القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية براثن الأسد البارت 11_12بقلم كيان خالد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

زينه من غيظها مسكت قزازة من اللي الواد كان جايب منها وشربت نصها. 
زينه المشروب بدأ يعمل مفعوله وركبت علي طربيزه...؟. 
: هيي كل يبص عليا.. 
الكل بص علي مصدر الصوت وكانت زينه. 
: ايوه كل يبص بس مش أسد الوحش انا مش عايزاه هو بارد وكمان بيزعلني. 
صديقه زينه: زينه انزلي يا بنتي. 
: لأ دقيقة يا رزان هقول كل حاجه.. 
 أنا حامل اه جوايا طفل، وحطت ايدها علي بطنها. 
: بس محدش يقول لأسد لأنه هيجليني اجهضه بس انا مش عايزه كده انا عايزاه. 
رزان: انزلي يا زينه انت هتفضحي نفسك أسد هنا. 
: تؤ مش هنزل، وقعدت علي التربيزه. 
: عارف يا أسد انت غبي ومش عارف مين بيحبك ومين لأ وامك اللي هي مرات ابوك اكتر شخص بيكرهك وانت مش عارف. 
وفجأه قلم ينزل علي وش زينه. 
أسد: انت مش عارفه بتقولي ايه. 
زينه: ااه انت حيوان وبعدين يمكن انا سكرانه بس واعيه للي بقوله. 
أسد: زينه احترمي نفسك. 
زينه: انا محترمه الحمد لله. 
أسد: زينه متخلينيش اكرهك. 
زينه: مش هيهمني لأني بكرهك وحبك مش بيهمني. 
أسد: رزان خديها من هنا. 
رزان: تعالي يا زينه.
زينه: لأ مش همشي وقامت ووسط الجميع شغلت اغنيه وبدأت ترقص. 
والكل مصدوم منها دي زينه الهاديه القويه. 
رزان راحت عندها. 
رزان: كفايه يا زينه حرام عليك. 
زينه: تؤ يلا نرقص. 
رزان: بالله عليك مش ناقصين. 
زينه وقفت الأغنيه وراحت عند أسد وكانت هتضربه بالقلم ليلا ايده الصلبه اللي مسكت ايدها. 
زينه: ابعد ايدك دي... 
أسد: زينه اتقي شري. 
زينه: تؤ مش هتقيه واللي معاك اعمله.
زينه اغمي عليها وكانت هتقع بس أسد مسكها. 
أسد: زيييينه قومي 
رزان: مالها يا أسد. 
أسد: شكلها اغمي عليها روحي افتحي العربيه. 
أسد شال زينه ورزان فتحت العربيه واخدها المستشفي. 
: المدام حامل والضغوطات دي غلط عليها. 
أسد: حامل!...... 
: اه شكلك لسه عارف، الف مبروك.
رزان: الله يبارك فيك. 
: هو حضرتك جوزها. 
أسد: اه جوزها...... 
: تمام كتبتلها شويه فيتمينات وادويه علشان حملها. 
أسد: تمام، ممكن يا رزان تروحي تجيبيهم. 
رزان: اه طبعاً. 
أسد اخد زينه ورجعها بيتها من بعد ما رزان جابت العلاج وفضل معاها لحد ما صحيت. 
زينه: أنا فين وانت مين... 
أسد: ايه فقدتي الذاكرة. 
زينه: أسد، وانت ليه جبتني هنا. 
أسد: ايه كنت حابه تكملي مسخرتك دي. 
زينه: انت بتقول ايه. 
أسد: اللي سمعتيه والكلام اللي اتقال في الحفله مسمعهوش تاني. 
زينه: وانا قلت ايه والحفله احنا ليه رجعني احنا مقعدناش. 
أسد: اللي عنده قلته وانا هطلقك بس الطفل هفضل انا والده. 
زينه بصدمه: انت تعرف منين. 
أسد مشي وساب زينه لوحدها......... 

: غبيه يا صفاء اسه كان لازم تقليلها كان ربنا هيحلها.. 
أسد: مالك يا ماما. 
: الحمد لله يا ولدي انت لسه منمتش. 
أسد: طيب تصبحي علي خير يا ست الكل. 
تاني يوم في بيت زينه........ 
زينه: اااااه بطني بطني هتقطعني اااااه. 
الزينه فضلت كده محدش سامعها لحد ما ضغطت علي نفسها وراحت عند التلفون واتصلت بزينه. 
أسد: ايه يا زينه. 
رزان: زينه في العنايه وممكن تكون اجهضت. 
أسد: ازاي يعني هي كويسه. 
رزان: مش عارفه. 
: حضرتك جوز المدام. 
أسد: اه. 
: هي بخصوص الحمل................. 

