القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية براثن الأسد البارت الاول والثاني بقلم كيان خالد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير". 

اكيد اي واحدة مكاني كانت هتكون سعيدة أنا كنت كده لحد ما هو كسر فرحتي لأ ده دمرني. 

: اتفضلي يا عروسة. 

انا اتكسفت ودخلت كان جناح هنقضي فيه شهر العسل محنا سافرنا بعد الفرح علطول. 

: لأ حكاية الكسوف والكلام ده مش بيعجبني فكي كده علشان نرتاح مع بعض. 

: قصدك ايه. 

: بصي يا زينة انت عارفة انك صاحبة عمري بس برضه عارفة اني مش بحب اربط نفسي انا بحب اكون حر يعني وانت عارفة اني.... 

زينة: عارفة انك نسونجي متخفش يا أسد. 

أسد: حلو خالص والله تحبي تق*ضي معايا لي*لة انا موافق اصلك عجباني غير كده...... 

مكملش كلامه وكان قل*م نزل علي وشه وطبعاً مش محتاجة اقولكم كان عامل ازاي. 

أسد: انت حيو*انه. 

زينة: والله مفيه حيو*ان غيرك ايه الكلام اللي بتقوله ده. 

أسد مسكني من دراعي ولواه. 

زينة: اه يا متخ*لف دراعي يا حيو*ان ااه ابععد. 

أسد: انت كد كل اللي قولتيه ده. 

زينة: اه كده. 

أسد مسك زينة من شع*رها وجر*ها وراه. 

زينة بدموع: أسد بالله عليك ابعد شعري مش بستحمل حد يشدني منه ابعد. 

أسد كان غضبه عميه ودخلها أوضة. 

أسد: لأ هتحلو بما انها كده. 

زينة بدموع: انت هتعمل ايه. 

أسد: باخد حقي الشرعي. 

زينة بخوف: بس لأ أنا مش عايزة انا مبقتش اطيقك. 

أسد: ليه بس دا احنا في أول ليلة. وبعدين حبتيني كر*هتيني مبقتيش تطق*يني ده كله مش بيهمني. 

زينة: بس ده هيبقي اغت*صاب. 

اسد: لأ يا قطة انا جوزك ايه جوزك وكان بيضغط علي الكلمة دي بالذات. 

زينة: طيب احترم بس الصداقة اللي كانت بينا في يوم بالله عليك ابعد. 

أسد مكنش مهتم بكلامها لأ ده بالعكس كان بيقرب اكتر لحد ما زينة وقعت علي السرير وأسد اته*جم عليها بوح*شية. 

تاني يوم صحيت زينة وبقت تدا*ري في جس*مها اللي كان باين اكتر ما متغطي فيه. 

أسد: بتداري ايه ما كله بان*لي امبارح. 

زينة بدموع: انت اصلاً حيو*ان ومش راجل ولا تعرف معني الرجولة. 

زينة كانت بتع*صب أسد أكتر لدرجة انه وشه قلب أحمر من العصبية. 

زينة: عارف مش انت اللي غلطان انا اللي غلطانة اني سمعت كلام ماما صباح «أم أسد» ورضيت اتجوزك وغلطانة اكتر لأني........ وسكتت من غير ما تكمل كلامها. 

أسد: ايه خرستي هيكون احسن لأنك لو فتحتي بقك بكلمة تانية هيحصل زي امبارح ده يعني لو حبيتي لي*لة امبارح اتكلمي. 

زينة: ات*فو علي شكلك انا اموت واعرف كنت ازاي مصحباك. 

اسد: زينة اتلمي احسن ليكي. 

زينة غطت نفسها بالملاية اللي كان عليها د*م ودخلت الحمام. 

زينة طولت اوي في الحمام وأسد بدأ يقلق عليها بس مش عارف يعمل ايه. 

زينة كانت نسيت تاخد هدومها معاها الحمام هي اصلا مأخدتش حاجة. 

بس من حسن حظها لقت برنس في الحمام لبسته وخرجت مسرعة لأوضة تغير الملابس. 

اسد استغرب: هي دي ليه مشيت بسرعة كده. 

عند زينة كانت مصدومة من منظر اللبس اللي في الدولاب. 

زينة: ودا بقي بيتلبس ولا هو بيداري ايه انا والله مش ناقصاه. 

زينة فضلت ساعتين تفكر وفي الآخر لبست................. 

وطلعت عند أسد اللي اتصدم من لبسها........

البارت 1

#براثن_الأسد.


زينة فضلت ساعتين تفكر وفي الآخر فتحت دولاب أسد ولبست من هدومه. 

وطلعت عند أسد اللي اتصدم من لبسها. 

أسد: انت لابسه ليه من لبسي. 

زينة: طيب ما أنا عايزة لبسي انت ليه مجبتهوش. 

أسد: وأنا مالي أصلاً ده كان موجود لوحده مش لبسي المعتاد. 

زينة: خلاص نتشارك فيه. 

أسد: زينة روحي اقلعيه. 

زينة: لأ مش هقلعه. 

أسد: لأ عاد دي الليلة شكلها كانت عجباكي. 

زينة: غور يا أسد أنا بكرهك. 

أسد: وأنا كنت محتاجه كرهك ده. 

زينة: حسبي الله فيك يا أسد. ودخلت الأوضة تاني وهي بتبكي. 

زينة: هو ليه مصر يفكرني بيها فاكرني هنساها. 

: هعمل ايه أنا ياربي مش عايزة البس من اللبس ده قدامه **** ده. بس لو شافني بهدومه هيعمل زي امبارح. 

:خلاص أنا أغير و هفضل قاعده هنا. 

زينة غيرت لبسها ولبست من القمصان اللي كانت موجودة ولبست الروب عليها. 

: بس هقعد فين انا دلوقتي. 

أسد: زيينه انت يا زفته. 

: ياربي اطلع ازاي انا. 

زينة طلعت وهي مش طايقة نفسها فما بالكم هو. 

أسد: اوبا شكلها هتبقي احلي. 

زينة: عايز ايه. 

أسد: نسيت كنت عايز منك ايه اصل الصراحه  جمالك يخلي الواحد يفقد عقله مش ذاكرته. 

زينة: بما انك مش عايز حاجة فأنا هدخل. 

أسد جري ووقف عند الباب بتاع الأوضه. 

أسد: تؤ مفيش طلوع. 

زينة بضيق: أسد ابعد. 

أسد شدها ليه وهي اصطدمت في صدره أسد كان شبه حاضنها. 

زينة حاولت تبعد عنه بس هو كان زي الجبل مش بيتحرك. 

زينة: اوف اسد ابعد عاد. 

اسد: لأ مش هبعد. 

زينة: يا أسد والله أنا تعبانة ومش نقصاك. 

اسد: لأ بس أنا عايزك. 

زينة واخيراً قدرت تبعد بس هو جذبها ليه اكتر وبا*سها من شفا*يفها. 

زينة كانت بتضربه علي صدره وهو كان بيدوس علي شفا*يفها أكتر لحد ما بقوا ينزلوا دم. 

زينه بألم: اوعي عاد ابعد عني انا قرفت منك ومن العيشة معاك. 

أسد ببرود: روحي امسحي الدم اللي علي شفا*يفك ده واه عايزة تاكلي ايه.

زينه جريت من قدامه ودخلت الحمام اللي في اوضتهم. 

زينة: اه يا ربي بقيت بس سلعة يستمتع بيها حضرته وأول ما هيلاقي غيرها يرميني انا بقيت اقرف ابص علي وشه وبقيت بلعن نفسي واليوم اللي حبيته فيه. 

.................................... 

طلعت من الحمام لقيته بيكلم واحده وكمان واحده مايعة قوي. 

: ايه يا بيبي انت مقربتش ترجع ولا اجيلك انا. 

أسد: لأ يا حبيبتي انا كلها كام يوم وهرجع. 

: بس انا مش قادرة اقعد ثانية تاني من غيرك. 

أسد: ولا أنا مش قادر اقعد من غيرك يا قلبي واللي اتجوزتها دي عامله زي ستي بس مستحمل علشان أمي. 

: ماشي يا بيبي سلام. 

أسد: سلام يا حياتي. 

 زينة: احم …أنا عايزة اكل. 

أسد: عايزة تاكلي ايه.

زينه: اي حاجة. 

أسد: تمام هطلب بيتزا. 

أسد طلب البيتزا وقعد بيراسل حد علي تليفونه. 

زينة بصوت واطي: ودي ان شاء الله الحبيبة نمرة كام. 

أسد: وانت مالك. 

زينة: مالي اني مراتك. 

أسد: ما أحنا متفقين من امبارح ولا ايه. 

زينة: متفقين. 

أسد: ايه مش عاجبك. 

زينة: هه لأ أبداً. 

فضلنا ساكتين كتير لحد ما البيتزا جات كان واحد من عمال الفندق. 

كنت رايح افتحله. 

أسد: وانت طالعه بالمنظر ده. 

زينة: نسيت روح افتح انت. 

أسد: وانت روحي البسي اللي كنت لابساه من شوية. 

زينة: بجد. 

أسد راح فتح عبال ما أنا كنت غيرت. 

خرجت آكل معاه كان بدأ ياكل. 

زينة: مفجوع. 

أسد: أنا. 

زينة: هو في غيرك هنا. 

أسد شد زينه وقعدت علي رجله وبقي يأكلها هو. 

زينة: ابعد اعرف آكل لوحدي. 

أسد: لأ بس أنا عاجبني كده.

زينه سكتت وبقت تآكل من ايده. 

زينه: ابعد علشان انت تاكل. 

أسد: ما أنا اكلت وانت جوه. 

زينة: وانا شبعت ابعد عاد. 

أسد سبها وهي راحت تنام علي السرير وفي وقتها أسد خرج خالص. 

.................................…......... 

عدي حوالي أسبوع …مخلتش أسد يلمسني تاني خلاص بقي انا ملك لنفسي. 

أسد كان لازم كل يوم يخرج ومش بيرحع الا بالليل متأخر. 

أسد: يلا. 

زينه: يلا. 

مشينا واخيراً وبعد كام ساعة كنا وصلنا بيت أسد استقبلتنا ماما صفاء و أميرة. 

أميرة دي تبقي مرت أخو أسد. 

صفاء: اهلا بالغالية. 

زينة: اهلا يا ماما. 

صفاء: مالك يا زينة فيه حاجة. 

زينة: اه يا ماما أنا عايزة اطلق. 

#براثن_الأسد. 

#زينة_أسد.

البارت التالت بعد عمل متابعه من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع