القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت قلب الزين البارت 1_2_3_4_بقلم ميرا ابو الخير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#the first

#بقلم_ميرا_ابوالخير 

#قلب_الزين

.. انت بتهزر اتجوز واحد في مستشفى الامراض العاقليه وايده مقطو"عة. 

_مبهزرش يا قلب هتتجوزيه. 

مرات ابوها: انتي تطولي الشاب غني وابوه طالبك انتي ياريته طلب حد من بناتي بلا نيلة. 

قلب بدموع: بابا عشان خاطري بلاش اتجوزه انا هشتغل واعمل يلي انت عايزو بس بلاش دا والنبي. 

عزام ببرود: دا يلي عندي كتب الكتاب بليل وهيخرج من المستشفى وتروحي بيته. 

قلب طلعت تجري ع اوضتها بحزن وتبكي ع حظها. 

مرات ابوها بقرف:  اومال لو يعرف حقيقتك هيحصل ايه انتي تحمدي ربنا انه هيتجوزك شاب زي دا. 

قلب قفلت الباب ف وشها اتعصبت هناء. 

هناء بغضب:  بت قليلة الادب. 

في الليل... 

بقلم ميرا ابوالخير 

(بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خيرا).. 

قلب بأستغراب:  هو فين يلي اتجوزته. 

عفاف بحنان: في البيت تعالي يلا هنروح يا ضنايا. 

بصت ع اهلها وابوها بص الناحيه التانيه. 

وصلت القصر واتصدمت قد ايه جميل: الله حلو اوي. 

عفاف بضحك: تعالي يابنتي. 

داخلو القصر. 

قلب بدموع في نفسها:  كان نفسي اكمل تعليم. 

عفاف بهدؤء: زيننننن. 

قلب بانتباه: اسمه زين. 

عفاف بابتسامة: ايوا يا بنتي اطلعي اول جناح هتلاقيه دي اوضتكم. 

قلب بهدؤء: تمم عن اذنك. 

طلعت لاقت الجناح كله اسود والضلمه فيه ولاقت شاب وقف في البلكونه. 

: انتي مين يا حلوة. 

قلب بشهقة:  ا انت ز زين. 

زين بابتسامة:  ايوا انا زين وانتي بقا مين. 

قلب بصدمة من جماله:  صلاة النبي انت جوزي. 

زين ببراءة:  وانتي حلوة اوي يا قمرية بقولك ايه. 

بقلم ميرا ابوالخير 

قلب بسرحان فيه: قول. 

زين قرب منها وشدها لحضنه بايد واحدة:  انتي مراتي صح. 

قلب بتوتر: هاه ا ايوا. 

زين قرب لشفا"يفها:  انتي حلوة اوي اوي. 

قلب بخوف: ا انت مش المفروض مجنون ابعد لو سمحت. 

زين قرب وهمس لها شهقت بقوة. 

قلب بصراخ: لاااااا انت بتقول ايههه عايزاني اق"لع ليههههه. 

زين ابتسم وقرب منها ووو..... 

#يتبع..... 

#قلب_الزين.... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

Mira Abulkhair 


اكمل؟؟؟؟؟؟؟؟


#اسكربيت2.

#قلب_الزين.#بقلم_ميرا_ابوالخير. 

 قلب بصراخ: لاااااا انت بتقول ايههه عايزاني اق"لع ليههههه. 

زين ابتسم وقرب: اقلـ، ـعي مش انتي عروستي والنهاردة داخلتنا يلا بقا اقلـ، ـعي. 

قلب بخوف وبعدت عنه: زين يا حبيبي اي رايك نلعب. 

زين بطفولة: وهتقلـ،ـعي صح 🥺. 

قلب: حاضر يلا يا حبيبي عشان تاخد علاجك. 

زين فرح: هاااااه يلا انتي اسمك ايه. 

قلب بابتسامة: اسمي قلب. 

زين بطفولة: قلب وانا زين اي رايك نبقا قلب الزين. 

بقلم ميرا ابوالخير 

قلب بهدؤء:  حاضر يا زينو. 

جت تنام راحت ع الكنبة. 

زين ببراءة: ضهرك هيوجعك تعالي هنا وانا هنزل ع الارض. 

قلب بابتسامة: لا زين وقلب صحاب صح. 

زين بابتسامه جذابة:  صح وزين صاحب قلب لوحده. 

قلب بهدؤء: يبقا زين يسمع الكلام. 

زين ببراءة: حاضر يا قلب الزين. 

قلب ابتسمت في نفسها. 

