القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انت السم والترياق البارت التاني بقلم إسراء هاشم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


2

بيخرج عاصف هاتفه وبيعمل اتصال وبيقول لشخص ما مش عاوزها تخرج من الفيلا لحد ما اجي وبيقفل عاصف المكالمه وبيبدل ملابسه وبينزل عاصف من قصرة وبياخذ عربيته ووراة جميع حراسه 


ماسه بتفضل قاعده جمب جث"ه غسان وتبكي بصمت وهي تنظر لي ايدها التي تملاءها الد"ماء فهي لا تصدق انها قتل"ت 


بيدخل شخص للفيلا وده بيكون من حراس غسان وبيوصل كل حاجه عن غسان لي عاصف وبيدخل للداخل وبتقابلو الخدامه وهي بتقولو غسان بيه خد الانسه ماسه وكان في صوت صريخ وبعد كدا مفيش صوت ليكون حصلها حاجه 


الحارس هيكون حصل اي يعني انا هطلع اشوف في اي وبيطلع الحارس لفوق وبيفضل يخبط علي الباب لكن مفيش رد وبتكون ماسه في عالم تاني ولا تحس بشي بيفتح الحارس الباب وبيلاقي ماسه فالارض وبجانبها غسان وبيبصلها الحارس بصدمه وبيقولها انتي عملتي اي 


هنا ماسه بترفع عيونها وبتقولو بدموع انا عاوزة امشي من هنا خليني امشي ونبي 


الحارس بصدمه تمشي اي ده عاصف بيه مش هير"حمك وبيقفل الحارس الباب عليها بالمفتاح وبيطلع هاتفه وبيتصل الحارس علي عاصف وبيقول الحارس عاصف بيه حضرتك لازم تيجي علي الفيلا حالا 


عاصف حصل اي؟ 


الحارس انسه ماسه قتل"ت غسان بيه 


عاصف بصدمه وغضب انت بتقول اي ازاي قتل"تو 


الحارس بخوف معرفش يا باشا انا دخلت الاوضه ولقيتو سايح فد"مه وهي جمبه وايدها كلها د"م وماسكه السك"ينه 


عاصف بيقفل الخط فوجه بغضب وهو يتوعد لماسه اشد الانتقا"م فهو لن ير"حمها فهو بالاساس شاهد وهو اخيه يعتلي"ها ولكن لم يكمل وظن ان هذا الشي بارادتها كان يتوعد لها وكان يذهب لها بالاساس ولكن لماذا قت"لت اخيه 


وفخلال دقائق كان وصل عاصف الفيلا وينزل من عربيته بكل جبروت ويدخل داخل الفيلا وبيستقبلو الحارس وعاصف مبيدوش فرصه يتكلم وبيقولو هي فين؟ 


الحارس بخوف فوق يا باشا فاوضه غسان باشا بيطلع عاصف الدرج وبيوصل لي اوضه غسان وبيفتح عاصف الباب واول ما بيفتحو بيشوف ماسه جمب غسان اللي سائ"ح فد"مه 


ماسه بترفع عيونها وبتشوف امامها عاصف الذي لا تراة منذ عامين مر عامين علي اخر مرة اتقبلو فيها وكانت هذه المرة نهاية كل شي بينهم ماسه بتبص لعاصف بمشاعر كتير جواها هي مش عارفه تحددها ولكن اكثرها هي الكر"ة فهو تخلي عنها ولا تعرف السبب ولكن كل ما تعرفه انه خدعها 


عاصف بغضب وبينزل لمستواها وهو بيمسكها من دراعها وبيقولها هتدفعي تمن اللي عملتيه ده يا ماسه 


ماسه بتبصله ودموعها بتنزل وبتقولو انت عاوز مني اي انت السبب في كل ده انت اللي سبتني مع اخوك دمرتو حياتي انت وهو ضيعتو حياتي حرام عليكم وبتقوم ماسه تقف وهي بتقول بصراخ وانهيار كفاية بقا حرام عليكم يارتني ما عرفتك يا عاصف انت دمرت حياتي واخوك قت"ل اختي وحبسني لسنتين جوة اوضه كاني فسجن وفاكرني لميس وحاول يعت"دي عليا كفايه بقا عاوزين مني اي تاني وانت جاي تقولي هتدفعي التمن ليه كل ده ليه وبتضر"ب ماسه عاصف بايدها فصدره وهي تبكي وتصرخ وبتقول ليه كل ده عشان حبيتك كل ذنبي اني حبيتك  انت خدت مني كل شي خدت مني قلبي سرقت حياتي اي هدفك من كل ده عملت اي انا كل ده عشان حبيتك عملت اي عشان تعاقبني العقاب ده قولي رد عليا متبصليش وتسكت ليييييييييييييه كل ده حرقت قلبي بتمني يتحرق قلبك زي ما حرقت قلبي 


عاصف كان سامعها وسابها تطلع كل اللي فقلبها ولكن لحد هنا ولم يتحمل عاصف وبيمسكها عاصف من ايدها بغضب وبيقولها عملتي اي انا هقولك عملتي اي انتي كدابة زي اختك هي خاينه وانتي كمان زايها عاوزة تعرفي انا سبتك لي غسان ليه مع اني كان المفروض اقت"لك بس الموت ليكي راحه يا ماسه وانا مش عاوز اريحك انا سبتك تتعذ"بي وبيمسكها عاصف من ايدها بغضب وبيقولها وهو بيسحبها وراة ولسه هنتق"م منك يا ماسه وهعيشك في جح"يم 


المجهول هقولك ناوي علي اي وبيقول_________________


المجهول الثاني انت اي انت دماغك دي ابل"يس ليه كل ده مع ان المفروض عاصف ده يبقا ولكن بيقاطعه المجهول بحده اياك تكمل متنطقهاش هو مش ابني انا بكر"هو 


المجهول طب ليه عاصف لو عرف مش هير"حمك بذات لو انك ورا اللي حصل 


المجهول بخبث مش هيعرف محدش يعرف غيرك والا انت عارف لو عرف هتكون نها"يتك 


عاصف بيشد ماسه من ايدها وبيمشي بيها لي اخر الطرقه بغضب وماسه تتعثر في مشيتها وتحاول ان تفلت يدها ولكن عاصف لم يعطي لها الفرصه لذلك وبيدخل عاصف لداخل غرفه في الفيلا ومعه ماسه وبيقولها عاوزة تعرفي صح 


ماسه واقفه ومش فاهمه حاجه وبتقولو بدموع ايوة عاوزة اعرف انت عملت فيا كدا ليه لي دمر"تني كدا بتن"تقم مني ليه 


عاصف ____________________________________


#يتبع 


#انت_السم_والترياق


#بقلم_إسراء_هاشم


 

تعليقات

التنقل السريع