القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفله الفهد الخاتمه بقلم دعآآء حجآآج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

روايه طفله الفهد.       ⁩⁦♥️⁩ الخاتمه ⁦♥️⁩

بقلمى دعآآء حجآآج

بعد مرور عشر سنين تقريباً

_انتوا فين يا بها"يم محدش هنا ولا اي

طلعوا يجروا كلهم وواقفوا قدامه وهو قال بعصبية: كنتوا فين بقالى ربع ساعه بنادي عليكم ومحدش بيرد

رد واحد وقال: اسفين يا هادي بيه

حط ايدو على سفره وقال بعصبية: كل يوم تقولوا اسفين ومفيش الالتزام خالص

_بنوعدك الخطأ ده مش هيتكرر تانى

قعد على الكرسي وقال ببرود: اتمنى 

ثم كمل بعصبية: امشوا من قدامى

طلعوا يجروا عالطول خوفا من قرارات هادي الصارمه

في اوضه فهد

زينه بعصبية: انا سمتو هادي على أساس يطلع واد هادي كده ورقيق بس لا طلع زي ابو 

فهد قام وقال: واي اللى دخل ابو دلوقتى

زينه شاورت على فهد وقالت بغضب: انت السبب ايوه انت عارف ليه

فهد بفضول: ليه 

_عشان حضرتك عصبي وللاسف الواد طلع زيك 

_طب وانا مالى مين فينا اللى ربه

_بص بقا عشان قرفت منك ومن ابنك والواد ده انا قررت اعلمه الأدب

_زينه 

_زينه اي وزفت اي المهم انا عايزه عصايه حلوه كده عشان اقدر اعلمه الأدب

فهد حط ايدو على فمه وقال: كفايه

_كفايه ليه عايزه افهم

حرك حواجبه وزينه استغربت وقالت: في اي

_هادي هادي

زينه التفت وبصت وراها وقالت بصدمه: هادي حبيبي

اتعصب اوى والغضب عم عليه وقال: اي الكلام اللى قولتى ده

زينه جرت واستخبت وراء فهد وقالت بخوف: انا مقولتش حاجه يا حبيبي

هادي بعصبية: انا مش حبيبك

_ماشي يا ابنى

_انا مش ابنك

زينه بصت لفهد وقالت: امال انت اي

_اسمى هادي بيه

هزت رأسها وقالت: هادي بيه هادي بيه

_تعالى هنا

زينه مسكت في دراع فهد وقالت بتوسل: قول حاجه لابنك

بلعت ريقها وقالت بخوف: اقصد هادي بيه

_بقولك تعالى هنا

زينه خافت اوى وفهد ضم حواجبه وقال: بتفكري في اي

زينه بهمس: خايفه

هادي بنفاذ صبره: بقولك تعالى هنا

زينه راحت عند هادي وقالت: نعم يا حبيبي

_انزلى 

زينه بصت لفهد وقالت: انزل

_اخلصي 

زينه نزلت لمستوي هادي وقالت: نزلت اهو

