القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حوريتي البارت 9_10_11_12بقلم مارينا عبود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت التاسع ❤


#حوريتى🦋🍂


فضل يضحك وثوانى ولقيت البنت جايه نحيتنا وكبت العصير علي رحيم 


*لا لا لا كده كتشيررر كتشيرر اووى بقااا وانا مش هسكت  قومت وجبتها من شعرها بغضب وهو واقف كاتم ضحكته شويه والناس كلها اتلمت وبعدونا عن بعض وهو واقف يضحك قرب ومسك ايدى  واخدنى وطلعنا 


رحيم :عاجبك إللى عملتيه فى البنت 


_بصتله بغضب  وعصبيه وعليت صوتى :وحضرتك كنت عاوزنى اعمل ايه وانا شايفاها بتقرب منك بالشكل ده 


بصلى بطرف عين وانا ربعت ايدى قدام صدرى بغيظ وغضب وبصيت من شباك العربيه 


*انا اول مره اعمل كده معرفتش جتلى القوه ديه كلها منين رغم انى شخص ضعيف لكن من وقت ما بقيت معاه وانا حاسه انى رجعت حره ورجعت قوتى وثقتى بنفسى إللى اتهزت بس مكنشى ينفع أعلى صوتى عليه بالشكل ده بس انا بغير عليه وبغير اووى مستحملتش اشوف البنت قريبه منه كده لفيت وشى وبصتله كان بيسوق وباصص قدامه 

بقلمى "مارينا عبود "


_انا اسفه 


*قولتها وانا  منزله رأسى 


_اتفاجئت بنبره صوته اللى اتغيرت لغضب


=حوريه ارفعى راسك 


خوفت من نبرته ،رفعت رأسى وبصتله 


=انا مش قولتلك متعتذريش 


رديت بتوتر : بس انا يعنى مكنشى ينفع إللى عملته 


=ولو متعتذريش فاهمه وخلى ديما راسك لفوق متنزليش راسك وتنحنى  علشان اى حد مفهوم 


ابتسمت :حاضر  


*رجع بصلى وابتسم بخبث :بس مكنتش اعرف انك بتغيرى اووى كده يعنى 


_اتوترت ووشى احمر ورجعت بصيت من شباك العربيه :انا مش بغير على فكره بس البنت عصبتنى وعيب إللى عملته 


_طبعنا  انتوا عارفين انى بكدب  صح

 

_فضل يضحك هو كاشفنى وكل تصرفاتى بتوضح  انى بغير عليه يعنى، مهو جوزى قره عينى يا جماعه ولازم اغير عليه 


_مر وقت ورجعنا البيت وطلعت الاوضه غيرت هدومى خرجت من الحمام لقيته واقف عارى الصدر وبيكمل قلع هدومه 


_هو انت مبتعرفش  حاجه اسمها ادب خاالص ممرش عليك 


ضحك بصوت عالى وقرب منى :انتى مكسوفه منى يا بطه


رديت بتوتر وخجل واضح :ط طيب ابعد كده

 

رحيم وهو يحاوط خصرها وينظر لعيناها الجميله :تو تو مش هبعد 


_دقات قلبى كانت سريعه اووى قربه منى بالشكل ده بيوترنى بس فى نفس الوقت ببقه مبسوطه ومش عاوزه يبعد عنى ضربته فى بطنه وجريت وقفت على السرير  مهو انا لازم ابوظ اللحظه 


رحيم بضحك :انزلى 


_انت قليل ادب على فكره 


رحيم بضحك:بجد طيب تعالى هنا هقولك حاجه 


_لا مش عاوزه اسمعك خليك بعيد عنى

 

رحيم بضحك:ماشى مش هتهربى كتيرر على فكره 


*سابنى ودخل ياخد شاور  وانا فضلت أضحك 

 

_مر دقايق وطلع كنت قاعده على السرير وسرحانه وانا بفكر فى حياتنا  قعد قصادى وحط رأسه على رجلى


=بتفكرى ف ايه يا حوريتى 


_ابتسمت وحطيت ايدى على رأسه وفضلت العب فى شعره


_بفكر فى علاقتنا يا رحيم 


قام وقعد قدامى :مالها علاقتنا 


_خايفه،خايفه تتغير  وتتحول لشخص قاسى خايفه منكملش ،كملت بصوت مخنوق ودموع محبوسه رافضه تنزل 


_هو انت ممكن تسبنى يا رحيم ممكن تتغير وتبقه قاسى عليا 

 

ابتسم  وحضن وشى بين كفوفه :انا مستحيل اسيبك يا حوريه ولا اقسى عليكى انا صحيح قاسى مع الكل بره بس انتى الوحيده إللى بعاملها معامله خاصه الوحيده إللى بنسه نفسى وانا معاها   انتى حوريتى وانا مستحيل افكر اسيبك 