راحت تنام ع الكنبه وغمضت لاقت يلي مسك ايديها وبيترعش:  متسبنيش تعالي جنبي. 

قلب بحنان: حاضر يا زينو. 

راحت وناموا وهو فضل ماسك ايديها. 

قلب ف نفسها: يا خسارة البراءة دي تبقا بايد واحدة ومجنون كمان بجد يا خسارة. 

تاني يوم.... 

بقلم ميرا ابوالخير. 

عفاف بابتسامة:  الاكل اهو خديه لزين والعلاج يا بنتي. 

قلب بهدؤء:  ماشي يا ماما وكلي انتي كمان. 

عفاف بتوتر: ك كنت عايزة اقولك ع حاجه. 

قلب لسه هترد زين ناده عليها. 

عفاف: خلاص روحي شوفيه الاول. 

طلعت له الاوضه. 

قلب باهتمام:  يلا يا زينو عشان تاكل. 

زين ببراءة: يلا يا قلبوو. 

قلب ضحكت ع طفولته.... 

جابت الاكل و جايه تاكله اتقلب وعيونه احمرت: ايههه فاكرني عاااااجزززز مش هعررف اكل لوحدي زيك زيهاااااا غووووري من واشيييي. 

قلب بصدمة: زين مالك. 

زين بغضب: بقوووولكككك برررا مش عااايز اشووووفكككككك برررا. 

جت عفاف. 

عفاف بتوتر: اهدا ويلا خد العلاج. 

زين رمي الاكل: اهداااا ايهههه انتو فاكرني مجنوووون برراااا كلكمممم برااااااا ااه... 

سقط فاقد الواعي. 

قلب جريت عليه بخوف: زين فوق الدكتووووررررر. 

بعد شويه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

نزل الدكتور وقلب كانت قاعدة خايفه عليه. 

عفاف بحزن:  مالك يا بنتي. 

قلب بحزن علي حالته:  ليه بيعمل كده ازاي بيكون طفل برائ واذا فجاءة بيبقا كده ازاي . 

عفاف عيونها دمعت:  عشان هو مش مجنون يا قلب. 

قلب بصدمة 😳😳😳😳😳. 

#يتبع.... 

#قلب_الزين.


#الثالث.. #قلب_الزين.#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

قلب بصدمه: انا مش فاهمة يعني لاعبتوا بيا وفهمتوني انه مجنون واستاذ زين كل دا بيمثل عشان يقرب لي صح طمعاان في ج'سميييييي زي يلي قبلههههه. 

عفاف بحزن: لا يابنتي زين عنده حالة نفسيه بسبب... سكتت. 

قلب بدموع: كملي بسبب ايه. 

عفاف بحزن:  بعدين هتعرفي لازم دلوقتي تبقي معه وتساعديه يخف هو محتاجلك يا قلب. 

قلب بهدؤء:  تمم ولما ابنك يخف اضمني لي انه يطلقني. 

عفاف بفرح: ماشي المهم يخف وانا هدفعلك يلي انتي عايزاه بس ابني يرجع تاني لحضني. 

قلب: انا مش عايزة حاجة عن اذنك. 

قامت نزلت تحت وهي بتفكر تعمل معه ايه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

طلعت لاقته بيلعب بالعربيات وحولين منه العاب صعب عليها.

زين قام جري حضنها: مشيتي ليه العيال يلي تحت وحشين اوي قالو لي يا ابو ايد مقطو"عه بصي انا زعلان اوي. 

قلب حضنته بدموع: لا يا حبيبي زين مش وحش زين عسل وهما غيرنين منك اي رايك نلعب سوا انا وانت. 

زين بفرح: ماشي يلا. 

قعدوا يلعبوا كتير وهو فرحان وهي جواها احساس غريب بيشدها ليه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

✨✨✨✨✨✨


: انا مش فاهمة امتي فلوسه هتبقا بتاعتنا. 

مرات ابو قلب:  لما يعرف السنيورة مخبيه عليه ايه مش بعيد يقت"لها ونورثهم احنا. 

:  يوووه لسه هنستنا. 

مرات الاب:  يابت الصبر اكيد هيعوزها. 

:  تمم اما نشوف. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


✨✨✨✨✨✨✨

عند زين. 

قلب كانت بتاخد شاور وزين كان بيلعب تحت نسيت هدومها لابست البورنس  . 

قلب باستغراب:  الهدوم فين يالهوي انا نسيت مكنش معايا غير طقم واتو"سخ طب البس ايه دلوقتي طيب علي م الهدوم تيجي . 