مسكها من شعرها وقال:عايزه تضر"بينى وتعلمينى الادب

_اعاااااا هادي عيب كده انا امك اتكلم يا فهد

خد الجاكيت وقال: انا مش فاضي عن اذنكم

ساب شعر زينه وقال: رايح فين

_الشغل 

_ويا تري اخدت اذنى ولا لا 

_نعم يا روح امك

حط ايدو على ودنه وقال: قولت اي

_قولت اللى سمعتوا

اتعصب اوى ووشه قلب إلى اللون الاحمر زي فهد بالظبط لما بيتعصب وقال: يعنى اي

فهد بخوف: انا اسف يا حبيبي

_انا مش حبيب حد مش هقول كده مليون مره

_انا اسف يا هادي بيه وممكن بعد اذنك اروح الشغل

هادي بتفكير: امممم موافق 

فهد باس هادي من خده ومشي عالطول

هادي حط ايدو على خده وقال بعصبية: ازاى يبوسنى كده 

زينه باست هادي ايضا وطلعت تجري

_خدي يا بت 

نزلت عالطول 

عند بتول ومحمود

_ركز المسدس صح يا حبيبي

بتول دخلت وقالت بصدمه: ينهار اسود بتعلم ابنك الق"تل يا محمود

بصلها وقال: مين قال كده يا روحى

حطت الصينيه على الكرسي وقالت: ده طفل يا محمود

فارس بص لبتول وقال: بس انا عايز اكون زي بابا يا ماما

نزلت لمستوي فارس وقالت: وعشان تبقا زي بابا لازم تذاكر وتتفوق في دراستك الاول 

_بس بابا قال هدخلك الشرطه من غير ما تدرس

بتول بصت لمحمود اللى عمل نفسه مش هنا وقال بصوت واطى جدا: هو ده وعدنا يا فارس 

قامت وقالت: في حد يقول لابنه كده

بصلها وقال: انتى بتكلمينى

_ايوه بكلمك وبدل ما تقول لابنك ذاكر عشان تتفوق في دراستك تقوله هدخلك الشرطه من غير ما تدرس واسطه يعنى

_انا قولت كده

بتول بصت لفارس وقالت: بابا قال اي يا فارس

فارس بص لمحمود اللى طلع من جيبه شوكولاته 

خدت منه الشوكولاته وقالت: لو قولت الحقيقه الشوكولاته ده حلال عليك

محمود هز رأسه وفارس بص على الشوكولاته وقال: زي ما قولتلك يا ماما 

_خد الشوكولاته ده يا حبيبي وروح اعمل واجبك

فارس خد منها الشوكولاته وطلع يجري

بتول بعصبية: مليون مره اقولك ابعد عن ابنى 

_ابعد عن ابنك

_اه انا عايزه اربي ابنى لوحدي

_ده ابنى انا كمان

_ده مش تعليم على فكره

شدها من خصرها وقال: امال اي التعليم

_على فكره انا مش بهزر وبدل ما تقول لابنك ذاكر واعتمد على نفسك عشان تكون ناجح في حياتك تروح تقوله هدخلك الشرطه من غير ما تدرس