_طيب ولو حد حاول يوقع ما بينا 


_قولتها بنبره مليانه خوف وقلق انا مش مطمنه لسكوت مرات ابويا حاسه انها مش هتسكت على إللى حصل نظرت

 

_اخدنى فى حضنه وفضل يمشى ايده على شعرى 


=انا عندى ثقه فيكى يا حوريتى وعلاقتنا لازم تكون مبنيه على الثقه وانا مش هسمح انه حد يوقع ما بينا ويخلينى اخسرك وقتها مش هسامح اى حد يفكر انه ياذيكى او يبعدك عنى

  

_"الثقه "

الثقه مهمه اووى علشان نبنى اى علاقه قويه قلت ثقتنا قادره تدمر علاقتنا وتخسرنا إللى بنحبهم  اهم حاجه فى اى علاقه زوجيه انه يكون فيه ثقه بين الطرفين لو دخل الشك ما بينا قادر يهد كل حاجه وانا بالنسبالى اهم حاجه هى ثقه رحيم فيا طول ما رحيم واثق فيا عندى استعداد اواجه العالم كله المهم يفضل معايا 


=حوريه انا عاوزك تثقى فيا وتعرفى انى طول منا معاكى محدش هيقدر ياذيكى فاهمه 


_هزيت رأسى وحضنته بقوه انا برتاح وانا فى حضنه كان نايم على السرير وواخدنى فى حضنه وايده على شعرى والتانيه محاوطه خصرى 


=حوريه عاوز اسألك كام سؤال  


_اسال 


=انتى حبيتى قبل كده 


ضحكت:لا انا كنت فى ثانويه عامه لما ماما ما*تت وبابا اتجوز جديد ومراته مكانتش بطلعنى من البيت غير علشان اجبلها حاجات البيت ولما كنت بتأخر  كانت تضر*بنى انا كنت شايفه انه الحب ده وهم ،وهم وبس 


=ليه 


_قومت وبصتله بحزن :ماما كانت بتحب بابا اووى بس ماخدتش منه حاجه غير الضر*ب والاهانه هو عمره ما حبها رغم انها كانت بتحبه اووى قدمتله كتيرر وضحت علشانه بس هو عمل ايه راح واتجوز عليها صديقه عمرها 


عيطت وصوت شهقاتى بقااا عالى: اتجوزها وخان ماما قدام عنيها ولما حاولت تطلق منه ضر*بها وضر*بنى ذلها كتيرر لحد ما ماتت بحسرتها  سابتنى لوحدى ومشيت ، الحب وجع يا رحيم وجع وانا مش عاوزه اتوجع مش عاوزه اعيش زى ماما

بقلمى "مارينا عبود" 


ابتسم :علشان كده بتخافى منى 


_هزيت رأسى بخوف 


ابتسم وقام اخدنى فى حضنه وهو بيهدينى 


=بس انا مش هبقه زيه انا مش زيه يا حوريه عمرى ما هعمل  فيكى كده 


طلعت من حضنه ومسحت دموعى:انا عندى ثقه فيك 


=طيب قوليلى انتصار ليه بتكر*هك 


اتنهدت بضيق وحزن ورديت: هى


                     *******************

                       فى مكان آخر 

يعنى ايه اتجوز 


عمار ببرود:اتجوز زى الناس  ايه كنتى فاكره انه هيوقف حياته عليكى ولا ايه يا زينه

 

زينه بغضب:لا مستحيل رحيم ليا انا وبس يا عمار ومش هيكون لحد غيرى 


عمار ببرود :ولله وياتره المرادى راجعه ليه علشان الفلوس ولا يمكن حبيب القلب إللى خونتى رحيم معاه رماكى وضحك عليكى 


زينه بتوتر :عمار انت عارف انى محبتش حد غير رحيم 


عمار بضحكه سخريه :ااه طبعنا مصدقك يا بنت عمى روحى يا زينه مكان ما جيتى وانسى رحيم من دماغك لانه عمره ما هيفكر يسامحك رحيم بيحب مراته يا زينه ياريت تنسيه ومتفكريش تخربى حياته لأنه وقتها انا إللى هقفلك 


زينه بتوعد :لا يا عمار رحيم ليا وهيفضل لياا هو مستحيل يحب حد غيرى فاهم وانا هثبتلك كلامى وهرجع لرحيم وسابته ومشيت 


عمار بحزن ؛اتمنه متحصلش حاجه تخرب حياه رحيم وحور وتبعدهم عن بعض 

 

نكمل البارت الجاى انشالله 


#حوريتى 


بقلمى "مارينا عبود "


رايكم مهم ❤❤


البارت العاشر❤


#حوريتى 🦋🍂


هى كانت صديقه ماما المقربه وبنت عمها  وماما كانت بتثق فيها عمرها ما اتخيلت انها تطلع زبا*له كده فضلت تلف حولين بابا لحد ما خلته يتجوزها رغم انها عمرها ما حبته لكن حبت تكسر امى تخيل صديقه عمرك وبنت عمك  تتجوز جوزك كان احساس صعب وياريت اكتفت بكده لا ديه كانت  بتعامل ماما كخدامه عندها وبتحرض بابا عليها وتخليه يضر*بها ولما ما*تت كانت عاوزه ترمينى فى الشارع بس بابا رفض واتعصب عليها ف خلتنى خدامه عندهم ووقتها واجهتها وسالتها بتعمل معانا كده ليه قالتلى انها بتغير من امها من وهى صغيره ديما ماما كانت احسن منها حته فى التعليم هى كانت ناجحه ومتفوقه لكن انتصار لا اتهمتها انها اخدت حب عمرها قاسم لكن ده محصلش انتصار عمرها ما حبت بابا هى بتحب فلوسه وبس لما جبت مجموع كبير فى الثانويه العامه يوصلنى انى ابقه مهندسه رفضوا يخلونى اكمل وقالتلى انى مجرد خدامه وبس 


_قعدت على طرف السرير  ودموعى مغرقه وشى 


_ماما ما*تت بسببهم جالها القلب ورفضوا يعملولها العمليه حته الشخص إللى حبته موقفش جنبها ما*تت بحسرتها يا رحيم ما*تت بسببهم وسابتنى لوحدى عشت طول السنين ديه لوحدى اربع سنين عايشه فى جح يم معاهم ضر*ب واهانه وحبس فى اوضتى الضلمه  


_فضلت اعيط كان اول مره اطلع كل إللى فى قلبى واحكيه لحد قام من على السرير وقعد جنبى  اخدنى فى حضنه وانا كل حصونى القويه انهارت فى حضنه فضلت اعيط بقهر وهو بيحاول يهدينى  


=هششش اهدى خلاص انا جنبك ومش هسيبك واوعدك هندمهم كلهم 


_انت انت مش هتسبنى صح 


_ابتسم وشدد على حضنى:مستحيل اسيبك يا حوريه واوعدك حياتك كلها هتتغير بس اوثقى فيا ممكن 


_طلعت من حضنه وهزيت رأسى بالموافقة 


ابتسم وشدنى لحضنه تانى وفضل يمشى ايده على شعرى لحد ما روحت فى النوم 


وفى صباح يوم جديد 


قومت من جنبه ودخلت غيرت هدومى ونزلت طلبت من الخدم كلهم يطلعوا من المطبخ علشان اعمل انا الاكل 


♡رحيم قام ملقاش حور دور عليها ملقهاش نزل بسرعه لقاها واقفه فى المطبخ وبتعمل اكل ابتسم وقرب حضنها من ضهرها 


_كنت بعمل اكل لقيته شدنى من خصرى وحضنى من ضهرى اتوترت ولفيت وشى نحيته 


_انت صحيت امته

 

رحيم بابتسامه:من شويه انت ايه جابك هناا وفين الخدم 


_ابتسمت بحماس :انا خرجتهم وحبيت اعملك الاكل بنفسى 


=يبقه هفطر اجمل اكل النهارده طول ما من ايدك 


ضحكت :هتخلينى اشوف نفسى عليك بعد كده 


رحيم بضحك وهو يحملها ويضعها على الرخامه:وايه المشكله يا جميل اى رايك اساعدك

 

_ضحكت ونزلت من على الرخامه ؛موافقه 


*_ابتسم وبدا يساعدنى وعملت الاكل وطلعنا فطرنا مع بعض 


=جميل اووى يا حوريتى تسلم ايدك ومسك ايدها وباسها بحب


_فرحت اووى ومسكت المعلقه وقربت اكلته بايدى كنت شايفه لامعه عيونه بفرح اووى لما بشوف لامعه عيونه ونظره الحب إللى فى عيونه ليا 

_رحيم 


=قلبه 


_ممكن اطلب منك طلب 


*ابتسم ومسك ايدى  :اطلبى يا حوريه 


_ممكن نطلع مع بعض النهارده ونتمشى شويه 


رحيم بابتسامه:موافق هخلص شغل وهاجى اخدك 


_عااااا شكرا انا مبسوطه اووى 


_قام وباس رأسى:وانا عاوزك ديما تكونى مبسوطه 


_ضحكت وبصتله بحب:طول ما انت جنبى اكيد هكون  مبسوطه


_ابتسم ومسكنى من ايدى وطلعنا الاوضه وطلب منى اختارله لبس 


_كل المواصفات  إللى كنت بتمناها فى شريك حياتى لقيتها فى رحيم 


شخص حنين ،هادى ،مبيرفعش صوته عليا صحيح جسمه قوى ووسيم  واوقات نبرته بتخوف بس انا بحس بالأمان معاه سهل تحس بالأمان بس صعب تلاقيه مع شخص معين وانا لقيت الإمان مع رحيم كان عنده حق لما قلى انه هيغير مصيرى  اوقات بحس انى عايشه معاه فى جنه وحلم مش عاوزه افوق منه اتمنه نفضل كده ديما ورحيم ميتغيرش 


_اختارتله لبس شئ جميل انه الشخص إللى بتحبه ياخد رايك فى كل تفاصيل حياته ،ساعدته فى لبسه واخد حاجته وطبع قبله لطيفه على خدى  ومشى وزى ما عودنى دخلت الاوضه إللى مليانه كتب او بمعنى المكتبه إللى عاملها فضلت اقراء حاجات كتيرر لحد ما مره وقت طويل اووى 


 *طلعت من المكتبه ورجعت  الاوضه فتحت الدولاب ولقيت فساتين كتيرر

اختارت فستان كان لونه اسود بكم  وضيق عند الصدر وواسع من تحت وشكله جميل اووى دخلت لبسته وحطيت ميكب خفيف وفضلت قاعده مستنياه 


*مر وقت ومجاش قومت وقررت  اتصرف علشان اكلمه فتحت الباب وكنت طالعه لقيته فى وشى اول ما شافنى وقف متنح ومصدوم وانا حاولت اتهرب من نظراته إللى بتوترنى


رحيم لنفسه :لا كده كتيرر اووى لامته هفضل مستحمل بعدك عنى  يا حوريه لا لا كفايه كده اظن لازم اخد خطوه جد فى علاقتنا 


_انت اتأخرت كده ليه 


رحيم بحب :كان عندى شغل واكمل بخبث : بس ايه الجمال ده 


_اتوترت وفضلت افرك فى ايدى :هو انا  بصراحه حابه اطلع  معاك 


رحيم بابتسامه وعشق :طيب ما تسيبك من الخروج النهارده وتعالى نعمل حاجه اجمل 


_ضحكت ببراءه :ايه هى 


*قرب وهمس فى ودانى وثوانى ووشى احمر من الخجل والكسوف .


_انت انت قليل ادب 


ضحك:عارف  


اتكلمت برجاء وبراءه :رحيم أرجوك 


رحيم بخبث :موافق بس بشرط


*رفعت ايدى وانا بشاورله باستغراب:ايه شرطك 


ابتسم وحاوط خصرى وقربنى منه وعنينا بتبص لبعض بحب


=ناخد خطوه جد فى علاقتنا بصراحه انا عاوزك مراتى يا حوريه 


_اتوترت وحاولت اغير الموضوع:ماشى ماشى خرجنى الأول ولما نرجع نتكلم فى الموضوع 


رحيم بضحك:ماشى اتهربى براحتك 


_احم طيب يلاه بقاا  


ضحك ودخل حط الملفات واخدنى وطلعنا

روحنا مطعم اتعشينا وكانوا مشغلين موسيقى هاديه وجميله وانا سرحانه معاهم 


=تحبى نقوم نرقص 


بصتله وابتسمت:بس انا مش بعرف ارقص

 

رحيم بابتسامه جذابه :تعالى وهعلمك


 قال كلامه ومدلى ايده ابتسمت وحطيت ايدى فى ايده وقومنا نرقص كان بيعلمنى بهدوء وانا مركزه فى عنيه وتايهه فيهم ايديه كانت محاوطه وسطى وانا لفيت ايدى حولين رقبته وبقينا نرقص على موسيقى هاديه وجميله كنا باصين لبعض وكل واحد فينا نظرته كفيله تقول كل إللى فى قلبه خلصنا رقص وحاسب وطلعنا


مسكت كتفه ووقفت قدامه :انا عاوزه اتمشه ممكن 


رحيم بابتسامه :ممكن يلاه بينا 


*مسك ايدى وفضلنا نتمشى شويه لحد ما  وصلنا قدام شخص بيبيع ايس كريم

 

_رحيم رحيم ممكن تجبلنى ايس كريم 


ضحك وراح اشترالى ايس كريم وقعدنا انا وهو على الرصيف 


_ميلت براسى على كتفه وشبكت ايدى فى ايده  وكانى برمى كل حاجه عليه وبنسه الدنيا كلها وانا معاه حط رأسه على رأسى وابتسم 


_رحيم 


=عيون رحيم 


_رفعت رأسى وبصتله:احم انت حبيت قبل كده 


*ملامحه اتغيرت عيونه  بقت عباره عن بقعه د*م من الغضب وكانه افتكر جرح قديم 


حطيت ايدى على كتفه بخوف :رحيم اهداء انا اسفه مش قصدى اضايقك 


_بصلى بغضب وو 


اشوفكم البارت الجاى ❤🔥


#حوريتى


بقلمى "مارينا عبود "


البارت الحادى عشر 


#حوريتى 🦋🍂


حطيت ايدى على كتفه بخوف :رحيم اهداء انا اسفه مش قصدى اضايقك 


بصلى بغضب وقام وقف 


_قومت ووقفت قدامه :رحيم 


رحيم بابتسامه عكس النار التى تشتعل بداخله :متخفيش يا حوريه انا كويس 


_عيونى دمعت:انا اسفه 


قرب وحضنى :حوريه قولتلك ميت مره متعتذريش

 

_طلعت من حضنه ومسحت دموعى وانا مقرره مخليش اليوم ده يبوظ انا نفسى اقضى وقت معاه من غير مشاكل 


_قربت منه ولفيت ايديا حولين عنقه بدلال  وانا ببصله ببراءه :حاضر بس انت اضحك كده وتعال نكمل اليوم  


ضحك وشدنى من خصرى : ما تيجى نمشى ونكمل اليوم فى بيتنا


_ضحكت ومسكت ايده واخدته ورجعنا نتمشى 

فضلنا نحكى كتيرر وحكالى حاجات كتير عنه وعرفت عنه  كل حاجه


=شكلها هتمطر يلاه بينا 


_ضحكت:لا لا انا بحب المطره اووى 


رحيم بضحك : يلاه يا هبله علشان متتعبيش

 

رديت بتذمر وغضب طفولى وانا بدبدب برجلى على الأرض 


_رحيم علشان خاطرى خلينا شويه

 

*هههههه وقبل ما يتكلم كانت السماء مطرت سبته وفضلت ارقص تحت المطره انا بحب المطره اووى بفتح ايديا وبرفع رأسى لفوق وبسيبها تغرقنى وانا بنسه كل حاجه وأى وجع جوايا فضلت الف حولين نفسى وانا بضحك اول مره اكون فرحانه اووى كده كان واقف ومربع ايديه قدام صدره  ومتابعنى وهو بيبتسم 


جريت عليه ومسكت ايديه واخدته وفضلنا نلعب تحت المطره زى الأطفال 


=يا مجنونه كفايه هنتعب كده 


_هههههه رحيم بالله خلينا شويه


ضحك وقرب شالنى وحطنى فى العربيه وركب جنبى وبدا يسوق 


_عاااااا كنت عاوزه اقعد شويه ليه كده 


=ولله ولما تتعبى هكون مبسوط كده 


_بصتله وابتسمت حلو اووى انك تلاقى حد يخاف عليك ويحميك شخص بابتسامه منه قادر يفرحك وياخدك لعالم تانى 


ههه وصلنا البيت ودخلنا واحنا متغرقين بصينا لبعض وثوانى وفضلنا نضحك كان شكلنا يضحك اووى طلعنا الاوضه ودخلت بسرعه غيرت هدومى وطلعتله لقيته بيكح 


جريت عليه بخوف ولهفه :رحيم مالك انت انت تعبت 


ابتسم ومسك ايدى يطمنى ؛متخفيش يا حوريه انا كويس 


_حطيت ايدي على جبينه لقيت حرارته عاليه :رحيم انت انت سخن اووى 

 

_ضحك وفرد جسمه على السرير :يا بنتى انا كويس ولله 


_طيب قوم قوم يلاه غير هدومك مستنى ايه 


رحيم بابتسامه:حاضر يا ست الكل هقوم 


قام وفجاه كان هيوقع سندته بسرعه وقعدته على السرير وجريت جبت هدوم من الدولاب وانا ايديا بتترعش من الخوف عليه 


ساعدته وغيرتله هدومه وهو بيبصلى وبيبتسم وانا  وشى احمر من الكسوف 


_خلصت ونومته على السرير وكنت طالعه لقيته مسك ايدى 


رحيم بتعب:حوريه متسبنيش 


عيونى دمعت وانا شايفاه تعبان كده انا السبب فى إللى حصل انا إللى اصريت عليه نفضل تحت المطره قربت ولفيت ايديا حولين رأسه وحضنته جامد  


_مستحيل اسيبك هجيب ميه بارده وهاجى مش هتاخر 


*سندت رأسه على المخده ونزلت بسرعه روحت المطبخ جبت ميه بارده وطلعت الاوضه لقيته نام وبيهلوس ب اسمى قربت وغطيته ودفيته كويس وقعدت جنبه فضلت اعمله كمادات وانا بعيط 

انا مش عاوزه اشوفه كده رحيم مصدر قوتى وانا من غيره ضعيفه ضعيفه اووى  جبت كرسى وحطيته جنب السرير وقعدت قصاده وانا ماسكه ايده وبعمله كمادات مر  وقت ونومت على ايده  ومحستش بنفسى بعد كده غير وهو بينادى عليا 