فتحت دولاب زين واخدت قميص منه لاقته طويل عايم عليها شبه الستارة خلا شكلها جذاب وشعرها المبلول. 

قلب بكسوف وهي بتبص في المريا: يالهوي اي دا ياختي اعمل ايه دلوقتي. 

لاقت يلي شدها لحضنه خبطت في صدره: ا اي انت ا ب بتعمل ايه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

زين بيشم ر"قبتها: انتي حلوة اوي يا قلب الزين. 

قلب بكسوف وبتحاول تبعد:  ز زين لو سمحت انت بتعمل ايه. 

زين بحب وبا"س ر"قبتها: مش قادر ابعد يا قلب. 

قلب دمعت: زين فوق والنبي ابعد يا زين. 

زين فك زارير القميص وتقريبا كده ع وشك يجر"دها من هد"ومها: مش قادر يا قلب انا... 

قلب بصدمة وخوف:..... 

#يتبع...... 

#قلب_الزين... 


#الرابع.#قلب_الزين.. 

#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

زين بيشم ر"قبتها: انتي حلوة اوي يا قلب الزين. 

قلب بكسوف وبتحاول تبعد:  ز زين لو سمحت انت بتعمل ايه. 

زين بحب وبا"س ر"قبتها: مش قادر ابعد يا قلب. 

قلب دمعت: زين فوق والنبي ابعد يا زين. 

زين فك زارير القميص وتقريبا كده ع وشك يجر"دها من هد"ومها: مش قادر يا قلب انا... 

قلب بصدمة: لا ابعد يا زين فوق. 

زين مش واعي وبدء يتح'سس ج'سدها بجر"اءة: انتي جميلة اوي يا جنا بحبك يا جنا متسبنيش. 

قلب عينها اتملت بالدموع:  ج جنا مين. 

زين قب'ل شفايفها صدمها: زينننننننن. 

زين فاق ورجع لورا:  ا انتي بتعيطي. 

قعدت علي الارض بدموع زين راح بسرعه ورافع القميص عليها وعدله تاني: خلاص متعيطيش مش هزعلك تاني انا اسف بس قلب متعيطش. 

قلب بدموع وشهقات عالية:  ا انت متعملش ك كده ت تاني ابوس ايدك ارجع زي م كونت يا زين. 

زين خدها في حضنه:  اسف حاضر مش هعمل كده تاني اسف اسف انا وحش. 

قلب مسحت دموعها:  خلاص مش زعلانة بس هي مين جنا. 

زين اتحول بغضب:  قلببببب ملكيششش دعووووة فاهمةةةةةةةة. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

قلب خافت جريت علي الحمام وقفلت الباب. 

زين بيخبط:  ياقلب الزين متزعليش الحمام وحش فيه عفاريت اطلعي. 

قلب لارد... 

زين بيحاول يك'سر الباب بس ايده مش عارف عيط ودموعه نزلت وقعد ع الارض. 

قلب سمعت كده خرجت بسرعه: زين. 

زين بحزن ودموع: انا عاجز انا مش زي الباقي. 

قلب خدته في حضنها: بسسس اهدا يا زينو.

فضلت تهدي فيه لحد م ناموا.

قلب قامت نزلت تشوف اي السر. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

✨✨✨✨✨✨✨ 

عفاف:  ليه بتسالي عنها. 

قلب:  عايزة افهم ليه لما كان معايا بيسال عليها ليه. 

عفاف بجمود:  لا هتفهمي في الوقت المناسب. 

قلب: ماما انا بحب براءته بس لما بيتغير بخاف ساعديني عشان اعرف اساعده. 

عفاف بحزن:  لو قولتلك مش هيحصل كويس. 

قلب قامت: وانا هعرف ايه السر وايه يلي وصل زين لكده عن اذنك. 

قامت طلعت لاقته نايم زي الاطفال غطته ونامت جنبه. 

✨✨✨✨✨✨✨✨

بقلم ميرا ابوالخير.

قلب صحيت ملقتش زين جنبها نزلت تشوفوا واتصدمت لاقته قاعد وع رجليه بنت لابسه ملابس مكشو"فه ومايعه وبتاكله:  زينننن. 

البنت بصت لها:  اهلا انتي مين ياحلوة. 

قلب بغضب: انتي يلي ميننننننن. 

البنت:  انا جنا ابقا مرات زين يا شاطرة. 

قلب بصدمه: ايهههه م مرا.. 

#يتبع.....

#بقلم_ميرا_ابوالخير.


تكملة الروايه من هنااااااا




 

تعليقات

التنقل السريع