القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه كيان الأسد وعشق الليث البارت السابع والتامن بقلم الكاتبه الصغيره في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


روايه كيان الأسد وعشق الليث 
بقلمي الكاتبه الصغيره عايزه التفاعل يزيد عشان كل ما بيزيد بيخليني انزل علي طول 
وقفنا المره الي فاتت لما اسد كسر كل حاجه حواليه وفجأه انهار في البكا وقعد يقول :ليه كده يا ريم انتي السبب انتي السبب ونام بعد ما تعب 
تاني يوم ليث صحي بدري علي غير عاده وراح لاسد 
ليث راح الفلا بتاعه اسد وفتح الباب هو معاه نسخه من المفتاح اسد الي مدهوله
ليث:اسد اسد طلع يشوف اسد في الوضه اول ما فتح الباب وقف مصدوم من المنظر
الاوضه في حاله لايرث ليها
كل البرفانات مرميه في الأرض والسرير متبهدل ولقاه اسد نايم في الارض وايده مفتوحه من الازاز ليث انصدم من المنظروجري علي اسد لقاه مش بيفوق كان اسد مغمي عليه قام ليث جاب مياه وراح جري رشها علي وش اسد لحد ما فاق 
ليث:اسد اسد مالك ياصحبي ايه الي حصل 
اسد: اسد قام وطلع بره الاوضه وليث راح وراه وهو خايف ليكون اسد حصله حاجه 
ليث:اسد متقلقنيش عليك احكيلي في ايه 
اسد:حكاله كل الي حصله امبارح وبيقولوا انا مش عارف ازاي طلبت منها انها تشتغل سكرتيرتي وهما كلهم ريم 
ليث:لا كلهم مش زي ريم
اسد:لا كلهم زي بعض كلهم ريم ريم الي حبيتها وفضلتها علي نفسي كنت بتمنلها الرضا ترضي وفي الاخر تطلع طمعانه في فلوسي واتفقت مع أشد أعدائي علي دماري بس ماتت ماتت وهي بتخطط لدماري بس ماتت بعد ماعرفت حقيقتها 
ليث:اهدي يا اسد مش اسد كيان مش زي ريم ولا عمرها هتكون زيها كيان حتي بتقولك يا دكتوراسد هي معتبرتك الدكتور بتاعها هي مش طمعانه في فلوسك وقلبك حبها انت بتنكر انك بتحبها بس قلبك متمسك بيها مضيعهاش من ايدك يا اسد عشان لو كيان مشيت انت هتعمل
اسد:فكر شويه في كلام ليث وقرر يدي نفسه فرصه ويسيب حياته زي ماهي ماشيه 
اسد:تمام انا هدي نفسي فرصه بس لو طلعت زيها هقتلها 
ليث:بس خلي بالك دي كيان مش ريم 
ليث:قوم البس يلا عبال مكلم حدةيجي يشوف الاوضه الي اتبهدلت دي
اسد:الا صحيح انت كنت جاي ليه
ليث:عشان نروح الكليه
اسد استغرب :نروح اصدك ايه ب نروح دي
ليث:اه ما انا قررت اجي كل يوم معاك الكليه
اسد فهم ان ليث جاي يشوف عشق:ليث دي عشق بنت مختمره مش زي البنات الي تعرفهم دي بنت عرفه ربنا
