رواية قاسي احب طفلة
الحلقة ٢٢
الفتاة بتوتر انا ابقي مرام السيوفي
الجميع بصدمة ايييي
ليث بغضب انت حضرتك جاية تهزري
مرام بخوف من صوتة لا والله انا مش بهزر
مليكة ليث في اي براحة علي البنت خلينا نفهم
ليث بغضب يعني اي اهدي ازاي يكون ليا اخت وانا معرفش انطقي قولي ازاي اتكلمييي
مرام بخوف حاضر هحكيلك كل حاجه
ليث اخلصي احكي
مرام انا مرام السيوفي ابويا اتجوز امي في السر من عشرين سنة بس كان بيعامل امي وحش جدا وبعدين امي حملت فيا كان عاوز ينزلني عشان مش عايز عيال وبعدين امي خدتني وهربت بيا الي كندا عند خالو وبعدين عرفت ان بابا مات فضلت عايشة مع امي لحد ما ماتت من شهر بس قبل ما تموت قلتلي ان ليا اخ واسمة ليث السيوفي ب شهر نزلت مصر وسالت عليك وعرفت انك رجل اعمال مشهور وبسهولة عرفت بيتك بس هي دي كل الحكايه
اقترب منها ليث وهو ينظر لها بصمت
مرام بخوف وعياط والنبي مش تضربني انا مليش ذنب بالي حصل انا اختك
سحبها ليث الي احضانة وهو يمشي يدية علي شعرها
ليث بحنية اهدي انا مش هضربك انتي اختي وبنتي
مرام بعياط انا اسفة جيت شقلبتلك حياتك بس انا مليش حد دلوقتي غيرك
ليث بحنية انا الي اسف اني سبتك بس والله مكنتش اعرف منة للة ابويا دا منة للة وبعدين انا اخوكي وكل ما ليكي ازاي ملكيش حد اعتبريني انا كل حاجه في حياتك ماشي يا مرمر
مرام وهي تمسح دموعها بجد يعني انت مش هترميني برة البيت وتقولي متجيش هنا تاني ومش عايز اشوف وشك وانتي كدابة والحاجات دي
ليث وهو يضحك بقوة لا يا ستي ينعل ابو الافلام الهندي الي بتتفرجة عليها دي
مليكة بغيرة كفاية احضان بقا انا بتزفت بغيرر
مرام انتي بقا مرات اخويا ليث
فوزية بسخرية خلاص بقا اخوكي والمشلولة دي مرات اخوكي
ليث بغضب انتي ازاي تقولي علي مراتي مشلولة وازاي اصلا تكلمي اختي كدة
فوزي انت بتعلي صوتك عليا يا ليث انا خايفة علي فلوس اخويا مش اي حد يقولك انا اختك تصدقها
وبالنسبه لمراتك انا بقول الحق هي مشلولة فعلا
مليكة بغضب لاااا بقا انا سكتلك كتيررر كل شويه مشلولة مشلولة انا مش مشلولة دي حدثة حصلت زمان وهعمل العملية وهخف منها بعد اذنك يا ليث طلعني اوضتي عشان زمان المدرس بتاعي جاي
حمل ليث مليكة الي غرفتها واخذها في احضانة
ليث انا اسف اوعي تزعلي انا هجبلك حقك منهم والله
مليكة بابتسامه انا مش عاوزة حق كفاية الي قلتهولها تحت يالا انزل شوف اختك وانا هذاكر شويه
ليث وهو يقبل راسها حاضر يا ملاكي
خرج ليث من الغرفة تحت نظرات مليكة المليئة بالحب
♥♥♥♥♥بقلم نورهان العطار♥♥♥♥♥
في الاسقل كانت تجلس فوزية وسوزي ابنتها وتجلس بعيد عنهم مرام وهي خائفة بشدة منهم نزل ليث وذهب الي اختة
ليث مالك يا مرام قعده كدة لي
مرام مين دول يا ابية
ابتسم ليث علي كلمة اابية وفرح بها بشدة
ليث دي عمتك فوزية ودي بنتها
سوزي بخبث وخطيبتة انا خطيبتة يا مرام
مرام ايي ازاي امال مليكة تبقي اي
ليث بغضب مليكة مراتي ودي مش خطيبتي ويالا انتو الاتنين برة بيتي
فوزية بصدمة انت بتطردني
ليث ايوة بطردك يالا غوري انتي وبنتك كفاية الي حصلي بسببكم زمان يالااا غورو من هنا
فوزية بس انا قعده في ملك اخويا
ليث بغضب ميت مرة قلتلك اخوكي باع كل حاجه وانا اشتريت منة افهمي بقا دا بيتي ويالا برة
فوزية بغل ماشي يا ليث يالا يا سوزي
صعدت فوزية الي الاعلي وجمعت حاجاتها وغادرت القصر هي وابنتها ولاكن ليس للابد فهم يتوعدة لمليكة وليث ومراام بشدة
♥♥♥♥♥بقلم نورهان العطار♥♥♥♥♥
كان اسر يقف في المطار ينتظر اختة بملل فهي تاخرت ولاكن ابتسم وهو يري بنت اختة واختة بيجروا علية جري اسر عليهم بفرحة وهو يحمل اختة وبنت اختة بفرحة ويضمهم الية وزوج اختة يضحك عليهم وانا انظر اليهم بحب شديد وتاثير فهم جمال بشدة فا اسر يعشق اختة ويحبها
اسر تعالي بقا اما اعرفك علي ياسمين مراتي
اسر ياسمين دي اختي روان ودي زينة بنتها ودا احمد جوزها ودي ياسمين مراتي وحبيبتي
روان بضحك ياعيني ياعيني اوعدنا يارب
احمد بطلي نبر علي الناس
روان الله انا اتكلمت اسر وديني اكل انا جعانه اوووي
احمد انا مش عارفه الاكل بيروح فين
روان شايف يا اسرمستخسر فيا اللقمة دا اي دا ياربي
اسر بضحك خلاص ولا تزعلي تعالي هنروح ناكل في احلي مطعم في مصر كلها
احتضنت روان اسر اخوها بفرحة وبطلع لسانها لجوزها
ضحك الجميع عليها
احمد متجوز طفلة انا بس بحبك اعمل اي
روان وهي تحضنة وانا كمان بحبك
اسر يالا ولا نقديها محن احسن
زينة متخلص بقا يا جدع منك لي انا جوعت
اسر بصدمة انت متاكد ان دي عندها ٥ سنين
احمد مش عارفه والله 😂😂😂😂
ركبة العربية وذهبوا الي اقرب مطعم حتي ياكلو فية
♥♥♥♥♥بقلم نورهان العطار♥♥♥♥♥
في شركة السباعي جروب
يدخل شاب في غايت الجمال يتهامس كل الفتايات علية ولاكن هو لم يعطي لهم اهمية يدخل الاسانسير التابع للمريرين ويصعد الي الدور الاخير خرج من الاسانسير ودخل الي المكتب وقفت السكرتيرة بترحيب
السكرتيره نورت مكتبك يا باشا
نظر لها نظرة مطولة ودخل مكتبة ولاكن وقف ونظر لها
هاتيلي القهوة بتاعتي
السكرتيره بدلع حاضر يا باشا من عنيا
دخل المكتب واغلف الباب وجلس علي مكتبة وهو يريح ظهرة ويفكر فيها يفكر في من خطفت قلبة وعقلة ولاكن هو يود الانتقام وفجاة اقتحم احد المكتب
يونس السباعي هنا بنفسة عامل اي يا عم وحشني
يونس انت مش هطبل الحركة دي يا ياسر
ياسر ببراءة حركة دي
يونس لما تدخل تبقي تخبط
ياسر وانا من امتي بخبط
يونس اخلص وخلينا في الشغل
ياسر بجدية كلو تمام
يونس بشر كدة بقا انا هبدا انتقامي
يتبع
بقلم نورهان العطار
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق