القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب بلا قواعد البارت 1_2_3بقلم جيلان محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


طبع قب*لة طويلة على شفايفها زقت*ه كيان فمسك*ها من وسط*ها و قال : حطي حياتك و جوازنا في كافة و حياة أمك و اخواتك في الكافة التانية 

كيان بعياط : يا مستر سليم انا مجرد موظفة عندك ليه عايز تد*مر حياتي 

سليم بعصبية : انا معنديش وقت ... قررتي ايه يا اما اتر*حمي على اخوكي 

كيان بخوف : لا و النبي بلاش أسامة ده لسة شاب صغير .. انا هعمل اللي أنتَ عايزه بس ملكش دعوة بأمي و أخواتي 

سليم ابتسم بخبث و رجع شعرها لورا و بدأ يبو*س رقبتها ، كيان كانت بتر*تعش من الخوف و قالت بضعف : ارجوك ابعد عني 

سليم بعد عنها و سحب چاكته و مسك ايدها وسط سكوتها و خرج برة المكتب و كل الموظفين بيتفرجوا عليه 


ركب عربيته و ركبت كيان جانبه فقالت بخوف : أنا عايزة اطمئن على أمي و اخواتي 

سليم سايق و قال ببرود : مش دلوقتي 

كيان : بس انا وافقت على الجوازة ..

قاطعها سليم و هو بيخبط بأيده على الدريكسيون و قال بغضب : مش بمزاجك فاهمة 

كيان سكتت بخوف 


بعد فترة 

سليم وقف قدام عمارة و قال بحزم : انزلي !

كيان نزلت بحزن و طلعوا، لقيت كيان يافتة مكتوب عليها مأذون شرعى ، مسك سليم در*اعها و قال : لو عملتي اي حركة هخليكي تتحسر*ي على امك و اخواتك

كيان بدموع : حاضر يا مستر سليم 

سليم : امسحي دموعك و يلا 

كيان فاقت على الجملة المأذون الشهيرة 

( بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ) 

قرب منها سليم و با*س رأسها ، كيان كانت مصدومة و لكن سكتت ، سليم شدها و ركبوا العربية و راحوا على فيلته 

كيان اتصدمت من جمال المكان و لكن لاحظت عدم وجود حد في الفيلة ، اول ما كيان تدخل الاوضة

سليم يدخل وراها ويقفل الباب ويحط المفتاح في جيبه ، قالت كيان برعب من سليم و هي بيفك زراير قميصه : أنتَ اتجوزتني ليه ؟ 

سليم بغل : عشان أنت*قم من ابوكي هو السبب في مو*ت ابويا و امي 

كيان بصريخ : انتَ كدااااااب أنا ابويا اشرف منك و من اللي زيك 

سليم ضر*بها بالقلم و قال : أنا جحيم*ك هخليكي تتمني المو*ت الف مرة و برضو مش همو*تك 

كيان بعدت عنه و لقيت سكي*نة مسكتها و قالت : أنا كده ميت*ة و كده ميت*ة يبقى امو*ت نفسي بكرامتي ، عور*ت ايدها و بتنز*ف ، كيان ابتسمت بسخرية و اغمى عليها ، سليم وقف مصدوم و ....

 

اكملها و لا ؟ ( التفاعل هو اللي بيحدد ♡ )

#حب_بلا_قواعد 1

#چيلان_محمد



سليم ضر*بها بالقلم و قال : أنا جحيم*ك هخليكي تتمني المو*ت الف مرة و برضو مش همو*تك 

كيان بعدت عنه و لقيت سكي*نة مسكتها و قالت : أنا كده ميت*ة و كده ميت*ة يبقى امو*ت نفسي بكرامتي ، عور*ت ايدها و بتنز*ف ، كيان ابتسمت بسخرية و اغمى عليها ، سليم وقف مصدوم و جرى عليها شالها بسرعة و جاب دكتورة عملت اسعافات أولية لأن جر*حها مش عميق و هى نامت من التعب راح حض*نها و نام جانبها


كيان صحيت الصبح لاقيت سليم حضنها بتملك و كانت مصدومة و صرخت :اعااااااااااا ... عملت فيا ايه يا متحر*ش 

سليم صحى بفزع و كتم بو*قها بقبل*ة ، سليم شعر انها متجاوبة معاه بدأ يل*مس جسمها بجرا*ءة و لكن افتكر ان ابوها السبب في مو*ت اهله بعد عنها و بصلها بقر*ف و قال : ربع ساعة و تبقي جاهزة عشان نروح الشركة 

كيان مسكت ايده قبل ما يقوم و قالت : أنا عايزة اطمئن على امي و اخواتي 

سليم مسك دراعها و قال بزعيق : أنا كلمتي واحدة فاااااااهمة ...قولت مش دلوقتيييييي

ساب دراعها و قام و طلع برة الاوضة و رز*ع الباب بقوة 

كيان قامت بقلة حيلة تجهز 


كيان واقفة قدام المراية بتسرح شعرها ، و فجأة سليم فتح الباب فقالت بعصبية : مش تخبط الاول

سليم تنح في شكلها الحلو و قال بكبرياء : على فكرة انا جوزك و يلا عشان هنتأخر 


بعد فترة 

سليم وقف بعربيته قدام الشركة و كانت كيان قاعدة جانبه و قال : اسمعي الكلام دا مش هعيده تاني.. محدش يعرف في الشركة انك مراتي 

كيان بهدوء : بس لو سألوني انا ليه بركب مع  حضرتك 

سليم بعصبية : ملكيش دعوة بحد أنتِ فاهمة اقطعي علاقك بيهم كلهم 

سليم نزل من العربية منتظرش الرد 

كيان بعصبية : و*قح !


نزلت كيان و دخلت الشركة وسط انظار الجميع 

وقفها صوت حد : كيااان 

جاه الشاب ناحيتها و قال بحنان : ايه اللي حصل امبارح يا كيان و مال ايدك

كيان دارت ايدها و قالت برسمية : مفيش حاجة يا استاذ مالك شكرا

و لسة هتمشي فجأة مسك ايدها فقالت بعصبية : سيب ايدي يا مالك 

مالك قال بعصبية : أنا بحبك و أنتِ عارفة ،،ايه التغير اللي حصلك من امبارح ده 

كيان بتحاول تسحب ايدها عشان سليم ميشوفهاش و قالت : بعدين يا مالك ابو*س ايدك بلاش مشا*كل 

مالك كان ماسك*ها جامد و قال : هو في ايه ؟! و مشا*كل ايه !!

و فجأة مالك بيقع على الارض أثر ضر*بة من سليم ، كيان بصويت : سيبوه يا سليييييييييم 

يتبع .. 

#حب_بلا_قواعد 2

#چیلان_محمد



سليم بعصبية : بتحب مرات سليم صفوان يا ر*وووووح اممممممك !!

كان بيضر*به بكل قوة و مالك مش فاهم و مش قادر يقاوم ضربا*ته 

كيان بدموع و تجري ناحية سليم  :ابعد عنه يا سليم انا بكررررررر*هك بكر*ههههههههك

سليم مسك*ها من دراعها و قال : اه ما هو حبيب القلب 


زياد ( صديق سليم ) نزل من عربيته جري و راح ناحية سليم و قال : في ايييييييه يا سليم الواد هيمو*ت في ايدك ابعد عنه 

سليم ماسك مالك من ياقه قميصه و قال بعصبية : لو هوبت ناحية كيان لاتشوف ايام اسود مما تتخيل ... و أنتَ مرفوووووود من الشركة 


كيان ايدها المتعورة بتنز*ف من شدة ما*سكة مالك ليها و الخوف و التوتر اغم*ى عليها ، سليم ساب مالك مر*مي على الارض و كل موظفين الشركة بيتفرجوا سليم شال كيان و قال بعصبية : العرض خلص خلاص كل واحد على شغله 


زياد مشى مع سليم و فتح باب العربية الوراني حاط سليم كيان ورا و قفل الباب و ركب مكان السواق و ركب زياد جانبه و قال : ممكن افهم ايه اللي بيحصل و مين دي اللي عامل عليها الحوار ده ؟

سليم ببرود : بنت فاروق 

زياد فتح بوقه من الصدمة و قال : ازاي الملاك دي تبقى بنت فاروق 

سليم حكاله عن كل شئ ، زياد بعصبية : و هو أنتَ تنتقم من فاروق في بنته و تتجوزها !!!

سليم : ما هي المشكلة أنها بنته.

زياد : و بعدين أنتَ اي حاجة يقولهالك نصار تصدقها اصل ايه مصلحة فاروق انه يقت*ل ابوك و أمك 

سليم ببرود و بياكل تفاحة : و أنا عمي هيستفاد ايه بأنه يكدب 

دور سليم العربية و خلص التفاحة و رمى عنقودها من الشباك بكل برود و ساق العربية 


وصل سليم قدام الفيلا و نزل شال كيان فقال زياد : انا همشي 

سليم : ليه يا بني تعالى شوية 

زياد : لا معلش ورايا مشوار ..براحة على البنت فالأول و الأخر هي ملهاش ذ*نب 


سليم دخل ببرود و طلع على اوضته و حاط كيان على السرير و غير*ها على الجر*ح و فضل يتأمل فيها و قد ايه هي جميلة و ازاي هي تكون بنت الشيطا*ن بدأ يلمس بأيده على وشها قرب منها و با*س رأسها 


فاقت كيان بفزع و قالت بصريخ و دون وعي : لااااااا لاااااا انا معملتش حاجة مأكلتش التفاح متضر*بنيش أرجوووووك 

سليم حضنها بتملك و قال بقلق : أهدي محدش هيضر*بك ...أنتِ كويسة ؟

كيان رجعت لوعيها بعدت عنه و قالت : عملت ايه في مالك يا شر*ير ... هبقي كويسة أزاي و أنا مع واحد طايره منه اصلا  

سليم بعصبية : ‏احترمي نفسك عشان انا زعلي وحش

كيان بخوف : أنتم بتعملوا فيا كده ليه 

سليم بهدوء و قال : ننام دلوقتي وبكرة نشوف حوار سي مالك ده 

قامت كيان بفز*ع وقفت و قالت بصوت عالي : نعم ...مين دول اللي هيناموا أنت أتجننت !! و بعدين احنا لسة العصر 

سليم مسح وشه بغضب و قال : صدقيني بالي مش طويل لدرجة أستحمل بيها لسانك الطويل 

كيان بغضب مكتوم : يعني خطف*ني و كمان بتز*عق ، ‏شوف كلامك الأول ايه ننام دي ها يعني ايه ؟

سليم بخبث شد*ها من إيدها بدفعة و رما*ها على السرير و قال بعنف : نامي 

كيان بتنهج بخوف : يابن المجنو*نة ، فعلا محتاج دكتور نفسي 

سليم بيفتح الدولاب يجيب منه ملف شغل و قال بعصبية : بتقولي أيه

كيان : مفيش ...طب أتفضل بقي أنا عرفت الأوضة خلاص 

قفل سيلم الدولاب و قعد جانبها على السرير و بيقرأ الملف ببرود 

رن جرس الفيلا ، استغرب سليم مين هييجي اخد ملف و نزل يشوف مين و كيان نزلت وراه ، فتح سليم الباب لقاها بنت شعرها احمر واقفة تمدغ لبانة و قالت بدلع : سولي وحشتني اويييي

حضنت سليم اللي واقف ببرود 


واقفة كيان متعصبة و بتبص على البنت بإشمئز*از ، قال سليم : ايه سبب الزيارة الكريمة يا سالي 

قالت سالي بدلع : موحشتكش يا سولي  و بعدين مين البنت دي يا سليم

بتشاور على كيان ، سليم بيلف بيلاقيها كيان و لسة هيرد فقالت كيان: مراته 

و راحت ناحيتهم و ز*قت البنت و با*ست سليم من شفا*يفه اللي كان واقف مصدوم .... 


يتبع ...

تعريف الأبطال زي ما طلبتم ♡


١) سليم محمد صفوان شاب في اوائل التلاتينات طويل و بديه جسم رياضي و شعره بني ناعم و عينيه بني و بشرته قمحية اللون و هو رجل اعمال ورث الشركة من والده بعد الوفاة و ليس لديه اي اخوة

٢) كيان فاروق فتاة جميلة في السادس و العشرين من عمرها بشرتها بيضاء و متوسطة الطول و شعرها اسود قصير و عيناها خضراء يتيمة الاب توفت والدها من سنة و عملت في شركة سليم صفوان لتوفر احتياجات اخوتها و والدتها 

٣) زياد ممدوح ذو التاسع و العشرين صديق سليم منذ ايام الدراسة و انه مهندس معمارس 

٤) نصار صفوان ذو الخامسة و الخمسين عم سليم و و اخه محمد صفوان شخصية لها غموض و نيته غير صالحة

 و سنعرف الباقي في الفصول القادمة 😊

اللي مهتم وعاوز تكملة الروايه يعمل متابعه من هنااااااا

البارت 4_5من هناااااا
 

تعليقات

التنقل السريع