القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انت طالق البارت التاني بقلم Sara Mazen في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

بارت ٢ بقلم Sara Mazen  شكرا علي التفاعل ي بنوتات 

كنا وقفين عند  رحاب وهيا بتقول لي مامتها علي الي حصل 
 
رحاب بس فاضل حاجه وحده بس و هطلق منه

ام رحاب  : حاجه اي ي بنتي 

رحاب : ……. 

ام رحاب : ي بنتي بلاش الشر دا انا مربتكيش علي كدا 

رحاب : لا يستاهل ي ماما و لسه دا انا هخليه يشوف النجوم في عز الظهر انا مش هرحمه دا انا سيبت شغلي و سيبت حياتي و دنيتي كلها علشانه و في الاخر ميراعيش ربنا فيا  ويخوني 

ام رحاب : انا تعبت منك ي بنتي بس خلاص الي انتي شيفاه و متجيش تعيطي بعد كدا 

رحاب : خير ي ماما يلا عوزه حاجه انا هروح 

ام رحاب : سلامتك ي حبيبتي مع السلامه ربنا يهديلك حالك 

———— بعد ما رحاب روحت البيت لقت ايهاب قاعد ماسك الفون بتاعه و عمال يكلم حد علي الوتس و مبتسم 

رحاب : ازيك ي حبيبي عامل اي قبلت صاحبك 

ايهاب : ايوه ي حبيبتي قبلته و اتكلمنا شويه و جيت علي طول 

رحاب : اتكلمتو في اي 

ايهاب : هوا اي الي اتكلمنا في اي هوا تحقيق ولا اي 

رحاب ببراءه : لا ي حبيبي انا كنت بسالك بس 

ايهاب : طيب انا هروح اخد شووور كدا علي اما تحضريلي اكل  علشان جوعت 

رحاب بخبث : اوكي ي حبيبي 

ايهاب بعد ما دخل الحمام  

رحاب راحت جري علي الفون ايهاب  و هيا كانت عمله باصمه بصابعها هوا ميعرفش عنها حاجه

 و فاتحت تلفونها و بعتت الصور  الي كانت مصورها وهما بيحضنو بعض علي تلفون ايهاب 

و عملت اسكرين شوت ما بينه و مبين البنت الي بيكلمها بيقولو كلام قز*ر  و بعتتها علي جروب الشغل 

و مسحت اي صور من علي الشات  و راحت تحضر الاكل 

ايهاب : بعد ما طلع حبيبتي فين الاكل عوز اكل 

رحاب : جاهز اهو ي حبيبي 

رحاب : بقولك اي ي حبيبي اي رايك نقفل التلفونات انهاردا لحد الصبح علشان انا محضرالك حتت ليله حلوه اوي هتعجبك 

ايهاب : لا بلاش التلفونات تتقفل 

رحاب بتمثيل الزعل : خلاص انا هدخل انام خلي بقي التلفون ينفعك 

ايهاب بنفاز صبر : خلاص ي سيتي 

رحاب بسرعه : خلاص اوكي وادي قفلت التلفونات 

ايهاب : ارتحتي كدا  و بان عليه انه نعس 😴 

رحاب بخبث في نفسها نام ي خويا نامت عليك حيطه 

رحاب : تعالي يلا نتفرج علي فيلم 

ايهاب : لا انا حاسس اني دماغي تقبله و عوز انام 

رحاب : اوكي ي حبيبي تصبح على خير وراحت تنام في الغرفه التانيه 

——————- تاني يوم الصبح 

ايهاب كان اتاخر علي الشغل فا لبس بسرعه و اخد حاجته و مشي و مفتحش التلفون و رحاب كانت نايمه  

ايهاب : بعد ما وصل لي الشغل لقي الدينا مقلوبه 
و البنت الي معاه في الشغل عماله تعيط و اول ما شفته راحت ضربته ب القلم وسط كل الناس و العمال الي شغالين و المدير راحلهم  
المدير : معتش ليكو شغل عندي الشركه دي محترمه مش عوزين ناس *** زيكم
  ايهاب بصدمه مش عارف يقول حاجه ……. اي الي حصل حد يفهمني 

حد من صحابه في الشغل :انت امبارح بعت صور علي جروب الشغل ليك انت و البت الي معاك وانتم بتحضنو بعد و ما بنكم كلام و كأن اتنين متجوزين و حاجات  مش كويسه
 
ايهاب : بس انا مبعتش حاجه زي دي خالص 

صاحبه: يبقي في حد مسك تلفونك و بعته 

ايهاب في نفسه   اكيد رحاب علشان كدا كانت قفلت التلفونات علشان معرفش حاجه 

ايهاب : خلاص تمام انا همشي و اخد عربيته و طار علي البيت 
 ايهاب و بيخبط علي الباب ب جنون 

راحت رحاب فتحت بسرعه 

رحاب بعصبيه : اي في اي هتكسر الباب 

ايهاب :…… 

رحاب : ما ترد 

ايهاب : انتي الي عملتي كدا صح 

رحاب : عملت اي 

ايهاب : انتي الي بعتي صور علي جروب الشغل 

رحاب ببرود : ايوه 

ايهاب : انا مش هتكلم معاكي ولا هقولك عملتي كدا ليه انتي طالق 

رحاب : في داهيه 
باك …. (ودي حكايتي في ناس كتير هجمتني و في ناس كتير معايا بس متحكموش عليا الي اما تكملو حكايتي )

ايهاب بصدمه مش عارف يتكلم :.  معقول تعملي دا كله انا اتخدعت فيكي و مش المفروض كنتي تيجي تكلمي معايا و تعرفيني غلطي و لو كنت كملت في الغلط الي بعمله كنتي عملتي كدا 

رحاب بضحك : انا الي اتخدعت فيك و انت عارف الي بتعمله غلط لانك مش بيبي اعرفك الصح من الغلط وانا مجتش اتكلم معاك لان انا شوفتك بعيني محدش جه قالي 

ايهاب : ……. 

جماعه لو ايهاب طلب انها تسامحه هيكون رد فعل رحاب اي ؟
و قولولي كدا كفايه علي الراجل الخاين الي مش بيراعي ربنا في اهل بيته ولا نعاقبه كمان 😂🤍عاوزين التالت اعملوا متابعه من هناااااا 
 
اتمني البارت يعجبكم وتتفاعلو علشان انزل البارت التالت🤍 بقلمي Sara Mazen
جماعه في مفاجاه  جامده في البارت التالت متحكموش علي رحاب الي لما تشوفوه

تعليقات

التنقل السريع