ليث:ما انا عارف وتقدر تقول اني حبيتها حبيت ادابها حبيت أخلاقها حبيت الخمار الي هي لبساه
تصدق يا اسد اني اول ما شفتها ندمت علي حاجات كتير عملتها زي الشرب والسهر واني نسيت ربنا
اسد اتصدم من كلام ليث:ربنا يهديك ياصحبي يلا هقوم البس عشان متأخره اكتر من كدا
ليث:تمام ماشي
عند كيان
صحيت بدري قبل ما ابوها يروح شغله قلتلهم علي حكايه الشغل وهما رفضوا ولكن مع اصرارها انها تشتغل وهتعرف توفق بين كليتها وشغلها وكمان شغلها ليه علاقه بمستقبلها وانها هتكون مع عشق فوفقوا
وكيان فرحت جدا وقالتلهم انها هتبدا الشغل من النهارده وهما قالولها ماشي ودعولها بالتوفيق
كيان لبست وانت علي عشق واتفقوا انها هتقبلها في الكليه ولبست ونزلت كليتها وقبلت عشق وتكلموا شويه في موضوع الشغل
كيان:عشق انا عايزه اقلك علي حاجه بس متضحكيش عليا
عشق :خير يا وش المصايب
كيان:انا كل ما بشوف الدكتور اسد ونظراته ليا بحس بشعور غريب لحس اني فرحانه اوي وكيان حكتلها علي الموقف بتاع سوزان في مكتب اسد امبارح
عشق:سيبيها علي ربنا وقومي عشان منتاخرش علي المحاضره
وقبل ما يدخلوا قبلوا اسد وليث في وشهم
ليث:ازيكم يا بنات اخباركم ايه وبص لعشق بنظرات حب
كيان وعشق:تمام الحمد الله وحضرتك اتكم اخباركم ايه
اسد:يعني احنا نندهلكم باسمكوا وانتم تقولوا حضراتكم
ميصحش
ولما تخلصوا المحاضرا استنوني في المكتب عشان نروح الشركه
البنات :تمام
ودخلوا المحاضره وليث حضر معاهم مع استغراب عشق واسد شرح المحاضره وخلص شرح وراح المكتب لقاهم مستنينه
وركبت كيان مع اسد في عربيته وعشق مع ليث ده تحت طلب اسد منهم كدا
في عربيه اسد كان مشغل اغنيه رومانسيه بيعبر بيها مشاعره لكيان بس غير طريقه وكيان استغربت وقالتله:احنا رايحين علي فين ده مش طريق الشركه
اسد:ممكن نروح مطعم ونتكلم شويه ويا سدتي انا المدير وسمحتلك
كيان:قالته ماشي
وراحوا المطعم كيان استغربت ان المكان فاضي والمكان متزين والورد في كل مكان
كيان:اسد هو ايه المكان ده
اسد:استنيني هنا ثواني
وسابها ومشي
فجأه النور طفا وكيان خافت لان هي عندها فوبيه من الضلمه وفجأه في نور ظهر بس شافت اسد راكع علي ركبه ومسك في ايديه خاتم وبيقولوا
اسد:كياني انا بحبك معرفش امتا وازاي بس حبيتك واتمني انك توافقي تتجوزيني
كيان:وانا مش موافقه
اسد اتصدم

عند ليث:خد عشق المكتب وعرفها شغلها وبعد شويه طلب منها تجبله ملفات مشروع 
عشق"حاضر ثواني
ودخلت عشق
عشق:اتفضل يا ليث دي الملفات
ليث فرح انها ندهتله بدون القاب
وقالها تمتم ياعشق 
فجأه وهما بيتكلموا في الشغل 
الباب اتفتح ودخلت منه بنت ترتظي فستان قصير يكشف اكتر مما يستر وراحت جري حضنت ليث
وقالتله ليث حبيبي وحشتني اوي
وليث اتصدم


يتبع 

روايه كيان الأسد وعشق الليث 
بقلمي الكاتبه الصغيره 
التفاعل في ذمه الله 
عند اسد ركع علي رجله
اسد:كياني انا حبيتك معرفش امتا وازاي بس فجأه لقيتك مش عايزه تروحي من بالي وبفتكر كل المواقف الي حصلت مابينا اناعارف انك اتفاجاتي
بس محبتشي مشاعري   اخبيها عنك
كيان:واقفه مصدومه ومش عارفه تتكلم
اسد:اخلصي ياكيان ضهري اتكسر
كيان:بس انا مش موافقه
اسد انصدم وقام وقف علي رجله وقال:مش موافقه ليه انا عملت حاجه ضايقتك
كيان: لا بس انا لسه صغيره ومش من مستواك وكمان الي عايز يتجوزني يطلبني من والدي
اسد:خلاص يا ستي رواحي عرفي الحج والحجه اني جاي النهارده
كيان:مش بالسرعه دي يا اسد
اسد انا هتكلم معاك بكل صراحه 
بص انا عايزه الي اتجوزوا ده نكون متجوزين علي حب واقعد انا وهو نحكي لوحدنا ازاي ابوهم اتجوز امهم ونخرج ونتفسح وعايزه يحسسني انه مستعد يعمل اي حاجه علشان
اسد:بس كده وانا تحت امرك يا كياني كل الي عايزاه هعملها
كيان وشها احمر:كيانك
اسد:اه كياني وروحي وقلبي وحياتي بقولك
كيان:ايه
اسد:ما تيجي نفسنا من موضوع الشغل ونخرج نتفسح ونجري ونلعب انا حاسس اني بعيش طفلتي دلوقتي
كيان:والله فكره حلوه وكلم ليث يجيب عشق معانا 
اسد:لا ليث مين اناعايز ابقي انا وانتي لوحدنا
كيان :ماشي
اسد:كيان انا هعمل حاجه كان نفسي اعملها من اول ما شفتك بس متزعليش
كيان:حاجه ايه
قبل ماتكمل كيان كان اسد خدها في حضنه وعينه دمعت
وكيان اتصدمت من الي اسد عمله واتصدمت اكتر لما حست باسد بيبكي في حضنها وخافت عليه
كيان:اسد اسد مالك ياحبيبي في ايه
اسد :سبينيى شويه في حضنك يا كياني
كيان سحبته من ايده وخدها في حضنها وقعدوا علي الكنبه
بعد فتره هدي اسد
كيان:هديت ممكن تحكيلي في ايه
اسد:كان عندي طاقه سلبيه وكنت عايز اخرجها وخرجتها ولما ارتاح هبقي احكيلك
كيان مرضاش تضغط عليه:خلاص علي راحتك مش يلا
كيان:يلا
خرجوا بره المطعم واسد قلها هنتمشي ومش محتاجين العربيه
كيان وافقت علي الفكره
وهما ماشيين كيان:اسد انا عايزه اجري 
هما كانو ماشيينعلي البحر
اسد:بص ملقاش حد حواليهم وقلها يلا
كيان:قعدت تجري واسد يجري وراها ورشوا بعضهم بالمياه وكانوا بيضحكوا بكل قلبهم
وجابوا ذره وكلوه وجابو ايس كريم وراحوا الملاهي واتفقوا ومروح الشغل في اليوم ده

عند ليث
ليث انصدم لما البنت جت حضنته وعشق وقفه مصدومه وقالتله والدموع في عينها عن اذنكم
ليث :عشق ياعشق استني ولكن عشق كانت مشيت علي الفور
البنت:ازيك ياليث وحشتني
ليث:ازيك يا ماهي اخبارك ايه ورجعتي امتي من لندن
ماهي:لسه راجعه واول حاجه قررت اعملها ان اجي اشوفك
ليث:نورتينا عن اذنك دقيقه واحده وراجعلك
خرج ليث دون أن يسمع رده وراح علي مكتب عشق وقفل وراه الباب لقا عشق بتعيط بشكل فظيع وعنيها حمره من كتر العيد
لعن تحت أنفاسه ماهي عشان هي السبب في دموع عشق
ليث:راح خد عشق في حضنه وقال عشق مالك ياروحي بتعيط كده ليه
عشق بتتكلم بشهقه والكلام متقطع:هي دخلت حض ن ت ك و ا ن ت م ع م لت ش حا جه
ليث:اهدي ياقلبي اهدي واداها مايه وشربت وهديت شويه
ليث:هديتي دي يا ستي ماهي بنت خالتي لسه راجعه من لندن وكانت جايه تسلم عليا
عشق:وتحضنك عادي
ليث:ماهي يا عشق كانت عايشه نص عمرها في لندن وهي واخده علي كده سيبك بقا من موضوع ماهي انتي غيرانه عليا
عشق:بكسوف ممكن اروح عشان مش قادره اشتغل
ليث:لوتعبانه اوديكي لدكتور 
عشق:لا ملوش لزوم انا عايزه اروح بس
ليث :استني اروحك وروحها واسد برضه روح كيان وبقوا يكلموا بعض في التلفونات وعدت الايام علاقه اسد وكيان بقت قويه جدا وحبه بعض اوي بس معترفوش ببعض 
وبقوا يخرجوا كتير ويروحوا السينما ويهزروا ويضحكوا
وليث وعشق برضه علاقتهم اطورت وبقوا يخرجوا برضه ويتكلموا في التلفونات
لحد ما جه اليوم الي غير حياتهم١٨٠ درجه....

يتبع 
تكملة الروايه من هنا 


تعليقات

التنقل السريع