#أسر_قلبي_٢
البارت السادس
أدهم بخبث : انا كنت عارف ان والدتها هترفض ..
وبعدها حط موبايله ..في جيبه وبص على ..البنت لكنه انصدم لانه لقاها ..بتن"زف من إيدها ..جامد ...
رحلها بسرعه وقال بقلق : إيه الي انتي عملتيه دا ..
الانسه قبل ما تفقد الوعي تماما قالت بتعب : انا ...هروح ...لماما ..سلام ..وقفلت عنيها تماما ..
أدهم بعصبيه وقلق ...شال سكينه الاكل الي كانت في إيدها ور"ماها بعصبيه وبعدها شا"ل البنت بسرعه ووداها المستشفى ...
وبعد فتره ..
طلعت الدكتوره ...
قام ادهم بسرعه وقال : هي كويسه ..
الدكتوره : الحمد لله هي كويسه دلوقتي قدرنا نوقف النزي"ف وكان جرح سطحي فمخسرتش د"م كتير ..بس معلش هو حضرتك مين ..
أدهم بتردد : انا ..اعتبريني زي اخوها ..
الدكتوره : قصدي ان في علامات ضر"ب كتيره على جسمها ..وكمان انها تحاول تنتح"ر .. انت فهمني ..
ياريت لو تتواصل مع اهلها ....او تبلغ عن الي عمل فيها كداا ..
أدهم اكتفى بأنه يحرك رأسه بالمواقفه ...وبعدها قال : طب انا اقدر أشوفها..
الدكتوره : اه اتفضل ...هي فاقت دلوقتي ..
دخل أدهم عليها وقعد جنبها..وقال : نفسي افهم عملتي كدا ليه ..
البنت بدموع وعصبيه : انت ليه مسبتنيش ..هاا..انا كنت عايزه اروح لماما ..جوز ماما قالي لو عايزه تروحليها اعملي كداا ...
أدهم بصدمه وانفعال : دا.. دا عايز يخلص منك ..عايز يمو"تك ..
الانسه بحزن : بس هو مكدبش انا فعلا لو عملت كدا هروح لماما ..انا عايزه اروحلها انا خلاص تعبت من العيشه دي ..وتعبت من كل حاجه ....
وفجأه قعدت ..تترعش ...وتعيط جامد وترمي كل حاجه حوليها ....
أدهم: اهدي ..طيب ..اهدي ..مس"ك إيدها الاتنين جامد علشان متحركهمش وبص في عنيها وقال بهدوء : اهدي ..اهدي ...
بصت الانسه في عينه ..وبعدها ابتدت تهدى ...وقالت بألم: ااه إيدي ..
ساب أدهم ايدها بعد ما لاحظ انه كان ما"سك منطقه الجر"ح ...وقال : بتوجعك ...جامد...
حركت الانسه راسها ببراءه ....وقالت : اه شويه ...
أدهم: خلاص يبقى نتفق مع بعض انك متعمليش كدا تاني ..
الانسه : ماشي مواقفه بس بشرط ..
أدهم : شرط إيه..
الانسه ببراءه : هاتلي ايس كريم ..
أدهم ضحك وقال : بس كدا ..دا انا اجبلك المحل كله لغايه عندك ..بس متعمليش كدا تاني .. و ..يلا بقاا علشان نروح ..
الانسه: إيه دا انت مش هتجبلي ايس كريم ...
أدهم: لما نخرج هجبهولك ..يلا ...وفجأه شا"لها أدهم
الانسه: انت شلت"ني ليه انا بعرف امشي علفكره ..
أدهم: بصراحه الواحد مش ضمنك ..لحسن تعملي في نفسك حاجه تانيه ...
الانسه : لا خلاص ما انت وعدتني انك هتجبلي ايس كريم ..مش هعمل حاجه ..خلاص نزلني ..
نزلها أدهم ومس"ك إيدها لغايه ما نزلوا للعربيه وركبها ومشيوا ...وبعد فتره وقف أدهم..قدام محل ايس كريم معروف ..وطلب المنيو ..وادها للانسه وقال : اختاري الي نفسك فيه ...ياا
الانسه بفرحه شاورت على واحد في المنيو وقالت : انا اسمي نور وعايزه داا ..
أدهم طلبه وجبهولها ...
ومشي ..وهما في الطريق ...
كانت هي مسكه معلقه ..وقاعده تاكل باستمتاع وبعدها قالت : انت مجبتلكش واحد ليه مش هتاكل معايا ..
أدهم: لا انا مليش في الحاجات دي كلي انتي بالهنا والشفا ..
نور حطت شويه في المعلقه وقالت : لا لازم تدوق طعمه حلو ..
أدهم: لا مش عايز ...وفجأه حطت نور المعلقه في بقه...وبعدها شالتها وقالت بابتسامه : هاا إيه رأيك..حلو صح ...
أدهم: متكررهاش تاني علشان متعصبش عليكي ..ويلا انزلي وصلنا ...
نزلوا وطلع أدهم بيها لأوضته ...
أدهم: اكيد تعبانه ..يلا نامي ....
نور : انام على الأرض...
أدهم: لا نامي على السرير ..عادي وانا هنام في حته تانيه ...
نامت نور على السرير ..
أدهم: يلا تصبحي على خير يا نور ...وكان هيخرج
نور : لو سمحت ..
أدهم: نعم ..
نور بخوف : ماما مكنتش بتخليني انام لوحدي ..لاني بخاف ..
أدهم: طب انا اعمل إيه دلوقتي ..استني ..يا سناء يا سناء ...
أدهم: ااه صح دا الوقت اتأخر زمنها مشيت ..
يعدها ..دخل االاوضه ..وقعد جنبها على السرير وقال : نامي ..أهو انا جنبك ...
نور : حط ايدك على راسي بقاا واقرئلي قرآن ..انا مبعرفش انام غير كداا ...
أدهم بتردد ح"ط إيده على رأسها وفضل يحركها وهو مبيقلش حاجه لانه للأسف..مكنش حافظ حاجه اصلا ..ولكنه كان حاسس بشعور غريب تجاه البنت دي ..لكنه مش قادر يميزه .....وفجأه نام أدهم وهو على وضعيته دي ...
الكاتبه : Miyano shiho (ندى رأفت )
الصبح ...
فتح أدهم عينه بتعب ..وبص جنبه ..لقاها نايمه ...وكان شعرها على عنيها وكان منظرها شبه الأطفال... .. ابتسم أدهم على منظرها ....وقعد يحر"ك إيده على شعرها ..
وفجأه...فتح باب الاوضه بتاعته ...ودخلت مايا وبصت عليه ..وقالت بعصبيه : يعني طلعت حبي"بتك يعني
....................يتبع
اللي عاوز البارت السابع يعمل متابعه من هنااااااا
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق