القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زواج في ظروف خاصة البارت الاول بقلم نوران وليد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



الفصل الأول 


-  زين: انتي طالق 

- نور بدموع : انت بتقول ايه يا زين بطل هزار انا عارفة هزارك البارد ده 

- زين بغضب : قدامك ساعة و ما اشوفش وشك في الفيلا كلها 

- نور بصراخ : انت بتقول ايه انت طلقتني بجد ... دي نور انا حبيبتك حب عمرك 

- زين جذبها بغضب : انتي ممثله شاطرة اوي لا ولسه بتحاولي تكملي الانتي بتعمليه لا برافو عليكي ... بس خلاص انا شبعت و مليت من كذبك و خداعك ده 

- نور بوج*ع و الم : ابعد عني يا زين انت بتوجعني اوي 

زين شدد من قبضته علي يدها : ايه بوجعك و انتي لما خو*نتيني ما وجعتنيش 

نور ببكاء : و الله ما خو*نتك ازاي اعمل كده انت حب عمري يا زين  نوران وليد 

- زين زقها بعنف سقطت بجانب الفراش و ارتطمت به : اخرسي اسكتي كفاية كذب بقي كفايا 


نظر اليها و اقترب منها وجدها فقدت الوعي قلق 

- زين بخوف : نور يا نور ردي عليا يا حبيبتي 

- نور : لا رد

زين اخرج هاتفه 

- زين بصراخ : عاوز دكتورة بسررررعة 

حملها زين و جلب لها إسدال و البسه لها و بعد دقائق جائت الطيبية و كشفت عليها و قالت لزين 

بقلم الكاتبة نوران وليد 

- زين : ها طمنيني مالها يا دكتور 

- الدكتورة: مبروك يا زين بيه مدام نور حامل 

- زين بصدمة : ايه حامل 

الدكتورة : أيوة يا ريت بس تاخد بالك منها المرة الجاية علشان اي خبطة او وقعة زي الحصل النهاردة ممكن يأثر علي الحمل 

- زين بصدمة : تمام تقدري تمشي دلوقتي 


خرجت و جلس زين بحزن بجوار نور و مسد علي شعرها بحنان : ليه يا نور ليه ده انا ما حبتش حد قدك تكسريني بالطريقة دي ليه 


________

في البلد 

كان يجلس كبير العيلة الحاج منصور و بجواره ابن ولده فهد و بعد وقت اجري الحاج منصور مكالمه و ظهرت عليه علامات الفرحة و بعد ان انهي مكالمته 

- فهد : خير يا جدي 

- منصور بفرحة: خير يا ولدي ... خير أول حفيد في الطريق 

- فهد بفرحة : ايه نور بنت عمي حامل و زين والد عمي هيجي ليه أول طفل 

- منصور بفرحة : أيوة يا ولدي انا لازم انزل ارحلهم 

- فهد : هو الاتصل قالك يا جدي 

- منصور: لا سناء الخدامه هي البشرتني 

- فهد : طيب انا هنادي علي شهد بنت عمي تيجي معانا 

- منصور : و ماله يا ولدي يلا 

_______

في فيلا  زين  المنصوري 

ابتدت نور تستعيد وعيها وجدت نفسها في حضن زين ابتسمت بتلقائية ثم تذكرت ما حدث فصرخت 

- نور : آعاااااا 

- زين بخضة : ايه في ايه انتي كويسة 

- نور : انت ازاي تقرب مني كده و احنا اطلقنا 

- زين قام ببرود و قال : لا و انتي شر*يفة اوي يا بنت 

- نور بغضب: اخرس قطع لسانك انا أشرف من الشرف يا اخي انكسف من نفسك ده انا حتي قبل ما اكون مراتك انا بنت عمك خاف علي سمعتي 

نور حاولت تقف و لكن اختل توازنها : اااه ايه البيحصل ده 

- زين : حاسبي 

بقلم نوران وليد 

- نور : ما لكش دعوة بيا 

- زين بغضب : اوووف انا بعمل كده علشان الفي بطنك مش علشان حد

- نور بصدمة : ايه انا حامل 

- زين : ....

- نور ببكاء : لا لا انا استحالة انزله استحالة استغني عن ابني 💔💔💔💔


عاوزة اعرف رايكم في الرواية الجديدة يل رب تعجبكم♥️

#زواج_في_ظروف_خاصة 

#نوران_وليد

 اللي عاوز التاني يعمل متابعه من هنا 

تعليقات

التنقل السريع