#أسر_قلبي_٢
البارت الرابع
دخل أدهم.....
واول ما شاف آسر ...
حس ان الد"م ..بيغلي في عروقه ...
قام آسر ومد إيده وقال : ازيك يا استاذ أدهم..
أدهم اتحكم في نفسه وسلم على آسر بهدوء ..
وبعدها سلم على مراد وحس من عينه انه مش طايقه ..
آسر : اتفضل اقعد يا ابني ..
قعد أدهم وقال بأحترام : شكرا يا عمي ..
وابتدى أدهم يتكلم وقال : انا أدهم طاهر رفعت صاحب اكبر شركات النور للمعمار عندي ٢٥سنه ..وكنت طالب إيد رغد بنت حضرتك ..
آسر : دا شيئ يشرفني طبعاا ..باين عليك إنسان خلوق محترم ..ودا مش كلامي انا بس دا كلام الناس لما سألت عنك ..صح يا مراد ..
مراد وهو باصص على أدهم ومكنش طايقه ..قال بق"رف : طبعاا يا بابا ..
أدهم ضحك بخبث وقال : دا من ذوق حضرتك يا عمي..نقرأ الفاتحه بقاا ..
آسر : طبعاا يا ابني ..بس لازم تعرف حاجه قبل ما نقرأ الفاتحه ..إن انا مش والد رغد انا ابقى عمها ..ودا يبقى
مراد ابني ..وبالنسبه لوالد رغد فهو انفصل عن والدتها لما كانت رغد صغيره ..انا قولتلك علشان تبقى عارف
أدهم : شكرا يا عمي ..
وبدأ أدهم وأسر يقرأو الفاتحه..ومراد كان متردد الا انه قرأ في الاخر ..
في داخل غرفه رغد ..
دخلت والدتها عليها بفرحه وزغرطط وقالت : وافق عليه يا بت وبيقرأو الفاتحه..
رغد بفرحه : بجد يا ماما ..
هدير : اه يا روح ماما ..يلا بقا اقرأي الفاتحه ..واطلعي ..اقعدي معاه شويه اتعرفوا على بعض اكتر ..
رغد بفرحه وكسوف : ماشي يا ماما ..
في الصالون ..
أدهم : انا كنت عايز اقول لحضرتك ..إن عايز اكتب على رغد علطول ..بعد بكره..وهنعمل فرح وكل حاجه ..
آسر باستغراب : وليه الاستعجال ..يا ابني ..
أدهم: معلش يا عمي اصل انا مسافر ويمكن اقعد فتره برا ..فكنت عايزها تبقى معايا وكدا..دا طبعا لو حضرتك موافق ..
آسر : هتكلم مع والدتها ..وهرد عليك ...
وفجأه..جت هدير ونغم ..ومعاهم رغد...
أدهم بص لرغد فنزلت رغد راسها تحت من الكس"وف
هدير : اتشرفت بيك يا ابني ..
أدهم: دا شرف ليا يا حماتي ..
وبعدها بص أدهم على نغم وعنيه جت في عنيها ..
نغم بصتله وحست بشعور غريب في قلبها ..
وادهم كان حاسس بشوق كبير ليها ..لكن في لحظه اتغيرت ملامح عينه لكره وحق"د كبير
قطع كل النظارات دي هدير لما قالت : يلا بقاا نسيب الولاد يتعرفوا على بعض لوحدهم ..
وفعلا مشيوا وقعد أدهم مع رغد لوحدهم
وقعدوا يتكلموا شويه ..
وبعدها قام أدهم ومشي ..
واتجه لفلته ..دخل ..وطلع اوضته ..
لكنه انصدم ..لانه ملقاش الانسه الي ضرب"ها امبارح
فزعق وقال : سناء ..يا سناء ..
سناء جت بسرعه ..
سناء : نعم يا باشا ..
أدهم: البت فين ..
سناء : فارس بيه شافها ..فصعبت عليه ونقلها المستشفى ...ورجع ..
راحله أدهم ودخل اوضته وقال بزعيق : عملت كدا ليه يا بابا ..
فارس : من امتى وانت بتدخل عليا من غير ما تخبط يا أدهم وكمان بتعلي صوتك عليا ..
أدهم هدي وقال : انا اسف يا بابا ..بس انت ودتها المستشفى ليه ..
فارس : كانت حالتها صعبه جداا كنت عايزني اسيبها تمو"ت .. يعني ..
أدهم : وفيها ايه لو كانت م"اتت يعني ..
فارس : وتخش ف س وج بقاا وانا خايف عليك ..وياريت الموضوع دا ميتكررش تاني ..والبنت دي مترحلهاش المستشفى وتقطع علاقتك بيها خالص بص ولا كأنك تعرفها ..
أدهم: الي تشوفه يا بابا ..وبعدها مشي ..
الكاتبه :Miyano shiho(ندى رأفت )
بليل ..
في البار ..
كان أدهم قاعد بيشرب ويفكر ..في البنت دي..
أدهم: وهي تشغل دماغي ليه أن شا الله تكون مات"ت في المستشفى انا مالي ...
وبعدها ..حط"ت بنت إيدها على كتف أدهم وقالت : مالك يا ب"يبي زعلان ليه ..
أدهم: لحقتي تيجي ..بالسرعه دي ..يا مايا ..
مايا بد"لع : بقا انا اسمع ان حب"يبي عايزني ومجيش بسرعه بردوا..
أدهم: طب يلا نطلع فوق ...
وطلع أدهم معاها فوق ..علشان يروحوا لإحدى غرف في البار ..لكن وهما متجهين للغرفه...
سمع أدهم صوت صو"يت بنت وعياط ..بتقول : ابعد عني ...ارجوك ..
أدهم باستغراب : الصوت دا انا عرفه ...
مايا : ايه ..صوت ايه يا أدهم..
فجأه سبها أدهم واتجه للغرفة..وقعد يزق في الباب بهبد لغايه ما فتحه ...واول ما بص قال بصدمه : انتي........يتبع
تكملة الروايه من هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق