#قمري
#البارت_٥
الكاتبه : Miyano Shiho (ندى رأفت )
عم يونس : سيبها تمو"ت يا يونس ..والا انا الي هعمل كدا بنفسي ..
بعد يونس عمه بهدوء وقال : لما نرجع نتكلم يا عمي ..
وبعدها نزل ..من على السلم وكان هيخرج بقمر ..
عمه بعصبيه وزعيق : عايز تنفذها بعد الي عمله ابوها ..لو انت هتسامح في الي حصل لاختك ..انا مش هسامح ..في الي حصل في اخوي ..
وقف يونس وقال : قديك قولت الي عمله ابوها بعني مش هي ....
عم يونس : بس ابوها مش موجود دلوقتي ..ومش لاقينه ..وهو في حكم المي"ت بالنسبه لي . يبقى انتقم من بنته لغايه ما يظهر بقا ..
فتح يونس باب القصر وقال : هيظهر متقلقش ..لو مظهرش انا هجيبه ....
وبعدها خرج يونس لقى رجاله واقفه قدامه ..مسلحين ..
عم يونس: مش هسمحلك تخرج بيها يا يونس ...
فجأه يونس شاور ..لرجالته ..الي كانوا واقفين بره ..فجم بسرعه ..وضر"بوا رجاله عمه بالنار ..وبعدها يونس مشي ...
عم يونس بعصبيه خبط عصايته بالأرض: كدا يا يونس ماشي ..ماشي يا يونس .....
فجأه...
جت عمه يونس ووقفت جنبه وقالت : سيبه ..يا طاهر ..خليه يخدها المستشفى..وانت روح وراه دلوقتي ..وارجع بيه على هنا تاني ..وانا اوعدك ..اني هخليه يقتل*ها بنفسه ...
عم يونس بغ*ل : انتي متأكده..
عمه يونس : متقلقش ...
بعد فتره ...
في مستشفى...
يونس كان قاعد مستني..
وفجأه طلعت الدكتوره ...
قام يونس بسرعه وقال : هاا يا دكتور قمر كويسه ..
الدكتوره : انت مين ..
يونس : انا جوزها ...
الدكتوره : يعني انت الي اتسببت في كل الكدمات الي وشها وجسمها دي ..صح ...
يونس ببرود : انا بسأل حضرتك هي عمله ايه دلوقتي ..
الدكتوره : وانا بردو بسأل حضرتك مين الي اتسبب في كل دا ..
يونس ببرود : يعني انا اقدر أخدها وامشي دلوقتي ..صح وكان هيدخل ..
الدكتوره بعصبيه : أستنى احنا معلقنلها محاليل..لأن السكر كان قليل جداا في جسمها ..هي بعد شويه هتفوق تقدر ناخدها ...و ياريت تهتم بأكلها شويه ..
وبعدها مشيت الدكتوره ....
وبعدها بفتره صغيره دخل عم يونس المستشفى..
يونس : إيه الي جابك هنا يا عمي ..
عم يونس : البنت عمله ايه دلوقتي ..
يونس بسخريه : هو مش حضرتك كنت عايز تق"تلها.. دلوقتي بقا همك هي عمله ايه ..
عم يونس : اسمع يا ابني ..انت اكيد مقدر كميه زعلي على اخوي ..
يونس : والله دا ابويا ..واكيد هكون زعلان عليه اكتر منك ..وهكون عايز انتقم ..اكتر منك كمان علشان الي حصل في اختي ..بس مش منها ..منه هو نفسه ..
عم يونس : بص يا ابني .. انا اقتنعت بكلامك ..بس انا عايز اقولك ..إن لو ابوها دا طلع مي"ت ومش عايش زي ما انت بتقول ..انا ه"قتلها ..وانت وقتها مش هتقدر تمنعني ...
يونس : انا واثق انه عايش ..الي زي سليم دا مبي"متش كدا بسهوله ..
عم يونس : طب هي مراتك ..عمله ايه دلوقتي ..
يونس : الحمد لله ..انا هخدها دلوقتي ..واطلع على فلتي ..
عم يونس : لا يا ابني مينفعش ..دا انت لسه جاي ..اقعد معانا ..يومين ..كدا حتى تكون مرتك رجعت شدت حلها شويه ...
يونس : لا يا عمي ملوش لزوم ..وبعدين ..هي هتبقى خايفه تقعد معاكم بعد الي حصل ..
عم يونس : متقلقش يا ابني ..مش هنعملها حاجه ..تاني ..احنا بنا اتفاق ...يلا بقاا ..دا عمتك ..مستنياك ..وعملالك كل أصناف..الوكل الي بتحبه...
يونس : ماشي يا عمي ..
وبعدها دخل يونس على قمر لقاها بتفوق فتحت قمر عنيها بتعب وقالت : انا ..فين ..
يونس : حمد لله على السلامه يا قمر..وبعد كدا ..نادي على الدكتوره علشان تشيل المحاليل ..علشان يعرف يخادها ..
قمر بتعب : انا إيه الي جابني هنا ..
شالها يونس ..وقال : تعبتي ..فجبتك ..هناا المهم انتي كويسه دلوقتي ..
قمر بعصبيه وتعب في نفس الوقت : نزلني ..يا يونس لو سمحت ....وطلقني ..وخليني اروح اقعد مع امي ..ومتقلقش مش هقولها على حاجه ..
يونس : يونس ..لو خد حاجه مبيسبهاش يا قمر لازم تفهمي كدا ..
وفجأه حس يونس بتقل على كتفه ..فبص لقى قمر نامت ...
ابتسم يونس بتلقائيه ..وبعدها ...راح قصر عمه ..
وطلع ..اوضته ..ونيم قمر على السرير ..وغطاها ...
بليل ..
..قمر صحيت ...على صوت يونس ..
بصت لقيته قاعد قدمها ..ومعاه صنيه فيها أصناف كتير من الاكل ..
قمر بتعب : عايز ايه ..
بونس ببرود : قومي علشان تكلي ..
قمر بتعب : مليش نفس ..
يونس : مفيش حاجه اسمها مليش نفس الدكتوره قالت لازم تكلي ..
ضحكت قمر بسخريه وقالت : وانت خايف علي اوي ..الصراحه
يونس : خلاص عنك ما كلتي ..وكان هيقوم مس"كت قمر إيده وقالت :انت ليه بتعمل معايا كدا يا يونس ..ليه .. ..ليه كميه الضر"ب والاهانه دي انا عملت ايه علشان كل دا ...وابتدت قمر تعيط ...
يونس كور إيده بعصبيه وقال : عايزه تعرفي ..احنا بنعمل معاكي كدا ..ليه انا هقولك ................
اللي عاوز البارت السادس يعمل متابعه من هنا
البارت السادس من هنااااا
تعليقات
إرسال تعليق