القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت كامل حب عمري بقلم مارينا عبود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

اسكريبت الجزء الأول❤


يا بابا انا مش عاوزه اتجوز كفايه بقااا 


والدها بغضب؛انا مش باخد رايك يا نهال انا وجدك خلاص قررنا وبكره عمك وابنه هيجوا علشان نجهز ل فرحكم 


نهال بدموع؛انا بكر*هكم انتوا مس وقبل ما تكمل لقت صف*عه قويه نزلت على وشها 


والدها بغضب؛الظاهر انى معرفتش اربيكى اسمعى يا بت انتى انتى خلاص هتتجوزى مالك ابن عمك وده كلام نهائى واياكى اسمع صوتك فاهمه وسابها وطلع وهى وقعت فى الارض وفضلت تعيط 


بنت عمها جريت واخدتها فى حضنها 


مياده؛اهدى يا قلبى اهدى

 

نهال بدموع؛ليه بيعملوا كده ليه 


مياده بحزن ؛ايه إللى حصل بس يا نهال مش ده نفسه مالك إللى كنتى بتعشقيه وانتى صغيره 


نهال بدموع؛بس انا دلوقتى مش عاوزه اشوف وشه هو إللى سابنى زمان ايه رجعه دلوقتى انا مش عاوزه اتجوز الشخص ده ولا عاوزه اتجوز من اصلاه 


مياده بحزن؛اهدى يا حبيبتى وارتاحى شويه اهدى 


مياده فضلت تهديها لحد ما نامت من التعب

           ___________________________ 


                      فى الريسيبشن 


الجد بغضب؛قولتلك ميت مره يا قاسم متمدش ايدك على نهال 


قاسم ببرود؛بابا ياريت متدخلش ديه بنتى وانا عارف مصلحتها 


الجد بهدوء؛يابنى كفايه متخليش البنت تكر*هك اكتر من كده 


قاسم بهدوء؛اهو هجوزها يابوى وهرتاح منها بعد اذنك بقاا وسابه وطلع 


الجد بياس؛ربنا يهديك يا قاسم يابنى انا لازم اجوزها مالك قبل ما تحصل للبنت حاجه بسببك 


                 _______________________


                      فى القاهره 


عاصم والد مالك؛جهز نفسك يا مالك بكره هننزل الصعيد 


مالك ؛ليه 


عاصم ؛جدك أخد قرار انه يجوزك بنت عمك

 

مالك بغضب؛نععممممم ده مستحيل يحصل 


عاصم ؛وطى صوتك وانت بتكلمنى يا مالك ولا نسيت انك بتكلم ابوك


مالك بتماسك الهدوء؛انا اسف يا بابا بس

 

عاصم بمقاطعه؛مبسش انا قولت كلمه ومش هرجع فيها انت مش هتتجوز غير نهال بنت عمك قاسم غير كده لا انت ابنى ولا اعرفك 


مالك بصدمه ؛نهااااال 


قاسم ببرود؛ااه نهااال اكيد فاكرها حب زمان

 

مالك؛بابا نهال زى اختى انت بتقول ايه 


قاسم بهدوء؛مالك نهال بنت عمك ومش اختك وانا قررت انى اجوزهالك وخلص الكلام 


مالك بتماسك الهدوء؛تمام وسابه وطلع 


                 ______________________

      

                       ف كافيه


يعنى ايه هتتجوز يا مالك يعنى ايه 


مالك بهدوء؛اهدى يا ميرال ده هيبقه جواز على ورق مش اكتر 


ميرال بغضب؛ولو مش هتتجوزها 


مالك بهدوء؛ميرال علشان خاطرى افهمى انا هتجوزها كام يوم وهطلقها صدقينى 


ميرال بخبث؛وعد 


مالك بابتسامه ؛وعد 


ميرال ؛ماشى موافقه


مالك؛طيب يلاه بينا علشان اوصلك 


ميرال؛يلاه 

ينبع


الجزء الثاني 


مالك ووالده وصلوا الصعيد والجد وعاصم رحبوا بيهم 


الجد ؛مالك انت ونهال فرحكم هيبقه خلال يومين 


مالك ببرود؛تمام يا جدى 


عاصم بحب؛اومال عروستنا فين 


الجد ؛روحى يا سعاد نادى نهال من فوق 

سعاد باحترام؛حاضر يا بيه 


سعاد طلعت اوضه نهال؛يا بنتى جدك طالبك تحت  علشان تسلمى على الضيوف 


مياده؛تمام يا سعاد روحى وانا ونهال جايين وراكى 


سعاد؛حاضر 


مياده ؛يلاه يا نهال 


نهال بدموع؛مش عاوزه انا مش عاوزه اشوف حد  


مياده بحزن؛يا حبيبتى متخفيش انا هكون معاكى تعال يلاه


نهال مسحت دموعها ومياده أخدتها ونزلت 

كان مالك قاعد بيقلب في ألفون


عاصم بخبث؛مالك مش عاوز تشوف صديقه طفولتك وعروستك


مالك باستنكار؛لا 


عاصم بخبث؛امم طيب بص قدامك كده 

مالك اتنهد ورفع رأسه واتفاجا بتلك الحوريه الواقفه أمامهم مالك فضل متنح ومشلش عينه من عليها وعاصم ابتسم 


الجد ؛تعالى يا بنتى سلمى على عمك

نهال قربت وسلمت على عاصم ووقفت قدام مالك وعيونهم اتلاقت كانت بتبصله بحزن وكسره وهو كان بيبصلها بشوق ولهفه  وهو بيفتكر ذكريات طفولته معاها 


نهال سلمت عليه وقعدت جنب جدها وفضلوا يحكوا ومالك مركز على نهال

 

عاصم ؛اومال مراتك فين يا قاسم


الجد بحزن؛هاله اتوفت يا ولدى 


عاصم بصدمه ؛ازاى وليه مقولتليش يابوى 


قاسم ؛انت كنت مسافر 


نهال دموعها نزلت واستاذنت وطلعت الجنينة 


مالك ؛جدى ممكن اطلع اتكلم معاها 


الجد ؛لا يا مالك انا عاوز اتكلم معاك الأول 


مالك ؛تمام 


مالك وجده طلعوا اوضه المكتب 


الجد ؛اسمع يابنى انا قررت اجوزك نهال علشان عارف ومتاكد انك هتخلى بالك منها نهال من وقت ما امها اتوفت وهى حالتها النفسيه فى النازل وعمك قاسم بقاا قاسى عليها اووى وبصراحه انا ملقيتش احسن منك اجوزهاله لانى عارف انك بتحبها وهى كمان بتحبك من وانتوا صغيرين وعلشان كده عاوزك تخلى بالك منها 


مالك بحزن؛تمام يا جدى بعد اذنك 


الجد ؛اتفضل يابنى 


مالك نزل وطلع الجنينة لقاها واقفه بتعيط قرب ووقف جنبها


مالك ؛ازيك يا صغنن


نهال بغضب ؛قولتلك مبحبش الاسم


مالك بضحك؛خلاص اسف متزعليش

 

نهال بدموع؛وافقت ليه 


مالك؛على ايه


نهال ؛متستهبلش وافقت ليه على طلب جدى 


مالك ؛انتى عارفه انى مش برفضله طلب ومتخفيش شهرين وهطلقك

 

نهال بدموع وسخريه؛ كنت متوقعه منك كده منا بقيت لعبه بين ايديكم


مالك بحزن ؛نهال انا 


نهال بمقاطعه؛انا مش عاوزه اسمع حاجه بعد اذنك وسابته ومشيت وهى بتعيط

 

.....انت بتضحك على نفسك ولا عليها 


مالك التفت لقه ابن عمه واقف قدامه 


مالك بابتسامه؛عمر 


عمر قرب وحضنها وسلموا على بعض

 

عمر ؛عاوز تطلقها ليه 


مالك بحزن ؛عمر انت عارف انى مش بحب نهال انا بعتبرها اختى وبعدين انا بحب بنت زميلتى من مصر 


عمر؛ميرال مش كده 


مالك بضحك؛اااه  


عمر بحزن ؛مالك انت معجب ب ميرال لكن انت حب عمرك هى نهال افهم


مالك بهدوء؛عمر انتوا ليه مش قادرين تفهموا انه نهال اختى هى مش حب عمرى 


عمر بيأس؛ماشى يا مالك بس اتمنه ميجيش وقت تندم على اختياراتك بعد اذنك وسابه ودخل 


مالك قعد وفضل يفكر فى كلام عمر 

ومر يومين وتم جواز مالك ونهال ومالك اخدها وسافر ورجع شقته 


مالك ؛اتفضلى 


نهال دخلت وهى ماسكه شنطتها ؛فين اوضتى 


مالك بابتسامه؛دى اوضتك ادخلى غيرى هدومك وتعالى علشان نتعشاء


نهال ببرود؛مش عاوزه بعد اذنك وسابته ودخلت الاوضه وفضلت تعيط  


مالك اتنهد ودخل أوضته غير هدومه وراح خبط على أوضتها ونهال قامت وفتحتله وكانت عنيها حمراء من العياط 


مالك؛نهال ممكن تطلعى نتكلم شويه


نهال ؛مالك ممكن بكره لانى تعبانه وعاوزه انام 


مالك بابتسامه؛ماشى ارتاحى وبكره نتكلم 


نهال ؛تمام وقفلت الاوضه 


مالك قعد وحط وشه بين كفوفه بحزن وهو بيفكر ف نهال وازاى هيقولها على علاقته ب ميرال وفجاه الباب خبط

مالك قام وفتح واتصدم لما شاف


 يتبع 



الجزء الثالث ❤🔥


مالك بصدمه ؛ميرال 


ميرال بخبث؛حبيبى وحشتنى وقربت وحضنته 


مالك بهدوء؛ميرال انتى بتعملى ايه هنا 


ميرال بخبث؛اول ما عرفت انك جيت

 مقدرتش امنع نفسى اجى اشوفك لأنك وحشتنى وزقته ودخلت 


مالك بغضب؛ميرال لو سمحتى اطلعى وبكره نتقابل 


ميرال بصوت عالى؛ليه بقااا خايف السنيوره تزعل ولا ايه 


مالك بصدمه ؛انتى اتجننتى يابت


ميرال قربت منه بدلع؛ااه اتجننت بسببك 


نهال سمعت صوت طلعت واتصدمت لما شافت ميرال حاضنه مالك 


نهال بعصبيه ؛مين ديه 


ميرال بقرف؛هى ديه بقاا يا قلبى الفلاحه إللى جدك جوزهالك 


مالك اتعصب وضر*بها بالقلم ؛ميرال انتى واعيه بتقولى ايه 


ميرال بعصبيه وغضب؛انت اتجننت يا مالك بتمد ايدك عليه علشان ديه

 

مالك بغضب؛ميرال ديه بنت عمى ومراتى ومسمحلكيش تقولى كلمه وحده غلط فى حقها فاهمه ويلاه اطلعى بره 


ميرال بح قد وتوعد ؛تمام يا مالك وطلعت 

مالك اتعصب وقفل الباب والتفت لقه نهال قاعده وضامها نفسها وحاطه ايديها على ودانها ومنهاره مالك اتصدم اول ما شافها وجرى عليها 


مالك بحزن؛نهال نهال مالك اهدى انا اسف

 

نهال بصراخ وخوف ؛ابعد عنى ابعد انا بكر*هكم ابعد عنى


مالك بصدمه ؛نهال اهدى ابوس ايدك اهدى وقومى معايا 


نهال بخوف وصراخ ؛قولتلك ابعد عنى ابعد انت انت واغمى عليها 


مالك بخوف ولهفه؛نهال نهال فوقى نهال 

مالك شالها ودخلها الاوضه وطلب الدكتور 

وبعد وقت الدكتور جه وفحصها 


مالك بخوف؛مالها يا دكتور هى كويسه 


الدكتور بحزن؛هى اتعرضت لصدمه وحاله انهيار عصبى انا كتبتلها على أدويه وياريت تخلوا بالكم منها ومتخلوهاش تتعرض ل اى ضغط 


مالك بحزن؛تمام يا دكتور اتفضل 


الدكتور مشى ومالك دخل وقعد جنب نهال وهو بيتامل ملامحها الجميله برغم الحزن 


مالك بحزن وهو يقبل جبينها؛انا اسف حقك عليه انا السبب فى حالتك ديه بس اوعدك هعوضك عن كل حاجه اوعدك


