اسكريبت كامل 💘💐
الممرضه بفرحه.. مبروووك المدام جابت بنت
عصام .بكره..ابعديها عني بنت ايه انا عاوز ولد
فرح بحزن.دي ارادة ربناا ان شاء الله المره الجايه ولد
عصام.بضيق .المره الي فاتت قولتي كده برده وجبتي بنت اناا مش عاوز البنت دي اناا بكره*اا من قبل ماشوفها
فرح بصت للبنت بحزن وشالتها بابتسامه طب روح سميها وطلعلها شهاده
عصام.بضيق وكره.مستحيل اعملها حاجه ولا حتي هصرف عليها روحي سميها انتي
------
الام بضيق وغل.شوفت اهي جابتلك بنت تاني عشان تعرف بس انو كلام امك صح لما قولتلك اتجوز بنت خالتلك هياا الي هتجبلك الولد
عصام.بضيق.انااا مش عارف اعمل ايه
اناا نفسي في ولد يشيل اسمي مش بنت هتجبلي العا*ر
الام.بتوتر وضيق..معاك حق بص انت تطلق مراتك وتتجوز اسراء بنت خالتلك
-------*
عداا شهرين وعصام متجنب الكلام معاياا ومبيجيش غير نص الليل
حاولت اخليه يحب بناته بس مافيش فايده ورجاله كتييير معتقده انو البنت بتجيب العا*ر لابوها ولاهلها .....
فجاءه جاتلي رساله علي الموبايل
جوزك متجوز عليكي بنت خالته
فاعل خير
فرح ببكاء..معقوله عصام يعمل كده هو اه نفسه في ولد بس هو بيحبني واناا بحبه ازاي يعمل فيااا كده
عصام.باستغراب مالك بتعيطي لييه
فرح قامت وقفت..انتت فعلا اتجوزت علياا
عصام.........
اسكريبت الجزء الثاني 💜
فرح بصدمه.عصام هو انت فعلا اتجوزت عليااا
عصام بضيف وبرود.اه اتجوزت اسراء بنت خالتي انا نفسي يكون لياا ولد وانتي خلفتك بنات انا اه بحبك بس برده الحب مش كل حاجه
فرح بثبات.طلقني
عصام.ببرود.تمام انتي طالق
______
ماكنتش عارفه اروح فين بس روحت بيت بابا القديم والحمدلله لقيت وظيفه كويسه وبدأت اشتغل واصرف علي بناتي وواحده واحده بدا شغلي يكبر
وسمعت انو عاصم جاب الولد الي نفسه فيه بس للاسف الولد مكملش شهر ومات
____
عاصم قاعد بحزن
الام.بضيق . زمانها شمتانه فيك دلوقتي بص انت تحرق دمها وترفع قضيه عليها وتاخد بناتك منهااا
عاصم.بضيق.انتي بتقولي ايه بس ياماما
الام.انت لسه بتحبها ولو عاوزها ترجعلك خد بناتك منها وهي هتيجي تحت رجليك
عاصم بضيق.طب واسراء
الام..اسراء. خلاص بعد ماكل شويه تخلف وابنك يموت جالها صدمه وبقت مبطقش حد
__"___
فرح..بضيق.عاوز ايه تاني ياعاصم
عاصم بتوتر...اناا ندمت علي الي حصل وعاوز ارجعك ونعيش احنا والبنات
معاا بعض
فرح بجمود..البنات اتعودو علي عدم وجودك حتي بنتك الكبيره مبطقش تسمع اسمك وانا بصراحه كر*هتك وكمان انا بقيت عايشه حياتي ومش هرجع لذل تاني واستحملت قر.فك كتييير
عاصم بضيق..تمام انتي لو ماجتيش معايا انتي والعيال هرفع عليكي قضيه وهاخد العيال منك
فرح بصدمه.انت بتقول ايه العيال في حضنتي
عاصم ببرود وقام وقف.خلي بالك انا عارف انك ناويه تتجوزي صاحب المكان الي بتشتغلي فيه
فرح.بصدمه.وايه علاقه جوازي ببناتي
عاصم.ماهو انتي لو اتجوزتي هاخد البنات ولو مجتيش معاياا برده هاخد البنات وانتي عارفه اني محامي وارفع اخلي الحكم لصفي
هسبلك يومين تفكري
بعد يومين
.....ده بيت المدام فرح
فرح باستغراب..اه فيه حاجه
....ده محضر من النيابه الاستاذ عاصم رافعهاا عليكي قضية حضانه الأطفال......
فرح بصدمه.....
البارت قبل الاخير 💜
فتحت الباب بغضب
فرح بغضب وحزن.هياا وصلت بيك لكده يا عصام ماتسبني في حالي بقي كفايه الي عملتو فيااا
عصام قام وقف ببرود.انتي الي وصلتيني لكده انا عرضت عليكي نرجع وانتي رفضتي اناا لسه بحبك
فرح.بكره.واناا بكر*هك وصدقني مهما عملت مش هرجعلك
--------
فرح ببكاء.اعمل ايه يامازن هياخد العيال مني
مازن.بضيق..وتفكير .ماتخافيش اناا هتصرف وبعدين البنات في حضنتك
فرح..اصل انت متعرفش عصام بيستغل شغله كمحامي وبيتاجر في اعمال مشبوهه
مازن بصدمه.وانت ازاي ساكته علي كده
فرح.اناا عرفت الموضوع ده قبل طلاقنا بشهر ومارضتش اتكلم عشان خاطر ولادي
مازن.بضيق.خلاص انا عرفت هتصرف ازاي بس لازم يكون معانا دليل يدينه وبكده هيتسجن ومستحيل المحكمة تكون في صفه
--------
عصام رح بيت فرح وخبط علي الباب بقوه
فرح....بضيق وقرف..فيه حد بيخبط كده عاوز اييه
عصام بغضب..بقي انتي تعملي فيااا كده ترفعي علياا قضيه بتهمه اني بتاجر في اعمال مشبوهه هتفضحي ابو بناتك لا وكمان ايه السانيور بتاعك بيساعدك كمان عشان هو ظابط
عصام بتهديد.وغضب.والله ماهتشوفي عيالك تاني ياناا يانتي
------
فرح وهي تتحدث في الهاتف
فرح بخوف..انت متعرفهوش انت مشفتهوش كان بيهددني ازاي اناا خايفه ياخد عيالي مني
مازن .ماتخافيش الجلسه كمان تلات ايام وان شاء الله المحكمه تحكملك اهدي انتي بس
-----------
في الحضانه
ذهبت فرح
فرح لداده..هاتي ليان وليليان يلاا
الداده.باستغراب.بس باباهم جه خدهم يامدام فرح
فرح.بصدمه .ازاااي ياخدهم هاااا
وفجاءه رن الهاتف
عصام..مش قولتلك هاخدهم منك ودلوقتي انا رايح المطار وهسافر لندن
ومش هتشوفي عيالك تاني
فرح............
البارت الأخير 💜
عصام بخبث.ودلوقتي اناا مسافر لندن وطالع علي المطار ومعايا البنات مش قولتلك هتندمي
وقفل في وشها السكه
فرح بصدمه.لاا مستحيل اخليه ياخد بناتي مني
اتصلت بسرعه بمازن
فرح...الحقني عصام...
مازن بمقاطعه.. متخافيش اناا مراقبه وهنقبض عليه حالاا
فرح.بصدمه.انتت كنت عارف ومقلتليش ليه
مازن بضيق..بعدين يافرح
------*
قاعده بتوتر وخوف فجاءه اتفتح باب الشقه ودخل منه مازن وهو شايل البنات
فرح جريت عليهم وحضنتهم بحب وقعدت تبوس فيهم
فرح بشكر.شكراا يامازن بس المفروض كنت قلتلي
مازن.معلش بقي
فرح بتساؤل..هوو عصام فين
مازن بضيق..عموماا هو اتقبض عليه بتهمه خطف البنات بس للاسف ملقناش يدينه في الزف.ت الي كان بيعمله
فرح..تمام
------
مازن بعصبيه.وضيق.ايه الي انت عملتيه ده
ازاي تروحي تتنازلي علي المحضر
فرح بجديه..متنساش انو ابو ولادي واقول للبنات لما يكبرو انا سجنت ابوكم انا عاوزه الولاد يشوفو ابوهم احسن اب مش عاوزه اكرههم فيه حتي لو عمل حاجات وحشه كتيير لازم يفضل في نظرهم احسن واحد في الدنياا حتي اني هحكلهم عنه كل خير انا لما قولتلك انو بيتاجر في الاعمال المشبوهه كنت خايفه ياخد العيال مني ومفكرتش انو الي عملته ده غلط والحمدلله ملقتوش عليه دليل والا هفضل ندمانه طول عمري
مازن.بضيق وعصبيه.. انتي لسه بتحبيه عشان كده عملتي كده
فرح.بضيق..اناا عارفه انو من كتر الحاجه الي بتحبها يمكن يجي يوم وتكرهها بس انا بكرهش عصام هو بالنسبالي ولا حاجه واذا كنت شايف كده فهنعيش طول حياتنا في خناق لانو طبعا من حقه يشوف عياله وانا مش همنعه وانا بصراحه شوفت كتيير فاناا اسفه مش هقدر اكمل هتفضل ابن عمتي وبس وجاري
مازن خرج بغضب.
فرح بهدوء...كده احسن للكل
*وطبعا عصام حاول كتير اني ارجعله وبدا البنات تتعلق فيه اكتر وهو كمان ميقدرش يستغني عنهم صحيح احنا منفصلين بس لسا بنقبل بعض وبنعامل بعض باحترام عشان خاطر الولاد...
امكن لو كنت مطلقتش كنت عشت في عذاب ومكنش عصام اتغير للاحسن وانا كمان اتغيرت للاحسن وبقيت قادره اعتمد علي نفسي
ومازن للاسف سافر بره ومبيكلمنيش غير فين وفين يطمن علي البنات مازن انسان كويس بس هو معتقد اني لسه بحب عصام وده هيكون بدايه خناق طويل اتمني يعرف انو نسيت عصام ويرجع....
رن جرس الباب
فرح بفرحه...كنت عارفه انك هتجي تاني ❤️
#الندم
رايكم ❤️
بقلم..... NADA Abdel Hady
تعليقات
إرسال تعليق