القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ضرة اختي البارت الثامن بقلم الكاتبه المجهولة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت التامن( ضرة أختي)

صقر قرب منها و : متخافيش متخافيش 

روح بخوف وتوتر : ا ا انت قفلت الباب ليه 

صقر بضحك : يستي متقلقيش دي شقتي أنا جايبك هنا بس كام ساعة لحد ماروح بيتي اقول لاهلي مينفعش ادخل بيكي مرة واحدة كدا هقولهم عليكي وارجع اخدك 

روح بتنهيدة : شكرا ي صقر عارفة أن طلعتلك وبوظت حياتك 

صقر بابتسامة : متقوليش كدا انتي زي سجدة اختي 

روح بصتله وابتسمت 

صقر : مش هتأخر عليكي 

روح : تمام 

سابها ومشي وهي قعدت تفكر هتعمل اي ف حياتها الجاية 


** 

(ف المول) 

علي : يلا ادخلوا أنا واقف هنا اهو 

جنا : تعالي معانا أنا نسيت الفلوس 

علي : تعالي ي آخره صبري 

جنا بصتله بقر*ف ومشيوا  


جنا : ها ي سجدة هتجيبي اي ادخلي يلا 

سجدة باستغراب : ادخل فين 

جنا : المحل يبنتي تعالي 

وشدتها ودخلوا 

جنا بدأت تختار هدوم لسجدة 

سجدة : استني ي جنا أنا مش هلبس كدا 

جنا : ليه 

سجدة بهدوء : دول ي حبيبتي قصرين اوي وبيكونوا منفصلين الجس*م وانا لبسي واسع كله 

جنا بملل : شوفي هتجيبي اي مليش دعوة وسابتها وراحت تقيس الهدوم 

علي بابتسامة : متزعليش منها هي كدا علطول 

سجدة : عادي ي علي 

علي : اي رأيك انقي معاكي أنا 

سجدة : ماشي يلا 

وبدأوا ينقوا هدوم واسعة وشيك وسجدة كانت بتقيسهم وعلي معجب بجمالها الهادي وأسلوبها 


وبعد كتير من اللف خلصوا 

علي : تعالوا نتغدا ونروح بقي 

جنا : اوك 

سجدة : تمام يلا 

اخدهم وراحو مطعم وبدأوا يتناولوا الطعام 


... 

(ف مكان يبدو علي البساطة) 

...اي الشقة دي عمرو 

عمرو بملل : رزان انتي هنا ضيفة احمدي ربنا اني قبلت انك تعيشي معايا 

رزان بغضب : انت هتذ*لني يعم  

عمرو : لا عشان تكوني عارفة مش اكتر هنزل اجيبلك أكل 

رزان بسخرية : معاك فلوس بقي ولا اديك 

عمرو بصلها بقلة حيلة ومردش وسابها ونزل 


رزان قعدت وبدأت تخطط هتعمل اي الفترة الجاية ع تنتقم من يونس وقعدت تفكر كتير لحد مانامت 


( ف بيت شادية ) 

صقر : خالتو بقولك 

شادية : قول ي حبيبي

صقر حكالها كل حاجة عن روح وازاي شافها 

شادية : يعيني يبنتي هاتها طبعا ي صقر هعتبرها بنتي بالظبط 

صقر : طب ممكن تيجي معايا نجيبها عشان تقلل خوفها 

شادية : ومالو ي حبيبي تعالي يلا أنا لابسة اهو كنت برا ولسي جاية ملحقتش اغير 

صقر : تمام يلا 

اخدها وراح البيت عن روح 


*** 

في قسم الشرطة 

يونس بعصبية : يعنيييييي اي لازم يفوت ٢٤ ساعة 

الشرطي ببرود : دا ال عندي ي افندي واتفضل بقي  

يونس بصلها بغضب وضر*به بالبوكس  

الشرطي بعصبية : انت بتضربني ي ابن ال*** 

ونادي علي العساكر : حطوه ف الحبس لحد م يتر*بي 

وفعلا اخدو يونس وحبسوه  

يونس وهو بيخبط أيده علي الباب بعصبية : أنا هوووووررريكوووو يولااااااد *** هعرفكو مين هو يونس الاحمدي 


...

صقر اخد شادية ووصلوا عند الشقة وخبط ودخل 

صقر : روح روح أنا جيت عشان اخدك وجبت معايا امي 

روح طلعت من جوا و بصت لصقر : نورتوا أنا اسفه تعبتكوا معايا 

صقر : متقوليش كدا يستي 

روح : امال والدتك فين 

صقر : بتتكلم في التليفون وداخله 

شادية : صقر هي في 

قاطع كلامها روح بصدمة : ماما 

شادية بصدمة : روووح 


ضرة أختي 

بقلم : الكاتبة المجهولة M

يتبع 

تكملة الروايه من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع