القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زوجاتي الاربعه البارت الاول بقلم سهيلة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

: بتقولى ايه 

الجدة : بقولك هتجوزهم بنات اعمامك يا أحمد 

أحمد : مستحيل الكلام اللى انتى بتقوليه دا ميخش*ش العقل 

الجده بأمر  : انا قولت اعرفك بس  بعد أسبوع هيبقى كتب كتابك على بنات عمك الاربعه 

أحمد بصدمه : انا مستحيل اعمل كده ولو السما اتربق*ط على الارض مش هاعمل كده 

الجده : هتعصى كلامى يا أبن ابنى 

أحمد بعصبيه : انى عارفه بتقولى ايه انتى عاوزاتى اتجوز بنات عمى الاربعه طب مش همك انهم هيبقوا ضراي* ر  بقولك ايه انا هسبلك البيت وأمشى شوفى بقا هتجوزهملى ازاى 

. وخرج من المنزل 

الجدة : والله لتجوزهم يأحمد وي أنا يأنت يا أبن ابنى على آخر الزمن هتكسر كلمتى 

___


صديق أحمد : بتقول ايه بقا جدتك قالت كده 

أحمد بغضب  : أه والله قالتلى  كده .....

صديق أحمد : لا دى باين انها أتجن*نت 

أحمد بغضب  : انت بتقول ايه انا مش هسمحلك متجبش سيره جدتى ... أقولك انا اصلا غلطان اللى جيت أحكيلك ..

صديق احمد : انت رايح فين استنى بس هقولك أنت اصلا هتبات فين مش كنت هتبات عندى .

أحمد : هبات فى فندق ولا الحوجه ليك يا با*رد 

...............


الحقوا يا بنات مش هتصدقوا انا سمعت ايه هتتصدموا بجد 

أسماء : قولى يا راديوا سامعين 

علياء: سمعت جدتى وهى بتكلم أحمد بتقولوا هتتجور ، وهوا يقولها مستحيل ومش هعمل كده لدرجه انوا ساب البيت وخرج 

أميرة : طب متعرفيش هيجوز مين؟

علياء : لا دا اللى لحقت اسمعوا....

هيام بسخريه : دايما أخبارك ناقصه 

علياء : خليكى فى نفسك يا تمريض افندى 

هيام برد*ح : مالهم بتوع التمريض يا بتوع الحقووق 

أسماء : خلاص بقا ناقر ونقير دأنتوا لو قاعديين فوق رووس بعض مش هتعملوا كده 

علياء : والنبى خليكى يا بتاعه الاكل والنضافه بقولك ايه المطبخ بقا فى كوم مواعين قومى اتعاملى معاهم 

أسماء : مالها النضافه يا جار*به يالى مبتستاحم*يش غير كل شهر مره 

... هنا الكل قام بالضحك ...

علياء : طب وحيات ام*ك  مانا سيباكى ..... وبدات الخنا*قه بشد الشعو*ر وبالبكوس*ه


دخلت الجده فى هذه الاثناء فتوقفوا عن الشجار 

الجده بتوبيخ : بقا دا منظر بنات فى سنكوا ينفع اللى بتعملوه دا قلولى ينفع .

.الكل : أحنا أسفين 

الجده : طب قاعدونى علشان عايزاكم فى موضوع 

هيام : تعالى يا حببتى أساعدك ..

الجده بعدما جلست : انا طبعا كلها ايام وهيفتكرنى ربنا 

الكل : بعد الشر عليكى يا جدتى 

علياء : الاعمار بيدى الله وبعدين انتى كل شويه بتقولى كده ومبيحصلش حاجه 

. نظر لها الجميع بغضب 

فقالت : دا أنا كنت بهزر والله ربنا يديكى الصحه يا روحى 

الجده : انا جايه اقولكوا أجهزوا كتب كتابكم انتوا الاربعه على أحمد ابن عمكم الاسبوع الجاى 

... هنا تسمرت الفتيات من الصدمه ماذا قالت هذه الجده الآن .

ملحوظه#البنات_يبقوا_بنات_عم

اللي عاوز البارت التاني يعمل متابعه من هنااااااا
البارت التاني من هنااااا
 

تعليقات

التنقل السريع