القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايةغرور_وكبرياء_عاشق البارت العاشر بقلم دعآآء حجآآج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#غرور_وكبرياء_عاشق

_انا موافق اديك ربع مليون بس المقابل اتجوز بنتك الصغيره نغم 

منير قام وقال بعصبية: مستحيل 

(كان رد فعل منير صادم جدا لتلك المتكبر)

مراد قام أيضا وقال بابتسامه: مالك يا منير انت مش عايز

 ال ربع مليون ولا اي 

بلع ريقه وقال: حرام ده لسه صغيره

قعد على الكرسي وقال بكل برود: طالما لسه صغيره كنت عايز تجوزها ليه

منير:__________

مسك تليفونه وقال: رد ساكت ليه

بص لمراد وقال: يمكن اخاف على بنتى منك انا عرفك كويس مستحيل تفرح بنتى

_وجهه نظر بردو

مراد قام وقال: على العموم ده قرارك وانت حرا فيا عن اذنك

مراد مشي ومنير قال: لا يمكن اجوز بنتى واحد زي ده 

في شركه السيوفي والالفي ( شراكه)

غسان أمر بدخول خالد السنهوري 

دخل فعلا وقال بكلام مقطع: غ غ غسان بيه

غسان ابتسم وقال: ما ترتب كلامك الاول يا خالد بيه عشان نعرف نتكلم 

خالد بص للمحامى وقال: انا مقدرش ادفع مليار ونص 

لف بالكرسي تلك المغرور وقال: امال ازاى قدرت تفسخ العقد

ثم كمل بتريقه: ولا مكنتش تعرف الشروط اللى محطوطه

خالد:_________

التفت ليا وقال: بسمع السكوت علامه الرضا مش كده يا جلال ( محامى غسان السيوفي)

ابتسم وقال: كده يا غسان بيه 

غسان بص لخالد وقال: اي رايك بقا سح"رك اتقلب عليك 

_انا مستعد اعمل كل حاجه تطلبها بس بلاش موضوع الفلوس ارجوك ده هتبقا خساره فادحه للشركه

غسان بعصبية: طالما خايف على الشركه كده فسخت العقد ليه

ثم كمل: اوعك تفتكر أن الصفقه ده تلزمنى 

_طالما الصفقه متلزمكش بتعمل كده ليه

غسان ببرود: حقي يا خالد بيه 

غسان بص للمحامى وقال: صح ولا انا غلطان يا جلال

جلال ابتسم وقال بخبث: صح يا غسان بيه 

خالد باندفاع: يعنى اي

غسان قام وحط ايدو على المكتب وقال بكل عصبيه: يعنى هتدفع ال مليار ونص يعنى هتدفعهم