♡قومت مفزوعه لقيته ساند بضهره على السرير وبيبصلى وبيبتسم  قربت منه وانا ببصله بخوف ولهفه حطيت ايدى على جبينه اشوف الحراره لقيتها نزلت خاالص 


_انت انت كويس حاسس ب ايه 


رحيم بحب:انا كويس يا روحى متخفيش 


حضنته وفضلت اعيط بادلنى الحضن ودفن رأسه فى عنقى وفضل يمشى ايده على ضهرى 


=بتعيطى ليه 


_خوفت عليك اووى انا اسفه انا السبب

 

رحيم بحب :انا مش قولتلك متعتذريش وبعدين انا كويس وزى الفل اهو 


طلعنى من حضنه ومسح دموعى :دموعك ديه غاليه عليا اووى ف مش عاوز اشوفهم تانى 


"الحنيه "

افضل واجمل حاجه انه ربنا يرزقك بشخص حنين وديه نادرا لما يبقه حد كده وانا محظوظه اووى بوجود رحيم فى حياتى بجد هو اجمل هديه ربنا عوضنى بيها 


_ابتسمت وطبعت قبله على جبينه :انا هروح اجهزلك الفطار متتحركش من مكانك مفهوم 


رحيم بضحك :مفهوم يا باشا 


ضحكت  وسبته ونزلت دخلت المطبخ وعملتله فطار لقيته واقف وبيجهز نفسه 


_ايه ده انت رايح فين

 

=لازم اروح الشركه عندى اجتماع مهم 


سبت الصنيه على التربيزه ووقفت قدامه وانا ببصله بغضب ؛لا مش هتروح لمكان 


ابتسم ومسكنى من خدودى:معلش يا جميل لازم اروح 


_عليت صوتى بعصبيه:قولتلك لا يا رحيم مش هتطلع من هنااا وانت تعبان كده 


رحيم بضحك:ولله كويس متخفيش 


_طيب بس بشرط 


بصلى بدهشه :شرط ؟شرط ايه 


ربعت ايدى قدام صدرى وبصتله بثبات وقوه:اروح معاك انا مش هبقه مطمنه طول ما انت بعيد عنى 


=اممم ماشى موافق 


بصتله بفرحه وحضنته :عااااا شكرا 

رحيم بحب:يلاه يا مجنونه علشان منتاخرش 


_ماشى  


فرحت اووى انى هروح معاه كده هبقه مطمنه عليه اكتر وقلبى مرتاح اخدت هدوم ولبست ونزلتله كان واقف قدام العربيه ولابس نظارته الشمسيه يخرب بيت جماله هو بيروح كده اكيد كل البنات بتبقه عينهم عليه بس بصراحه حقهم قره عينى قمر ومز اووى فوقت من سرحانى على صوته قربت ووقفت قدامه 


رحيم بضحك :عارف انى حلو وبخطف القلوب بس مش للدرجه 


اتحرجت ووشى احمر ولفيت وشى الناحيه التانيه 

 

_مغرور  اووى 


رحيم بضحك:وربنا بعشقك لما بتقلبى فراوليه كده

 

_وربنا انا إللى بعشقك بحلاوه امك ديه 


_رحيم بقااا 


رحيم بضحك :خلاص خلاص يلاه بينا 


_ضحكت ووركبنا العربيه وبعد وقت مش كبير

 يعنى وصلنا نزل ومسكنى من خصرى بتملك وكأنه بيقول للكل انه خلاص بقيت ملكه 


*دخلنا وكانت أنظار كل الموظفين علينا بصيت لقيت بابا وزينب بنته كمان معاه كانوا بيبصولى بصدمه واضحه معطيتهمش اهتمام ورجعت بصيت ل رحيم 

اخدنى وطلعنا مكتبه كان مكتب كبير  وديكوره جميل  اووى وهادئ 


_الله مكتبك جميل اووى 


ضحك وكان هيتكلم بس فجاه لقينا بنت زقت الباب ودخلت حضنته وانا وقفت مصدومه 


#اشوفكم البارت الجاى انشالله 


#حوريتى 


بقلمى "مارينا عبود "


كومنتات كتير وتفاعل  يا بنويت علشان انزلكم البارت ال12 على بليل لو كان فيه تفاعل حلو  ❤🐣


#جماعه انا مهما طولت فى البارت بتقولوا عليه صغير وبصراحه مش عارفه اعملكم ايه بس انا لازم يعنى اقفلكم البارت على لقطه تحمسكم للى بعده 😂❤❤❤


طبعنا فيه ناس كتير طلبت منى اخلصهالهم قبل رمضان ف عيونى ليكم هحاول اسهر النهارده واخلصهالكم ❤❤❤🔥


#وكل سنه وانتوا طيبين يا قمرات ورمضان كريم عليكم وعلى كل اهلكم❤ وينعاد عليكم بخير وسعاده وانتوا مبسوطين وفرحانين  



