حين تقع في الحب 2
البارت الخامس والثلاثون
للكاتبه /ندي علي حبيب
نورهان :عمر قول احمد ساب سلوي ليه
عمر :عرفه الحاجه الوحيده اللي مش بيد الراجل مهما كان ليه مركزه وهيبته هو الحب بغلب الانسان بيعيشك في الخيال بجد
نورهان بستغراب :افهم ان احمد مكنش بحب سلوي
عمر :مين قال كدا تعرفي بقي ان احمد بيعشق سلوي اختي بس في سبب انه يسبها وانا عارف ليه
نورهان بعصبيه:عمر متجننيش انت عارف السبب طب قول ايه هو
عمر بهرب:المهم بنتي الحلوه عمله ايه
نورهان مسكت بطنها بحب :بتسلم علي بابا وبتقولك انت مأهمل ماما ليه
عمر باس خد نورهان :دا انا كلي لماما وعيون ماما وراح قعد جنبها علي السرير وخدها في حضنه
نورهان بحب :عمر انا بحبك اووي
عمر :وانا بعشقك امك ولسه هيبوسها
سكينه دخلت من الباب :نورها..
نورهان بعدت عن عمر بكسوف :تعالي يا سوسو انا هنا احم احم
سكينه بضحك :عمر احنا في مستشفي والبت تعبانه اهدي كدا واسكت
عمر بضحك :انا ساكت والله يا ام نور
سكينه بضحك:ربنا يهنيكم يارب يلا يا نورهان علشان العلاج يابنتي
عمر :طيب انا هبات هنا جنبك يا نوري علي الكنبه واناي يا امي انا حاجز قوضة هنا هتباتي فيها علشان ترتاحي
سكينه :تسلم يا حبيبي
نورهان اخدت الدوا من هنا واتستلط ونامت
.......................
في الصباح في منزل منير الالفي
غسان صحي علي الساعه 7 صباحاً قام فتح الدولاب وطلع هدوم ليه ودخل الحمام اخد شور
نور صحيت علي صوت الميه اللي في الحمام بكسل مسك الفون بتاع غسان اللي جنبها وبصت في الساعه كانت 7 وربع
نور بفرع :ينهاااار مش فااايت مدرسه الاولاد يختاااااي ولبست روب طويل وطلعت من الاوضه جري علي غرفه الاولاد
نور :عاصي قوم المدرسه
عاصي:.....
نور بصويت :ولاااااا قوم يلا اخلص تاخرت يا حيوان
عاصي بغضب :مش رايح انا مش عاوز اروح
نور بغضب :خلاص تمم انده ابوك يتصرف معاك بقي
عاصي بسرعه :لالالالا انا قايم اهو خلاص والله
نور :طيب قوم انجز يالا وطلعت هدوم المدرسه اللي عباره عن بنطلون بني وقميص جملي وجهزت شنطته
نور :يلا ادخل علي الحمام اغسل وشك وسنانك واطلع علشان البسك
عاصي بكسل :حاضر ودخل غسل سنانه وشه وطلع
نور باست خده :الله علي الجمال وريحة الحلوه
عاصي بغضب :بطلي تشمي فيا انا راجل وبقيت في الحضانه دلوقتي
نور بضحك :حاضر انا اسفه ولبسته وطلع يلا اعد لما اعمل الفطار علشان تفطر مع بابا
عاصي :طيب
نور دخلت الاوضه كان غسان طلع من الحمام بيلبس قدام المرايا
نور :فوني فين عوزه اتصل علي نسمه تلبس اسر علشان المدرسه
غسان ببرود :تحت المخده تقريباً
نور بستغراب :طيب هكلمها واجهز الفطار يا حبيبي
غسان ببرود :تمم
نور رنت علي نسمه
نور :الو نسوم صحي اسر ولبسيه علشان المدرسه يلا
نسمه :اسر جاهز اهو وبنفطر وقاسم هيخدو وهو رايح الشغل يوديه المدرسه
نور :خلاص تمم عاصي هيروح مع ابوه بقي وقفلت الفون
غسان :يمكن اتاخر النهارده في الرجعه
نور بستغراب :يعني
غسان بص ليه :بمعني نامي
نور :هو انا ضايقتك في حاجه يا غسان
غسان ببرود :خالص ليه
نور :اصل معاملتك ليا بارده كدا النهارده
غسان وهو بيحط المحفظه في جيبه :ولا بارده ولا حاجه وباس راسها وطلع برا مع استغراب نور من معاملته ليها
عاصي:صباح الخير يا بابي
غسان باس خده :صباح الفل يا روح بابي كبرنا وبقينا بنروح الحضانه
نور جهزت الفطار وقعدت من غير ما تاكل
غسان وهو باصص لطبقه :مبتكليش ليه
نور :مش جاي لي نفس كلو انتو
غسان راح قعد جنبها :اسمعي يا نور علشان مش هعيد الكلام كل يوم كلي يلا اخلصي
نور :مش جعانه كل انت
غسان بزعيق:وانا بقول كلي يا نور وبطلي عند
نور لسه هتتكلم افتكرت ان الكلام قدام عاصي غلط عدت اكلت بس جوا حاجه غريبه من معامله غسان ليها
وبعد وقت
غسان :يلا يا عاصي اتاخرت
عاصي شال شنطته :يلا باي
نور وقفت لحد ما نزلو وقفلت الباب واتفتحت في العياط
نور بعياط :طب هو بيعاملني كدا ليه ما هو كان كويس امبارح ايه اللي جرا يعني ومسحت عيونها ودخلت تنضف السفره مكان الفطار
................
في شقة نسمه
نسمه بعد ما قاسم واسر مشيوا كانت فرحانه علي فرحت قاسم انه اسر حبه واتقبله وحزينه علي انها اخدت حبوب منع الحمل وحرمت قاسم من الاحساس بابوه منها هي دخل نامت شويه
((انتظرو القادم ))
اسفه والله علي التأخير
الصعب مش من الحياه الصعب من الأشخاص اللي في الحياه في ناس قلبها من كتر الحب شفاف وناس قلبها من كتر الحقد مليئ بالسواد بس احنا فينا نتعلم من دا ومن دا والاخر الكذبه مهما كانت صغيره هتكبر وتنكشف في يوم 🍂
تعليقات
إرسال تعليق