_انا مستعد افسخ عقدي مع شركه الحديدي بس ارجوك ٠٠

غسان قاطعه وقال: مش انا اللى ادوس على كرامتى يا خالد بيه والموضوع انتهى خلاص

غسان بص لجلال وقال: المهله قد اي يا جلال

جلال محامى غسان: اسبوع واحد بس يا بيه

ثم بص لخالد وقال: اي رايك بقا عشان تعرف تلعب معايا بعد كده 

خالد بتهديد: مش هرحمك يا غسان وربنا ما هرحمك

بعد أن قال تلك الجمله خد بعضه وطلع

جلال بص لغسان وقال: انت عايز توصل لأي

مسك سيجارة وقال: متشغلش بالك تقدر تمشي 

جلال قام وقال: تمام عن اذنك

غسان هز رأسه وجلال طلع وأروي دخلت عالطول

_غسان بيه

غسان:_________

_احم في واحده برا بتقول انها زوجه حضرتك 

غسان بصدمه:اي

اروي استغربت رد فعل غسان وقالت: غسان بيه

فاق من الصدمه وقال بعصبية: ازاى تيجى هنا

أروي باستغراب: نعم

خد نفس عميق وقال بكل عصبيه: خليها تدخل 

أروي هزت رأسها وطلعت عالطول

_غسان بيه في انتظار حضرتك جوا

حور دخلت وأروي جرت على البنات وقالت: اي ده المغرور طلع متجوز 

ثم كملت: بس في حاجه غريبه 

_اي الغريب

_اول ما قولتلها زوجه حضرتك برا وشه جاب ألوان 

_بتفكري في اللى انا بفكر فيا

_معتقدش غسان بيه يتجوز في السر 

_كل شي وأرد

_الله اعلم 

حور دخلت وغسان قام وقال بحده: انتي ازاى تيجى الشركه

حور بارتباك: هو هو 

زق الباب برجله وقال: هو اي اتكلمى 

_خالتى سماح تعبت فجاه وطلبت منى اوديلك الفطار 

قعد على الكرسي وقال: ممكن اعرف قولتى برا انك مراتى ليه

حور بصت لتحت وقالت: طب اقول اي 

_خدامه غسان السيوفي (قالها بكل برود اعصاب)

هزت رأسها وقالت: عن اذنك 

كان ماسك جهاز في ايدو 

ضغط على الزر اللى موجود في الجهاز لينقفل الباب 

حور حاولت تفتح الباب لكن معرفتش والاخري مسك تليفونه 

حور التفت لغسان وقالت: الباب 

غسان:__________

حور بصوت ربما عالى: غسان بيه

بصلها وقال: انتى لسه هنا 

_الباب شكله علق

_الباب علق 

حور هزت رأسها وغسان قام وراح عندها وقال: انتى اللى ضعيفه 

_فعلا عندك حق ممكن تفتح الباب 

ضغط على الزر وقال: افتحى الباب

_قولتلك معلق

غسان فتحوا فعلا وقال: مش بقولك انتى اللى ضعيفه 

حور طلعت عالطول وكانت متنرفزه من تلك المغرور 

_هي ده مرات غسان بيه يا بنات

الكل بص على حور وقالت احدهم: ده بيئه اوى ازاى غسان بيه يتجوز واحده زي ده

_اسكتى لو البيه سمعك هيكون اخر يوم ليكى هنا

_مش لما يكون بيحبها الاول 

_تقصدي اي

_غسان بيه قلبه حجر ومستحيل يحب ومش بنت زي ده تدخل دماغه 

_تفتكري 

هزت رأسها وقالت: ومتاكده كمان 

حور نزلت وغسان كان شايفها من فوق وقال: لازم اخدك عند سامر في مره محتاج اشوف تعبير وشه لما يشوفك معايا 

في كافيه جنب المدرسه اللى بتدرس فيها نغم

شد الكرسي وقال بحب: اتفضلى

نغم قعدت وقالت بخوف: اللى بنعملوا غلط يا شريف 

قعد أيضا وقال باستغراب: احنا مش بنعمل حاجه غلط يا نغم انا بحبك وانتى عارفه كده 

نغم بارتباك: وانا كمان بحبك بس

حط ايدو على أيدها وقال: عايزه اي

بصت في عيونه وقالت: لازم نبعد 

هو بصدمه: اي

نغم قامت وقالت: لو ينفع اتجوز دلوقتى كنت قولتلك تعالى اطلب ايدي من بابا بس انا لسه صغيره

قام ايضا وراح عندها وقال: وانا قولتلك اي 

نغم:_____________

_مش قولتلك هستناكى لحد ما تخلصي تعليم 

_دول كتير اوى يا شريف ومعتقدش انك هتستنانى

_افهم من كلامك اي يا نغم

_لازم نبعد

_عشان الحلو اللى كنتى هتتجوزى صح 

ثم كمل: ولا في واحد غيره 

قلم نزل على خده ونغم قالت والدموع نازله من عينيها: مكنتش اتوقع ان حضرتك تقول كده 

مسك ايدها جامد اوى وقال بعصبية: انتى ازاى تمدي ايدك عليا يا زباله

عينها اتسعت اوى وقالت بصدمه: زباله

زقها وقال: وكلبه فلوس 

بدأت تشهق وقالت: مكنتش متوقعه منك كده 

شريف:__________

نغم مسكتوا من لياجته وقالت: يعنى كنت لعبه في ايدك صح بتضحك عليا الفتره ده كله يا حيوان

مسك أيدها وقال: اهدي يا نغم انا معايا صور ليكى كتير وممكن اعمل فيهم حاجه تخلى سمعتك في الأرض

الدموع نزلت من عين نغم وقالت: انت زباله 

ابتسم وقال: انتى بتاعتى لوحدي فاهمه 

بص عليها من تحت لفوق وقال: بصي انا عمري ما حبيتك بس حبيت جمالك اوى 

بلعت ريقها وقالت: امسح الصور 

_ده صور محتشمه خايفه كده ليه

نغم بعصبية: بقولك امسح الصور

شريف بكل برود: تؤ 

خدت تليفونها وقالت: انا هوديك في ستين داهيه

هز رأسه وقال بابتسامه: ولا تقدري تعملى حاجه 

بصت ليا بنظره مقززه ومشت عالطول

حط ايدو على شعره وقال بابتسامه: مش هسيبك الا لما اخد اللى عايزو يا نغم 

في الطريق

كانت ماشيه وقالت بعياط: حيوان كان بيضحك عليا الفتره ده كلها 

_مراد فينك

_انا على الطريق اهو

_الساعه ١٠ وحضرتك لسه مجاتش

_كنت في مشوار كده لما اجى هقولك

غسان خد نفس عميق وقال: خلاص ماشي سوق براحه

مراد ابتسم وقال بتريقه: شوفوا مين اللى بيتكلم 

_طب يا خفيف سوق باقصي سرعه ممكنه

مراد ابتسم للمره الثانيه وقال: بهزر معاك عايز حاجه

غسان:____________

مراد بص في التليفون وقال: تقفل في وشي يا غسان ماشي حسابك معايا في الشركه 

رفع رأسه وشاف نغم وكانت بتعياط

مراد ابتسم وقال: هي بتعياط عالطول كده ولا ده حظى الأسود 

نغم وقفت حين شافت مراد 

نزل من العربيه وراح عندها وقال: منديل

مسحت دموعها وقالت: نعم 

_تاخدي منديل 

_واخد منديل منك ليه

_للاسف عينكى اشتكت منك 

نغم بعصبية: وانت مالك

كانت ماشيه الا ان مراد مسك أيدها وشدها ليا 

حط ايدو على ضهرها وقال بهمس: انتى عارفه انتى بتكلمى مين

بصت في عيونه وقالت: لا مش عارفه ولا عايزه اعرف

_لازم تعرفي عشان هكون جوزك قريب اوى 

(قال تلك الجمله بكل ثقه واكن منير الهواري وافق)

_انت مجنون صح

هز رأسه وقال: لو شايفه ده جنان يبقا انا مجنون فعلا

نغم زقته وقالت: انت عايز منى اي

_اقولك بس مش هنا

نغم خافت اوى وقالت: امال فين

مراد بص للعربيه وقال: نقعد في كافيه ونتكلم سوا في كام حاجه كده

_لا مش طالعه معاك

_بس مع الحلو عادي

نغم بصدمه: انت عرفت منين ثم قالت بارتباك: اي الكلام اللى بتقولوا ده 

_الحلو اللى عنده ٢٢ سنه اللى بتشوفي كل يوم

_انت مراقب بقا

_لا مش مراقب بس عارف ومتساليش ازاى 

_امممم عن اذنك

كانت ماشيه الا ان كلام مراد وقفها 

_تقبلى تتجوزينى مقابل تاخدي اللى عايزه

التفت ليا وقالت: انت بتقول اي

راح عندها وحط ايدو في جيبه بكل وقال بكل غرور وكبرياء: ثلاث شهور بس والمقابل هتاخدي اللى انتى عايزه

نغم بفضول: اشمعنا انا

_حظك بقا 

_بس انا لسه صغيره عن اذنك

_متخافيش هيكون بينا حدود 

_انت عايز منى اي ثم كملت: اي الهدف من جوازك منى 

_ما قولتلك حظك الأسود انك جيتى في طريقي

_وانا مش موافقه ضيعت من وقتك كتير عن اذنك

_ولو قولتلك ابوكى هيدخل السجن وعرضت عليا اتجوزك رفض قال اي بنتى صغيره 

ساعتها وقفت مكانها وقالت بصدمه: اي

راح عندها وقال: منير بيه عليا ديون تحبسوا في السجن لمدي الحياه

نغم بارتباك: انت انت كداب

_لو مش مصدقانى اسالى ومعتقدش هيقول الحقيقه 

ثم كمل: طب استنى انا عارف واحد والدك سالف منه فلوس 

بلعت ريقها وقالت في سرها: معقول 

نغم افتكرت والدها لما كان مرتبك جدا 

_الوووو

_مراد بيه

_منير الهواري سالف منك قد اي

_100 الف جنيه ومدفعش اجار البيت 

_انا مستعد اسد ديوانه

_وانت مالك يا بيه

بص لنغم وقال: في حاله موافقتك 

الدموع نزلت من عينها ومكنتش عارفه تعمل اي وقالت من غير ما تفكر: موافقه

مراد ابتسم ونغم طلعت تجري عالطول 

قفل التليفون وقال: اللعب ابتدأ

في قصر السيوفي

_سماح سماح 

حور طلعت عالطول وقالت: خالتى سماح تعبت فجاه واضطرت تمشي 

عفاف بغيظ: الاوضه اللى فوق على ايدك الشمال تتروق فورا

هزت رأسها وقالت: حاضر 

_حور

وقفت والتفت لمصدر الصوت لتقول بفرحه: تيته

عفاف اتعصبت اوى وقالت: اعملى زي ما قولتلك

حور لم ترد على عفاف وراحت عند والدتها

_عامله اي دلوقتى

_لما شوفتك بقيت بخير

حور ابتسمت وقالت: الحمدلله انك بخير 

_ماما غسان كان طلب منى ارن عليا لما تيته تصحى

هزت رأسها وقالت: استنى لما تطلع فوق ولما حلوه تنظف الاوضه     (قالت الجمله ده وهي بصه لحور)

حور طلعت عالطول وعفاف قالت: ماما انا هروح اعملك الفطار 

ثم بصت لرهف وقالت: خدي ستك على فوق

هزت رأسها وقالت: حاضر 

في شركه سامر الحديدي

_سامر بيه خالد بيه برا

هز رأسه وقال: خلى يتفضل

هزت رأسها وطلعت وقالت: البيه في انتظار حضرتك 

دخل عالطول وقال بارتباك: غ غ غسان

سامر قام وقال: في اي 

بلع ريقه وقال: كان في شرط في العقد 

ضم حواجبه وقال: شرط اي 

_في حاله فسخ العقد شركتى تدفع مليار ونصف تعويض لشركه السيوفي والالفي

سامر بصدمه: اي

هز رأسه وقال: وانا بكل غباء فسخت العقد ودلوقتى غسان بيطالب الفلوس 

سامر راح عند خالد وقال بشر: لازم تدفع الفلوس ده والا هتدخل السجن طول عمرك

_مقدرش أدفع المبلغ ده 

لف حواليا وقال: يبقا لازم تقت"ل غسان

خالد بصله وقال بصدمه: اي

_هتجيب مليار ونص منين انسب حل تقت"ل غسان السيوفي

_بس ازاى ده غسان السيوفي 

_واي يعنى غسان السيوفي ما انت خالد السنهوري

_واق"تل غسان ازاى 

مسك سيجاره وقال: بليل وهو راجع من الشغل 

_بلاش النهارده قت"ل غسان عايز تخطيط مش بالسهوله ده

خد نفس من السيجارة وقال: موافق 

خالد بصله وقال بخبث: وانت مش هتساعدنى

_انا عليا الرجاله وانت عليك قت"ل غسان السيوفي

قال بشر: اعتبروا ما"ت 

ابتسم وقال: الله يرحمه 

في شركه السيوفي والالفي (شراكه)

فتح الباب وقال: خلاص لقيتها

لف بالكرسي وقال: لقيت مين الخدامه

قعد على الكرسي وقال بخبث: ايوه 

_يعنى اتاخرت بسبب كده

هز رأسه وقال: عملت اي 

_في اي

_في الزفت اللى اسمه سامر الحديدي

_سيبوا ميقدرش يعمل حاجه 

_تفتكر 

هز رأسه وقال: تعالى نفطر

_اشطا 

في قصر عائله السيوفي

_اقعدي يا تيته

_رهف

_حاضر جايه 

رهف طلعت ووالده عفاف قالت: تعالى يا حور

حور راحت عندها وهي قالت: رنى على غسان

حور بارتباك: ارن ارن على مين

حطت أيدها على كتفها وقالت: انتى كويسه

هزت رأسها وقالت بارتباك: اه

_طب رنى على غسان

خدت التليفون وقالت: يمكن مشغول يا تيته

_رنى بس

حور كانت متردده وفي الأخير رنت

_تليفونك بيرن

غسان مسك التليفون ومراد قال: هستناك تحت متتاخرش

هز رأسه ومراد طلع وهو فتح التليفون

غسان بنبره صوت حاده جدا: الووو

_رد 

حور رمت التليفون لوالده عفاف وقالت بارتباك: انا هنزل تحت مش هتاخر 

ثم كملت بارتباك: س سلام

ابتسمت على تصرفات حور الغريبه جدا ومسكت التليفون وقالت: غسان

بص في التليفون وقال: تيته

_مفاجاه صح

_ده التليفون منور اخبارك اي دلوقتى

_هي في حاجه اسمها التليفون منور

_ولا تزعلى نفسك القصر منور

_وانت عرفت منين انى في القصر

_مش لازم تعرفي المهم أخبارك اي دلوقتى

_بخير يا حفيدي

_تحبي اجبلك اي وانا جاي

_اممممم 

_بتفكري في اي

وقتها حور دخلت ووالده عفاف قالت: حور هتقولك

عطت التليفون لحور اللى مكنتش فاهمه حاجه

_شوف حور عايزه اي

حور هزت راسها وهى ابتسمت وقالت: فرصه يا حور مش هتكرر تانى استغليها

غسان ببرود: هتفضلى ساكته كده كتير

بلعت ريقها وقالت: انا انا

غسان كان رايح يقفل التليفون ولكن حور قالت: بيتزا

والده عفاف ابتسمت وقالت: وانا كمان يا غسان اقولك هات لينا كلنا 

_تمام 

قفل التليفون بعدها عالطول وحور قعدت جنب والده عفاف وقالت: اخدتى العلاج ولا لا

ابتسمت وقالت: اخدته متخافيش

_ماما الفطار

_عفاف انا مش جعانه

_لازم تاكلى عشان علاجك يا تيته

ابتسمت وقالت: حاضر يا قلب تيته

وقتها عفاف حست بالغيرة وقالت: شكلك مش محتاجانى خالص يا ماما

_مين قال كده يا بنتى

بصت لحور وقالت: هي عارفه

_طب يا تيته انا طالعه  

_فين 

_مش هتاخر

هي بغضب طفولى: هو كل شويه

باستها على رأسها وقالت: لما تيته تخلص أكلها هرجع عالطول

_ماشي

حور طلعت وعفاف نفخت وقالت: انا بكره البنت ده اوى

_في اي يا عفاف والله بنت عسل

قعدت جنبها وقالت: انتى غلبانه يا ماما متعرفيش حاجه

_لا انا معايا حق وحور طيبه مش زي ما انتى بتقولى

عفاف باستسلام: طب افتحى بوقك

في المساء خصوصاً في منزل منير الهواري

فتح الباب ودخل

_بابا انت رجعت

_نغم

نغم طلعت من اوضتها وقالت: كنت عايزه اتكلم معاك في موضوع كده

_موضوع اي

نغم كانت مرتبكه جدا ووالدها حط ايدو على كتفها وقال: انتى كويسه

هزت رأسها وقالت: اه كويسه

_طب اي الموضوع اللى عايزه تتكلمى معايا فيا

بصت لتحت وقالت: انا موافقه اتجوز مديرك مراد الالفي

منير بصدمه: اي 

#يتبع علشان يوصلكم باقي الروايه لازم عمل متابعه من هناااااااا

#غرور_وكبرياء_عاشق

#البارت_العاشر

#بقلمى_دعآآء_حجآآج

البارت 11من هنااااااااااا

 

تعليقات

التنقل السريع