القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت ندم_قلب كامل بقلم دعاء احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



.....١ #اسكريبت ندم_قلب كامل 



#دعاء_احمد


(قصه معظمها حقيقه) كامل

. انت ليه مش عايزانا نخلف؟ 

.. انا هتجوز

وقفت مصدومه من اللي قاله

هو مكنش عايز يخلف وانا قالت وماله مفيش مشكله... لكن يتجوز عليا كمان 💔


امانيا بدموع. بتقول ايه؟ عايز تتجوز عليا..


عز ببرود. اه وعلى فكره انا مش بشاورك انا هكتب كتابي عليها النهارده


امانيا. طب وانا؟

عز. انتي ايه.؟

امانيا. ولا حاجه.. طلقني

عز ببرود. اوكي بس بكرا

امانيا. اوكي يا عز

امانيا دخلت اوضتها و وفضلت تعيط وهي بتفكر كل لحظه سيئه عشتها معه


امانيا.  ٢٢ سنه طالبه في كليه الهندسه اتجوزت صغيره وهي عندها عشرين سنه او بالمعنى الاصح جوز امها كان بيقرفها في عشتها فوفقت على عز اول ما اتقدملها من غير ما تفكر واتجوزوا على طول متنكرش انها حبيته مع الوقت لكن هو ببعاملها بجفاء وهي عرفت انه كان مجبور من أمه انه يتجوز عشان كانت بتضغط عليه فشاف ان امانيا بنت كويسه كزوجة وهي زوجه فعليه مش بس على الورق لكن معندوش اي مشاعر ناحيتها وكان دايما يخليها تاخد حبوب منع الحمل وكانها مالهاش اي حقوق ولأنها مكنتش عايزه ترجع لبيت امها كانت بتوافق ولأنها عندها مشاعر حقيقه ناحيه عز


فلاش باك

عز و امانيا اتخانقوا في مره و عز بكل برود قالها امشي مش عايزك....

امانيا خرجت من الشقه وقعدت على السلم مكنتش عايزه ترجع لبيتها لأنها بتحبه وكانت منتظره يخرج يروح يصلحها لكنه معملش كدا وفضلت طول الليل على السلم  بتعيط


جيه الصبح وهو شافها ومهتمش لما شافها قاعده كدا

وبكل برود قالها ادخلي


ولأنها حرفيا ملهاش اب او اخ او بمعنى أصح ملهاش سند وضهر

رجعت ودخلت البيت وهي مك"سوره

(ياترى احساسكم ايه وانتم بتقروا وعارفين انها قصه حقيقه)


بدأت تفتكر خناقه الدايم معها عشان الاكل

مره ملحه عادب لكن هي بتبقى عارفه انه مريض ومينفعش يتحط ملح في الأكل

وهو كمان عارف بس بيتلكك

مره عليه شطه كتير بالرغم انه بيحب الشطة اهي خناقات والسلام

باك


نامت  امانيا من كتر التعب والعياط


تاني يوم

جهزت اوضه عز وزينتها وجهزت العشاء كل حاجه زي ما هو امر


باليل دخل عليها وهو معه العروسه وكانت دارين بنت جواز امها


امانيا. انتي؟!


عز. مفاجأه سلمي على مراتي الجديده


دارين بخبث. ازايك يا ضرتي؟


امانيا. تمام اوي كدا مش اتجوزت طلقني بقي


دارين. عز

عز ببرود. لا يا روحي مش هطلقك وتفضلي هنا خدامه ليا ول مراتي


دارين. ايه رايك بقى.. ياله روحي انجري جهزيلنا العشاء


امانيا بعصبيه. انت واحده حقير"ه وز" باله


قلم نزل على وش امانيا وقعها على الأرض


امانيا بدموع. انت بتضر"بني يا عز


عز بقسو"ه. اه ولو لسانك دا نطقت باي كلمه كدا ولا كدا هدفعك التمن غالي اوي


امانيا جيت تقوم فجأه رجعت كل اللي معدتها ووقعت اغمى عليها


بعد مده

الدكتوره. الف مبروك المدام حامل


عز بصدمه. ايه.!! 


.. ٢.. #ندم_قلب

#دعاء_احمد

الدكتوره. الف مبروك المدام حامل

عز و اماني في نفس الوقت. ايه!!!


الدكتوره. ايه يا جماعه حامل في اول الشهر التاني


اماني بصت لعز ودارين وقلبها مكسور

عز. اتفضلي يا دكتور

وصليها يا دارين


دارين بغيظ. حاضر

و اخدت الدكتوره وخرجت

عند عز

عز بحده. ممكن اعرف دا حصل ازاي.. انتي مكنتش بتاخدني الحبوب


اماني. بكر"هك يا عز بكر"هك علي اد كل لحظه عشتها وكنت مخلصه ليك.... بكر"هك على اد ما حبيتك وعمري ما هسامحك طلقني انا معتش عايزاك


عز. اامم كان ممكن اطلقك لكن وابني في بطنك يبقى خروجك من البيت دا على جثتك


اماني بدموع. حرام عليك انت عايز ايه مني.. انت مش بتحبني


عز. وماله يعني مش فاهم انتي هتفضلي هنا بمزاجك او غصب عنك.. يعني ممكن نتسلى شويه

قال كدا وهو بيحط شعرها وراء ودانها

اماني بسرعه زقته بعيد عنها وبعصبيه. انا مالكش اي حق انك تقرب مني انت فاهم


دارين من وراهم. ايه يا عز انت نسيت ان النهارده فرحنا ولا ايه


عز بضحك. لا طبع هو انا ممكن انساك يا عود البطل


دارين بمياعه. طب ما تيجي نروح اوضه تانيه ولا هنفضل في ام الاوضه دي


عز. تعالي يا قلبي


اخدها ومشى وساب اماني تعيط وتلوم نفسها على تسرعها في موضوع الجواز منه. وهي بتفكر كلام والدته


والده عز. ممكن نتكلم بصراحه يا اماني

اماني بابتسامه. طبعا اتفضلي


والدته. بصي يا بنتي عز انا اللي طلبت منه يجي يتقدم لك جايز هو مش بيحبك دلوقتي لكن انا متأكده انك هتقدري تخليه يحبك لو سمحتي وافقي


اماني. طب ليه انا؟


والدته. عشان انتي بنت محترمه وطيبه وتستاهل كل خير أم عز قلبه جامد وانا عندي امل فيكي انك تغيريه


اماني. إن شاء الله

باك

اماني. مقتدرش اغيره عز هيفضل قلبه جامد


تاني يوم

في المطبخ

اماني واقفه تجهز الغدا

دارين بخبث. الف مبروك يا موني

اماني بسخريه. لا دا انا اللي مفروض اباركلك يا بنت جواز امي الف مبروك عليكي عز تستاهلوا بعض الصراحه


دارين بغل. اصدك ايه

اماني. اظن انتي فاهمه

اماني اديرت وديتها ضهرها كان في كاتل في مايه سخنه بخبث دقته وقعته الأرض اماني بتدير تشوف في ايه المايه السخنه جيت على دراعها ورجليها


اماني. اااههه ااهه

دارين بخبث. انا اسفه يا ماني مكنتش اصدي غصب عني


اماني فضلت تعيط بصوت عالي

عز دخل المضبخ لقها قاعده على الأرض وبتعيط بص لدارين وبسرعه راح شال اماني ودخل اوضتهم


حطها في السرير وقعد جانبها

بص على دراعها اللي احمرت

وراح جاب مرهم من الكومود وبدأ يدهنه وهي بتعيط


عز. هههشش اهدي لو سمحتي هيخف. المايه وقعت عليكي ازاي مش تحسبي


اماني بغيظ. اطلع برا مش عايزه اشوفك  انا بكر"هك و مش عايزاك لو راجل طلقني انا بقولك طلقني. انا بقر"ف منك


عز بغضب ومسك شعرها بغضب. وانا هفهمك معنى كلامك

بدا يفك زراير قميصه ورمه على الارض

اماني بخوف. بلاش تكون حيو"ان كمان

عز ضر"بها بلقلم و ه"جم عليها بكل و"حشيه

بليل متاخر

عز صحي من النوم لقى اماني نايمه بصلها بحزن

وقام لكنه وقف مصدوم لما شافها بتنز"ف بطريقه غريبه

لو في تفاعل هنزل الاخير بليل

بس ياترى مين اللي هيندم

عز ولا اماني 


#ندم_قلب

.... #الاخير

#دعاء_احمد

عز بغضب عامي عنيه. وانا هعملك معنى كلامك دا ايه

وه"جم عليها بكل و"حشيه بدون حتى ما يفكر في انها حامل في ابنه

بيصحي من النوم لقى اماني نايمه لكن بينصدم من الد"م اللي على السرير

عز. لا لالا انا عملت ايه!!! اماني فوقي ارجوكي انا اسف ارجوكي فوقي

بسرعه لابسها هدومها و اخدها وراح المستشفى


الدكتوره دخلت بيها عمليات وكانت بتنز"ف بشده


عند عز

عز بندم. عملت ايه انت غبي ليه كان لازم تستحمل ما هي لازم تعمل كدا ما هي مشفتش معاك يوم عدل يارب


بعد مده

الدكتوره بتخرج من العمليات

عز بسرعه. هي كويسه؟


الدكتوره. هي كويسه لكن للأسف فقدنا الجنين


عز بصدمه. ايه!!


الدكتوره. انا اسفه بس هي كانت لسه في بدايه الحمل و مكنش ينفع انه يحصل بينكم حاجه انا اسفه


عز قعد على الكرسي وبقي يبكي

تاني يوم

بتصحي اماني لقيت عز نايم على الكرسي جانب سريرها وساند دماغه علي طرف السرير وهو ماسك ايديها

بسرعه زقتها ايديه بغضب


عز صحي وهي بقيت تصر"خ فيه

اماني. اطلع برا برررااا مش عايزه اشوفك.. واحسنلك تطلقني لان اقسم برب العزه لو مطلقتنيش هرفع عليك قضيه وهوديك في ستين دا"هيه


عز. اماني انا اسف والله مكنتش شايف من الغضب.. انا اسف وواعدكم هنعوضه وهعملك كل اللي انتي عايزه


اماني بدموع. برراااا بكر"هك اطلع برا


ومسكت الحاجه الموجوده على الكومود اللي جانبها ورمتهم في وشه وبقيت في حاله هستيريه


باك

قاعده على البحر وهي بتفكر في كل اللي حصل معها قبل تلات سنين


اسلام. حبيب قلبي سرحان في ايه


اماني. في الماضي

اسلام بحزن. انتي بتحبيه؟

اماني. ليه بتقول كدا لو كنت بحبه كنت وفقت ارجعله... بس الواحده مننا لو ملقتش الأمان مع اللي هتعيش معه بتقرر تنسحب من العلاقه.. اقولك حاجة


اسلاَم بابتسامه. قولي يا قلبي


اماني. انا اكتشفت اني مش بحبه عارف ليه


اسلام. ليه بقى؟


اماني. لاني فهمت معنى الحب معك انت... بالرغم اني كنت دايما بصدك لاني كنت خايفه من الدخول في اي علاقه الا انك مستسلمتش... وفضلت ورايا لحد ما خليني اعشقك


اسلام بضحك. دا انتي دوختني. بنبسط اوي لما تيجي معاد محاضرتي عشان اشوفك


اماني. دكتور اسلام بقولك ايه؟


اسلام. ايه؟ يا قلب دكتور اسلام


اماني. انا جعانه


اسلام. انتي مفجوعه يا بنتي مش لسه واكله في المطعم من شويه ايه الفجع دا


اماني. هو ذنبي انا باكل لفردين


اسلام بضحك. فردين ايه يا شيخه دا انتي ناقص تاكليني


اماني بدموع. خالص مش عايزه حاجه


اسلام. بهزر يا بت ايه رايك اجيب اكل وناكل هنا على الشط


اماني. اشطا


اسلام. ثواني وجيلك


اسلام راح يجيب الاكل وأماني ابتسمت لانه عوض ربنا ليها شاب متدين ومحترم جدا و مرح وغير كدا عمره ما أهان كرامتها

اتجوزته من سنه ونص كان دكتورها في الجامعه

كانت بتخلص كليه وتروح تشتغل في كافتيريا عشان تعرف تصرف على نفسها بدون اللجوء لأمها ولا جوزها

ويشاء القدر انها تقابل اسلام في نفس الكافتيريا وبعد كدا في الكليه وكانت دي بدايتهم اتجوز ا وهي حامل في السابع


.. انا اسف

اديرت وعي بتبص للشخص اللي وراها كان صوت مالوف


اماني قامت بصتله وحطت ايديها في جيب البالطو وهي بتبصله بوجه خالي من اي تعبير


اماني. على ايه ولا ايه


عز بندم. انا فعلا اسف يا اماني عارف اني د"م تلك حياتك بس ربنا انتقا"ملك.. انا طلقت دارين و صفيت شغلي.. والدتي توفت بعد ما خيبت أملها في اني اكون انسان كويس.... قلبي ندمان على اللي عملته


اماني بابتسامه. عز والدتك اكيد مسامحاك المهم تفهم ان بنات الناس مش لعبه ولو انا ماليش ضهر وحد ياخدلي حقي فأنا عندي رب أقوى من الكل.... اتمنى تبدأ حياتك من اول وجديد لان الندم مش هيفيدك في حاجه


عز بحزن. مبروك ولد ولا بنت؟


اماني. بنت... بس هيعلمها انها متقبلش تكون جاريه عند أفكار حد وتكون ملكه في قلب حد يصونها


عز. ربنا يحفظهالك... انا مسافر يا اماني كنت عايز اسلم عليك واقولك سامحيني جايز ما ارجعش مصر تاني حبيت اعتذر على عملته


اماني. مقدرش اسامحك لكن هنسا ومع الوقت هتبقى ذكره سيئه في حياتي بس مع ذلك اتمنى الخير


اسلام. مين دا؟

اماني. دا الماضي... إم انت الحاضر والمستقبل ايه رايك نتغدا في البيت


اسلام. مزاجيه ياله بينا يا قلبي


اماني. ياله


اوعي تكون فاكر هتكسر قلب بنت واهين كرامتها وهي هتسامحك عادي لا دا لما تكون تستاهل لأنك في حاجات لما بتتعمل بتعمل حواجز اسمها مستحيل ارجع

تمت

#دعاء_احمد


 

تعليقات

التنقل السريع