيش هنا لا وكمان حضرتك زعقتلى تحت قدامهم 


رحيم مسكها وشها بين كفوفه ومسح دموعها؛طيب يا ستى انا اسف متزعليش بس انتى كمان مكنشى ينفع تزعقى ل جدك 


ميرا بدموع ؛انا مكنشى قصدى بس هو ليه غير معاد الفرح انه حته ملحقتش اتعرف على الناس إللى هنا ولا متعوده عليهم 


رحيم بابتسامه؛امم قصدك لسه متعودتيش عليه 


ميرا؛ولا انت كمان انا معرفش عنك حاجه غير انك مغرور وشايف نفسك


رحيم؛انا مغرور وشايف نفسى 


ميرا؛اااه  وبنادم عصبى

 

رحيم ؛كله  ده 


ميرا بدموع :اااه 


رحيم بضحك ؛طب خلاص كفايه عياط دنتى نكد اووى دنا بفكر اسميكى ميرا العيوطه 


ميرا ؛انا مش عيوطه متقوليش كده 


رحيم ؛حاضر بصى يا ستى انا هتجوزك بعد يومين وخلال شهرين لو مرتحتيش انا عندى استعداد اطلقك اه وعلى فكره انا عندى فيلا فى مصر هنبقوا نسافرو  نقعدوا هناك كل فتره اى رايك 


ميرا بدموع ؛بس انا معرفش عنك حاجه 


رحيم ابتسم ومدلها ايده؛خلاص نبقوا صحاب ووحده وحده هتعرفى عنى كل حاجه موافقه 

ميرا مسحت دموعها وابتسمت وحطت ايدها فى

 ايده؛موافقه


رحيم بابتسامه؛ماشى يلاه قومى اغسلى وشك وانا هروح الشركه ومجهزلك مفاجأه بليل 


ميرا ؛مفاجأه ايه 


رحيم ؛اممم هتعرفى بليل وغمزلها ومشى 


ميرا قامت والتفت لقت مامتها واقفه وبتبتسم 


ميرا؛ماما واقفه هنا من امته 


هاله دخلت وقعدت ؛من وقت ما رحيم جالك 


ميرا؛اممم وانتى اى رايك فى كلامه

 

هاله بحب؛بصى يا بنتى انا وأبوكى لو مش

 متأكدين انه رحيم راجل وهيحافظ عليكى مكناش هنوافق على جوازك منه بس صدقينى رحيم مفيش فى طيبته وانا متاكده انه هيحافظ عليكى وهيشيلك فى عنيه بس انتى ادى لقلبك فرصه  وحاولى تشوفي الجانب الحلو فيه وانا متاكده انك هتشكرينا على قرار جوازك ده فكرى يا ميرا رحيم شاب طيب ويستاهلك وسابتها وطلعت

 

وميرا قعدت تفكر فى كلام مامتها وكلام رحيم واخدت قرار تقرب من رحيم وتعرفه اكتر 


♡_________________♡


                     فى الشركه 


رحيم كان قاعد وكل تفكيره فى ميرا 


يامن بصوت مرتفع ؛رحييييييييييم 


رحيم ؛ف ايه 


يامن؛بقالى ساعه بكلمك وانت ولا هنا ايه شاغل بالك


رحيم؛احم مفيش 


يامن بخبث؛اممم مفيش انت متاكد 


رحيم؛مش عارف 

 

يامن ؛شكلك وقعت يا معلم 


رحيم ضحك 


يامن بضحك ؛ههههه يبقه وقعت يا باشا 


رحيم بضحك؛شكلى كده 


يامن بفرحه؛ايوه بقااا هو ده الكلام

 

رحيم؛المهم بعت حد يجيب الضيوف إللى قولتلك عليهم 


يامن:اااه 


رحيم:امم طب واى اخبارك مع اسيل 


يامن بحزن؛لسه زى ما احنا 


رحيم بابتسامه؛معلش هى اكيد هتاخد وقت علشان تنسه إللى حصل وانت المفروض تكون جنبها 


يامن بابتسامه ؛حاضر 


رحيم؛ماشى يلااه بينا نخلص الاجتماع ده 


يامن:اوك يلاه 


رحيم ويامن راحوا الاجتماع وخلصوه وبعد وقت رجعوا الفيلا 


يوسف ؛ايه يا شباب اتاخرتوا كده ليه

 

رحيم ؛كان عندنا شغل المهم جدى فين 


يوسف كان متنح وعيونه على الباب 


رحيم؛ايه يابنى روحت فين 


يوسف ؛


يامن بضحك؛الولد اتصدم 


يوسف ؛


رحيم بضحك؛هو فيه ايه عند الباب 

رحيم التفت وكانت رنا وعيلتها معاها 


رحيم؛احم اتفضلوا نورتونا 


يوسف بهمس ؛يامن مين القمر 


يامن بضحك؛مش  هقولك 


يوسف بغيظ؛ولااا اخلص بجد مين ديه 


يامن ؛ديه رنا بنت خال ميرا


يوسف ؛اوبااا بقااا قريبتنا يعنى 


يامن بضحك؛يوسف حبيبى اتلم مش عاوزين مشاكل دول ضيوف رحيم 


يوسف بابتسامه؛مشاكل انت تعرف عنى كده بس سيبك البنت صاروخ 


يامن بيأس؛انا مليش دعوه انا ماشى وسابه وراح قعد ويوسف راح قعد معاهم وعينه متشلتش من على رنا إللى قاعده محرجه من نظراته ليها 

❤________________❤


                      فى اوضه ميرا 


كانت قاعده وفاتحه اللابتوب وبتقراء والباب خبط قامت وفتحت الباب لقت رحيم 


رحيم؛احم ف ضيوف تحت تعالى سلمى عليهم 


ميرا؛ضيوف مين 


رحيم بابتسامه؛انزلى وهتعرفى 


ميرا بابتسامه؛حاضر ونزلت معاه 


ميرا؛عااااااا خاااالوا وجريت حضنت خالها ورنا ومرات خالها وفجاه دخلت بنت وجريت حضنت رحيم 


البنت ؛رحيم حبيبى وحشتنى 


ميرا بصتله بصدمه 

#روايه

#وقعت_فى_حب_صعيدى❤




part:7❤

البنت ؛رحيم حبيبى وحشتنى 


ميرا بصتله بصدمه 


رحيم بابتسامه؛وانتى كمان يا قلبى 


ميرا اتعصبت وبعدت البنت عن رحيم 


ميرا بعصبيه؛انتى يا بتاعه انتى مين وازاى تحضنى خطيبى بالشكل ده 


رحيم ابتسم والبنت بصتلها بصدمه وحاولت تكتم ضحكتها 


رحيم ؛بابتسامه؛احم ميرا انتى فاهمه غلط 


ميرا بعصبيه ؛انت تسكت خالص وبعدين ايه وانتى كمان يا قلبى قلبك فى عينك يا بعيد 


يامن بهمس ؛يوسف شكلها الصناره غمزت

 

يوسف بضحك؛حصل 


البنت كانت هتتكلم بس رحيم شاورلها تسكت وحب يستفز ميرا 


رحيم بخبث ؛اله  وانتى مالك متعصبه ليه انتى مش عاوزه توقفى الجوازه ديه 


ميرا بعصبيه ؛ولو برضوا مش من حقها تحضنك كده قدامى وبعدين جواز ايه إللى هيوقف مفيش جواز هيوقف ها 


رحيم بصلها وضحك؛اممم وانتى غيرانه دلوقتى 


ميرا بتوتر؛وانا اغير ليه بس مدام هبقه مراتك مش من حقك تهين كرامتى وتعتبرنى كيس جوافه معاك 


رحيم بضحك ؛امم طيب يا ست ميرا إللى غيرانه منها ديه تبقه فرح اختى هههههه 


ميرا بصت ل فرح إللى واقفه بتضحك والكل وبصت ل رحيم بغيظ وطلعت فوق 


فرح بهمس؛ولا يا رحيم شكلها بتحبك لا وقمر اووى  


رحيم بضحك؛انا هطلع اشوفها

  

رنا باحراج؛احم ممكن انا اطلعلها 


رحيم بابتسامه؛اكيد اتفضلى 


رنا ؛تمام وراحت مع الخدامه ووصلتها اوضه ميرا 

دخلت لقتها رايحه جايه فى الاوضه ومتعصبه 


رنا وهى بتقلدها؛ انا مستحيل اقع فى حب الصعيدى ده هههههه 


ميرا بعصبيه؛رنا متعصبنيش 


رنا بضحك،وقعتى يا قمر ومحدش سمه عليكى  


ميرا بتوتر؛لا طبعنا بس متنسيش انى مبحبش حد يهين كرامتى 


رنا بضحك ؛كرامه ايه يا ام كرامه

 

ميرا بغيظ؛خلاص بقاا 


رنا بضحك:حبتيه 


ميرا ؛معرفش 


رنا بضحك ؛طب انا هروح ارتاح ولما تعرفى قوليلى 


ميرا بغيظ؛امشى يابت امشى 


رنا بضحك؛ماشيه يا باشا ههههه وطلعت 


ميرا؛طب انا اضايقت ليه لما حضنته معقوله اكون وقعت فى حبه لا لا اكيد لا 


فى الخارج رنا فضلت تلف حولين نفسها وفجاه اتخبطت فى يوسف والاتنين وقعوا على بعض

 

رنا لنفسها؛ياااختى ايه القمر ده هو العيله ديه كل ولادها قمرات كده 


رنا بتوتر:احم انا انا اسفه 


يوسف كان متنح وعنيه منزلتش من عليها 


رنا لنفسها؛ياختى ياما هو اتصدم كده ليه 


رنا بعدت عنه وقامت ويوسف فاق من شروده وقام 


يوسف باحراج؛احم انا اسف 


رنا؛انا إللى اسفه

 

يوسف؛ انتى كنتى بتدورى على حد 


رنا ؛بصراحه البيت ده كبير وانا مش عارفه اوضتى فين

 

يوسف بابتسامه؛طيب ثوانى هنادى حد من الخدم ياخدك أوضتك 


يوسف راح وناده الخدامه 


يوسف ؛ثوانى وسميحه هتيجى توصلك أوضتك 


رنا  ؛شكرا اوى يا استاذ 


يوسف بابتسامه جذابه ؛يوسف اسمى يوسف بدون استاذ ومدلها ايده 


رنا بابتسامه وحطت ايدها فى ايده ؛وانا رنا

 

يوسف بابتسامه؛تشرفت بمعرفتك يا قمر

 

رنا ابتسمت بخجل  والخدامه جت واخدتها ووصلتها اوضتها 


يوسف بضحك؛اوبا شكله بدل الفرح هيبقه 3

 

فرح اخت رحيم كانت واقفه  وشايفهم وبتضحك وقررت تروح تغيظ يوسف

 

يوسف كان واقف سرحان وفجاه 


فرح ؛بوم مسكتك 


يوسف بضحك؛ف ايه يا مجنونه 


فرح بخبث؛ف ايه معاك  انت يا برو


يوسف بضحك؛قصدك ايه يا اوزعه

 

فرح بخبث ؛عجبتك

 

يوسف بعدم فهم؛قصدك مين 


فرح؛امم رنا بنت خال ميرا 


يوسف بضحك؛لا انتى فاهمه غلط خالص 


فرح ؛اممم باماره بدل  الفرح هيبقه 3 


يوسف بضحك؛دنتى كنتى متابعه الحوار بقاا 


فرح باستنكار؛احم لا طبعنا انا بص كنت رايحه اوضتى وبالصدفة شوفتكم 


يوسف بشك ؛ولله 


فرح بضحك؛ولله بس قول الحقيقه عجبتك 


يوسف؛امم بصراحه قمر 


فرح ؛اوبا هنزل ل جدوا وهقوله يطلبلك ايدها 


يوسف بصدمه ؛ايه ايه هو انا اعرفها غير النهارده اتهدى شويه 


فرح ؛وماله يا باشا تعرفها بعد الجواز يلاه انا هروح اكلم جدى وجت تمشى يوسف مسكها 


يوسف ؛يخرب بيتك هتفض*حينا اهدى شويه بصى انتى قربى منها وصاحبيها واعرفى عنها كل حاجه وتعالى قوليلى 


فرح بضحك؛ايه يا حيوان عاوزنى ابقه جسوسه 


يوسف بضحك؛ياختى واجمل جسوسه وحيات امك 


فرح ؛اممم والمقابل.


يوسف بغيظ؛مصلحجيه حق*يره قولى عاوزه ايه

 

فرح؛امم كام شيكولاتيه كده على عزومه بيتزا وشويه شيبسيهات على كام خروجه حلوه وكام زجاجه بيبسى ولاب توب جديد علشان بتاعى باظ 


يوسف بصدمه؛يا بنت ال** ده كله ليه 


فرح ببرود؛خلاص مش هعرف عنها حاجه وخليك كده 


يوسف بغيظ؛خلاص خلاص  موافق هجبلك إللى عاوزه 


فرح بضحك؛ايوه كده يا جو يا جامد 


يوسف ؛طب يلاه ياختى على أوضتك 


فرح؛لا منا رايحه اشوف الولد يامن قاعد بره فى الجنينه 


يوسف بضحك؛روحى


فرح ؛اشطاا 

♡___________________♡


                      فى غرفه ميرا


ميرا كانت قاعده سرحانه وبتفكر ف علاقتها هى ورحيم والباب خبط 


ميرا فاقت من شرودها وقامت فتحت 


ميرا بغيظ؛نعم 


رحيم بضحك؛ف وحده تقول ل جوزها كده 


ميرا بغيظ؛ولااا متعصبنيش قول عاوز ايه 


رحيم؛ماشى مش هحاسبك دلوقتى هحاسبك لما تبقى مراتى وغمزلها


ميرا بتوتر وخجل ووشها احمر ؛احم عاوز ايه برضوا 


رحيم بابتسامه؛بصراحه انا خارج ف قولت

 اشوفك لو توافقى تخرجى معايا 


ميرا بفرحه؛عااا بجد 


رحيم بابتسامه ؛امم بجد 


ميرا ؛موافقه انا اساسا زهقت من الحبسه


رحيم بضحك؛طب اجهزى وتعالى هستناكى 


ميرا ؛ماشى 


رحيم ابتسم وراح اوضته


وميرا دخلت غيرت هدومها ولبست فستان اسود طويل بكم  وعملت شعرها ديل حصان وطلعت خبطت على اوضته


رحيم فتح ووقف متنح ومصدوم من جمالها 

رحيم لنفسه؛طب القمر ديه هطلع بيها إزاى كده 


ميرا ؛احم مش هنطلع 


رحيم بابتسامه ؛لا انت نطلع بس ايه القمر ده 


ميرا ابتسمت بخجل ؛شكرا 


رحيم ابتسم و مد ايده وهى حطت ايدها فى ايده وأخدها ومشى بقلمى "مارينا عبود" 


❤________________❤


                        فى الجنينه 


يامن كان قاعد وبيفكر فى علاقته ب اسيل 


فرح نزلت وقعدت جنيه ؛مالك 


يامن بحب ؛مفيش 


فرح؛عليه برضوا 


يامن بص  ل فرح وبدا يحكيلها كل حاجه عنه وعن اسيل 


فرح ؛امم طيب مفكرتش تتكلم معاها وتصالحها


يامن بحزن ؛مش مديانى فرصه حته ورافضه تسامحنى 


فرح بتفكير؛اممم بس انا عندى خطه جامده 


يامن ؛خطه ايه 


فرح بخبث؛هقولك 

نكمل البارت الجاى❤



part:8

فرح بخبث:بس انا عندى خطه جامده 


يامن؛خطه ايه 


فرح بخبث؛هقولك الخطه هى***********


يامن بدهشه؛لا جامده بصراحه 


فرح بغرور؛عيب يابنى دنا فرح الهلالى 


يامن بضحك ؛واجمل فرح وربنا 


فرح ؛طيب يلاه بينا ننفذ 


يامن ؛يلاه 


وقاموا ودخلوا الفيلا 


❤___________________❤


                        فى العربيه 


ميرا كانت بتبص من زجاج العربيه ومركزه فى الشوارع والناس بليل 


ورحيم كان كل شويه يبص عليها 


رحيم؛مالك 


ميرا بصتله وابتسمت ؛مفيش 


رحيم ؛اوماال سرحانه ف ايه 


ميرا؛عادى بحب الجو ده اووى شتاء وليل والشوارع ف الوقت ده بتكون هاديه 


رحيم بصلها وابتسم ؛اى رايك نروح نتعشاء

 

ميرا؛موافقه 


رحيم ؛تمام ومر دقايق ورحيم وقف قدام مطعم فخم 


رحيم ؛يلاه بينا 


ميرا ؛ماشى 


رحيم نزل وميرا كمان وأخدها ودخلوا وقعدوا


رحيم؛تحبى تاكلى ايه 


ميرا بابتسامه:اى حاجه 


رحيم ناده على الجرسون وطلب اكل وبعد دقايق الاكل وصل وبداو ياكلوا 


رحيم ؛عجبك 


ميرا بابتسامه؛حلوو اووى ذوقك حلو 


رحيم؛امم عارف 


ميرا بضحك؛متواضع اووى انت

 

رحيم بضحك؛طبعنا 


مر وقت وخلصوا اكل ورحيم حاسب ومشيوا

 

ميرا:احم ممكن طلب


رحيم ؛عيونى إطلبى 


ميرا؛هو احنا ممكن نتمشه شويه 


رحيم؛ماشى يلاه 


وأخدها وفضلوا يتمشوا 


ميرا ؛احم هو رغم انكم صعايده ليه مش بتتكلموا صعيدى 


رحيم بابتسامه ،لو على جدى وولاد عمى وباقى العيله ف هما مش عايشين هنا من زمان جدى وعمامى فضلوا عايشين فتره كبيره فى القاهره ف هتلاقيهم مش بيتكلموا صعيدى كتير  خصوصا ولاد عمى لانه اتولدوا فى القاهره مش فى الصعيد 


ميرا؛طيب اى جاب جدى الصعيد 


رحيم ؛جدى قلى انه لما اتجوز وخلف كان عايش فى القاهره بس والده طلب منه يجى يعيش معاه ويمسك الشركه وعلشان كده جه هو وجدتى وبابا وعمامى وعاشوا هنا فتره ورجعوا تانى بعد موت جدى الكبير  يعنى زى ما تقولى حياتهم بين القاهره والصعيد 


ميرا بابتسامه؛طب وانت بقا 

 

رحيم ؛امم انا بقا يا ستى اول ما كبرت وجبت مجموع هندسه سافرت المانيا وكملت تعليمى هناك ورجعت من كام سنه وفتحت الشركه هنا ومن فتره جدى قرر انه يجوزك ليا بصراحه وافقت لانى مش برفضله طلب  رغم انى معرفكيش ولما ابوكى ومراته جوا  وقالوا انه انتى رفضتى بصراحه أخدتها تحدى وقررت اخط*فك واجيبك هنا وادبست 


ميرا بغيظ؛ادبست؟


رحيم بضحك؛بصراحه احلى تدبيسه فى حياتى 

ميرا ضحكت 


رحيم بتوهان ؛تعرفى انه ضحكتك حلو اووى

 

ميرا ابتسمت بخجل ؛احم شكرا 


رحيم ابتسم على خجلها  ووشها إللى بقا زى الفراوله 


رحيم؛ميرا انتى حبيتى قبل كده 


ميرا :لا مفكرتش  احب او بمعنى بخاف من الحب اووى 


رحيم باستغراب ؛ليه 


ميرا ؛انا من الأشخاص  إللى بتعلق بالناس إللى بحبهم اووى وبخاف اووى انهم يفارقونى وف يوم يسبونى ف خوفت اقع فى حب حد وف يوم يسبنى


رحيم ؛وانتى خايفه انى اسيبك ؟


ميرا بصتله وسرحت فى عنيه الخضراء وابتسامته إللى بتخطف قلبها وتاخدها لعالم تانى  

والاتنين فضلوا باصين لبعض كتير 


ميرا فاقت من شرودها على صوته

 

رحيم؛ميرا ردى عليه انتى خايفه تحبينى واسيبك ولا انتى مش متقبله جوازنا من الأساس 


ميرا ؛بصراحه خايفه احبك وتسبنى

 

رحيم بحب ؛وانا اوعدك عمرى ما هسيبك 


ميرا بذهول؛ليه 


رحيم بابتسامه وحب كبير ؛علشان حبيتك 


ميرا بصتله بصدمه


رحيم؛مستغربه صح حته انا مش عارف حصل كده ازاى وامته انا عمرى ما كنت متوقع انى احب  وتيجى بنت ف يوم وتخطف قلبى بس معرفش انتى عملتيها ازاى واخدتى قلبى وحبيتك 


ميرا بحزن؛بس انا 


رحيم بمقاطعه وحط صباعه على شا*يفها ؛هشش انا عمرى ما هجبرك تحبينى يا ميرا واوعدك لو مرتحتيش معايا بعد جوازنا انا هبعد عنك  


ميرا حست بنغزه فى قلبها من فكره انه يبعد عنها بس فضلت السكوت لحد ما تتأكد من مشاعرها اتجاهه 


رحيم بابتسامه؛يلاه بينا علشان ترتاحى لانه اليومين الجايين متعبين 


ميرا بابتسامه؛حاضر يلاه 


رحيم ابتسم وتاخدها ومشيوا وطول الطريق ميرا كانت بتفكر فى كلام رحيم 


❤_________________❤


                 فى فيلا الهلالى 

             وتحديدا فى غرفه يامن 


يامن بتعب؛كده كل حاجه بقت جاهزه 


فرح:أشطا هروح وهنفذ 


يامن بابتسامه؛ماشى وانا مستنيكى 


فرح ابتسمت وطلعت راحت اوضه اسيل 


              فى اوضه اسيل 


فرح بتمثيل؛اسيل الحقينى 


اسيل بخوف؛مالك يا فرح 


فرح ؛يامن يامن 


اسيل بصدمه ؛يامن ماله يامن 


فرح؛معرفش واقع فى أوضته روحى بسرعه وانا هنادى الدكتور 


اسيل قلبها اتقبض وجريت بسرعه على اوضه يامن دخلت الاوضه وكانت ضلمه وفجاه الباب اتقفل والنور اتفتح 


اسيل التفت لقت الاوضه متزينه بطريقه جميله اووى وف صوره كبيره ليها متعلقه ومتزينه بالانور وبلونه جنبها ومكتوب عليها انا اسف 


اسيل بصدمه؛ايه ده كله 


يامن من خلفها؛انا اسف 


اسيل التفت لقت يامن واقف ومعاه بوكيه ورد 


اسيل بدون وعى جريت عليها بلهفه وخوف والدموع فى عنيها  ؛انت كويس فيك ايه فرح قالتلى انك مغمى عليك 


يامن سند بوكيه الورد وقرب ومسح دموعها ؛انا اسف بصراحه انا وفرح كنا متفقين نعمل كده علشان اقدر اتكلم معاكى


اسيل بدموع وعصبيه؛انتوا مجانين انا كنت همو*ت من الخوف عليك 


يامن بحزن ؛بعد الشر عليكى


اسيل بعصبيه؛يامن افتح الباب انا عاوزه اطلع من هنا 


يامن ؛مش قبل ما تعرفى الحقيقه 


اسيل بصدمه؛حقيقه ايه

 

يامن ؛


#روايه

#وقعت_فى _حب_صعيدى❤

بقلمى "مارينا عبود "



part:9


اسيل بصدمه؛حقيقه ايه


يامن ؛انى بحبك وعمرى ما حبيت غيرك 


اسيل بدموع ؛ولله وسوزى 


يامن بابتسامه؛سوزى كنت خاطبها علشان شغل وكنت عارف انها عاوزه تاخد فلوسى بس مكنشى ينفع اقولك واليوم إللى اتهمتيها انا كنت عارف انك مش بتكدبى بس مكنشى ينفع اقولك الحقيقه علشان كنت عاوز امسك عليها دليل وانا مفشلكتش الخطوبه زى منتى فاكره انا سلمتها للشرطه وانا إللى طلبت من جدى يعلن جوازنا 


اسيل بحزن؛بس انا مش قادره اسامحك 


يامن برجاء ،فرصه انا مش عاوز منك غير فرصه وحده 


اسيل بصت الناحيه التانيه ودموعها نزلت

 

يامن مسك ايدها ونزل على ركبه ودموعه نزلت؛انا اسف سامحينى اقسم بالله بحبك وعمرى ما حبيت غيرك وكل اللى عملته  كان خوف عليكى علشان خاطرى فرصه وحده 


اسيل بدموع وبراءه؛ مش هتزعلنى تانى 


يامن رفع رأسه وبصلها بفرحه؛ابدا عمرى ما هزعلك 


اسيل قربت وقومته؛خلاص موافقه اديك فرصه تانى 


يامن ابتسم وحضنها بقوه ودموعه نزلت ؛انا اسف حقك عليه يا بنوتى حقك على قلبى 


اسيل بادلته الحضن وفضلت تعيط 


يامن طلعها من حضنه ومسح دموعها وباس جبينها ؛بحبك


اسيل بدموع؛وانا كمان 


يامن ابتسم وشدها لحضنه ودقايق وفرح دخلت 

واسيل بعدت عن يامن


فرح بضحك؛اوبس شكلى قطعت اللحظه يا جماعه 

اسيل وشها احمر من الكسوف وطلعت جرى على أوضتها 


يامن بضحك؛خدى يابت استنى 


فرح بابتسامه؛ايه يا باشا كله تمام

 

يامن ابتسم وراح حضن فرح ؛شكرا اووى بجد 

فرح طلعت من حضنه وضربته على كتفه؛بس يا ولااا احنا من امته بينا شكرا يلاه انا هروح انام علشان اروح المطار بدرى


يامن؛ليه انتى هتسافرى قبل الفرح 


فرح ؛لا الولد زين جاى بكره 


يامن بخبث ؛ااااه قولى كده حبيب القلب وغمزلها 


فرح بضحك ؛حيوان تصبح على خير 


يامن بضحك؛وانتى بخير 


فرح طلعت ويامن قفل باب الاوضه وراح نام وهو فرحان 

❤___________________❤


                         فى الخارج 


رحيم ؛يلاه وصلنا 


ميرا بابتسامه؛شكرا 


رحيم ؛على ايه 


ميرا:على كل حاجه عملتها وانك فرحتنى النهارده 

رحيم بحب؛ المهم عندى تكونى فرحانه 


ميرا ابتسمت ونزلت ورحيم نزل واخدها ودخلوا وكل واحد راح أوضته 


                    فى صباح يوم جديد 


                          فى المطار 


فرح كانت واقفه بتبص حوليها وفجاه حد حط ايده على كتفها 


فرح التفت واول ما شافته عيونها لامعت وحضنته 


زين بحب؛وحشتينى يا مجنونه 


فرح ؛عااا وانت كمان  


فرح طلعت من حضنه؛يلاه بينا جدى مستنيك 


زين بابتسامه ؛يلاه 


زين وفرح طلعوا من المطار وركبوا العربيه ومشيوا 


وبعد وقت وصلوا الفيلا ودخلوا كان الكل قاعد بيفطر 


زين بهمس؛بت يا فرح هو ف ايه هنا هى العيله ديه بتتكاثر ولا ايه 


فرح بضحك؛يخرب بيتك انت ناسى انه فرح

 رحيم ويامن وف ضيوف

 

زين؛ااه صحيح نسيت

 

فرح ؛مش هندخل 


زين ؛ندخل يا  باشا يلاه 


الجد بفرحه؛ ايه ده زين حمدلله على السلامه 


زين ساب شنطه وجرى على جده حضنه 


الجد عثمان ؛كويس يا ولدى انك جيت حمدلله على سلامتك 


زين بحب ؛الله يسلمك يا جدى وبعدين ازاى محضرش فرح رحيم ويامن   وراح ل رحيم وحضنه 


رحيم بفرحه؛وحشتنى يالااا 


زين بابتسامه؛وانت اكتر يا صاحبى 


يامن؛ايه يسطااا نسيتنا ولا ايه 


زين ضحك وراح حضنه وسلم على الكل 


ميرا بهمس؛رحيم مين ده 


رحيم بابتسامه؛ده زين ابن عمتى وخطيب فرح 


ميرا؛ايه هو العيله كلها هتتجوز  بعضها 


رحيم بضحك ؛اسكتى يخرب بيتك 


الجد عثمان؛امال امل مجتش معاك ليه يا زين

 

زين؛ هى وبابا هيخلصوا شغل يا جدى وهيجوا على اول طياره 


عثمان بحب؛ماشى يا ولدى روح دلوقتى ارتاح 


زين بابتسامه؛حاضر يا جدى واخد شنطه وطلع أوضته 

❤___________________❤


مر يومين دون أحداث تذكر 


يوسف ورنا بقوا صحاب ويوسف بدأء يحب رنا ورنا بدأت تحس بمشاعر اتجاه 


ويامن واسيل علاقتهم رجعت قويه 


وميرا بدأت تحب رحيم وتتعلق بيه 


اما زين وفرح ف طول الوقت عاملين زى القط والفار 


وجه معاد الحنه وكان الكل بيجهز والبنات قاعدين  والكل فرحان والضيوف ماليه البيت والرجاله بره مشغلين الطبل وبيحتفلوا اما الشباب ف كانوا فى أوضهم بيجهزوا وبعد وقت خلصوا وطلعوا


فرح بصدمه ؛ينهار اسود ايه ده


ميرا بضحك؛ف ايه يا مصيبه انتى 


فرح؛بصوا فوق كده 


البنات بصوا لفوق واتصدموا 

#روايه

#وقعت_فى_حب_صعيدى ❤

بقلمى "مارينا عبود "

تكملة الروايه بعد عمل متابعه من هنا 

البارت العاشر من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع