القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية منقذي من الجحيم البارت السادس والأخير بقلم


##الكاتبه المجهوله

البارت السادس والأخيييييييييير

ملك : لاااااااااااا وطلعت تجري ع البيت وصفاء قعدت تصوت وتلطم

عملوا اجراءات الدفن ورجعوا البيت

ملك وهي داخله

صفاء : رايحه فين يا حلوة

ملك : طالعه فوق هكون رايحه فين

صفاء : لا يا حبيبتي خلاص مبقالكيش مكان هنا

ملك : يعني ايه ده الفيله ده انتوا جايبينها بورثي من الراجل اللي جوزتهولي ومات

صفاء : لا بس اللي انتي متعرفيهوش يا حبيبتي ان ورثك كان فلوس واشترينا بيها الفيله ده وابوكي كتبها باسمي

##الكاتبه المجهوله

ملك :مستحيل انتي كذابه

لتاتي صفاء بالعقد

صفاء :اهو يا حبيبتي العقد مكتوب باسمي اهو

يلا غوري لمى هدومك وامشي

لتلم ملك هدومها وهي تبكي

ملك وهي ماشيه في الشارع طب اروح فين ياربي واجي منين دلوقتي

لتاتي عربيه سريعه وتفرمل على آخر لحظه بس بتخبطها خفيف ليغمي عليها من الخوف

لينزل من العربيه شاي طويل بعضلات الشاب ده طبعا هو منقذها من الجحيم بطلنا مراد

مراد :انتي تاني مره كلاب بيجروا وراكي ومره اخبطك ليبتسم بس تصدقي كان نفسي اشوفك تاني لياخذها معه على القصر

##الكاتبه المجهوله

مراد :مامااا يا مامااا

مني :ايوه يا حبيبي حين ترا ملك تضرب على نفسها يالهوي جايب ستات معاك البيت مين ده

مراد :اهدي يا ماما ه بنت خبطتها بالعربيه غصب عني

مني :يالهوي ماتت هتودينا في مصيبه جابلنا جثه البيت

مراد :اهدي يا ماما ده انا فرملت على آخر لحظه بس العربية لمستها بسيط هي مفيهاش حاجه اغمى عليها بس من الخضه

مني :يا حبيبتي يا بنتي بس ايه شنطة الهدوم اللي معاها ده

مراد :معرفش هي كانت جراها وماشية بيها معلش يا ماما خديها في اوضه فوقيها

لتاخذها مني اوضه الضيوف وفوقها بميه

# #الكاتبه المجهوله

لتاخذها مني اوضه الضيوف وفوقها لتفيق ملك

ايه ده انا فين

مني :اهدي يا حبيبتي انا ابني كان سايق العربية وانتي جيتي قدامه بس هو فرمل على آخر لحظه واغمى عليكي من الخوف فجابك هنا

ملك بتفتكر اللي حصلها واعيط

مني :مالك بس يا حبيبتي انتي ليه حكايتك ايه اللي طلعك في وقت متأخر زي ده وكمان معاكي شنطة هدومك

لتحكي ملك ليها كل حاجه وهي بتعيط

مني :يا حبيبتي ينتقم منها ربنا البعيده خلاص عيشي معانا هنا الأرض كتيره والقصر كبير اختاري الاوضه اللي تعجبك وولادي هيبقوا زي ولادك


##الكاتبه المجهوله

ملك :لا يا طنط معلش مش هينفع انتي عندك ولد مينفعش اعيش معاه في بيت واحد وكمان عيب تعيش مع ناس معرفهوش انا هدور علي شغل

مني :ايه يا بنتي اللي بتقوليه ده والله ابني محترم وهيعتبرك زي اخته وانا تعتبريني امك ومتخافيش اقعدك في الاوضه اللي جنب اوضه ميرا بنتي انتي باين عليكي من سنها انتي عندك كام سنه وفي كليه ايه

ملك :عندي 21سنه بس كليتي مش هنا عشان مجموعي مجابش هنا انا في كليه صيدله

مني :ايه ده ده نفس سن وكليه بنتي خلاص احنا لينا واسطه نتوسطلك

# # الكاتبه المجهوله

وننقلك كليه هنا مع بنتي ميرا وتذكروا مع بعض وهي طيبه جدا وهتحبك وهتعتبرك اختها وافقي بقا

ملك بابتسامه :هقول ايه بعد كلامك السكر ده خلاص موافقه ربنا يخليكي يارب

لتاخذها مني وتعرفها على بنتها ميرا وحبيتها جدا وبقر أصحاب وخدتها عند مراد

مراد:فوقتي حمدالله على السلامه

ملك :انت

مراد :ايوه انا مره كلاب ومره حادثه عربيه

مني :ايه ده انتوا تعرفوا بعض

ليحكولها كل حاجه

مني :طب كويس طلعتوا تعرفوا بعض

لتاخذمراد على جنب وتحكيله حكايتها وانها هتعيش معاهم ليوافق ويرحب بالموضوع

# # الكاتبه المجهوله

لتاخذها وتعرفها على زوجها وتحكيله حكايتها ليوافق على انها تعيش معهم ليتوسطولها وينقل ها الجامعه هنا مع ميرا

لتصبح هي وميرا اكثر من الأخوات لا يتفارقا ابدا يذهبوا مع بعض الجامعه ويوصلهم مراد وياتوا مع بعض وبيذاكروا مع بعض كل حاجه بيعملوها مع بعض رحبوا بعض جدا

اما مراد أصبح يحب ملك بشده يحب فيها كل شيء ضحكتها كلامها هزارها بقا بيعشقها بس خايف احسن تكون مبتحبوش

في مره وهما قاعدين بيتغدوا ع السفره

مراذ :بابا ماما انا عايز اتجوز 🙂# # الكاتبه المجهوله

مني :طب قولنا عايز تتجوز مين واحنا نروح نخطبهالك

محمد والده :ايوه مين

لتشنق ملك بشده فهي أيضا كانت تحبه

لتقوم وتقول شبعت وتجري ع السلم وتطلع فرق في اوضتها تبكي يا رب الإنسان الوحيد اللي حبيته هيتجوز

تحت

مني :مين يا ابني

مراد :ملك

مني ومحمد بفرحه فهم يحبونها بشده :بجد يا ابني

مراد :ايوه مالكوا

مني :ماشي احنا نقولها وناخد رأيها

لتجري ميرا الي أعلى فهي تعرف انها تحبه لان ملك تقول لها أسرارها وميرا أيضا

ميرا:ملك ملك ملك الحقي

ملك:ايه# # الكاتبه المجهوله

ميرا :عارفه مراد عايز يتجوز مين

ملك بحزن مين

ميرا بفرحه :انتييييي

ملك :بطلي هزار يا ميرا

ميرا :والله انتي طلع بيحبك زي ما بتحبيه اهو

ملك بفرحه بجد

لياتي مراد :ايوه بجد انا من اول ما شوفتك ساعه ما الكلاب كانوا بيجروا وراكي وانتي خطفتي قلبي بضحكتك وكلامك وردحك ولسانك الطويل كل حاجه فيكي عجبتني وكنت بدعي ربنا ارجع اشوفك تاني ورجعت شوفتك لا وكمان قعدتي معانا في بيت واحد

ملك :انا رداحه وأم لسان طويل

مراد :يعني سبتي كل الكلام الحلو ده ومسكتي في الكلمتين دول

# # الكاتبه المجهوله

ميرا :ايوه صح يا ملك ايه ده

ملك:خلاص مش عاجبه ميتجوزنيش

مراد خدي يا بت هنا ما اتجوز مين ده انا ما صدقت لاقيتك

لتجري ويجري خلفها ويعرف الجميع بموافقة ملك

وبعد اسبوع يتم الجواز وتتم التجهيزات ويجيبوا الفستان

مراد رايح بزفه يجيب ملك من الكوافير

اول ما شافها بالفستان الأبيض اللي عامله فيه زي الملكه

يالهوي ع الجمال ايه القمر ده يا بت

لتخجل ملك :بس بقا متكسفنيش

لي هبوا القاعه وبعد كتب الكتاب بيحضنها ويلف بيها ويرقصوا

ميرا :اوعدنا ياااارب 🤣 🤣


# # الكاتبه المجهوله

ليتم الجواز وقعدوا مع ابوه وأمه وميرا في القصر

ويقضوا شهر العسل في باريس

ويخلفوا ولد يسموه سليم وبنت يسموها مكه

ويعيشوا احلى ايام حياتهم 💋 💋 🌹

وتفضل ميرا زي َا هي سنجل باءس زي اللي بيقرأ الروايه دلوقتي 🤣 🤣 🤣 🤣

تمت

## الكاتبه المجهوله

يااارب تكون الروايه عجبتكم 🙂

وعايزه تفاااعل كتيييير بقا عشان توصل الجروبات التانيه بردو مش عشان الاخير ميبقاش فيه تفاعل

نزلته في وقته اهو وماخرتش عليكوا مع ان التفاعل معجبتنيش البارت اللي فات 😢

ومع السلااامه 👋

## الكاتبه المجهوله

قولولي رأيكم في الروايه في الكومنتات

وعايزه تفاعل كتييييير كتييير اوييي عشان توصل للناس كلها اللي على الجروب

هتوحشونييي جدااا 😍 😍 😘 😘


 

تعليقات

التنقل السريع