القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت طالبتي الجزء الثاني البارت الاول بقلم نوران وليد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


الفصل الأول الجزء الثاني 


في غرفة هند و حمزة 

- هند : مالك يا حمزة سرحان في ايه 

-حمزة و لا حاجة  يا حبيبتي انتي مش ناوية تولدي بقي 

- هند :  يا حمزة ارحمني كل يوم بتسألني السؤال ده اعمل ايه عيالك عجباهم القعدة جوا 

- حمزة : اه يا ولاد ال 🤬🤬 ما يلا ياض منك ليه 

- هند بضحك: حمزة بطل ألفاظك دي و بعدين علي اساس هما سمعينك كده 

- حمزة : اعمل ايه وحشتيني  و وحشني جسمك الطبيعي 

- هند : ايه وحشك جسمي الطبيعي 

- حمزة بحسن نية : اه يا هند يا حبيبتي وحشتيني ... وحشتني هند و لبسها الجميل و جسمها التناسق مش هند الطالع ليها دمل كبير في بطنها 

لم ينهي كلماته حتي وجد هند غارقة في البكاء 

- حمزة : ايه يا هند انا بهزر معاكي و الله مش قصدي 

- هند بدموع و غضب : يعني انا العملت كده في نفسي ما كله منك ... و البوظوا شكلي زي ما انت بتقول دول أولادك الفي بطني 

- حمزة و هو يقبل يدها بحنان : انا بهزر معاكي علي فكرة و مش قصدي اي حاجة انتي في نظري أجمل بنت علي الكوكب 

- هند و هي تجفف دموعها: انا قايمة انام في اوضة ريما 

- حمزة بغضب: ايه الحصل لكل ده يعني ما فيش نوم برا الاوضة 

- هند بدموع : و انا مش هبات معاك في نفس الاوضة انا حرة مش هتجبرني يعني 

- حمزة : مش ملاحظة انك في الفترة الأخيرة  بقيتي أوفر اوي يا هند 

- هند بدموع: اه أوفر و انت بقيت ترمي كلام يجرح و يزعل ... تصبح علي خير خرجت و قفلت الباب و ذهبت الي غرفة ريما 

حمزة في عرفته

- اوووف دي بقيت حاجة تطهق بجد كل كلمه تعمل منها مشكله 


اما في غرفة ريما 

- ريما  : مامي انتي بتعيطي 

- هند : لا يا حبيبتي انا بس تعبانة شوية 

- ريما : هما اخواتي النونو ال في بطنك مزعلينك 

- هند و هي تحتضن ريما : لا يا حبيبتي 

هنا شعرت هند بالم شديد و لا تستطيع الصرا*خ حتي ... 

- ريما بخوف : مالك يا مامي في ايه 

هند بالم و صوت يكاد يكون مسموع : نادي بابي يا ريما بسرعة قوليلوا يجي 

- ريما  بخوف و دموع: حاضر يا مامي حاضر

خرجت و توجهت الي غرفة والدها و طرقت الباب 

- حمزة : ادخل 

- ريما بدموع بابي يا بابي 

- حمزة: في ايه يا ريما مالك 

- ريما : الحق مامي بتعيط 

- حمزة: أيوة هي زعلانة روحي انتي و انا بكرة هصالحها 

-ريما و هي تحرك رأسها بمعني لا : لا يا بابي دي بتقول بطنها وجعها و قالتلي اجي اناديك

- حمزة و هو يهرول في اتجاه غرفة ريما : ايه بتقولي ايه 

فتح حمزة الغرفة وجد هند تت*ألم  اقترب منها بخوف و ضمها : هند يا روحي حاسة بايه انا جنبك قوليلي 

- هند بدموع : سكا*كين بتق*طع في بطني الحقني يا حمزة 

لم يتحمل حمزة اكثر حملها و خرج بها خارج القصر و منه الي السيارة و قبل ان يخرج قال لريما 

- حمزة : ريما حبيبت بابي روحي عند تيتة و جدو و انا و ماما هنروح للدكتور و نيجي بسرعة 

___________

في غرفة حلا و محمد 

- محمد : مالك يا حلا بتفكري في ايه 

- حلا : محمد انت بتحبني 

- محمد : اه هرمونات بعد الساعة ١٢ عارفها انا دي  صح 

- حلا: بجد ايه خلاك تسيب ندي و تمم جوازنا يا محمد 

- محمد : انتي جاية تسالي السؤال ده بعد كل السنين دي يا حلا 

- حلا : يا سيدي مش مهم السؤال يتسأل امتي المهم الإجابة عليه 

- محمد بتوتر: علشان بحبك يا حلا

- حلا : و امتي حابتني بقي 

- محمد و هو يقبل رأسها: نامي يا حلا يا حبيبتي و بكرة نتكلم ممكن 

- حلا: حاضر هانم و قبل ان تغلق عينها سمعت بكاء ريما 

- حلا : محمد انت سامع 

- محمد : أيوة هي دي ريما البتعيط 

و بسرعة اسرع الاثنين وجدو ريما تبكي 

- حلا و هي تحتضنها : في ايه يا ريما مالك 

- ريما : ماما تعب*انة و بابا اخدها للدكتور 

- محمد : مالها 

- حلا : لتكون بتولد يا محمد رن شوف حمزة 

رن كثيرا و لكن دون جدوي 

- محمد : مش بيرد عليا ... بصي ادخلي نومي ريما و انا هفضل مستنيهم هنا 

جلس محمد و تذكر  من خمس سنوات 

Flash back 

- محمد : يعني ايه انا متفق معاك اني هرد ليك المبلغ كله بس لما اشتغل علي الاقل 

- رامي : انت فاكر انك هتقدر ترد المبلغ ده حتي لو اشتغلت عمرك كله 

- محمد بغضب : يعني ايه 

- رامي : يعني هقدم الشيكات دي للمحكمة خلاص 

- محمد: طيب اديني فرصة 

- رامي : لا مش هديك فرصة الا لو روحت خليت هند هي التيجي و تاخد الشيك بنفسها 

- محمد بغضب : انت بتقول ايه دي نجوم السما أقربلك انت سامع 

و تركه و غادر و ذهب إلي هند 

عند هند و حمزة بعد ما قص محمد عليهم ما حدث 

- هند بدموع : انت ازاي تعمل كده ازاي تمضي علي المبلغ ده و الاهم انت ازاي ما تجيش لاختك انا اول واحده كنت هساندك احنا ما لناش غير بعض ليه طول عمرك عامل حاجز ما بينا ليه 

- محمد : علشان ديما بابا كان بيعملك احسن مني 

- هند بدموع : بس انت ماما كانت ديما مدلعاك الله يرحمها و انا كنت ديما قريبة من بابا بسبب قربك من ماما 

- محمد : حتي لو كلامك صح المفروض كان ياخد موقف من الانتي عملتيه 

- هند بدموع : بس انا اتعذ*بت كتير اوي في جوازتي من حمزة و بابا فهم ده 

- محمد : بعد تفكير قام و احتضنها و قال : انتي هتفضلي اختي البحبها مهما حصل يا هند 

- هند و هي تحتضنه : و انت سندي و ضهري 

- حمزة : كلمه كمان و هضربك*م بالنار انتوا الاتنين 

- هند بضحك : يا عم ده اخويا

- حمزة برضو لا ابعد يلا عن مراتي 

- محمد : اهو يا عم ... المهم هنعمل ايه في موضوع الشيك 

- حمزة سيب الموضع ده عليا 

- هند : حمزة هتعمل ايه اوعي تتهور 

- حمزة : لا المرة دي هخليه يقدم الشيك للنيابة و احنا هندفع و هنتعامل قانوني 

و بالفعل تم الموضع علي اكمل وجه و حل موضوع الشيكات و عند خروجهم من النيابة

- محمد : انا مش عارف اشكرك ازاي يا حمزة 

- حمزة : ما تقولش كده احنا أهل 

- محمد : احنا فعلا اهل 

- حمزة : من النهاردة انت اخويا 

- محمد : و انت اخويا و اخو مراتي و جوز اختي 

- حمزة بعدم فهم : اخو مراتك ...قصدك ايه 

- محمد : قصدي ان حلا اختك يا حمزة 

- حمزة : أيوة مش مراتك تبق اختي طبعا زي ما انت اخويا 

- محمد : لا حلا اختك بجد من مامتك و باباك 

- حمزة : انت بتقول ايه 

- محمد : بقول الحقيقة 

و قص محمد علي حمزة كل شئ و علم بوضع والدته و ذهب معه الي المستشفي وجد حلا امام غرفة والدتها 

- حمزة و هو ينظر اليها : ايه مش عاوزة تيجي في حضن اخوكي يا حلا 

- حلا بدموع: خايفة 

- حمزة : ما تخافيش انا هبقي سندك و امانك من دلوقتي 

- حلا و هي تحتضنه : سامح ماما يا حمزة و كفايا فراق انسي الفات ده كان غصب عنها صدقني 

- حمزة و هو يحتضنها انا نسيت كل حاجة خلاص يا حلا 

دخل معها الي غرفة والدتهم و ما إن رأته عرفته من النظرة الاولي 

- الام : حمزة 

- حمزة بدموع: عجزتي يا ست الكل و احتضنها 

Back 

فاق محمد من شروده علي يد حلا 

- حلا : مالك سرحان في ايه 

- محمد : في الماضي يا حلا 

- حلا : لسه بتحبها 

- محمد : احب مين ... دي هبت منك اوي النهاردة انا قايم انام 

- حلا : مش هتشوف هند 

- محمد : لا رد....

_______

 في المستشفى 

- حمزة : طمني يا دكتور 

-الدكتور : هي كويسة بس حد زعلها علشان كده حصل زي تشنج بس 

- حمزة : يعني هي مش هتولد 

- الدكتور بنفي: لا لسه 

- حمزة : طيب الاولاد كويسين 

- الدكتور : اه كويسين تقدر حضرتك تدخل تطمن عليها 


في الداخل 

- حمزة : حمد الله علي سلامتك يا حبيبتي 

- هند : ... شكرا عاوزة اروح 

- حمزة : ممكن تفردي البوز ده بقي 

- هند : ما لكش دعوة ... عاوزة اروح 

- حمزة : طيب تعالي اشيلك 

- هند بسخرية : لا انا تقيلة عليك 

- حمزة : الصبر من عندك يا رب 

وصلوا الي الفيلا 

- حلا : ايه حصل خضتونا عليكم 

- حمزة : ابدا تشنجات بس الحمد لله 

- هند : ريما فين 

- حلا ما تقلقيش انا نيمتها من بدري 

- هند: تعبتك معايا يا حلا 

- حلا : تعب ايه و بعدين ريما دي حبيبت عمتو و مرات ابني في المستقبل 

- هند بابتسامة: يا رب ما يطلعش نفس النسخة 

- حمزة و هو ينظر اليها : قصدك أيه 

- هند : ما قصديش ... انا طالعة انام  

في غرفة حلا و محمد دخلت حلا وجدت محمد يدعي النوم 

- حلا : عارفة انك صاحي ... هند رجعت و هي كويسة علي فكرة ... تصبح علي خير 

_________

في غرفة هند و حمزة 

- هند : انت بتعمل ايه 

- حمزة : هنام 

- هند : لا مش هتنام علي السرير 

- حمزة : اومال هنام فين 

- هند : علي الكنبة او علي الارض بس مش علي السرير 

- حمزة بغضب : هند ما تعصبنيش عليكي و تعالي نامي خلي اليوم يعدي علي خير 

هنا هند سحبت المخده و توجهت للكنبة دون ولا كلمه 

- حمزة و هو يمسك يدها : ايه هتعملي ايه 

- هند : انت ما رضتش تنام علي الكنبة هنام انا 

- حمزة : اوووف طيب اوعي انا هنام هنا 

و بعد شوية قام حمزة عندما علم أن هند نامت و قبلها و احتضنها و نام بعمق 

في الصباح استيقظت هند فوجدت شئ يحتضنها بتملك فابتسمت عندما نظرت اليه و لكن وجدته يتحرك فعاودت إغلاق عيونها مرة اخري 

- حمزة و هو يقبل خدها و يتكلم بحب : صباح الخير يا اجمل حاجة في حياتي

ثم قبل بطنها المنتفخ و قال : صباح الخير يا تالت احلي حاجة في حياتي امتي تيجو الدينا دي بقي... امكم فاكرة اني ما بقتش احب شكلها مت تعرفش اني بعشق التراب البتمشي عليه 

قال كلمته و توجه الي المرحاض لأخذ حمامه اما هند فتجمعت الدموع في عيونها 

_______

في غرفة محمد استيقظت حلا لتجد محمد نائم 

فامسكت هاتفه لتتفاجأ مما رأت و لتكن الصدمة....

يا تري ايه الحصل و حلا شافت ايه اتمني الجزء التاني يعجبكم و هيكون خاص بالاولاد اكتر ....

- يتبع عاوزين الرواية كامله اعملوا متابعه من هنا 

#عشقت_طالبتي 

#نوران_وليد


 

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع