القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ذئب الداخليه تكملة البارت 29بقلم إسراء هاشم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


تكملة 29


جاسم قلبه ابتدي يقف وصوت الجهاز ابتدي يصفر والخط بقا مستقيم وبيحصل حاله فوضه وبيحاولو المسعفين يعملو الصدمات الكهربائية لجاسم ولكن قلبة لم يستجيب لها وهنا رنيم لم تتحمل الصدمه اكثر من هذا وبتقع فاقده الوعي وبيجري عليها امجد يمسكها وفي هذه اللحظه جواد هو الاخر يقف قلبه عن النبض والجو بقا توتر وخوف والمسعفين بيحاولو يعملو كل جهودهم لي جاسم وجواد وبيعملو ليهم الصدمات الكهربائية اكثر من مرة ورفعت وامجد في حاله لا يثري لها فهم الان علي وشك خسارة اغلي ثلاث اشخاص بنسبه لهم ويعتبروهم اولادهم الذي لم ينجبوهم وبقو يدعولهم فسرهم انهم ميخسروش حياتهم وبعد معاناه بيرجع النبض لجاسم وجواد وبيتنهد رفعت وامجد بارتياح وفخلال دقائق كانو وصلو فوق سطح المستشفي وتهبط الطيارة ويكون منتظرهم فريق كامل من الاطباء وبيبداءؤ ينقلو جاسم وجواد ومعهم رنيم التي فاقده الوعي وبينقلو التلاته وبياخد جواد وجاسم علي غرفه العمليات ورنيم لغرفه الكشف وامجد ورفعت واقفين قدام غرفه العمليات ويحسون بهم العالم كله فوق اكتافهم فهم خايفين ان يخسرو احدا فيهم وبيكون الجو في حاله من الحزن 

بقلم إسراء هاشم 

داخل غرفه العمليات بتبداء عملية جواد وجاسم ولكن العملية بتمر بصعوبة والممرضين داخلين خارجين بهلع وهم يحضرون اكياس الد"م لهم وكانت حالتهم خطيرة لان الط"لقه  كانت بالقرب من القلب وكمان جاسم كان متصاب فالمكان ده قبل كدا ومن فترة قريبه فكانت حالته الاصعب وبتمر الساعات وهم داخل غرفه العمليات ولا احدا يخرج او يطمنهم ورفعت وامجد بقا الخوف والقلق يزداد اكثر بداخلهم 


رنيم التي فاقده للوعي ولا تريد ان تفيق وكانها تهرب من هذا الواقع المؤلم بنسبه لها وهي ان تخسر جاسم للابد وعندها انهيا"ر عصبي حا"د  


وبتمر اكثر من 6 ساعات وهم داخل غرفه العمليات وبتنتهي عمليه جواد بعد معاناه وبيخرجو الط"لقات منه ولكن وضعه ليس مستقر وسيظل بالعناية لحد ما تمر 24 ساعه الجايين 


ولكن جاسم لسه داخل غرفه العمليات وهو الان بين ايد الله الدكاترة تعبه من حالته ولكن لم يستسلمو وقلبه وقف مرة اخري ولكن رجع له النبض مرة اخري وبيحاولو يخرجو الطل"قه ولكن هنا جاسم قلبه بيقف مرة كمان والدكاترة بيبصو لبعض بقلق وخوف فهذا من الصعب ان يعيش فهذه ثالث مرة يقف قلبه وبيحاولو الدكاترة وبيعملو ليه صد"مات مرة اخري اكثر من مرة وجاسم لا يستجيب لها هذه المرة 


والدكاترة بيبصو لبعض باسف وحزن وياس وبيكتبو ساعه الوفاه 


رنيم في هذه اللحظه بتقوم بفزع وهي بتقول جاسم وبتبص رنيم حواليها بتلاقي نفسها علي السرير داخل غرفه فالمستشفي ومتعلق ليها المحاليل بتقوم رنيم وبتشيل المحاليل من ايديها وبتفتح باب الغرفه وهي بتبص حواليها بضياع وبتشوف فاخر الطرقه رفعت واقف معه شخص وهو امجد بتمشي رنيم بتعب وبتقرب عليهم بيشوفها رفعت وامجد بيقربو منها بسرعه وبيمسكوها رنيم مبتدهمش فرصه وبتقولهم فين جاسم جاسم فين انا عاوزه اشوفو 


وبيقولها رفعت رنيم اهدي جاسم فاوضه العمليات رنيم لسه هتتكلم بيلاقو غرفه العمليات اتفتحت وبيخرج منها الدكاترة بتجري عليهم رنيم وبتقولو جاسم كويس صح قول انو كويس ونبي وعنيها بتبداء تلمع بالدموع 


الدكتور بيوطي راسه باسف وبيقول للاسف فقدنا المريض 

بقلم إسراء هاشم 

وهنا بتنزل الكلمه زي الصا"عقه الكهربائية علي رنيم ورفعت وامجد رنيم للحظه بتحس جسمها اتجمد وحاسه برعشه فجسمها وان قلبها وقف عن النبض وبتقول بصوت مهزوز يعني اي فقدنا المريض انت بتقول اي وهنا بتنهار رنيم وبتقول بصراخ انت اكيد كداب انت بتكدب وبتضرب رنيم فالدكتور بانهيار ودموعها نازلها شالالات فوجعها لا ينوصف والدكتور واقف مكانه باسف ولم ينطق باي شي ورفعت وامجد دموعهم بتنزل وبيحاول امجد يمسك رنيم ولكن رنيم بتزقهم وبتدخل رنيم غرفه العمليات وبتشوف الممرضه وهي تغطي وجه جاسم وهنا رنيم بتجري عليها بصراخ وبتقولها ابعدي عنو انتي بتعملي اي جاسم عايش مامتش الدكتور بيبص للمرضه بترجع الممرضه لورا وبتقرب رنيم علي جاسم وبتحاوط وشه بايديها ودموعها بتنزل زي المطر لدرجه انها بقت تنزل علي وجهه جاسم وبتقول رنيم بصوت مرتعش جاسم قوم بالله عليك قوم متعملش فيا كدا حرام عليك توجع قلبي كدا انا همو"ت من بعدك مش هقدر اكمل عشاني قوم بقا رد عليا بص هعمل كل حاجه انت عاوزها هسمع كلامك هتغير مش هعصبك تاني بس قوم بقا عشاني ونبي انت مش عاوز تقوم ليه انت زهقت مني بدري طيب احنا لسه قدمنا حاجات كتير اوي نعملها سوا قوم عشان نعمل فرحنا قوم يا جاسم بقا وبتاخد رنيم راسه فحضنها وهي بتصرخ بوجع العالم كله قوم رد عليا انا قلبي وجعني يا جاسم قوم بقا لو بتحبني زي ما بتقول قوم يااااااااااااااااااااااااااااارب بلاش تاخدو مني يااااااااااااااااااااااارب ياااااااااااااااااااااااجاسم قوم  


رفعت وامجد بينهارو من البكاء والدكتور والممرضه دموعهم نزلت من وجع رنيم الذي لا يوصف بكلام 


ولكن في هذه اللحظه بيشوف الدكتور ان الحهاز اشتغل تاني ورجع نبض جاسم من تاني وبيبص الدكتور بذهول للجهاز وبيقولهم جاسم رجعلو النبض والجميع بيبص علي الجهاز ورنيم اول ما بتسمع صوت الجهاز بتبص للجهاز وهي مش مصدقه وبيقرب الدكتور وبيقولها لو سمحتي سبيه خليني اكمل شغلي ورنيم بتبعد عن جاسم وبيقولها الدكتور ممكن تخرجو ورنيم بتبتسم وبتعيط في وقت واحد وبتقولو بدموع خليني معاه مش هقدر اسيبو فعلا الدكتور بيخليها وبيبداء الدكتور تكمله عمله و


#يتبع 


#ذئب_الداخلية حرفيا مقدرتش اكمل كتابة انا اللي اعصابي تعبت والله وعيط كتير اوي بجد بكرة اكمل 

البارت 30من هناااااا

#بقلم_إسراء_هاشم


 

تعليقات

التنقل السريع