_امممم خلصتى

بتول زقته وقالت بعصبية: هخلص ازاى واخطاءك بتتكرر

_خلاص انا اسف

بصت ليا وقالت: ماما رنت عليك

محمود بتمثيل: رنت عليا

_مرنتش عليك

هز رأسه وقال: مرنتش ليه

_فعلا

ابتسم وقال: رنت وهنروح كلنا بليل 

ابتسمت أيضا وقالت: ماشي

_المود اتغير عالطول كده

حضنته وقالت: يا حبيبي انا عايزه فارس يكون ناجح في حياته لما يكبر

باسها على رأسها وقال: هينجح طول ما وراء ام عظيمه

بصت في عيونه وقالت: وطول ما أنت جنبه هيكون ناجح 

_تفتكري

هزت رأسها وقالت: بس بلاش تستخدم الأساليب ده تانى

باسها من خدها وقال: من عيونى اروح الشغل انا كده

ابتسمت وقالت: خد بالك من نفسك

باسها على رأسها وقال: ارجع القيكم جاهزين

_متتاخرش انت بس

_حاضر

عند مالك وسمر

_ملك ملك

_مينفعش مالك

زقته وقالت: فين ملك

_اي هو ده احنا اتغيرنا اوى يا بت

بصت ليا وقالت بعصبية: فين ملك يا زفت

ضم حواجبه وقال: زفت

سمر بنفاذ صبر: فين ملك يا مالك انجز

كانت طالعه من الحمام ولابسه برنص وكان شكلها حلو اوى 

_اي اللى عامله في روحك ده

ملك مسكت ايد مالك وقالت: بابا قالي البسي ده

سمر بصت لمالك وقالت: انت عايز تعمل فيا اي 

_لوكه دخلت تاخد شاور قولت اديها البرنص الصغير ده تلبسه لما تطلع من الحمام

شدت ملك من أيده وقالت: تعالى يا آخره صبري

مالك شد ملك وشالها بين أيده وقال: اي رايك نروح الملاهى

مالك بفرحه: ماشي

_ملك مش طالعه ولو حضرتك عايز تطلع اطلع

مالك ابتسم وقال بتلميح: في حد غيران هنا يا لوكه

ملك بابتسامه: ده ماما

سمر بصدمه: ده واحد مجنون يا بنتى متسمعيش منه

مالك نزل ملك وقال: روحى لتيته تلبسك يا روحى

_طب هنروح الملاهى امتى

_بكره أن شاء الله

طلعت تجري وقالت وهي بتجري: ماشي

سمر كانت ماشيه ولكن مالك مسك ايدها وقال: مالك يا بت

قالت وهي ضاغطة على سنانها: مفيش

قرب منها وقال: مفيش ازاى انا حاسس بالنار اللى طالعه منك

سمر باستغراب: نار

هز رأسه وقال: ايوه نار 

_لا غلطان

رجع شعرها لوراء وقال: بلاش كدب عشان عيونك فضحاكى

_انت شايف كده

هز راسه للمره التانيه وقال: اه شايف كده 

زقته وقالت: طيب

ضمها من الخلف قال بحب: مالك يا صغنن

_انا مش صغيره

وقف قصادها وقال: هتفضلي ضغننه في نظري

_ههههه دمك خفيف 

حط ايدو على خصرها وشدها ليا وقال: مكنتيش كده يا بت

_هو اللى يعيش معاك يبقا ازاى يعنى

ضم حواجبه وقال: مش عجبك ولا اي

_لا مش عجبنى وابعد كده عشان ورايا شغل

_وفي احلى من الشغل ده 

زقته وقالت بعصبية: مروحتش الشغل لحد دلوقتى ليه

_هروح ازاى ومخدتش اللى عايزه 

_تقصد اي

باسها من خدها وقال: لازم اخد ده الاول

_طب ادخل غير هدومك وانا هجبلك الفطار

_ماشي 

نزلت تحت وفهد كان قاعد على الكرسي وقال: مالك صحي ولا لسه 

_صحي 

_امال فين ملك يا سمر

سمر راحت عند هادي وقالت: اعمل اي في لسانك ده 

هادي زقها وقال: أوعك تقربي مني تانى

فهد قعد يضحك وسمر بصت لفهد وقالا: وربنا ما حد عمل فيا كده الا انت

مسك فنجان القهوه وقال: وزينه كمان بتقول كده مش عارف انتوا بتقولوا كده ليه

_امال زينه فين

_في المطبخ

كانت بتحط الطباق في الأرض بعصبية 

_انا قرفت من الواد ده أعمل معا اي بس

سمر دخلت وقالت: بتعملى اي

زينه قامت وقالت: كويس انك جيتى 

_حاطه الطباق على الارض ليه

_ بتول ومحمود وخالتى حنان جايين النهارده

_عملتى فطار اي

_معملتش حاجه

_بتهزري صح

زينه هزت راسها وقالت: عملت فنجان قهوه لفهد وخلاص

_مين عليا الاكل النهارده يا زينه

_مش قادره يا سمر تعبت من اللى اسمه هادي

سمر قعدت تضحك وزينه قالت باستغراب: بتضحكى على اي

_فهد قالك بلاش اسم هادي لكن حضرتك صممتى على اسم هادي لحد ما طلع متعفرت

_غلطه ومش هتكرر تانى

سمر غمزتلها وقالت: ناويه تجيبي واحد كمان ولا اي

_ابعدي عنى انا مش عارفه اسيطر على هادي وحضرتها تقول مش ناويه تجيبي واحد كمان ولا اي

_اهدي يا هبله

زينه طلعت وسمر بدات تعمل اكل لمالك

_زينه

وقفت وقالت: خير

قام وقال: موبايلى فوق ممكن تجيبي

_فهد مش كل يوم

باسها من خدها وقال: عشان خاطري

هادي بص عليهم وقال: شغل المحن ده بلاشه

_اتفضل

فهد بص لهادي وقال: مالك يا حبيب بابا

زق الكرسي برجله وقال بعصبية: مفيش

_وربنا ما ساب حاجه منك

_قولتى اي يوم الولاده

زينه بصت لتحت وقالت: قولت عايزه شبهك ويا ريت ما قولت كده

حط ايدو على خدها وقال: معلش يا زينه ده ابنك بردو

حضنته وقالت: مش حاسه بكده خالص يا فهد نفسي اسمع منه كلمه ماما 

باسها على رأسها وقال: طب والله عامل صوت في البيت ابن الجزمه

زينه زقته وقالت: واي دخل الجزمه في الموضوع دلوقتى

ابتسم وقال: بهزر

_مش كنت رايح الشغل

_مستنى مالك

نزل وقال: يلا يا فهد

_زينه بليز التليفون

خدت نفس عميق وقالت: ثانيه 

مالك حط ايدو على كتف فهد وقال: لحد ما زينه ترجع هاكل حاجه على السريع

_اخلص

دخل المطبخ وقال: بتعمل اي يا صغنن

_انت شايف اي

فتح التلاجه وخد تفاحيه وقال: شايف قمر بيعمل اكل

سمر:________

ضمها من الخلف وقال: فكى يا بت 

_فين ملك

_عند ماما

حطت الاكل في حافظه الطعام وقالت: الفطار اهو

حط العلبه على الرخام وقال: هو انا صغير عشان اخد سندوتشات معايا

_تصدق بالله انا غلطانه

طلعت وهو ابتسم وقال: هو انا قولت اي غلط

زينه نزلت وقالت: التليفون اهو وبعد كده تاخد التليفون معاك قبل ما تنزل

_حاضر

ابتسمت وقالت:شاطر

خدها في حضنه وقال: أيوه كده يا طفلتى اضحكي

مالك طلع وقال: مش يلا يا فهد

بعد عن زينه وقال: خدي بالك من هادي

فهد بارتباك: اقصد خلى هادي هياخد باله منك

فهد حس بتوهان وقال: خلوا بالكم من بعض

زينه قعدت تضحك وقالت: حاضر

فهد ومالك طلعوا وركبوا العربيه متجهين الى شركه نور الدين المنصوري

نزلت تحت وكانت لابسه فستان احمر جميل اوى عليها

_خالتو

زينه التفت ليها وقالت: حبيبه خالتو يا ناس

ملك لفت حوالين نفسها وقالت:اي رايك

زينه حملتها وقالت: شبه سندريلا بالظبط

_امال هادي قال عليا وحش ليه

نزل من فوق أيضا وزينه بصت ليا وقالت: الفستان حلو اوى يا لوكه وفي ناس معندهاش زوق

صحيح صغير في السن لكن ذكى جدا ومدرك كلام زينه كويس

هادي بعصبية: وانا قولت اي يا زفته

ملك حضنت زينه وقالت بحزن: هادي عايزنى اغير الفستان

_ليه يا هادي يا حبيبي

_مش عجبنى

زينه باندفاع: وانت مالك لوكه تلبس اللى هي عايزه

قبض ايدو وقال: وانا مش بحب حبيبتى تلبس كده

زينه برقت وقالت: اي يا روح امك

حط ايدو في جيبوا وقال: ايوه حبيبتى

زينه بصت لملك وقالت: بيقول اي الواد ده يا لوكه

ملك ابتسمت وقالت: انا وهادي متفقين لما نكبر هنتجوز بعض زيك انتى وعمو فهد وزي ماما وبابا

_لولولوي

_في اي يا زينه

_تعالى يا سمر اسمعى

سمر راحت عندهم وقالت: في اي

_اسمعى بنتك وابنى بيقولوا اي

_بيقولوا اي

_انا قررت اتجوز ملك لما نكبر يا سمر

_تتجوز ملك ازاى وانت مش محترم امها

_وانا مش باخد رايك انا هتجوز ملك غصب عنك

سمر بصت لزينه وقالت بخوف: طبعا يا ابنى هو انا هلاقي عريس لبنتى زيك فين

مسك ايد ملك وقال: روحى يا بيبي غيري الفستان ده عشان عايزك في موضوع 

_موضوع اي

_غيري اللون اللى بكره ده الاول وهقولك

ملك ابتسمت وقالت: حاضر

سمر وزينه كانوا واقفين في حاله صدمه

ملك طلعت وهادي بص ليهم وقال: اقفلوا فمكم الا الذباب يدخل فيا

وخد بعضه ومشي

سمر بصت لزينه وقالت: هما قالوا حاجه من شويه

زينه هزت راسها وقالت بتوهان: اعتقد

_انا عايزه اصرخ

_وانا كمان

سمر بتحذير: هادي شافك مع فهد قبل كده

_لا طبعاا

_ولا مره في لحظه رومانسيه

_والله ابداا

_الواد كلامه كبير اوى

زينه قعدت تضحك وسمر كذلك لان كلام هادي وملك كبير جدا على سنهم

في المساء

_بتول 

زينب حضنتها وقالت: وحشتينى اوى

_عامله اي

باستها وقالت: الحمدلله بخير امال فين محمود وفارس

دخلوا وفارس جري على زينب عالطول وقال: تيته حبيبتى

شالته وقالت: قلب تيته من جوا

زينه وسمر طلعوا وقالوا بصوت واحد: بتول

راحت عندهم وقالت: عاملين اي

زينه حضنتها وقالت: بخير يا قلبي انتى اخبارك اي

بتول بصت لمحمود وفارس وقالت: همو"ت

سمر وزينه قعدوا يضحكوا وقالوا بصوت واحد: الحال من بعضه

مالك وفهد وصلوا 

فهد حضن محمود وقال: اخيرا

_اخبارك اي

_بخير الحمدلله

_فارس عندنا ومحدش يقولى

فارس جري على هادي وقال: انا لسه واصل

_تعالى نلعب بلايستيشن انا منتظرك من زمان اوى

_ماشي

الكل ابتسم وقعدوا يتكلموا ويضحكوا وكانت سهره جميله جداا

بعد مرور ساعتين وتحديدا في غرفه مالك

كان واخدها في حضنه وقال: فاكره اول يوم قابلتك فيا

حضنته جامد وقالت: في المدرسه لما الكتب وقعت منى وحضرتك عامل فيها الشهم ونزلت جبتهم

_فاكره الحادثه اللى كنت مفكر انك اتعرضتي الا"غتصاب فيها

بصت في عيونه وقالت: فاكره

_صحيح  كانت خطه خبيثه ولكن كانت احلى خطه

_ليه 

_عشان اتجمعنا بعدها تحت سقف واحد وعلى سرير واحد

_فعلااا

مالك: طب فاكره لما قولتلك بحبك ساعتها كسرتي قلبي

سمر بحزن: غصب عنى

ضمها ليا اكتر وقال: عارفه حلاوه حبنا اي

_حلاوته العذ"اب اللى حصل منك ومنى 

_غلط اللى حصل منك بس

_طب وانا مالى

بعد عنها وقال بضحكه جذابه : لا والله

حضنته وقالت: مش كتير 

_ماشي يا صغنن 

_بلاش كلمه صغنن ده

ابتسم وقال: حاضر يا صغنن

بصت ليا وقالت بغضب: بتهزر صح

باسها عل رأسها وقال: بلاش اهزر مع مراتى يعنى

دفنت وشها في رقبته وقالت: براحتك يا حبيبي

عند زينه وفهد

طلع من الحمام ولافف منشفه على خصره وقال: فاكره يا زينه اول يوم شوفتك فيا

زينه قامت وبدأت تقلد فهد وقالت: قومى من على سريري 

فهد ابتسم وقال: كنت بكر"هك اوى

_طب فاكر اليوم اللى صحيت فيا ولقيت نفسي عر"يانه

ابتسم وقال: فاكر

زينه وقفت جنب فهد وقالت: ازاى حصل كده

بصلها وقال: مش فاهم

حطت ايدها على صدره وقالت: ازاى صحيت من النوم ولقيت نفسي عر"يانه

_لما الدنيا مطرت عليكى قلقت اوى وكان لازم تقلعى هدومك عشان متخديش برد وقتها كنت مرتبك اوى ونديت هناء وهى اللى قلعتك

(للتوضيح هناء كانت الخدامه الاول قبل ما سناء تيجى)

_يعنى مش انت

_لا مش اناا

بدأت تمشي ايدها على صدره وقالت: فاكر ليله الامارات

بص لتحت وقال: كانت اجمل ليله على رغم مكناش في واعين

_جرحتنى انت وقولت كلام وحش اوى

_كنت مصدوم مش اكتر

_يعنى مكنتش بتحبينى وقتها

حط ايدو على خصرها وشدها ليا وقال: كنت بعشقك

ابتسمت وقالت: امال كنت بتعمل كده ليه

بص على شفايفها وقال: كنت عايز اكون في واعى 

زينه اتكسفت وقالت: ليه

قرب منها وهمس في ودنها وقال: كنت عايز استمتع بكل لحظه معاكى يا طفلتى

زينه خجلت اوى وقالت: بس ده مش مبرر بردو

_طب فاكره لما لبستى الفستان واتخانقنا انا وانتى 

بصت في عيونه وقالت: كنت عنيده اوى

شدها اكتر ليا وقال: جدااا

زينه بخوف: وقتها كنت هتمشي وتسبنى

حط ايدو على خدها وقال: طول ما نبضك شغال يبقا نبضي شغال

_واي تانى

بص على شفايفها وقال: واي تانى

هزت راسها وقالت: اه

قرب منها وهي غمضت عينها وقبلها من شفايفها برقه وبعدها بعد عنها

بصت لتحت وهو وقف قدام المرايا 

فتحت الدولاب وطلعت ترنج لونه رمادي وقالت: تلبس ده

فهد:__________

_فهد حبيبي

فهد بصلها وقال: عيونه

زينه رفعت الترنج وقالت: تلبس ده

راح عندها ومسك الترنج حطه على السرير وقال: انا هنام كده

زينه باستغراب: عر"يان

_مش لوحدي

زينه فتحت عينها جامد اوى ووشها قلب طماطم

_لسه بتتكسفي منى

بصت لتحت وقالت: نوعاً ما

_طب يلا

بصت في عيونه وقالت بارتباك: يلا فين

بص على السرير وقال: هنا

_لاء

فهد شالها وقال: وانا مش باخد رايك يا طفلتي

دفنت وشها في رقبته وهو حطها على السرير وقال: ما تجمد ياض

زينه ابتسمت وفهد قرب منها وقبلها وراحوا في بحور عشقهم

رايكم؟؟


# اللى بيحب روايات دعاء حجاج يتابع كل جديد منها بحبكم⁦♥️⁩⁦♥️⁩من هنا متابعه هناااااااا

الخاتمه

ادخلوا من هنااااااانزلت البارت الاول من غرور وكبرياء عاشق عايزه اخلص الروايه قبل رمضان وطول ما التفاعل كده مش هقدر اكملها يا ريت




 

تعليقات

التنقل السريع