القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت كامل وجع قلب بقلم دعاء احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


اسكريبت كامل

#وجع_قلب كامل


(جوزك بيخو"نك مع اخته)

شوفت الرساله دي وضحكت معرفش ليه ومين الغبي اللي يبعت رساله زي دي

رجعت كملت شغلي طبيعي لكن وقفت مع صوت منبه الرسايل فتحته وكانت الصدمه

(اه صحيح دي مش اخته وانتي مجرد مغفله)

انت مين؟ وايه اللي انت بتقوله دا

( اعتبرني فاعل خير وجاي انصحك انتي مخدوعه فيه لو فكرتي هتعرفي اني عندي حق)


انا لايمكن اصدقك.. انت اكيد مجنون. سليم لايمكن يخو"ني


قفل موبايله ومعرفتش اوصله

حطيت التليفون على المكتب و فضلت ارجع افكاري

فلاش باك

دانه قامت من النوم ملقتش سليم جانبها استغربت وقامت طلعت لكن سمعت صوت من اوضه هند (اخت سليم او اللي هي فاهمه انها اخته)

وبدأت تروح ناحيه اوضه هند لكن وقفت لما لقيت سليم خارج بسرعه وشكله مش طبيعي


دانه. مالك يا سليم؟

سليم بتوتر. ها ولا حاجه كنت بتكلم مع هند في موضوع

دانه. دلوقتي الوقت اتأخر اوي

سليم. لا عادي انتي عارفه اني بفضل سهران ولقيتها صاحيه قالت نتكلم شويه وبعدين دي اختي يا دانه


دانه بابتسامه. ما انا عارفه انها اختك بس الوقت اتأخر تعالي نكمل نوم لان انت عندك شغل الصبح بدري وانا كمان


سليم بابتسامه. طب ياله يا حببتي


تاني يوم

هند. صباح الخير

دانه بتعب. صباح النور يا قمري

هند بخبث. هو انتي هتتاخري في الشغل

دانه. اه للأسف لان في تفتيش في المدرسه واحتمال اتأخر

ممكن اطلب منك طلب


هند. انتي تقولي على طول


دانه. معليش لما سليم يجي تجهزيله الغدا.. هو انا مجهزه كل حاجه في التلاجه بس مشغولة النهارده


هند بابتسامه خبيثه. متخافيش انا هجهزله كل حاجه


في نفس اليوم

دانه خلصت شغلها بدري فقررت ترجع البيت ولما وصلت دخلت على طول بالمفتاح اللي معها

لكن وقفت مصدومه لما شافت سليم قريب اوي من هند


سليم بعد بسرعه وعمل انه بينفخلها في عنيها


هند. خالص يا سليم هحطلها قطره


دانه لنفسها. استغفرالله العظيم بتفكري في ايه يا هبله

مساء الخير


الاتنين. مساء الورد جيتي بدري


دانه بطيبه. ما هو مكنش في تفتيش فخلصت وجيت على طول


باككككككك

دانه كانت في مكتبها بقيت تعيط على غباءه


لكن جالها اتصال وكانت هنا صدمتها

كتور دانه. الوا ايوه يا دانه انتي فين؟


دانه بصوت باكي. في المدرسه


الدكتور. ممكن تجيلي العيادة لو سمحتي بس ممكن متقوليش لأى حد لو سمحتي


دانه. حاضر نص ساعه وهكون عندك


في العياده

وليد. دانه انتي

دانه. انا ايه يا دكتور

وليد. دانه انتي عينه الد"م بتاعتك فيها ماده سا"مه بطيئه المفعول


دانه. يعني ايه


وليد. يعني للأسف في حد بيحطلك س"م في الأكل او في العصير وعلى فكره بتاخدني السم دا بانتظام وعشان كدا بقيتي تحسي بالهزلان والضعف والنز"يف اللي حصل دا بسبب ان مفعول السم أتمكن من جسمك


دانه ضحك بصوت عالي جدا عينيه كانت مليانه دموع


وليد بحزن. ارجوكي اهدي انا هعرض حالتك على اكبر دكتور متخصص في الحالات دي


دانه. مفيش دواء لحالتي يا وليد عارف ليه عشان الوجع دا مالوش دواء.. وجع القلب أصعب بكتير من انه يتحمل


قامت ومشيت وهي بتعيط


دانه محمود. ٢٥ سنه مدرسه كانت وريثه والدها الوحيده. بنت طيبه جدا ويتيمه مالهاش اي حد اتعودت على حياتها الوحيده لحد ما دخل سليم حياتها وكانت كل دنيتها لكن... 💔


في بيت دانه

روحت عادي ولا كان في حاجه لكن اول ما وصلت لقيتهم بيتعشوا سوا

سليم. دانه تعالي نتعشى اتاخرت ليه رنتي عليكي كذا مره


دانه  دخلت اوضتها ونامت من دون حتى ما تتكلم


تاني يوم

دانه صحيت ودخلت الحمام وبتبص في المرايه لقيت نفسها بتنز"ف من انفها بقيت تمسح الد"م وهي كاتمه صوتها


بعد مده خرجت ولابست هدومها

دانه. انا هتاخر النهارده عشان في تفتيش من المديريه النهارده


سليم بخبث. انتي كويسه؟

دانه. اه الحمد لله ياله معليش هسيبك دلوقتي عشان متاخرش


بعد مده

وليد. واثقه من الخطوه دي

دانه ببرود. اه

وليد. اوكي

بعد مده مش قصيره

دانه بتدخل الشقه وهي معها البوليس وبيكون سليم وهند مع بعض


دانه اول ما شافتهم بصتله بندم


سليم بسرعه. انتم فاهمين غلط


الظابط. مدام دانه رافعه عليك قضيه انك بتشتغل في الد"عاره في وقت غيابها عن البيت


سليم. دانه انتي فاهمه غلط


قل" م نزل على وش سليم بغضب

دانه بتعب. كنت بتحطلي السم بنفسك.... جيبت واحده من الشارع واتجوزتها وقالت إنها اختك وانا زي الغبيه قلتلك هاتها تعيش معانا لكن خالص

ليه عملت كدا؟؟


سليم بكر"ه. عشان اخد كل فلوسك اللي انتي عايشه وبتتمتعي بيها لوحدك


دانه. حضره الظابط لو سمحت خده من ادامي بدل ما ارتكب جر"يمه قت"ل وكل كاميرات البيت تقدروا تاخدوا معاكوا


بعد مده قاعده على الأرض بتعيط وبتفكر اد ايه كانت غبيه لما حبيته


وليد راح قاعد جانبها واخدها في حضنه وهي بقيت تعيط


دانه وهي بتنز"ف على قميصه. انت اللي بعتلي الرساله دي


وليد. انا اسف


دانه بابتسامه. شكرا


وليد. انا السبب انا اسف


دانه. انت لسه بتحبني يا وليد


(وليد ودانه كانوا صحاب من ايام الثانوي وابوها وابوه كانوا صحاب جدا..)


وليد بدموع. عمري ما بطلت احبك بس لما شفتك فرحان مع سليم قررت ابعد ولما عرفت اللي بيحصل مقدرتش اخبي عليكي.. انا اسف


دانه وهي بتغمض عنيها وحرفيا قميص وليد كله د"م. انا عمري ما حبيت ادك انت كنت حبي الحقيقي لكن انت سيبتني وسفرت كنت محتاجك اوي وبالصدفه لقيت سليم جانبي و مالي الفراغ اللي حياتي فقررت انساك لما عرفت انك هتخطب دكتوره نور زميلتك


وليد بسخريه. والله العظيم كانت  كدبه


دانه بانفاس متق"طعه. اد"فني مع بابا وماما وعلى فكره انا كنت عامله وصيه ان كل فلوسي تروح للجمعيات الخيريه.. خالي بالك على نفسك يا افضل صديق


وبتغمض عنيها نهائي وبتسيب العالم كله كفايه وجع قلب


بعد تلاتين سنه

جوري. وبسببها انا وكل الأطفال عايشين دلوقتي.. لولا الفلوس اللي اتبرعت بيها الجميله دانه محمود المنياوي كان زمان الملجأ اتقفل بسبب ان مكنش في تبرعات كل الاولاد كانوا هيتشردوا لكن كلنا دلوقتي موجودين بسببها


وليد بابتسامه. كانت أجمل بنت في العالم


ساره. لسه بتحبها يا دكتور وليد


وليد. جايز مشتاق ليها اكتر من اي حاجه


ساره. طب كفايه كدا حضرتك تعبان نام دلوقتي وانا الصبح هعدي على حضرتك


وسابته ومشيت

وليد غمض عنيه وابتسم وهو شايف دانه جايه مبتسمه من بعيد  ويتمسك ايده وتشده وهو بيمشي معها و وملامحه كأنه الشاب اللي حبها زمان

الاتنين مسكوا في ايد بعض ومشيوا طريق طويل سوا

دانه بصت لجسم وليد اللي في المستشفي ورجعت بصت للي ماشي معها طريقها


دانه. وحشتني

وليد. وانتي كمان

دانه. مش زعلان انك هتفرق الحياه

وليد. انتي الحياه وأخير جيتلك


احيانا الحياه بتكون قا"سي لأبعد الحدود💔💔


 

تعليقات

التنقل السريع