الفصل الرابع الجزء الثاني
في فيلا كان محمد جهز شنطته و اخرج هاتفه و اتصل علي شخص ما
- ألو ... اه اسبقيني علي الفندق شوية و هحصلك يلا باي
فتح الباب ليتفاجأ بحلا و حمزة
فاقت حلا من شرودها و تخيلها علي صوت مامتها البتقولها يلا علشان يروحوا
( كانت بتتخيل اني اسف 😂😂 كلنا ظلمنا محمد يا قوم🥲😂)
- حلا : ها ... حاضر يا ماما
- حمزة : روحوا يا جماعة و انا هفضل مع هند النهاردة
- ريما بدموع : بابي انا عاوزة استني معاكم
- حمزة : مش هينفع يا روحي هتقعدي فين و بعدين بكرة في حضانة روحي و تعالي بكرة و بعدين احتمال تيجي تلاقينا انا و مامي و اخواتك في البيت اصلا
- ريما بدموع : ماليش دعوة انا عاوزة اقعد معاكم هنا
- حلا : تعالي يا ريما انتي بنوتة شاطرة و كمان هتباتي معايا انا و حمزة النهاردة علشان محمد مسافر
- حمزة الصغير : يلا يا ريما انا اصلا ما عنديش بنات تبات برا البيت
- الحمزة الكبير و هو يحمل حمزة الصغير بغضب : اقسم بالله ياواد يا حمزة لو ما اتلميت عن ريما بنتي لاكون مبهدلك انت سامع... انا عامل حساب لأمك و ابوك ... قال ما عنديش بنات يباتوا برا البيت .. بت يا ريما
- ريما : ايوة يا بابي
- حمزة: هتقعدي معايا انا و مامي النهاردة و ا يلا علي البيت مع جدك و جدتك يلا
الجميع ضحك علي طريقته و علي زمجرة حمزة الصغير
( حمزة الصغير انت طلعت اكبر من حياتي كلها اصلا 😂😂 ده انا الطفلة طلعت 😂)
حلا : عاوز حاجة يا حمزة انت و هند
- هند بحب : لا يا حبيبتي عاوزة سلامتك
- حمزة : استني يا حلا عاوز اتكلم معاكي شوية
اخذ حمزة اخته حلا و توجه بها الي خارج الغرفة : و بعدين معاكي يا حلا
- حلا : في ايه يا حمزة مالك
- حمزة : اهدي شوية علي محمد ده بيحبك و شاريكي
- حلا بدموع : هو كمان شاكي ليك مني
- حمزة : صدقيني من غير ما يحكي يا حلا ... احنا الرجاله بنتخنق بسرعة و بلاش الشك يعني .. اي علاقة أساسها الثقة تقدري تقوليلي احساسك ايه لو محمد كان بيشك فيكي
- حلا : انت بتقول ايه يا حمزة
- حمزة : شوفتي زعلتي ازاي الحكاية هي هي الراجل مننا مش بيحتاج غير الحضن الحنين اليرجع ليه بعد تعب الشغل و الدنيا و الهم العليه و الست الشاطرة هي ال تعرف تكون الحضن الحنين لجوزها و هي برضو التقدر تخليه يكره يدخل البيت و يسبها و يبص لبرا فهماني يا حلا
- حلا بدموع : انا فاهمة كل ده انا كل الانا طلباه منه انه يطمني و يقولي انه معايا و مش بيخوفني او بيعرف واحده تانيه عليا
- حمزة بابتسامة سخرية : و انتي عارفة من زنك عليه و الحاحك ده ايه الحصل
- حلا : ايه
- حمزة : محمد طلب مني انه يبعد علشان شايف انك بقيتي بتقلي عليه اوي يا حلا و انا شايف انك ظلماه
- حلا بدموع : طيب اعمل ايه يا اخويا دبرني
- حمزة : انا شايف انك تروحي لمحمد و تلحقيه طيارته الساعة ١٢ و انا حجزت ليكي تذكرة الحقيه يلا و اتصلي عليهم في البيت يبعتوا الشنطة مع السواق التاني و حمزة سبيه مع عمي و ماما و ده ما يتخفش عليه ده أكبر مننا كلنا
- حلا ضحكت غصب عنها : انا مش عارفة اقولك ايه يا حمزة
- حمزة و هو يقبل رأسها و يحتضنها : تقوليلي و توعديني انك هتحافظي علي بيتك مهما حصل يا حلا
_______
في غرفة هند في المستشفى كانت تحمل الصغار و ريما تنظر إليهم بفرحة
- ريما ببراة : دول اخواتي يا مامي هلعب بيهم
- هند بضحك : تلعبي بايهم ايه بس يا ريما اسمها تلعبي معاهم
- ريما : و هي تقبلهم : مامي انا فرحانه اكبروا يلا يا فهد و انت يا أسد علشان تاخدوا حقي من حمزة الصغير ابن خالوا
- هند بضحك : و انت هتسبيهم يضربوا حمزة صحبك ... ده حبيبك
- ريما بتفكير : بصي يا مامي هو هيصعب عليا و انا هشيل من عليه علشان يعني صاحبي هو
حمزة و هو يبتسم علي الباب : لا و الله بقي بتحبي حمزة و هو بقي صحبك يا ست ريما
- ريما : يعني يا بابي هو صحيح غلس بس طيب و بيدافع عني
- حمزة : ما فكرتكيش بحاجة دي يا هند
- هند : و الله البيفكرني و بيفكرني اوي حمزة ابن اختك نسخة منك ما اشاء الله 😂😂😂😂
______
في المطار كان محمد بيشرب شاي و شارد دخلت حلا و قعدت علي الكرسي القدامه و قالت
- حلا : سرحان في مين بقي
- محمد بصدمة : حلا انتي بتعملي ايه هنا
- حلا : جايه اسافر مع جوزي
- محمد : انتي بتهزري صح
- حلا : لا مش بهزر انا ممكن اكون غلطت الفترة الفاتت بس انا بحبك اوووي و حقك عليا يا محمد و انا ناوية اصلح كل حاجة و نبدء من جديد ... ها قولت ايه
- محمد و هو يقبل يدها و ينظر اليها بحب : طبعا يا حلا .. انا بحبك يا حلا اينعم بتهب منك بس انا بحبك برضو يا اخرة صبري
- حلا : حيث كده بقي انا عندي ليك فجأة ... انا ....
اللي عايز البارت الخامس يعمل متابعة من هنا هنا وعلق20ملصق 👉👉👉👉
بصوا بارت حلو من غير مشاكل اهو او نكد عاوزاكم تخمنوا ايه مفجأة حلا ... ايه رايكم في الرواية و بشكركم علي التفاعل
البارت الخامس من هنا
تعليقات
إرسال تعليق