القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت سمائي كامل جميع الفصول بقلم ميرا ابو الخير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله يسعدني تواجدكم معنا في المدونه قصص وروايات حصريه فقط عندنا وبس تابعنا ليصلك كل جديد

 


.. محدش يعرف اني اتجوزتك مش عايز الناس تعير"ني بواحدة مشواه تمم كلها فترة ونتطلق. 

سماء بدموع: بس انا مش ذنبي يا احمد انت عارف انه غصب. 

نزلوا راح الجامعه وداخل البنات كلها عيونهم عليه. 

في المدرج. 

سماء بمرح: اي يا شيماء انتي زعلانه مني. 

شيماء بقرف: لا وياريت ملكيش دعوه بيا تاني انا مش عايزة اصاحب واحدة مشو"ة زيك. 

سماء بزعل: لي بتقولي كده انتي صحبتي واختي. 

شيماء ببرود: ميشرفنيش. 

سماء:  انتي عارفه التشو"ه بسبب ايه لي تبعدي عني. 

شيماء: ابقي بصي لنفسك في المريا الاول يا قطه. 

دموعي نزلت وهي راحت بعيد وانا قعدت وكلهم بيبصوا عليا باصت غريبه. 

بدء يشرح وشرحه كان جميل وهادي. 

....: مش عارفه جات ازاي دي. 

اخرة:  شكلها يخوف اوي اي دا. 

....:  بلا قر"ف. 

سماء بصت ليهم: لو سمحت عايزة اسمع الشرح. 

احمد بزعيق وغضب: في ايههه ورا الهانم يلي بتتكلم تقوم تقف. 

قومت: هما يا دكتور يلي... 

البنت بدلع: لا يا دوك هي يلي بتتساهر وبتعاكس في حضرتك واسال صحبتي. 

صحبتها: اه معاكي حق. 

سماء لسه هتتكلم احمد بغضب وصوت عالي: برااااا انتي مطرودة واعملي حسابك هتشيلي المادة. 

سماء بدموع: معملتش حاجه يا احمد هم... 

احمد بغضب: دكتور احمد كلمه زيادة هسحب الكارنيه بتاعك يلا برا. 

لسه هخرج سمعت صوته: استني مش لما تتعرفي علي مراتي. 

ابتسمت وفرحت انه هيقول اسمي و ابتسامه مني غصب و روحت قدمه وهو مسك الميك لاقته نداء:  المدام شيماء الاسيوطي مراتي يا جماعه والفرح يوم الخميس الجاي. 

سماء بصدمه:...... 

#يتبع.... 

دي البدايه لو في تفاعل هكمل.... 

#سمائي...

(2)... 

#سمائي

#بقلم_ميرا_ابوالخير

 لاقته نداء:  المدام شيماء الاسيوطي مراتي يا جماعه والفرح يوم الخميس الجاي. 

سماء بصدمه وفي نفسها: م مراته ازاي طب وانا دي اعز صحابي اي بيحصل. 

شيماء قامت بفخر ووقفت جنبه وابتسمت بخبث: اومال ومن اول المعزومين المشو"ه دي. 

دموعي نزلت وطلعت اجري علي برا. 

روحت الكافية وقعدت ودموعي نازلة صحبة عمري وحب عمري كمان عملوا معايا كده. 

.....:  تاخدي كام وتيجي معايا ليلة. 

بقلم ميرا ابوالخير

سماء بصدمه: ايهه انت مين انت اتجننت. 

هيثم: بقولك يا حلوة تاخدي كام ها انجزي. 

سماء بغضب: انت قليل الادب. 

هيثم ببرود:  مبقش غير المشو"ه يلي تتكلم بقولك ايه اقلعي الحجاب دا كده. 

جت بنت: اي دا في ايه. 

سماء: الاخ دا قل ادبه. 

فرح: هو انت يلا غور من هنا يا استاذ. 

هيثم ببرود:  مش ماشي غير وهي معايا. 

سماء بغضب طخخخخخ: احترم نفسك. 

هيثم بغضب:  بتمدي ايدك عليا يا زبا"لة. 

في مكتب احمد. 

بقلم ميرا ابوالخير

شيماء بدلع:  اي ياروحي مالك. 

احمد بهدؤء: مفيش. 

شيماء بخبث:  طيب اي رايك نسهر النهارده. 

احمد: تمم. 

عند سماء. 

فرح: احترم نفسك ياجدع انت. 

الجامعه اتجمعت وهيثم بصوت عالي: اقلعي القر"ف دا اشهدوا كلكم المشو"ه بتقولي تبا"ت معايا لي"لة. 

الكل بص بقرف وهيثم قرب وشد الحجا"ب من عليها:  شوفوا المقر"فة 

صرخت وووو..   


#يتبع.. 


(3).. 

#سمائي.. 

الجامعه اتجمعت وهيثم بصوت عالي: اقلعي القر"ف دا اشهدوا كلكم المشو"ه بتقولي تبا"ت معايا لي"لة. 

الكل بص بقرف وهيثم قرب وشد الحجا"ب من عليها:  شوفوا المقر"فة 

صرخت وجريت علي حضن فرح. 

هيثم ببرود:  اتفر.... طخخخخخخ... 

بوكس وقعه الارض. 

احمد بغضب اعمى: ازاي تتجرا وتفكر تعمل كدددده. 

بقلم ميرا ابوالخير 

هيثم بالم وبيقوم: هي يلي عر"ضت نفسها. 

فرح بزعيق وبتطبط علي سماء: كدب هو يلي قل ادبه من الاول. 

احمد بص لسماء لقا الحجاب وقع اخده وحطه علي دماغها بصت له بعيون مدمعه اشتغل غضبه راح علي هيثم ببرود وفجاءة نزل عليه ضر"ب ومحدش عارف يتداخل. 

شيماء بتسلك: سيبه يا احمد مش كده. 

احمد كل يلي شايفه دموع سماء لاسامع ولا شايف حد. 

بقلم ميرا ابوالخير 

العميد: خلاص يا بني مش كده. 

احمد بعد: الو** دا يتطرد برا مفهوم. 

العميد بخوف: م مفهوم. 

بص لاقي سماء اختفت اتجنن و فرح: هي فين. 

فرح: جريت.

مشي بسرعه وراها وشيماء بتنادي وهو طنش ركب عربيته ومشي. 

شيماء بغضب:  اما وريتك يا سماء ماشي. 

عملت مكالمه لشخص: والفلوس. 

شيماء: هدفع يلي انت عايزو. 

الشخص:  اؤمرك اعتبريه حصل. 

قفلت معه وكلها كر"ه:  مش حته واحدة مشو"ة زيك تسرق جوزي مني احمد بتاعي انا وبس. 

ابتسمت بمكر ومشيت. 

في البيت عند سماء. 

سماء داخلت وقعدت علي الارض ودموعها نازلة: ليه التنــــــ. مر عليا كده ليه هو انا يلي اخترت ذنبي ايه في كل دا لي الاحسا"س اتعد"م جوا قلو"بهم. 

وصل احمد هناك طلع اتصدم لاقها منكمشه في نفسها . 

قرب بهدؤء وخدها في حضنه: حقك عليا متزعليش خدت حقك. 

سماء زقته بغضب: انت زيه ابعد عني ليه بتحسبوني علي شي مليش دعوه بيه لي عملت ليكم ايه ذنبي اني مشو"ه لي المعاملة دي لي هما يلي اغتـ. صــبـ. وني وشو"هوني. 

احمد بصدمه: نعمممممم اغتـــ. صــــ. بوكي. 

الباب خبط را يفتح اتصدم:  الله ما طلع كلامي صح اهو و طلعت زبا"لة وو*** عشان كده اتحمقت عليها اوووي وانا يلي جاي اعتذر ليك... بص ليها... كنت هدفعلك اكتر منه بس طلعتي ار"خص بكتير مالها الليــــــ. لة بتاعنا احلي من بتاعته. 

بقلم ميرا ابوالخير 

احمد بغضب..... 

#يتبع...... 



(4).. 

#سمائي.. قبل الاخير

هما يلي اغتـ. صــبـ. وني وشو"هوني. 

احمد بصدمه: نعمممممم اغتـــ. صــــ. بوكي. 

الباب خبط را يفتح اتصدم:  الله ما طلع كلامي صح اهو و طلعت زبا"لة وو*** عشان كده اتحمقت عليها اوووي وانا يلي جاي اعتذر ليك... بص ليها... كنت هدفعلك اكتر منه بس طلعتي ار"خص بكتير مالها الليــــــ. لة بتاعنا احلي من بتاعته. 

احمد بغضب مسكه: غور في داهيه برا. 

هيثم بخبث:  هخرج تمم اوي كده. 

سماء كانت دموعها نازلة واحمد رزع الباب بغضب اعمى:  اي حكايتك بالظبط ايههه ردي عليا يعني انتي مش بــــنـ.ــت رددديي علياااا. 

سماء بنفس الصراخ:  ااااه انا مش زفت هما عملوا فيا كده وانت مرديتش تسمعني يوم كتب الكتاب هما يلي دمروني. 

بقلم ميرا ابوالخير 

احمد بغضب: مين هما انطقي. 

سماء الرؤيه بدءت تشوش عندها وتترنح احمد جري عليها: سماء سماء. 

سماء... لارد. 

احمد شالها بخوف وداخلها وبدء يفوقها. 

سماء بتعب:  ااه دماغي. 

احمد بهدؤء:  ارتاحي اسف اني ضغط عليكي. 

سماء بجمود: تمم اتفضل روح لمراتك عشان مش تستعوقك. 

احمد ابتسم: طب مانا معها. 

سماء: قصدي الست شيماء. 

احمد فهم قصدها:  حابب اسمعك. 

سماء بهدؤء:  تسمع طب تمم انا سماء علي بنت اغتــ.صـبوها وشو"هوها وابوك يلي اخدني المستشفى وجوزني ليك ساعتها حابيت اقولك بس انت مسمعتنيش ص صحيت ل لاقيت ن نفسي علي سرير و لاقيت..دموعها نزلت... 

احمد بحزن: كملي. 

سماء: ساعتها قومت مصدومه ومنهارة لاقيت باب مفتوح وانا خارجه لاقيت حاجه  اترشت عليا و و شهقات عاليه ا انا ك كان حلمي بسيط كنت راجعه من الجامعه ومستنيه شيماء بس حصل يلي حصل. 

بقلم ميرا ابوالخير 

احمد حضنها: شششش اهدي انا معاكي. 

سماء في نفسها: لو تعرف حبيتك قد ايه. 

احمد في نفسه: حاسس بحاجه بس مش عارف ايه هي. 

سماء: احم هقوم اخد دوش. 

احمد بمرح: اساعدك. 

سماء بخجل: قليل الادب. 

احمد بضحك: انا زي جوزك يعني. 

سماء قامت جريت علي الحمام وقفلت في وشه. 

بعد شويه. 

احمد: ايه يا شيماء في ايه. 

شيماء:  مش قولت هنخرج النهارده. 

احمد بزهق: انتي عارفه انك مش مراتي ودي تمثليه تمم متتصليش تاني. 

قفل في وشها وهي غضبت. 

خرجت سماء وبتنشف شعرها احمد سرح فيها رغم التشو"ه راح وقربها من حضنه اتكسفت: ا ا اي. 

بقلم ميرا ابوالخير 

احمد بسرحان: ايه. 

سماء لسه هتتكلم قاطعها بقب"لة وذهبوا لبحور عشقهم... 

تاني يوم بيصحا علي صدمه: ايهههههه. 

#يتبع...... 

الاخيرة 


الاخيره... 

#سمائي... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير. 

سماء لسه هتتكلم قاطعها بقب"لة وذهبوا لبحور عشقهم... 

تاني يوم بيصحا علي صدمه: ايهههههه. 

سماء قامت مخضوضه: ايه في ايه. 

احمد خدها في حضنه: انتي سليمه ياقلب احمد. 

سماء بصدمه: ا ازاي ويلي ه هو مش فاهمه حاجه. 

احمد باستغراب:  هحاول افهم صباحيه مباركه ياقلبي. 

سماء بكسوف:  االله يبارك فيك. 

احمد بهمس: ب ح ب ك. 

سماء بذهول: ب ايه. 

احمد بخبث: لا دي محتاجه شرح تعالي هقولك كلمه سر. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

مر شهر والاحوال كما هي حب بين سماء واحمد وبياخد باله منها واتفقوا علي ميعاد العمليه. 

في الجامعه. 

احمد كان بيشرح وسماء فجاءة داخت. 

احمد لاحظ راح عليها بسرعه قصد الكل واندهشهم: مالك. 

سماء باحراج: م مفيش يا دكتور. 

احمد هيتكلم. 

هيثم مقاطعا: اومال ماهو مفيش يدوب اتلاقيها حامل من حضر"تك في الحرا"م. 

الطلاب بصدمه: ايهه. 

شيماء بخبث: اومال واتلاقيها بتروح له كل يوم عشان كده بعد عني. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

احمد بغضب وصوت هز المدرج: ديييي مررراتيي يا كلا"ب. 

: مراتك. 

سماء بفرحه. 

احمد ببرود: ايوا مراتي وكله يلا برا هشوف حبيبتي مالها اه وهيثم مش كنت اتطرد وانا اشفقت عليك لكن ملحوقه خد الاخت شيماء وملكوش مكان في الجامعه تاني. 

هرجوا من المدرج بغضب وندم وحزن. 

سماء للكل: استنوا. 

وقفوا. 

سماء بهدؤء:  ينفع محدش يتنمـــ. ر علي حد مشو"ة تاني ع فكرة مش بايده دي خلقه ربنا لو بايده كان زمانه ملك جمال ليه بنعمل في بعض كده لي مش تحطوا نفسكم مكانه ولو لمرة وتساعدوه بدل كل دا لو انت او انتي مكاني كنت انا هعمل كده ردوا عليا لا طبعا انا عبد لله والتنمـ. ـر مقدرش عن اذنكم. 

احمد فرح بكلمها والطلاب بصوا لنفسهم بخزي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

في البيت. 

احمد: هي يلي عملت كده. 

سماء بدموع: لي شيماء تعمل كده. 

احمد: خلاص انسي ولايهمك المهم نركز في حياتنا وهي اكيد هتاخد جزاءها. 

حضنته: ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك. 

احمد بحب: متيجي اقولك السر. 

سماء: تؤ مينفعش. 

احمد باستغراب: لي. 

سماء بحب حطت ايده علي بطنها: في هنا نونو صغنن. 

احمد بفرحها شالها ولف بيها. 

#تمت. 


تعليقات

التنقل السريع