#براثن_الأسد.11

تاني يوم في بيت زينه........ 
زينه: اااااه بطني بطني هتتقطع اااااه. 
الزينه فضلت تصرخ كده محدش سامعها لحد ما ضغطت علي نفسها وراحت عند التلفون واتصلت برزان. 
رزان: ايه يا زينه. 
زينه: الحقيني يا رزان هموووت. 
رزان: دقيقه وهكون عندك يا زينه. 
زينه: بسرعه........ 
رزان: زينه!خليكي معايا زينه... 
زينه مكنتش بترد.. 
رزان راحت لزينه بيتها لقتها مغمي عليها واخدتها المستشفي. 
رزان: يا رب خليك معاها هي مش حمل ده يا رب. 
رزان اتصلت بأسد تقوله اللي حصل. 
أسد: ايه يا رزان. 
رزان:أسد تعالي بسرعه مستشفي**** زينه ممكن تكون اجهضت. 
أسد: ازاي يعني هي كويسه. 
رزان: مش عارفه. 
أسد راح المستشفي عند زينه بسرعه ولقي رزان كانت واقفه قدام باب اوضه. 
وفي دكتور خرج من الأوضه دي ووجه كلامه لأسد. 
: حضرتك جوز المدام. 
أسد: اه. 
: هي المدام كويسه بس الجنين..... 
أسد: ماله... 
: هو في خطر بسبب السم اللي اخدته وممكن نضطر ننزله. 
أسد: سم..... 
: اه من التحاليل ظهر انه في نسبه سم في جسمها.
أسد: وده اللي ممكن يموت الطفل. 
: اه.. 
أسد: شكراً يا دكتور ممكن اخدها. 
: لأ هي هتفضل تحت المراقبه يوم كده. 
أسد: تمام. 
الدكتور مشي وأسد فضل واقف مصدوم 😳. 
أسد بعد ما فاق من صدمته....... 
أسد: شكرا يا رزان تقدري تروحي. 
رزان: لأ أنا هقعد مع زينه.... 
أسد: أنا هقعد معاها اتفضلي انت. 
رزان مشيت وهي زعلانه علي صحبتها.... 
أسد دخل أوضه زينه بس هي كانت نايمه. 
أسد: انت بتعملي ليه كده دا انت قولتي انك عايزاه وخايفه مني عليه ليه عايزة تخسريه حياته حرام عليكي ليييييه. 
أسد بدأ يبكي: أنا عارف انها مش أمي وكنت بدأت اشك فيها من ساعه ما مشيتي وطريقتها في الكلام عنك اتغيرت وانت كنت كاتبه طنط بدل ماما وبدأت أراقبها ليا يومين بس اتضح انك انت الوحشه وانا اللي غبي. 
................................. 
صفاء: عملت زي ما قولتلك.. 
: اه يا مدام كل اللي قولتيه بالحرف قولتهوله. 
صفاء بضحكه شريره: نهايتك قربت يا ابن علي الكيلاني وكل الأملاك هتكون ليا أنا وابني بس لما أطلعه. 
: عايزه حاجه تاني. 
صفاء طلعت فلوس من شنطتها وعطتهاله: اكيد لما اعوز حاجه هقولك. 
الدكتور أخد الفلوس وقال: طبعا أنا تحت أمرك. 
................................ 
أسد فضل مع زينه لليل وهي كانت نايمه بس صحيت..... 
زينه: انا فين..... 
أسد بكره: حضرتك في المستشفي.... 
زينه: ليه..... وبعدين افتكرت اللي حصلها.. 
: ابني حصله حاجه.. 
أسد: لأ ابنك تؤ هو مش ابنك وطول شهور حملك هتفضلي معايا ولما تولدي فلوسك هتوصلك وتغوري بعيد عننا وأنا هاخد ابني. 
زينه: في أحلامك وايه فلوسك دي مش هبيع ابني أنا. وانت اللي هتغور بعيد عننا. 
أسد: نشوف مين هياخده... 
وطلع بره. 
زينه: يا ربي ايه اللي حصل يا رب. 
الليل عدي وزينه مقدرتش تنام وهي بتفكر ايه اللي حصل وفكرت تتصل برزان.... 
زينه:اتصل برزان..... بس هي تلاقيها مصحيتش... والبارد مش راضي يقول حصل ايه. 
في صباح تاني يوم.... 
زينه خرجت من الأوضه لقيت أسد كان قاعد قدام الأوضه ونايم. 
زينه: احييه دا نايم... 
وراحت عنده... 
زينه: أسد قوم... أسد. 
زينه في نفسها: أسد فعلا وهو صاحي بس لطيف وهو نايم ليه ميفضلش كده علطول. 
أسد صحي.... 
زينه: يلا أنا ماشيه.. 
أسد: روحي مكانك الدكتور هيفحصك الأول. 
زينه: مهو فحصني.... 
أسد: قلك ايه...... ولا اقلك هسأل وحده كذابه اروح أسأل الدكتو،  أحسن. 
زينه حست انه طعنها بسكينه في قلبها من كلمته دي. 
زينه: روح مكان ما تروح أنا رايحه بيتي. 
أسد: لأ يا حلوة انت هتيجي معايا... 
زينه مهتمتش لكلامه ومشيت بس هو لحقها وشالها. 
زينه: اااه ابعد أنا مش هاجي معاك. 
أسد: اسكتي مش عايز اسمع صوتك واصلا مش طايق اشوفك. 
زينه: خلاص سيبني امشي... 
أسد دخلها العربيه وراح بيتهم...... 
زينه: أنا مش هطلع من العربيه ووريني هتعمل ايه. 
أسد: خليكي. 
وطلع من العربيه وقفل الباب.... 
أسد: باي يا قطه وريني هتستحملي لامته. 
ودخل..... بس حد كان شايف كل ده. 
زينه: أسسسد افتح حرام عليك مش بحب الأماكن المقفوله يا أسد...... 
في بيت أسد أول ما دخل راح عند أمه سلم عليها ودخل اوضته حط المفاتيح علي السرير ودخل الحمام..... 
وأول ما خرج ملقيش المفاتيح لبس بسرعه وطلع يشوف زينه بس ملقيهاش ولقي العربيه مفتوحه والمفاتيح فيها..... 
أسد: زينه والله هجيبك لو من تحت الأرض.
 أسد ركب عربيته وساق بأقصي سرعه وراح بيت زينه بس اتصدم ملقيش زينه والبيت كان مقفول. 
اتصل برزان بس قالت انها متعرفش طريقها وانها مشفتهاش من امبارح. 
أسد خاف جداً علي زينه وبدأ يشك انه حصلها حاجه واللي أكد شكوكه الاتصال اللي جاله....... 
#براثن_الأسد 12

تكملة الروايه من هناااااا


تعليقات

التنقل السريع