البارت الثانى عشر ❤


#حوريتى 🦋🍂


ضحك وكان هيتكلم بس فجاه لقينا بنت زقت الباب ودخلت حضنته وانا وقفت مصدومه 


*ببصله بصدمه مش فاهمه حاجه وفجاه لقيت عيونه بقت حمراء وعروقه برزت من الغضب وزقها بعيد عنه وبدا يزعق بصوت جهورى هز المكان 

كنت اول مره اشوفه متعصب كده لدرجه خلتنى اترعب واخاف منه


رحيم بغضب جح*يمى :انتى ازاااااااى تتجرائى تخشى مكتبى كده 


زينه بخوف :رحيم انا 


=اخرررررسى واطلعى بررررره مش عاووووز اشوووف وشك برره 


*بصيت للبنت لقيتها بتبصلى بحقد وغل وقربت منى


زينه بح قد:هى ديه بقااا اللى اخدتك منى يا رحيم 


_قرب ووقف قدامى وبصلها بغضب 


=يعنى مش حضرتك اللى خونتينى تو تو هى اللى اخدتنى منك واكمل بسخرية:هو انتى شايفانى ايه قدامك هاا عيل صغير هتضحكى عليه بكلمتين تبقى غلطانه يلااااه بره وبدون مطرود


*البنت بصتله بغضب وطلعت 


_حسيته دايخ سندته وقعدته على الكرسى 


_رحيم ممكن تهدأ 


رحيم بسخرية:فكرانى عيل صغير هتضحك عليا واصدقها


_ه هى ديه حبيبتك 


*بصلى كتيررر بدون ولا كلمه ومره وحده قام وحضنى :انا اسف على إللى حصل 


_ابتسمت وطبطبت على ضهره:محصلش حاجه المهم تعال بينا نروح للدكتور 


رحيم بابتسامة:دكتور ايه يا بنتى انا كويس 


_لا مش كويس ويلاه اسمع الكلام


=حاضر بس اقعدى هنااا وانا هحضر الاجتماع واجيلك ماشى


ابتسمت ؛ماشى 


عدل بدلته وطلع وانا قعدت على مكتبه وفضلت اقلب فى الفون بملل مر وقت ولقيت زينب بنت مرات أبويا داخله المكتب وعلامات الغضب على وشها انا مبحبش اقول بنت أبويا او مش هتفرق كلهم شبه بعض افتكرت كلام رحيم انى مخفش من اى حد طول ما هو معايا 


*قومت وانا ببصلها ببرود 


زينب بح قد ؛شكلك نسيتى نفسك يا حور 


قربت منها وانا ببصلها بثبات وقوه :تو مدام حوريه لو سمحتى وياريت لما تتكلمي مع مرات مديرك يبقه بشكل محترم عن كده

 

زينب بغضب وشر:انتى أزاى تتجرائى وتكلمينى كده انتى فاكره نفسك مين ولا فرحانه بالكام يوم إللى قضيتيهم مع رحيم ونسيتى انك مجرد خدامه ولا نسيتى الضر*ب والاهانة يا ست حور 


_ابتسمت ببرود وقعدت قدامها على مكتبه:تو منستش بس الظاهر انتى اللى نسيتى انى دلوقتي مدام حوريه نصار يا زينب حور اللى دلوقتي غير بتعت زمان بتعت زمان ديه تنسيها خاااالص ودلوقتي بدون مطرود واتفضلى على شغلك 


زينب بصدمه :اتغيرتى اوووى يا حور 


_طبعنا، كنتى فكرانى هفضل طول عمرى البنت المهزوزه الضعيفه اللى انتوا بتضر*بوها ولا ايه لا يا روحى فوقى وياريت توصلى سلامى ل مدام انتصار وقاسم بيه واتفضلى بره 


*كانت بتبصلى بصدمه حته انا كنت مصدومه من نفسى معرفش جتلى الشجاعه منين انى ارد عليها ومكنتش اعرف انه فى عيون مرقبانا وواقفه بره بتبصلى بفخر زينب طلعت وهو دخل وانا اترميت فى حضنه


_شكررررا


رحيم بابتسامه:على ايه 


_من غيرك مكنتش هقدر اواجهم 


=انا فخور بيكى اووى عاوزك كده ديما سواء كنت موجود معاكى او لا عاوزك قويه واثقه من نفسك ومتسمحيش لحد يقلل منك 


_احم جماعه انا مغلطتش لما قولت انه رحيم مصدر قوتى هو فعلا كده


 "جميل تلاقى اللى يشجعك ويدعمك فى كل الأوقات والاجمل انك تلاقى اللى يغيرك للافضل "


_ابتسمت ولفيت ايديا حولين رقبته :طيب مش هنروح للدكتور بقاا


ابتسم:نروح علشانك 


ضحكت ولبست شنطتى واخدنى وطلعنا روحنا للدكتور وفحصه واداه ادويه


*رجعنا البيت وكان باين عليه التعب والارهاق ساعدته يغير هدومه وفرد جسمه على السرير بتعب 


جبت اكل واكلنا وعطيته الدواء 


_انت كويس 


ابتسم ومسك ايدي باسها:كويس طول ما انتى جنبى 


_حضنته وحطيت راسى على صدره:انا مش عاوزه اشوفك كده 


=كده أزاى 


قومت وقعدت قصاده:مش عاوزه اشوفك ضعيف رحيم انت مصدر قوتى وانا ضعيفه من غيرك ف علشان خاطرى تخلى بالك من نفسك 


_رحيم بابتسامة:حاضر 


فجاه جتله رساله خلت ملامح وشه تتحول 180 درجه وعيونه بقت بقعه د*م 


_سالته بخوف:رحيم ف ايه 


رفع الفون وكانت صور ليا مع شخص وهو حاضنى وانا قريبه منه بصتله بخوف 


_انا انا ولله معرف حاجه عن ده ولا عمرى قابلت حد صدقنى ديه صور متفبركه 


_كان ساكت ومش بيتكلم  حسيت انه صدق الصور بس انا انا معرفش حاجه انا مش عاوزه اخسره 


حطيت ايديا على قلبه وانا بعيط:رحيم رد عليا انت مصدق الصور ديه 


_كان ساكت وده صدمنى ده ده معناه انه رحيم مش واثق فيا انهارت وقومت علشان أجرى لبره بس ايده شدتنى لحضنه مره تانى 


=اهدى اهدى انا واثق فيكى وعارف انك مستحيل تعملى كده اهدى 


_مسكت فيه جامد وفضلت اعيط انا معرفش مين اللى عاوز يخرب حياتى بالشكل ده انا معملتش حاجه لحد علشان اتاذى بالشكل ده 


_انا ولله معرف حاجه عن الصور ديه ولا حته مين الشخص ده صدقنى 


=عارف وعارف مين اللى عمل كده وهندمه قومى البسى علشان هنروح مشوار


_مكنتش فاهمه حاجه قومت ولبست واخدنى وطلعنا وانا مش عارفه ناوى على ايه 


                        *****************


زينب بغضب :انتى مشوفتهاش وهى بتكلمنى ماما القطه المغمضه فتحت وبقالها صوت 


انتصار بخبث:ههههههه لا مهو كمان شويه

 وهتلاقى رحيم باشا جايبها وبيرميها تحت رجلينا ووقتها سيبهالى وانا هعلمهالك الأدب 


زينب بعدم فهم :مش فاهمه حاجه 


انتصار بصتلها بخبث وجابت تليفونها وورتلها الصور ؛اى رايك فى المفاجاه ديه تخيلى لما رحيم نصار يشوف حبيبه القلب فى حضن واحد تانى هيعمل ايه خصوصا بعد ما اتعرض للخيانه من حبيبته الأولى ياتره هيعمل فيها ايه 


زينب بضحكه خبيثه:الله يا ماما طلعتى بتفكرى بس افرض رحيم عرف الحقيقه 


انتصار بخبث:مظنش هيعرف سيبك دلوقتي وتعالى ناكل 


زينب بضحك؛ماشى 


                *******************


مر وقت ولقيته وقف قدام بيت أبويا لا اكيد اللى فى بالى مش صح اكيد رحيم مش هيعمل كده بصتله والدموع مغرقه وشى 


_انت انت مش هتعمل كده مش هترجعنى ليهم ارجوك لو عاوز تعاقبنى عاقبنى فى بيتك بس مترجعنيش ليهم ارجوك انا ممكن اشتغل خدامه عندك لكن مش هستحمل دقيقه معاهم 


_مسح دموعى وحضنى :اهدى اهدى بقاا قولتلك مش هعمل حاجه تاذيكى امسحى دموعك وعاوزك قويه مفهوم انا مش عاوز اشوفك ضعيفه وافتكرى كلامى انى مستحيل اعمل حاجه تاذيكى اهدى واوثقى فيا


طلعنى من حضنه ونزل من العربيه ومسك ايديا ودخل خبط على الباب وفتحتله مرات أبويا وهى بتبصلى بشماته وشر وكأنها كانت متاكده انه هيجبنى 


انتصار بخبث :كنت متاكده انك هتجيبها على هناااا يا رحيم بيه

 

=رحيم بضحك:اومال كنتى فاكره ايه 


بصيت ل رحيم بصدمه وعدم فهم انا مش فاهمه حاااااجه 


اشوفكم البارت الجاى❤🔥


#حوريتى❤


بقلمى "مارينا عبود "


ياتره هيحصل ايه ❤

تكملة الروايه الأخير بعد عمل متابعه من هناااااااا


 

تعليقات

التنقل السريع