 وجاب كرسى وقعد قصادها وفضل سهران جنبها لحد ما راح فى النوم 


*فى صباح يوم جديد 🔥


نهال قامت وهى حاسه بصداع شديد وتعب وافتكرت إللى حصل وكلام ميرال وفضلت تعيط 


مالك دخل وهو ماسك صنيه الاكل اول ما شافها بتعيط جرى عليها بلهفه وخوف واضح :مالك يا نهال فيكى ايه

 

نهال بدموع؛انت انت فعلا بتحب البنت ديه يا مالك


مالك بتوتر؛طيب قومى اغسلى وشك ونفطر وبعدين نتكلم 


نهال بعصبيه وصوت مخنوق:مالك رد عليه الكلام إللى البنت ديه قالته صح 


مالك بتنهيده وحزن؛صح يا نهال

 

نهال مسحت دموعها وبصتله بجمود؛طلقنى


مالك بصدمه ؛نعممم 


نهال بغضب وصراخ؛بقولك طلقنى انا مش عاوزه اعيش معاك انت انت اتجوزتنى شفقه مش اكتر وانا مش عاوزه حد يشفق عليه انا بكر*هك يا مالك بكر*هك طلقنى 


مالك بحزن؛طيب ممكن تهدى وانا اوعدك شهرين وهطلقك 


نهال بجمود؛لا دلوقتى تطلقنى وترجعنى الصعيد وروح اتجوز إللى بتحبها

 

مالك بهدوء؛نهال افهمى احنا مكملناش اسبوع متجوزين عاوزنى ازاى اطلقك الناس اكيد هتتكلم عليكى وانا مش هسمح انه اى حد يتكلم عليكى كلمه وحده غلط علشان كده ارجوكى استحملينى بس الشهرين دول ممكن 


نهال لجنود؛تمام بعد اذنك


وقامت علشان تطلع مالك مسك ايدها ؛غيرى هدومك وتعالى علشان تفطرى وتاخدى الدواء

 

نهال؛مش عاوزه 


مالك؛خلاص وانا كمان مش هفطر 


نهال بغضب؛يووه وسابته ودخلت تاخد شاور وهو ابتسم وطلع يجهز السفره 


نهال اخدت شاور وطلعت تفطر مع مالك 


مالك :نهال 


نهال ببرود؛نعم 


مالك :


الجزء الرابع والاخير🐣❤

#اسكريبت_حب_عمرى


مالك بحزن؛انا اسف يا نهال حقك عليا 


نهال ببرود ؛ليه بقاا انت عملت حاجه

 

مالك بهدوء؛نهال بلاش طريقتك ديه ارجوكى

 

نهال بز*عيق ودموع ؛عاوزنى اتعامل معاك ازاى هااا ازاى فاكر يا مالك لما كنا فى الصعيد واعترفتلك بحبى فاكر قولتلى ايه انتى صغيره يا نهال وانا مش بعتبرك غير اختى يومها كسرت قلبى لا وكمان اتجوزتنى شفقه وخليت اسعد يوم فى حياتى يبقه إسواء يوم لا وكمان جايب حبيبتك وخليتها تهينى بكل برود ودلوقتى عاوزنى اعمل ايه اقوم ارقص واغنى دنت حته مفكرتش تسال عنى من يوم ما سافرت ومشيت من الصعيد ونسيت صديقه طفولتك انت نسيتنى يا مالك انا كنت محتاجالك لما ماما ما*تت بابا اتغير وبقاا قاسى عليه كان بيحبسنى ويضر*بنى كنت ببقه محتاجالك ف كل وقت تعرف يا مالك انا ندمانه انى حبيتك فى يوم انا بكر*هك ومستنيه بفارغ الصبر انى أطلق منك ومشى من هنا انا بقيت بكر*هك ابعد عنى وسابته ودخلت الاوضه وفضلت تعيط 


مالك كان مصدوم وكل كلمه منها كانت بتوجع قلبه معقوله صديقه طفولته بقت بتكره البنت إللى رباها على ايديه وكانت مامن أسراره زمان بقت دلوقتى بتكره يعنى هو سبب كل وجعها هو وحش للدرجادى  مالك فاق من سرحانه ومسح دموعه ودخل الاوضه لقاها بتعيط قرب وقعد قصادها وعيونه لامعه بالدموع 


مالك بحزن وندم؛انا اسف

 

نهال بسخريه:مبقاش يفرق


مالك بدموع: ارجوكى سامحينى انا ممكن استحمل اى حاجه الا انى اشوف نظره كره فى عيونك انا عارف انى غلطت وكمان رفضت حبك بس انا كنت خايف كنت خايف تكون مجرد مشاعر تعود ومش اكتر لانى انا إللى مربيكى كنت خايف ميكنش حب ويكون تعود على وجودى وبعدت عنك علشان احاول اخليكى تنسينى انا مش وحش للدرجادى انا كمان نفسى ابقه جنبك طول الوقت إللى فات بس مكنتش قادر احط عينى فى عينك


نهال بدموع؛قصدك مكنتش عاوز تسيب حبيبه القلب اسمع يا مالك انا خلاص قررت شهرين وهطلقنى واوعدك خلال الشهرين مش هقصر معاك لكن متتوقعش اننا نرجع زى زمان 


مالك بحزن؛ماشى يا نهال وسابها وطلع


مالك دخل أوضته وهى فضلت تعيط 


مر اسبوعين ومالك بيحاول بكل الطرق يصلح علاقته ب نهال ونسى ميرال خالص ومبقاش يتواصل معاها ونهال مازالت بتعامله ببرود

مالك خلص شغله ورجع الشقه وكان باين عليه التعب دخل لقه الاكل محطوط على السفره زى كل يوم اتنهد ودخل غير هدومه وراح خبط على أوضتها بس مردتش فتح الباب ودخل لقاها نايمه 

قرب ونام جنبها وشدها لحضنه 


نهال قامت مفزوعه وحاولت تبعد بس كان اقوى منها


مالك بتعب؛نهال نامى بقاا انا بجد تعبان

 

نهال حطت ايدها على جبينه لقت حرارته عاليه فضلت جنبه لحد ما نام واتسحبت وطلعت جابت ميه بارده وفضلت تعمله كمادات 


مالك بهلوسه؛نهال نهال 


نهال بحزن ومسكت ايده ؛انا جنبك

 

مالك شدد على ايدها ومسكها جامد :متسبنيش

 

نهال قعدت جنبه وفضلت تلعب فى شعره وتعمله كمادات لحد ما راح فى النوم وهى كمان نامت.

  

*فى صباح يوم جديد 


مالك قام لقه فوطه على جبينه ونهال نايمه جنبه 

مالك ابتسم وقرب منها وشال خصلات شعرها النازله على عنيها وطبع قبله على خدها وهو بيتامل ملامحها الجميله 


نهال حست بيه وقامت بسرعه وهى بتبصله بخوف ولهفه" انت انت كويس فيك حاجه اطلب الدكتور


مالك ابتسم بحب وطبع قبله على كف ايدها :انا كويس متخفيش 


نهال بعدت ايدها ووشها احمر من الخجل:طيب انا هروح اجهزلك الفطار وقامت لكن مالك مسك ايدها وشدها لحضنه 


نهال؛عاااا يا ماما ف ايه 


مالك بضحك:مجنونه هتفضلى مجنونه يا صغنن

 

نهال بغضب:وانت مالك وبعدين قولتلك متقوليش يا صغنن بكره الاسم ده 


مالك بحب وابتسامه حزينه:وحشتينى ووحشنى جنانك 


نهال بتوتر:طب ابعد كده وسبنى علشان أجهز الفطار 


مالك بخبث:لا مش هسيبك غير لما تسامحينى


نهال بغيظ:وانا مش مسمحاك وسبنى بقااا انا بكر*هك 


مالك بخبث :بتكر**هينى 


نهال بغيظ:اااه 


مالك بخبث:بقااا كده 


نهال :اااه 


مالك بخبث:طيييب وقرب وقبلها بحب وشغف وهى مصدومه 


نهال بغضب :عااا يا قليل الادب يا سا*فل ابعد عنى 


مالك بضحك:ايه يا ماما دنا زى جوزك يعنى وبعدين انا مش هسيبك غير لما تسامحيني

 

نهال بغضب:طب مش مسامحاك 


مالك بخبث:خلاص هعمل إللى عملته تانى وقرب علشان يقبلها  وقفه صوتها 


نهال بغيظ :خلاص خلاص مسامحاك سبنى بقااا 


مالك بخبث:ماشى بس بشرط 


نهال بتنهيده :شرط ايه كمان 


مالك قرب وقبلها مره تانى وهى فضلت تضر*به على صدره 


نهال بغضب :عااااا انا بكر*هك وجريت على المطبخ 


مالك بضحك:خدى يابت استنى اجى اساعدك 

مالك طلع وراح وراها المطبخ  وساعدها فى تحضير الفطار وكان طول الوقت يغيظها علشان تتعصب 

فضلوا شهر وعلاقتهم اتحسنت اوى ومالك قرر انه يكمل جوازه مع نهال ونسى ميرال خالص 

نهال كانت فى المطبخ ووصلتلها رساله مكتوب فيها جوزك بيخونك مع حبيبته القديمه فى شركته ولو مش مصدقانى روحى واتاكدى بنفسك 


نهال دموعها نزلت  ومكانتش مصدقه بس قررت تروح  ودخلت غيرت هدومها وراحت الشركه ل مالك اول ما فتحت الباب لقت ميرال فى حضن مالك 


نهال بدموع:م مالك 


مالك التفت وبعد ميرال بسرعه وبص ل نهال بصدمه: نهال انتى فاهمه غلط انتى 


نهال مسمعتش باقى كلامه وطلعت جرى من الشركه 


مالك :نهال استنى نهال

 

ميرال بخبث :انا اسفه يا مالك شكلها مراتك فهمت غلط 


مالك بصلها بغضب وتوعد وطلع بسرعه وميرا ابتسمت بشما*ته 


مالك رجع البيت ودور على نهال ملقهاش لكن هدومها كانت موجوده 


مالك بهدوء؛انا عارف هلاقيكى فين يا حب عمرى ابتسم وطلع بسرعه بعربيته لقاها واقفه عند البحر وبتعيط

 

مالك بهدوء:ممكن تسمعينى 


نهال بدموع وغضب:انا مش عاوزه اسمع ابعد عنى بقااا انا هرجع الصعيد وهخلى جدى يطلقنى منك انت بنادم خاين 


مالك بهدوء:اممم وايه كمان 


نهال بدموع:ومبتحسش

 

مالك :ف حاجه تانى

 

نهال بصتله والدموع مغرقه وشها ومتكلمتش

 

مالك؛انتى غبيه انتى فاكره انى ممكن اخو*نك انا قولتلك انى نهيت علاقتى بيها وأنه مبقاش فى قلبى غيرك 


نهال بمقاطعه:ااه صحيح وانى ادخل مكتبك  القيها فى حضنك ده اسميه اييييه

 

مالك بهدوء:هى جتلى المكتب وفضلت تتكلم عن علاقتنا وأنه خلاص بقيت ماضى وكمان كانت عاوزه ارجعها الشغل وفجاه لقيتها اترمت فى حضنى  وقبل ما ابعدها عنى لقيتك واقفه قدامى وقتها عرفت انها خطه منها علشان توقع ما بينا 

نهال افتكرت الرساله وحست انه كلامه صح 


مالك :وبعدين فكك انا مش هطلقك ويلاه قدامى علشان انتى تعبتينى وانا زهقت منك 


نهال بغضب؛زهقت منى 


مالك بخبث:ااه وبصراحه ناوى اعلمك الادب من جديد 


نهال بصدمه :نعممممم انا رايحه ل جدى انسه

 

مالك بسخريه :جدك مش عايزك اصلا وبعدين احنا عندنا كلام كتيرر عاوزين نحكيه 


نهال :كلام ايه


مالك :لا مينفعش هناا هقولك فى شقتنا وغمزلها 


نهال :هاااا انا مش فاهمه حاجه 


مالك ضحك وقرب شالها 


نهال:عااااا نزلنى يخرب بيتك الناس بتبص علينا 


مالك :مراتى 


نهال :مراتك دلوقتى 


مالك بابتسامه وحب:وحب عمرى وحياتى كلها بحبك 


نهال ابتسمت ودفنت رأسها فى صدره بخجل:وانا كمان 


#حب_عمرى 

بقلمى "مارينا عبود "








 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع