القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت مجنونه البارت 10_11_12بقلم الاء في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#احببت_مجنونة


البارت ال(10) 10_11_12


نور... ولا حاجه  انا مبسوطه  جدا انك  عملت كده وجيت  هنا

سليم بصلها بحب.. نور كنت عايز اقولك حاجه

نور... قول

سليم... بس متضايقيش

نور.. اكيد  انت صرف بصراحه

سليم ضحك...بتكلم جد

نور ضحكت.. خلاص بجد  قول

سليم... انتي ليه الاول كنتي بتصديني

نور.. انا بصدك ازاي  

سليم...كنت كل ما اجي اكلمك تطلعي حجه وتقفلي 

نور... اها لا مش حجه. هقولك وقتها كنت بصراحه زعلانه شايفه كل حاجه وحشه او هتبقا وحشه ماكانش عندي طاقه اتكلم مع حد 

سليم... ودلوقتي

نور... ملاحظه انك  بتسرسبني في الكلام

سليم... انا لا طبعا انا بقرارك بس

نور  بصتله بمزح...اممم مادام كده انا موافقه

سليم ضحك ومسكها من خدها...لزم تقوحي

نور بصت علي ايدو  اللي مسك بيها خدها وبصتله ورفعت حاجبها...

سليم اتكسف ونزل ايدو...احم اسف انا كنت بهزر

نور بتحذير...اياك تمد ايدك  تاني ويلا

سليم بصدمه... عايزه تروحي

نور...لا طبعا هات قهوة عشان عكرت مزاجي ولا وربنا

سليم.

نور بصتله...ايه دا

سليم...ايه

نور.. مش المفروض اقولك لا وربنا فا انت تقول لا لا خلاص

سليم بصلها.... خلاص علي ايه انتي مقولتيش حاجه لسه

نور.. ايه دا ايه دا

سليم ضم حواجبه... ايه 

نور... المفروض تبقا عارف ان هيبقا في تهديد وكده

سليم بصلها....نور ارحميني انتي زعلان مني ولا مبسوطه ولا ايه 

نور ضحكت... اهدا انا بهزر   بس عايزه قهوة بصراحه

سليم...نور  العلاج كده  غلط انك تشربي كوفي كتير

نور... سليم عشان خاطري اكيد مش هجي هنا تاني الا فين وفين

سليم.. ليه بتقولي كده

نور.. عشان انت اكيد وراك شغل ياما مش هتبقا فاضي

سليم... لا  منين ما تحبي تيجي قوليلي وايه رايك اجيب ايس كريم في الجو دا 

نور ضحكت... بجد انت صديقي صدوق  اشطا

سليم ضحك.. حاضر وشاور لحد يجي وطلب منه يجيب ايس كريم ورجع بصلها

سليم...سبتك تتهربي من سوال

نور بصتله وضحكت... بجد انت شخصيه غريبه  جدا

سليم ابتسم ورفع حجبه... انا ليه

نور...ساعات بالقي دكتور وساعات صاحب وساعات دكتور نفسني وساعات ساحر

سليم ضحك...ساحر  

نور...اها  لما طلبت حاجه عملتها في ساعتها  ودكتور لما بتعب بتخفف عني الوجع  بالعلاج وصاحب لما بزعل بالقيك جمبي  بجد بحمد ربنا علي وجودك

سليم...   هتغر انا كده

نور... بس مش عليا عشان هزعلك 

سليم ضحك... ماشي مالك بقا رغم كل الفرحه اللي في عينك جواكي حزن

نور ضحكت و بتغني ...عرفت انك حزينه بدور عليكي في المدينه 

سليم...لا طيب   بصي انا العربيه مش عايزها  ومش عايز ايه حاجه  باي يانور

نور ضحكت جامد...خلاص خلاص تعال بهزر معاك

سليم... ما انا كل كلمه تقلبيها 

نور ضحكت...ياعم خلاص  وتنهدت ما بصراحه مش عارفه هتفهمني ولا لا

سليم... احكي حتي لو مفهمتش هتكوني خرجتي اللي مزعلك 

نور بصتله وتنهدت....انا بصيت في حياتي  مش فاهمه اني صح ولا لا اني طيب كويسه ولا لا طيب انا ايه   كل حاجه حواليا بتخليني  ساعات افرح افتكر  كل اللي حصلي بعد موت بابا ارجع ازعل للدرجادي هو كان حميني من كل دا للدرجادي انا كنت في نعمه مش حسه بيها  رغم اني كنت راضيه تماما علي العيشه اللي كنت فيها  عمري ما اعترض علي اي حاجه بابا كان بيعملها او اي شئ يخص البيت بالعكس لو لقيتهم مكسوفين مني عشان الظروف كنت ابين اني الحاجه دي مش فرقه معايا المهم اشوف ضحكتهم  مش عايزهم زعلانين بسبب شئ مادي   كنت دايما فخوره ب بابا ان كان قد وعدو لي امي انه عمرو ما هيزعلها   


نور كانت بتتكلم وعنيها مدمعه وبصتله...طب انت عارف بابا  مره اتعصب علي امي جامد بسبب انها راحت  جابت لي بجامه وهو كان مديها فلوس دي عشانها  فضل يزعق انها كده بتحسسو انه مقدرش يجبلها حاجه وانه كده بقت اقل من اهلها  بس امي كانت عايزه تجبله لان هو احق منها لان امي ماكانتش  بتنزل اساس  المهم فضلو الاتنين شدين مع بعض امي زعلت لان كانت مستنيا منه انو يشكرها وبابا زعل لان حس انه متكتف هيجيب منين عشان يجبلها  فلوس بدل فلوس اللي هي جبتلو بيها بيجامه  المهم بابا نزل ورجع اخر اليوم  جيبلها بجامه نفس لون البجامه بتعت بابا ودخل قالها   بقولك دي تلبسيها  وانا هلبس اللي جبتي ليا وننزل نتمشا علي السلم لان  بغير عليكي مش هينفع توري ناس جمالك  وفضلو يضحكو  عشتنا كانت بسيطه جدا والحمد الله كنا راضين  اهو عايشه في قصر   بس مافهوش حضن ودخلت بابا  دخلتو عليا بس بالدنيا  شخص بتتكلم معا عارف انه بيحبك

سليم... بس جدو عاصم روحو فيكي

نور...  مش هنكر جدو عاصم وخالو محمود وعمو مكرم   كلهم بيعتبروني بنتهم واخواتي الصبيان بيعتبروني اختهم وبنتهم وصحبتهم والبنات برضو   بس الاب عمرو ما يتعوض مهما حصل  بقيت ضعيفه  بقيت عامله زاي اللي علي راسها بطحه لو جابو سيرت حد تقيل   من جويا بقول ياتر هل انا منهم وهما بيرمو كلا م   طيب هو انا وحشه  متعاشرش بتغضه عن حاجات يامه عشان  امشي الدنيا. زاي  سيف انا ساعات اعد  اقول ليه استحمل كده ليه افضل  اتعامل معاشخص دا  طب انت عارف دا اكتر شخص جالي من وراه مشاكل  انا بجد ساعات بقاعد بقول ليه استحملت كل دا   طيب هستحمل   هقدر استحمل اللي جي ولا لا  طيب انا هفضل كده افوت اي كلام   بسمعو من قرايب  اهل جدو لما يقوله   امها  فضلت راجل غريب  اللي هو ابويا وسابت مكرم اهي عايشه  لواحده  طيب ما عمو  مكرم مراتو ماتت بجد  بيحسو ب ايه لما بيقوله كده 


سليم... هقولك حاجه.بسيطه يارب تفهمي قصدي

نور بصتله وبتسمح دموعه...  برضو  ماشي قول ياسيدي

سليم ضحك...مقصدش المهم في  القران الكريم سورة البقره   

(لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا.) بمعنى أن الله لا يُطالب عباده ولا يُحملهم ما لا يدخل تحت طاقتهم، أو يشق عليهم مشقة كبيرة، وإنما خفف الله  على عباده   يعني ربنا عارف انك قدها  وهتقدري  ولو كان عارف انها مش قد مقدرتك مكانش حطك في كل دا  دا غير ان  كل دا ربنا مخفف عنك   ابتلاءات كتير   هقولك علي سر يريح بالك وقلبك  دايما  من غير مجهود

نور  ابتسمت..قول

سليم...   كلمة الحمد الله دي خاليها دايما علي لسانك في اي  حاجه حلو وحشه تحصلك  قوليها   احمدي ربنا علي اي شئ  ربنا  الرحمن الرحيم  لوحمدي   واحسنتي الظن في اللي جي هيجبر بخاطرك وهيفرحك 

نور... بجد شكرا جدا

سليم... علي ايه 

نور... كلامك  ريح قلبي  بجد كنت محتاجه اليوم دا

سليم... ايه خدعه يكش يطمر فيكي

نور...   لا متنساش اني مسابقه   معاك

سليم... فين دا

نور ضيقت عنيها..ينكر الجميل ياض مش لما كنت عندنا جبتلك مياه 

سليم بصلها وضم حواجبه... بجد 

نور... بلاش دي لما دخلت وقولت السلام عليكم انا اول واحده قولتك وعليكم السلام

سليم...تؤ تؤتؤ ماليش حق تصدقي اني نكر الجميل فعلا

نور...معلش بقا ربنا يسامحك زاي القطط تاكل وتنكر 

سليم... انا مني للله

نور... متقولش كده  ربنا ينتقم منك

سليم....لا لا حسبي الله ونعم الوكيل فيا

نور...يا عم مسامحك لا لا مش مسامحك  عشان اشوفك يوم القيمه ادعي عليك

تاني

سليم....يخربيت سواد قلبك 

نور رفعت حاجبه ....سواد سواد.مين يعنيه ولاه انا سكتلك عشان النسكافيه

سليم... لا متسكتيش يابت وطلعي اللي في قلبك

نور....   اسكت دا انا معبيه وسكت يا حبت عيني 

سليم.. يا كبدي يابنتي مالك بس فضفضي

نور... يرضيك.الدكتور سليم    ياخدني يفسحني وميجبليش بيتزا

سليم....نعم

نور...ومش كده وبس دا حتي عمال يحش فيا بالعصير عشان اشبع

سليم بضحك.... لا بجد  مالهوش حق 

نور....لا وعماله اتكلم معاها وهو  ولا هنا معزمش بالكدب علي زتونه حتي

سليم..  خلاص يانور هجبلك بيتزا

نور.... لا ء خلاص بعد كسرت النفسي دي

سليم...الحجم الكبير 

نور بصتله   ورفعت ايديها وب صباع ايديها حطت علي بوقها... بس تصدق وتؤمن بالله

سليم ضحك..لا اله الا الله

نور بنفس طريقه... لا شوفت ولا هشوف ولا هيتشاف زايك  بجد انت راجل عظيم لالا انت اعظيم من الراجل العظيم 

سليم ضحك  وعدل ياقة القميص... طبلي طبلي احبك وانتي بطبلي

نور ضحكت... لاهات البيتزا بس وعايزه اكولها  وانا في مطعم كده  ونتصور بس الاول نتصور هنا

سليم...حاضر انتي تؤمري وتصورو وبعدها شلها وحطها في العربيه وبداء يتحركو

نور... سليم هو انت ليه طلعت دكتور

سليم..يمكن عشان بحب الطب

نور....اممم  

سليم.. وانتي صحيح  شاهده بتعتك ايه

نور...كليه تجارة انجليش

سليم... ماشاء الله  طيب محولتيش تكملي في اي شئ تاني 

نور...لا انا حبيت كده وفرحانه بكده

سليم...طيب اهدي انتي زعلتي ليه انا بتكلم  عادي 

نور...وهزعل ليه  اساس بس مش بحب حد يحسسني اني معملتش حاجه وبعدبن انا   احسن سكرتيرة اتوظفة عند سيف وكذه حد  طلب اني اسيب سيف واتوظف عندو مع ان جدو كان موافق وانا موافقتش

سليم... ليه.علي حد علمي انك انتي وسيف مش بتحبه بعض

نور... اولا في عقد بنا انا وسيف  تاني حاجه انا  كنت بحبه ولما عرفت انه رائد  لان بحب ناس دي بتحب تساعد ومعروفين بالتواضع وطيبين وبيحبو الخير للناس لكن هو شخصيته كانت عكس ماتوقعت شخص متكبر واناني ومش بيحب حد غريب مش مهم اي حد بالنسباله   انه هيحصلو حاجه  مش مهم اي حد المهم نفسه   انا كان  نفسي نكون صحاب واخوات بس هو خلني اضايق مجرد ما اشوفه بس و بحس بخنقه 

واني ضعيفه وان لو  هحتاج حاجه استحاله   اطلبها منه بني ادم  غريب مش عارفه افهمو


سليم...ازاي

نور...  بشوفه طيب مع الكل الا معايا في حنية الدنيا مع الكل الا انا اكني قتلت ابوه او مرات ابوه  اقولك طيب  بيكرهني عشان امي رفضت عمو مكرم بالعكس بيعامل امي احسن معامله وساعات لو ريق يقولها ماما انا يشوفني اكنو شاف عزرائيل  مش عارفه هو بيحب ناس ولا بيكرهم بس تقريبا هو بيكرهني انا بس

سليم ضحك... صحيح ينفع اسالك سوال 

نور...ياعم ما تقول انت لزم تستأذن


سليم بتوتر... احم يعني انتي ماشاء الله ملامحك جميل بس انتي ليه يعني مش بتفردي شعرك دايما لمه وعلطول لبسك شبه صبياني مش بناتي  ايه السبب

نور بصتله... شكلي وحش

سليم...لا لا بالعكس انتي جميله في كل حاجه والله

نور...  انا شك فيك انت بتعاكس

سليم  ... لا ابدا واللهي انا بقول اللي شايفه مش اكتر

نور.. اممم ماشي  

ــــــــــــــــــــــــــــ

سيف وصل القصر  هو والبنات 

اميرة... السلام عليكم 

سلمي...  تيتااااااااا وجريت حضنتها

سيف ضحك وسلم عليهم وجي يطلع سمع مازن

مازن...  هي نور  مش معاكم  

سلمي.... لا سليم اخدها معا  بيتفسحو متهيئلي

عاصم...  كلمني وانا وافقة

سيف رجع وبص لي جدو....  جدو هو مش المفروض ان نور كانت معايا مينفعش تخرج  مع حد تاني

عاصم....  والمفروض كنت احترامتها  

سيف ضحك بستهزء...  هي لحقت تشتكيلك

عاصم بغضب مكتوم...  واللهي نور  عمرها مشتكت رغم تصرفاتك  معاها 

سيف... وضح 

عاصم... نور مشتكتش ومن غير متشتكي انا بشوف تصرفاتك معاها ودي كفيله تخليني اوفق البنت نفسيتها زفت وعارف عمرها ما هتتكلم  واكيد مش هكمل عليها 

سيف...  بس عيب لما حد غريب ياخدها انا مش عيل عشان يجي حد. ياخدها وهي نزله معايا

عاصم... سليم  مش غريب دا دكتور اللي بيتابع نور  دا غير ان انا وثق في وبشوف سليم  عارف حدوده كويس ودا كفيل اننا نطمن عليها معا

سيف جز علي  اسنانه...  تمام بس تعرفني هما فين اللي انت فضلتو واحترامتو عني

عاصم بصله بحده...اطلع اوضك يا سيف 

سيف بصله بضيق وطلع...

ادم... جدو  بصراحه

عاصم بزعيق وتحذير....اااادم  

ادم وكلهم بصو لي بعض وسكتو

ادم طلع الجنينه ورن علي نور

ادم بعصبيه... الو

نور... الو  يا دومي

ادم سمع صوتها فرحانه محبش يكسر فرحتها وحاول يداري غضب اللي جوه...انتي فين  

نور...  مع سليم  

ادم اتنهد بضيق....عارف بس فينكم

نور... مش عارفه بصراحه بس احنا في طريق هنروح

ادم...تمام بسرعه عشان الوقت يانور

نور بتفاهم... اسفه والله  هحكيلك كله لما اجي

ادم بتفاهم...تمام خالي بالك علي نفسك

نور... حاضر باي

ادم...باي

سليم... سببتلك مشكله انا اسف

نور...لا لا ابدا هو بس ادم بيقلق عليا دايما

سليم...بس بين انه بيحبك جدا زاي اخواتو

نور...   احلي حاجه في ولد خالي  انهم طيبين جدا وبيعتبروني بنتهم واختهم 

سليم ضحك...مش من شويه  قولتي بتحسي انهم بيرمو كلام عليكي

نور...لا مش دوله  انا قصدي علي  قريب جدو عاصم  مش خالاني ولا  مراتات خالاني قصدي قريبا من بعيد


سليم...اها 

نور...وبعدين انا بحكيلك وبفضفض تقوم تعيرني

سليم بصلها...انا وربنا ما قصدي كده انا قولت ازاي كده وازاي كده  قولت عندك انفصام  ولا ايه

نور... تمام 

سليم...لا بقولك ايه انتي هتقلبي اخر اليوم وبعدين انا واللهي مكانش قصدي وبعدين  هعيرك ليه بالعكس  انتي شخصيه جميله 

نور... ماشي 

سليم... يانور بحلف بجد مكانش دا قصدي

نور.... ماشي يا سليم خلاص

سليم وقف العربيه وبصلها.... نور انا فرحت انك فرحانه  وانك مبسوطه متخلنيش اندم اني اتكلمت انا بجد مكانش قصدي ومش عايز اسيبك كده ومش هبقا مرتاح وانتي زعلانه

كده بحاجه انا ماكانش قصدي اقولها بطريقه غبيه مني 

نور... 

سليم...اسف والله 

نور... بص انا مسامحك بس بجد هي طلبه معايا نكد صدقني فا بكرهت هتلاقيني تمام

سليم بصلها وضحك... بجد

نوربعصبيه... ههزر ليه

سليم بصلها  .... بجد انتي مجنونه طيب  استني ونزل من العربيه وراح جبلها حاجات حلوه

سليم... اتفضلي يا ست البنات وحقك عليا 

نور بصت للحاجات وفضلت  متنحه...  ايه كل دا ياما اووي 

سليم...  بالف هنا 

نور  ضحكت... بس بجد كتير اووي

سليم... مافيش حاجه كتير عليكي  يلا كولي عقبال منوصل وغمز والباقي نقنقي في في البيت 

نور ضحكت...  اشطا وفضلت تاكل

سليم بصلها وفضل بصص ليها وابتسامه مالينا حب  ومن جوه... رغم انها حاجات كله بيسطه بس بتحسسيني عملت حاجات ياما  بجد انتي اجمل واحلي بنت شافتها عيني


ووصلو القصر سليم ساعدها انه يدخلها وتهاني فضلت تعزم انه يقعد معاهم  بس رفض وعاصم شاف نور فرحانه  شكرو  جدا   وسليم مشي  وادم  اول ما نور طلعت اوضتها سبها ترتاح ودخل هو ومازن واميرة وياسين  وسلمي ونورين 


ادم... روحتو فين

نورين.. انبسطي

سلمي... عملتو ايه طول الوقت دا

اميرة... اتكلمتو في ايه

ياسين بهزار... بت اكلك ولا طلع بخيل

مازن...استاذ تفاهه اسكت وبص لي نور مش عيب اللي انتي عملتي دا

نور بصتلهم.. انا عملت ايه وايه كمية الاساله دي 

ادم... مفروض  كنتي رفضي تروحي مع سليم وتسيبي سيف كده معنها مش بتحترمي

نور...  

مازن... وانه عيل ودي عيب في حقو

نور...

ادم... مفروض كنتي قولتيلو علي الاقل  تعال معانا  لو اتحرجتي ترفضي دعوته

نور.. خلاص خلصتو كلامكم 

كلهم سكتو

نور... اولا حاجه انا من ساعات ما نزلت من القصر وسيف باش عمل يهين فيا ويهزقني وانا سكته رغم اني  قولتهم بلاش لان عارفه كده بس وافقة اخرج  معا عشان  اميرة وسلمي   فضلو يتحيلو  وانا مكنتش راضيا وسكت  وقولت عدي اليوم عشان، يبت متناكديش علي اخواتك  هو يسكت لا فضل يهين فيا لحد ما  حسيت عايزه امسكو ام"وته حتي لو هدخل السج"ن  انا مش غلطانه انا قصرت شر بني ادم مؤذي وبصت لي سلمي واميرة   واسالوهم اهم اميرة وسلمي  انا مردتش عليه وفضلت ساكته وسليم كلمني وانا  اللي طلبت منه يجي ياخدني   ولو انا ما قدرتهوش  فا هو سبني زاي الكلبه برا  ودخل جوه وسكت  واللي مقدرنيش مقدرهوش  

ادم... بصلهم 

اميرة... بصراحه نور استحملت سخافه من اخويا كتير وهو كان متعمد يضايقها بكلام سخيف

سلمي...  نور عدت حاجات انا نفسي مكنتش قادره  اسكت او استحماله وكنا مكسوفه من نفسي لان انا السبب

نورين... من غير ما نسمع منهم كلنا عارفين طريقة سيف 

ياسين... انا شايف ان دا احسن رد علي سيف 

مازن...  طيب كنتي كلمتي حد مننا

ادم بص  لي نور وحس انه زعلها وكسر فرحتها بعد مكانت مبسوطه... طيب  انتي اكلتي ولا لا حاسس كان بخيل

نور ضحكت.... لا والله اليوم كان جميل بجد 

ياسين... بت جبلك ايه

نور بضحك... كل حاجه بحبها

ادم...  مبسوطه

نور بفرحه...جدا الحمد الله 

ادم باس راسها... دايما 

مازن... هعديها مع اني بغير يا صغنن انت   

نور  ضحكت 

تسريع الاحداث قاعدو يتكلمو مع بعض كلهم ويهزرو ويضحكو وعده اليوم  وعدات الايام ونور وسيف نقر ونقير وسليم لما كان بيجي كان سيف بيفضل قاعد معا عشان يضايقها   لان عارف انها بتحب يجي عشان بيقاعد معاها ويسمعها وهو كان بيحب يضايقها ب اي طريقه  اما نورين ياسين كانه  دايما مع بعض  وياسين قال لي جدو انه عايز يتجوزها  

ووافق وحددو ميعاد  الخطوبه وكتب كتاب بعد شهر  واميرة وادم لما عرفو اتشجعو وادم اتشجع وطلب ايد اميره  من خالو مكرم  وافقه وجدهم وافق  وقالو ادم و اميرة وياسين ونورين  مع بعض  البيت كله فرح ليهم  جدا   عدت الايام ونور   فكت  الجبس   وكلهم عملو احتفال انها فكت الجبس فرحنين ليها بيما فيهم سليم   وسيف كان اليوم دا مش موجود  وهما قالو اكيد  انه مش حبب يكون معاها لان هما دايما نقر ونقير    وعده اليوم  وكلهم نامو ماعاده نور كانت سهرانه بتكلم سليم فون


سليم... انتي  شكلك ماصدقتي فكيتي الجبس مبطلتيش طنطيت

نور...اها والله كنت حسه اني متكتفه

سليم... الحمد الله انتي دلوقتي بقيتي احسن صح

نور... اها.انت العمليه بتاعتك امتا

سليم.... ساعه كده وهدخل   بس بيجهزو المريض

نور... انت قلبك مش بيخاف  من منظر  اللي قدمك 

سليم ضحك... دي  المره المليون اللي تقوليلي كده لما اكون هعمل عمليه لحد

نور...اصل بصراحه انا عن نفسي مقدرتش استحمل شكلي وانا بفك الجبس

سليم...دا انتي فرجتي عليا المستشفي

نور بضحك...  بس شكلك كان يفطس من ضحك وانت بتصوت وانا بعوضك 

سليم بضحك...بتضحكي دا انا ايدي ورمة وزرقت بس فادكي

نور.... لا بس كله قوم لما لقينا  ناس دخله تجري  ولقونا احنا الاتنين بنصوت

سليم... دا انا شكلي كان  زبا"له 

نور ضحكت جامد...  

سليم ضحك... بتضحكي حقكك  هو انتي حد يعرفك في المستشفي

الممرضه دخلت... دكتور سليم غرفة العمليات جهزه

سليم.. تمام دقيقه وجي

الممرضه... حاضر 

نور سمعت... طيب هقفل انا وسيبك لي شغلك 

سليم... تمام  انتي هتنامي

نور...امم مش عارفه  

سليم... طيب  انا ساعتين بالظبط وهخلص  هبقا ابعت رساله اول ما اخلص لو صاحيه ردي

نور... تمام باي

سليم..  باي

نور قفلت معا  بعد ما قفلت بتتكلم مع نفسها... ايه بقا انا جعانه جدا  ونزله تعمل سندوتش

نور...البيت ولا اكنو مسكون  الا ما في صوت  وبتنزل وهي بتتكلم 

باب القصر بيتفتح 

نور من جوها... تلاقي الزفت جه بتبص لقيتو هو

سيف دخل  وبيمشي بالعافيه 

نور استغرابت مع نفسها...مالو دا بتبص وهي نزله لقت دراعو  متغرق د'م  اول ما شفت الد'م  صوتت وراجليها فلتت ونزلت زحلقه علي السلام 

نور... عااااااا

سيف بص علي مصدر الصوت لقها هي... هو يوم مش بين لي ملامح 

نور بوجع وخوف ... اهاأاا ايه دا ايه ال"م دا

سيف بصلها بقرف...هيكون ايه يعني د'م

نور بخوف وتوتر...انت انت اتعورت ولا حصل ايه

سيف بقرف...  وانتي مالك وبعدين انتي هتفضلي قاعده كده متقومي ولا مستنيا  اشيلك 

نور بصتله بقرف وبتقوم بتعب ... اهااااا ان شالله تتشل  وبتبص لقت الد"م مش علي هدومه دا في مكان  جرح 

نور...انت دراعك متعور ولا دا علي هدومك 

سيف بصلها من فوق لي تحت ومردش وجي يطلع  من جم نور 

نور لحظة ان دراعو مفتوح  وشكله  يخوف 

نور  بخضه من المنظر بقت تتهته...دا دا ددا دا دراعك متبهدل 

سيف  تجاهل كلامها وطلع نور   فضلت متنحه من المنظر واكن الصورة دراعو مش عايزه تختفي  لحد ما سيف طلع نور فاقة وجيرت  تجيب شنطة الاسعافات  وطلعت  وخبطت علي اوضة

سيف...


بقلم الاء



#احببت_مجنونة


البارت ال(11) 


سيف بيفتح.. بقولك ايه انا رجع مش طيق نفسي

نور...  حسه بيك اكيد مش قادر تستحمل الوجع انا جبتلك  الحاجات دي  اقعد. بس وانا هعملهالك 

سيف بصلها... بنت انتي هبله ولاعبيطه روحي اوطك بدل ما اهزقكك

نور بصتله  بعصبيه...  بقولك ايه بطل النعره الكدابه دي وترزع اعملهالك ولو هتهزق فيا عندي لسان ارود.  وصرخت يلا 

سيف ضم حواجبه  وتكلم وهو بيجز علي اسنانه...  بت انتي انا تعبان ومش  قطع كلامه نور وهي بتزوقه  لي جوه انه يقعد ورفعت دراعو واول ماشافت المنظر لقت دراعو محتاج يتخيط

نور بصدمه... دا لزم يتخيط 

سيف بضيق...  مش هخيط ولا ازفت  وتفضلي اطلعي برا

نور بصتله  وبعند.  طنتش كلامه ومسحت الجرح وفضلت تمسح وايديها بتترعش رغم انها  بتساعده بس كانت خايفه من المنظر   بعد. ما خلصت تنضيف الجرح

نور...  اعمل اي انا  مش عارفه

سيف بصله. وبقرف...  هاتي اقطن وحطي عليه مطهر وهاتي شاش ولزق

نور... حاضر وعملته   كده تمام استنا اكيد محتاج مسكن انا لسه عندي علاج بتاع دراعي هجبهولك  وجريت   دخلت اوضتها وجبت العلاج افتكرت ان لزم يكون واكل عشان ميوجعش بطنه  نزلت  وجي تعمل سندوتشات افتكرت ان في شوربه   سخنت وطلعت خبطتت ودخلت لقت قاعد.زاي ما هو وبيتألم بس بيقاوح


نور  ...  بص هو لزم تاكل  عشان ميوجعش بطنك امسك دي قبل الاكل  ودتلو يشربها اخدها منه وشربها 

نور...  اشرب الشوربه دي  ودا فرخ مسلوقه  متقرفش معموله علي العشا وبعدها خد دوله  هتحس  بدوخه عادي    وبعدها هتنام  

سيف...  كان عايز ياكل بس مش عارف 

نور... ممكن اساعدك

سيف...  لا

نور... بطل تكبر دا مش وقته واكلته   امسك اشرب دا  وبصت خد دا كمان عشان متسخنش 

سيف اخد..

نور  ... بالشفا يارب  حاول انت تغير هدومك دي عشان الد"م    ونام   واخدت الاكل ونزلت 

نور مع نفسها...  انا ازاي قدرت اعمل كده   بجد انا مبهور بيا  بس يكش يطمر في دا واطي.  يلا كله لي وجه لله بس الجرح. كبير اووي وعياطت انا حسه بي دلوقتي انا جربتو كنت بموت. من الوجع  وبعدها مسحت دموعها انا ازعل عشان دا ليه طز  في وبعدين احسن يستهل دا الأ ما حتي قالي شكرا يكش يولع 

نزلت واكلت وعده وقت    

نور مع نفسها.... ادخل اشوفه ولا بلاش 

العقل...  انتي مهزقه يبت دا انتي لسه كنتي بتقولي ماقالش شكرا

القلب...  لو حصلو حاجه انتي اللي هتشيلي الذنب

العقل...  ليه هو انا اللي عورته

القلب...  لا بس انتي عارفه انه تعبان وبين عليه

العقل...  بين ايه دا زاي الحيطه

القلب..   لو كان بصحته كان رفض مساعده اما دا مكانش قادر فعلا

العقل....  بصراحه اها بس برضو مالناش في

القلب...  خلاص شيلي الذنب لو تعب زاد من الواجب تساعدي حتي لو ميستهلش

العقل... ياسلا م ما 

نورقطعت تفكرها....  بااااس ايه دا انا شغله دماغي ليه انا هروح ابص عشان ربنا وعمو مكرم اما لو عليه فا في داهيه وراحت بصت  لقتو قاعد 

نور...  انت لسه صاحي  بصلها بتعب ومردش

نور من جوها...  يخربيت النعره نعور اووي كتك البلاه  وراحت تتاكد انه مش سخن

نور بصدمه...  انت مولع احيه طيب دا انا اديتك علاج سخنيه

لقت سليم بيرن...  الو لقيت لسه قفل نت من دقيقه  

نور..   سليم الحقني سيف سخن ودتلو علاج سخنيه اللي  انت كتبهولي وبرضو

سليم بستغراب...  سيف   في ايه اهدي وفهميني

نور قالتله...

سليم...   عده قد ايه علي الجرح

نور... معرفش بس بين انه كان بقالو ساعه يعني حولي تالت ساعات 

سليم...النزيف وقف

نور... اها

سليم... تمام بصي انا  كتبلك علي في روشته ***لسه معاكي

نور.... اها 

سليم  طب و***لسه برضو ولا خلص

نور... لا موجودين

سليم... اديلو الاتنين  وهاتي مياه وفوطه صغيره و

نور قطعته... عارفه فاهمة قصدك طيب باي

نور...سيف اعدل نفسك بس.كده 

سيف بصلها 

نور... يعني رجع ضهرك بس لي وراه وخلي راسك مرفوعه

سيف لا رد...

نوربصتله بضيق وراحت مسكت دراعو السليم وحولت تعدلو... لامتتنكش لان انا مش قادره لسه فكه الجبس مش عارفه يلا  الله يسترك

سيف حاول بس هو مكانش بيكابر زاي كل مره هو كان فعلا مش قادر يتحرك بعد ما تعدل  نور  راحت عملت كمادات لي سيف فضلت تعملو لحد ما لقتها بتنزل 

نور...سيف انت كويس

سيف....

نور...انت نمت طيب  ولا اغما عليك ولا ايه وبتهز في  فتح عنيه بتعب

نور... انت كويس حاسس بوجع ولا لا

سيف بتعب..  انتي مصحيني عشان تسالي

نور... يخربيتك حتي وانت تعبان نام نمت عليك حيطه

وغطتو و قامت 

سليم رن عليها... الو  عامل ايه دلوقتي

نور... الحمد الله بقا احسن ونام 

سليم...  الحمد الله هو ايه اللي حصل

نور... قالتلو  بس ومعرفش ايه السبب

سليم... طيب انتي  نامي شويه

نور... حاضر  تصبح علي خير

سليم... وانتي من اهلو

ـــــــــــــــــــــــــ

عده اليوم   وكلهم  نزلين يفطرو

نورين نزله هي ونور مع بعض ...  نور انتي كده هتنزلي شغل

نور... مش عارفه والله بس شكلها اها

كان سيف نزل وراهم نورين بتبص وراها لقيته سيف.

نورين لقت دراعو ملفوف عليه الشاش بخوف ولهفه... سيف  مالك

سيف ابتسم... مافيش  كويس الحمد الله 

نورين بخوف ... مالك طيب من ايه 

سيف... في مهما برضو وكنت بمسك واحد فيهم راح ضربني في دراعي

نورين....انت ايه اللي عليك بكده  ما تسيب الشغل دا بقا

سيف لعب في شعرها... متخافيش

نور كانت بصه علي دراعو  وبتفتكر شكل دراعو  سيف اخد بالو انها بص عليه.

نور لما لقته بصصلها نزلت هي بسرعه..

عاصم... مالك يا سيف

سيف... مافيش يا جدو

تهاني..  تلاقي حاجه من ورا شغلو

سيف باس راسها...صباح الخير يا تيتا

تهاني... صبح النور

مكرم... نفسي اعرف ايه اللي عليك بكده

سيف.... ياجماعه انتم كل مره نفس السوال دا   بحبها والله

ادم... نور 

نور... نعم

ادم... كنت عايزك انتي واميرة تروح تجيبه شويه حاجات

نور.... حاضر

ادم بهمس... ومش عايز القي سي سليم نطلك  في المشوار

نور ضحكت..  بتغيري  يا كتكوت ياترا عليا ولا علي نن عينك

ادم ضربها علي جبهته... اتلمي عليكم انتم الاتنين

نور غمزة... احنا الاتنين برضو  

ادم ضحك... والله انتم الاتنين

نور... ماشي

مازن... نور صحيح انتي كنتي قولتي علي حاجات  جبتهالك  وحطتها  في اوضي  ابقي خديها

امل... حاجات ايه

نور... ادوات رسم يا ماما

نورين بصت لي ياسين... ياسين  هتوصلني

ياسين...اكيد وهجي اخدك من الشغل واياكي يا نورين اشوفك مع السمج بتاع امبارح

نورين بصتلها بفرحه انه بيغير... حاضر

فريده.... ياسين انت ومازن   تجولي بدري عشان عايزه تجبولي حاجات

ياسين... هحاول

مازن... مش عارف لان عندي كذه ميعاد مع ناس  بس هحاول يا امي

فريده... ماليش في هستناكم قبل المغرب تكونه هنا

ياسين ومازن... حاضر

هبه...  بت يا سلمي  كولي عدل 

سلمي... باكل والله ماما

محمود... اسمعي كلام مامتك يا سلمي

سلمي.  يابابا واللهي باكل 

عاصم لقه سيف بصص لي نور حب يتاكده انه مش سرحان... نور  انتي هتنزلي شغل ولا لا

نور بصت لي جدها... اها يا جدو بس اول الاسبوع اللي جي باذن الله عشان  في حاجات عايزه اخلصها

سيف.. حاجات ايه  وبعدين انا كنت الفتره اللي فاتت سايبك 

نور... لا اله الا الله  خلاص هنزل من بكره حلو كده

عاصم...يبني لسه فكه الجبس امبارح سبها ترتاح

سيف...ياجدوو في شغل كتير 

عاصم... نعتبر  ان لسه فكه الجبس اول الاسبوع اللي جي

سيف... ياجدو مش

نور... حاضر يا استاذ سيف هتزفت انزل الزفت بكره حلو كده اطفح.بقا وسكت

سيف جز علي اسنانه... انتي  مش هتلمي لسانك دا

نور... لا اله الا الله جدو قسم بربي انا مطيقه اشوف خلقتو خلي يبعد عني 

عاصم ضحك... بطل يا سيف 

سيف بصله.. جدو انت مش شايف اسلوبها

مكرم... خلاص يا سيف

سيف بضيق وقام وساب الاكل...

نور نفخت...اكيد دا عملي الاسود

كلهم ضحكو

تهاني...يبت ما انتي برضو بتردي

نور... يا تيتا انا سكته وهو من الصبح عمال يزغرلي وانا مطنشه

امل... بس لمي لسانك هو تعبان 

نور... علي اساس كان بيطبطب عليا في رايح والجي لما كنت متجبسه 

امل... يابت هقوم اقطع لسانك دا 

نور   بهمس... دا  ايه الام دي هي لقيني في كيس شيبسي

هبه لمحتها بتبرطم...نور متزعليش هو بس سيف عصبي

نور... يامرات خالي دا كويس مع كله عندي انا يفضل يزعق ويا حسرتو لو لقيني قاعده مبسوطه الا ما طمر في البعيد امبارح لما ساعدو

اميرة...عملتي ايه امبارح

نور تنحت... هااا

اميرة...  انتي قولتي مطمرش في امبارح فبقولك  انتي عملتي ايه

نور... ولا حاجه 

عاصم...في ايه يانور

نور...عادي  يعني

امل...بت انتي هببتي ايه

نور... 

عاصم بتحذير ... قولي يانور

مكرم بص لي عمو عاصم ورجع بص لي نور... قولي متخافيش

نور ...مافيش ياعمو امبارح نزل اكول لقيت هودخل ودراعو دم فانضفت الجرح بس

هبه  ابتسمت.. انتي اللي كنتي عمله اكمادات  صح

نور.. احم اها

مكرم بيهرز معاها.. واللهي عيل واطي مطمرش في حقكك عليا 

نور... عادي  ان مش مضايق 

محمود بصلها وهمس... هو انتي مكنتيش عايزه تعرفي حد ليه

نور...عشان مش زايو احب اتفشخر قدم   الناس باللي عملتو

محمود باس راسها وطبطب عليها...  

كلهم اكلو وقامه 

مازن...نور 

نور راحتله... نعم

مازن  ... مالك يانون 

نور بصتله بستغراب... مافيش 

مازن...يا نون

نور ضحكت...صدقني ما فيش بجد مش اللي هو بدلع لا فعلا مافيش

مازن...اممم ماشي يا روحي  عايزه اجبلك حاجه وانا رجع

نور... لا سلامتك

مازن... اشطا

سلمي...مازن خدني علي سكتك

مازن... تمام يلا

سيف كان نزل ونور طلع.. انتي يا زفته فين االبتاع بتاع امبارح

نور... بقولك ايه  انت بسببك كلهم مش طيقني لو سمحت سيبني في حالي تمام  والعلاج كله في اوضك وكتبتلك عليه المواعيد المفروض دلوقتي تاخد مسكن والعلاج السخنيه   كتبالك برضو مواعيد العلاج وبكره هنزل الشغل اظن مافيش اي حاجه تخليك تتعامل معايا غير الشغل


سيف بعصبيه..انتي مفكره  


نور قطعت وقربت منه....  انتي فكره نفسك ايه دا احنا لمناكي من الشارع    تشكر ياسيدي كتر خير بس في حاجه حبه  تفاهمها    جد جدي  ابو اسمووالعوضي  وعيالو عبد العزيز وعاصم وماجدي والاتنين ربنا يرحمهم وعاصم يابقا جدي   وابن اخو مكرم اللي هو ابوك  وانا امي امل بنت عاصم اللي هي امي  يعني زاي ما ابوك لي انا امي ليها وزاي ماليك هنا ليا انا  

نور ربعت ايديها...  ومظنش انت دفع حاجه ولا انا دافع حاجه هنا  ودا بيت جدي زاي ما هو بيت جدك  والقصر كلنا لينا في هنا يعني مظنش القصر اسمو قصر سيف الدين  اظن وصلت 

سيف  مسكها من دراعها...  انتي شكلك ناوي تخليني اكسر صف سنانك

نور... سيب ايدي لا وربنا اجيبك من شعرك اللي انت فرحان بي يارائد علي بيض  انت 

ولي علمك كل ما هضايقني او تزعلني  اوتمد ايدك همد ايدي


سيف ضحك بستهزء...  انا واحده زايك تمد ايديها عليا

نوررفعت حواجبها وتكلمت بثقه...  تحب تشوف وبدراعها ضربته في دقنه اهو 

سيف بوجع... يابت المجنونه وساب دراعها

نور وهي بتجري....احسن احسن وطلعت جري علي اوضتها 

كل دا كانو شايفينهم هبه وفريده ومكرم وبيضحكو عليهم

مكرم... حلال في البنت دي

فريده... بيفطسوني من ضحك وربنا

هبه.... بس ضربته وجريت زاي الاطفال

مكرم.... يستهل وعجبني ردها عليه  ولي حساب معايا

هبه...بلاش يا اخويا ليفكر انها اشتكت

مكرم... لا متخافيش

تسريع الاحداث  نور واميرة نزلو يشترو حاجات وسليم كان كل ما يكلم نور تكنسل لحد ما قفلت الفون  اما سيف ابو  مكرم كلامو علي اسلوبه وانه سمع انه بيقولها لمها من شارع وزعق في وان يعدل اسلوبه مع نور وسيف فكر ان نور اشتكت  ومكرم حكلو كل حاجه وانها عمرها مشتكش  وسيف بقا مش طيق نور  عده اليوم وكله اتلمو علي العشا


عاصم... بكره هتروحي الشغل

نور...باذن الله

ياسين... نور انا بكره مش هقدر اوصلك لان عندي  اجتماع برا الشركه في الفرع التاني

مازن...انا عندي سكشن بدري  يعني هكون هناك وانتم لسه هتصحو 

ادم... انا مش هقدر  انا اساسا هتعشا وطلع انام ساعتين وهنزل عشان في مشكله في القسم

عاصم... وانا هكون مع ياسين

نور... مافيش مشكله هروح بتاكسي

عاصم..ليه ما سيف يوديكي

سيف ونور في صوت واحد...لا طبعا

سيف.. انا هوصل نورين واميره المستشفي

مكرم... انا هوصلهم زاي كل يوم علي سكتي

سلمي..  وانا 

مازن... هاخدك علي سكتي كده كده جم الكليه

نور.. انا هاخد تاكسي  استحاله امشي معا

سيف بتريق...لا بالله عليكي تعالي ياشيخه غوري

نور... غوره تاخدك يابعيد

سيف... بت انا صابر عليكي

عاصم بتحذير....انا قولت ايه  سيف هتاخد.نور بكره وبعدين دي سكرتيره بتاعتك انت اوله بيها

نور..  هو انا تيشرت في ايه يا جدو

عاصم بتحذير...نور كلمتي تتسمع

نور  بصتله وجي تقوم...

عاصم بنفس طريقه... انا مقولتش تقوم اقاعدي يا نور

نور قاعدت وسكتت...

محمود...كولي يا نور

نور...  مش جعانه شبعت

عاصم...اللي ياكل علي درسو ينفع نفسه

نور  ...

امل.. اخرت الدلعك.يابابا دي مش بتمشي الا بالعين الحمر احسن

نور بصتله وسكت...

هبه...   يانور احنا خايفين عليكي  ليحصلك حاجه

نور...

مكرم....خلاص هاخدك اوصلك انا

عاصم... مكرم انت  بتكسر كلامي

مكرم... لا طبعا بس انا كنت 

عاصم... يبقا خلاص يوديها 

عده اليوم ونور كانت عماله تعيط انها هتروح معا وعارفه ان هيضايقه تاني  يوم كلهم لحظه ان نور مبطلتش عياط  بداءو يتحركو

سيف بقرف...  انتي اول ما نوصل  تطلعي كل ملفات بتاعت شركات اللي مقدم طلب التعامل معاها

نور... حاضر

سيف... وزاي ما يا حلو روحتي اشتكيتي لي بابا  زاي الشاطره   تروحي لي  احمد  القسم تجبيلي منه ملف قاضيه

نور بصتله بصدمه... انا انامشتكتش وبعدين اروح قسم انت بتهزر

سيف...  ياشيخه والله 

نور... واللهي مشتكتش

سيف...اشتكيتي مش اشتكيتي تروحي تجيبي الملف

نور بصتله بغضب... بس دا مش شغلي

سيف...اممم بس في العقد  انك. شغله عندي وانا حر التصرف فا روحي احسنلك

نور....سيف دا قسم مش هزار ولا رخمه صعب

سيف بصله من فوق لي تحت... انا اساس عمري هزارت معاكي

نور..  لا بس صعب صدقني صعب

سيف...والله ماليش في 

نور بصتله بقلت حيله وديرت وشها ومن جوها.... هي جت علي دي يعني  كملت  وسكتت وراحت الشغل وطلعت كل حاجات اللي طلبها  وسيف فضل يضايقها وهي لا رد و طلبت تعرف المكان  القسم ونزلت من غير ما تتكلم  اوتتحايل زاي ما هو كان متوقع بس لقه انها استسلمت رغم ان عارف انها  بتخاف


وصلت المكان  وفضلت وقفه قصاد القسم وجسمها بيتنفض وخايفه مش عارفه من ايه بس هي بتخاف من الاماكن دي 

نور دخلت وسالت علي رائد احمد وعسكري قالها مكان مكتب احمد  راحت وجي تدخل عسكر  في لمح البصر كان قصاده وبزعيق

عسكري بزعيق....ايه هي  وكاله من غير بواب رايح فين يا ست

نور بخوف...انا انا كنت دخله بس واللهي لي دكتور لا قصدي للرائد احمد

عسكري...ومالك بتهتهي كده ليه عمله مصيبة ايه يا ست انتي

نور... واللهي ابدا انا رائد سيف الدين هو اللي قالي  اخد منه ملفات اسال حتي استاذ احمد قصدي رأئد احمد

عسكري... اترزعي هنا اما نشوف حكايتك

نور وعنيها مدمعه... حاضر ومن جوها عمري ما هسامح يا سيف علي البهدله دي

احمد طلع...انسه نور اتفضلي  وانت روح هات اي حاجه ساقه للهانم

عسكري تنح.. هانم  احنا اسفين يا ست الهانم

نور بصتله بخوف... ماشي ماشي

احمد بص للعسكري فاهم انه اتعامل بطريق وحشه وانها خايفه...روح حسابك معايا

عسكري بحراج...تحت امرك يا فندم

احمد... اقاعدي يا انسه نور.

نور... لا شكرا هات الملف بقا 

احمد...ارتاحي طيب من السكه  اتفضلي

نور... ارجوك عايزه امشي من هنا هات الملف

احمد بتفاهم.... حاضر وادلها الملف  نور اخدتو وجي تمشي

احمد.... استني انا هوصلك  

نور... ياريت  

احمد ابتسم بتفاهم ونزل وصلها... تحبي اوصلك الشركه

نور...لا كتر خيرك انا هركب تاكسي

احمد...ميصحش اتفضلي

نور..   بلاش  شكرا انا هاخد تاكسي

.احمد بهزار.. هروح انادي العسكر

نور ضحكت...  لا وعلي ايه اتفضل.ركبو العربيه وهما في طريق

احمد...  انتي زاي وافقتي انك تيجي القسم مادام بتحافي كده

نور... اكيد  مش ب ايدي غصب عني

احمد فاهم....اسف علي تصرفات  سيف 

نور... وانت ذنبك ايه لا عادي ولا يهمك

احمد... هاتي رقمك

نور بصتله...افندم 

احمد ضحك... متفهمنيش غلط انا هاخد.رقمك عشان لو حصل الموقف دا تاني انا اجبهملك بيني وبينك وغمز

نور ضحكت.... ماشي   ودتلو رقم  بس اوع تعرف حد لان هيضايقني اكتر 

احمد...لا طبعا وبعدين قولت بيني وبينك  وبصلها وصلنا

نور..  شكرا  بجد

احمد... علي ايه انا اللي اسف علي تصرفات سيف وعلي اسلوب العسكري

نور... لا عادي واها ينفع طلب

احمد... اكيد

نور... بلاش تعمل حاجه للعسكري انا اللي غلطانه دخلت والمفروض استاذن  هو كان بيعمل شغلو

احمد.. لو بيعمل شغلو مكانش اتحرك من مكانه

نور... اكيد كان بيعمل حاجه  غصب عنه  

احمد ابتسم ...حاضر

نور.. ينفع طلب تاني

احمد ضحك...لا انتي كده طمعه

نور...معلش

احمد... اتفضلي

نور.. متقولش لي حد انك وصلتني

احمد... حاضر 

نور ابتسمت...شكرا  مع سلامه

احمد... سلام 

نور  طلعت المكتب  وتنهدت وهي دخله مكتب سيف ومن جوها....الحمد الله يارب انت وقفت في سكتي ناس ولاد الحلال وشخص زاي احمد. كمل معايا يارب   اليوم علي خير  استغفرالله العظيم ايه الهبل  اللي بقوله دا ربنا دايما بيعمل الخير يارب استرها معايا دايما  ولسه هتخبط لقيته فتح 

نور.. عاااا ايه ايه 

سيف...انتي اللي ايه وقفه بقالك ربع ساعه قصاد الباب

نور...عرفت منين

سيف بستهزء.. اسكتي مش عندي كاميره جوه ورجع زعق وبعدين وانتي مالك وفين الملف

نور بضيق...اهي وجي تمشي

سيف.. تعالي هنا  

نور.. ايه تاني

سيف.... عايز قهوة 

نور.. انت اخد العلاج 

سيف ضم حواجبه....افندم

نور...اصل لو لسه واخدو مينفعش تشرب حاجه الا بعدها ب ساعتين

سيف... هو انتي امي وانا معرفش انتي بارده وانتي مالك غوري اعملي

نور هبدت رجليها في الارض...يوووه انت قليل الازوق وربنا وسبته وراحت 

سيف مع نفس... بني ادمه غريبه

احمد رن عليه... الو انت اتجننت يا سيف البت وشها كان مزرق من كتر الخوف

سيف... واللهي هي اللي بدات

احمد.. سيف انت مش  بالقسوه دي افتكر انها اللي كشفت ابراهيم وانها ضحت بحياتها قبل كده عشانك وكمان هي اللي سهرت بيك  علي الجرح بتاعك  احترام كل دا يا اخي

سيف  سكت..

احمد...راجع تصرفاتك وافتكر انها لسه فايقه من مشاكل هي اتحطت فيها بسبب وبراحتك يا صحبي

نور دخلت  .... اهي حاجه تاني نور كانت واقفه وحسه بدوخه لانها مااكلتش من الصبح دا غير انها منمتش اساس

سيف رفع راسه لقها وقفه مش متوازنه... في  ايه

نور... حاضر حاجه تاني

سيف... ايه هو ايه اللي حاضر بسالك.مالك

نور... تمام

سيف...نور مالك كانت هتقع لحقها في لمح البصر

سيف...في ايه  

نور حاولت تقوم... ها.انا كويسه 

سيف ادها مياه...اشربي

نور...لا لا تمام  وقامت   وراحت مكتبها وسندت راسها

سليم كان عمال يرن...الو اخيرا في ايه مالك

نور...مافيش معلش ياسليم لما ابقا فاضيه هكلمك

سليم... مال صوتك يانور

نور.... لا  انا كويسه

سليم...متاكده

نور... جدا باي وقفلت

عده حبة وقت وسيف بعت لي نور كذه مره  تجيلو ومردتش   طلع لقها سنده راسها فضل يهز فيها لقها مش بترد بيرفع راسها لقه في دم نزل من مناخرها 

سيف...نور  ايه دا وشلها ونزل وراح المستشفي  لقه مكرم في وشه

مكرم...نور  انت عملت ايه

سيف... معرفش لقتها كده 

مكرم... حسابك معايا ياسيف  وناده علي الممرضين.ودخل يشوفها 

بعد وقت...

سيف...ايه

مكرم... ضغط  عندها عالي سبب نزيف  وشكلها مااكلتش حاجه من الصبح   انت هببت ايه والبت راسها مخبوطه

سيف بستغراب...ايه مخبوطه مالها  انا مجتش ناحيتها

مكرم بصله ومش مصدق..

سيف.. واللهي اسالها حتي  انا مجتش ناحيتها

مكرم...تمام وبصلو بقرف.

سيف... يابابا  صدقني 

مكرم.. البنت تفوق بس

سيف  جز علي اسنانه...  تمام ينفع ادخل ليها

مكرم.... ايه هتهددها 

سيف...   يادي نيله  انا بحلف 

مكرم... تمام يا سيف   ادخل

سيف دخل لقها معلق محلول  وواحده ممرضه وقفه معاها 

نور اول ما شفت سيف...  سيف سيف

سيف راح ليها بقرف.... ايه

نور مسكت ايديه... وبصتله انه يقرب منها.

سيف استغرب  من مسكت ايديهاوحس ايديها بتترعش نزل لي مستوها...  ايه

نور همست...  طنط دي  بتبصلي بطريق غريبه وعماله تبرق ليا 

الممرضه  بتشد ايد نور وهتحط الحقنه نور صوتت... عاااا

الممرضه برقتلها  كل دا سيف شايفو

سيف... انتي بتبرقي ليها كده ليه

الممرضه بصتله بقرف... 

نور شدد علي ايد سيف... سيف هي حطه ايه في الحقنه دي  لسه الممرضه هتحط الحقنه في ايديها  سيف بعدها

سيف... ايه الحقنه دي وانتي بتبصيلي كده ليه 

نور عياطت ومسكت في ايد سيف...  بالله عليك مشيني من هنا انا عارفه انك. بتكرهني بس  ورحمة مامتك  مشيني

الممرضه... ايه الميصه دي متتعدلي ياختي

سيف...  انتي مجنونه است انتي وبعدين  اعدلي اسلوبك دا وبعدين ما  طبيعي انها تخاف من منظرك دا

الممرضه...  انت شكلك فرحان بعضلاتك دي  بس مش عليا يا خويا

سيف... دا انتي هتترفضي حالا برا

الممرضه...ليه يعني انت مين

سيف...ابقا صاحب المستشفي دي يا زبا"له

الممرضه بصدمه...ايه

سيف....


بقلم الاء



#احببت_مجنونة


البارت ال(12) 


الممرضه...ليه يعني انت مين

سيف...ابقا صاحب المستشفي دي يا زبا"له

الممرضه بصدمه...ايه

سيف بغضب وعصبيه... برااا انتي متنحه

الممرضه...  بس 

سيف...  قسم بربي لومحتفيتي حالا   انا اللي همحيكي

الممرضه جريت علي برا.. 

نور كان برضو مسكه في ايد سيف وبصتله...  سيف هو ممكن يكون ابراهيم بعتها

سيف بصلها با لامبالاه و بقرف...  علي اساس امو اللي انتحرت انتي متخلفه ابت

نور رفعت شفاتها...  كتك القرف  وديرت وشها

سيف بيشد ايدو.... سيبي  ايدي

نور مسكت ايديه جامد...  لا خدني من هنا الاول  

سيف رفع حجبه.... خدك ربنا اخدك من هنا ازاي  انتي معلقه محليل

نور بصتله بعصبه وقرف... ان شالله انت  مش مهم وبتشد ايديها من المحليل وايديها تاني مسك ايد سيف

سيف مسك ايديها تاني وهي كانت مسكه ايديه وشهم كان قريب من بعض...بت انتي مجنونه

نور... ياعم.سيب انا اساس بقيت كويسه 

سيف قرب وشه منها اكتر وتكلم بنرفزه.... انا مش بحب دلع دا

نور بصتله بغضب.... انا مش بدلع   بس بخاف من المستشفي  وبعدين  انا مش تعبانه

سيف  بخبث...ياشيخه اومال  جيتي هنا ليه ترفيه وبعدين مين خبطك في دماغك  

نور بصتله بستغراب... لا محدش خبطني اساس

سيف....اومال ايه وبص علي راسها لقه فعلا مخبوطه

نور.... لا محصلش

سيف بص علي راسها ورفع حاجبه بمعنا اهي في راسك نور سبت ايديه وحطتها علي راسها

نور بوجع...اهاااااا  

سيف بخبث.. مين اللي عمل كده

نور بصتله وبتفتكر.... اهاا لا دا وانا معملك السم الهري  

سيف بصلها بغيظ

نور... قصدي القهوه  حسيت بوجع في راسي مره واحده وقعت وقومت  عادي  بعدها حسيت بدوخه تاني وانا بجبلك القهوة وبعدها  طلعت وقاعده محستش بعدها بحاجه


سيف وهو بيجز علي اسنانه...سم هاري صح

نور بصله وابتسمت  بخوف لان قريب منها وتكلمت زاي الطفل اللي بيبرار مصيبته...  اصل يعني انت هزقتني وضايقتني وخلتني اروح القسم وانا بخاف من الحاجات دي  فا اكيد من عصبيتي هقولك كده وهي بصله بطفوله وبعدين انت بصصلي كده ليه    علي فكره يعني انا يعتبر متكتف ودي مش اصول اراجل ارئد الجدع صح 

سيف.كان سرحان.في طريقتها   اكنها طفله..

نور...علي فكره لو ضربت وربنا هقول لي جدو المره دي

سيف...

نور بخوف وزعقت... بطل بقا بصص كده ليه  

سيف فاق...هااا اهااا  وتعدل وبعد عنها احم هشوف بابا فين عشان يشوفك ومشي

نور تنهدت براحه وتكلمت بهمس...كتك البلاه وقفت قلبي يارب  ابعتلو حدي يخلي يسافر برا سنتين لا تالته لا خمسين سنه كده  ياسلام  واللهي هدعيلو اللي خاله يسافر ويمكن اعملو كيكه بالشكولاته كمان

سيف لما طلع  مع نفسه... ايه اللي هببته دا  انا مالي  غبي  

العقل...وانا مالي انت اللي تنحت قدامها 

القلب... انت شفت طريقتها  وهي بتتكلم  كميه برائه

سيف... دي عبيطه برائة ايه بس

العقل... اها فعلا هي اللي تنحت قدامك صح

القلب...  بس غريبه مقالتش انها تعبانه

سيف... هي تعبانه فعلا شبه الحربيه

العقل...  تنحت ليه طيب

سيف...بس بس بقا  قالها بصوت

مكرم كان قصاده... بس علي ايه وبص حواليه وبتكلم مين اساس

سيف بحراج... هاا.لا اصل نور فاقة وكانت عايزك

مكرم...  الممرضه جي بتعيط ليه هببت معاها ايه دي كمان

سيف بصله... دي برقت لي نور وخوفتها وهزقتني لما بتكلم معاها وبعدين دي شكله مجنونه ورفعت صوتها عليا وجت تديها حقنه بطريق غريب 

مكرم بستغراب... حقنه  حقنه بتاعت ايه

سيف...معرفش انا رفض  اخليها  تديها

مكرم... جري علي نور 

بيقربو من الغرفه لقو نور بتصرخ بعياط...

جريو هما الاتنين لقو نفس  الممرضه مسكه دراع نور وبتحاول تديها الابره ونور بتشد ايديها وبتصوت

نور بعياط وصريخ....مش عايزه ابعدي  واللهي مش انا صدقيني

الممرضه.... لا لزم تاخديها وتموتي زاي ماموتيني بالحياه

نور... وربنا ما جيت ناحيتك ابعدي

سيف كتف الممرضه من ضهرها وشد الابره

ومكرم.... انتي اتجننتي انتي ازاي تعملي كده

الممرضه...دي خطفت جوزي مني

نور بعياط...وربنا وربنا ما اعرفها اساس ولا اعرف شكل جوزها

سيف... قولت انها مجنونه محدش صدقني

نوربعياط...  انا عايزه امشي  انتم بتعملو كده ليه   


مكرم...  ضغط علي زرار  لقه ممرض جه  نادي الامن ياخد دي برا

الممرضه... وربنا وربنا ما هسيبها اخدت جوزري وتجوزته

نور....وربنا انا ما اعرفه صدقيني

سيف.... شدها ولقه الامن  اخدوها ودخل لقه نور بتعيط ومكرم بيطبطب عليها

سيف بصله وضحك.... حتي الممرضه مش طيقكي

نور بصتله وكانت مش قدره تتكلم...

مكرم بصله بنرفزه.... سيف 

سيف فضل يضحك... وانا مالي هو انا اللي سرقت جوزها ولا قولتها تقول كده

نور... عايزه امشي 

مكرم...حاضر  وشال المحلول وطلعو كلهم

مكرم... خد نور ووديها البيت

نور... لا انا هاخد تاكسي

سيف...  بتتمري علي ايه دا انتي مش قادره تقفي 

مكرم...سيف خدها وتعدل معاهاانت فاهم

سيف بضيق... حاضر

نور راحت وهو سابها تسند  نفسها كانت عماله تمشي براحه

سيف.. انجزي

نور...  مش قادره امشي  انت مش شايف

سيف راح مسك ايديها وشدها ومشي...

نور... براحه    مش كده  ووقعت علي وشها 

سيف بص لقها وقعت وهو مسك ايديها  ولقه بنت وشاب وقفين بيضحكو عليهم

نور  قامت لقت ناس بتضحك علي منظرها بصت لي سيف وعنيها دمعت شددايديها ومشيت  براحه

سيف بص للناس اللي بتضحك راحوديرو وشهم...

نور راحت وقفت تاكسي...

سيف...انتي بتهببي ايه 

نور....

سيف مسك ايديها وجي ياخدها...

نور بصريخ....كفايه بقا انا تعبت منك   كرهتني في نفسي وعمال .تأذيني ليه  مره تكسر دراعي و بسببك مره كنت هموت وتخليني اروح القسم وبسببك ضغطي ينزل  ودلوقتي ضحكت الناس عليا  وكل شويه تهزقني قدام ناس كل دا عشان ابويا مات وسبني يارتني كنت موت معا ورتحت.  وياسيدي لو علي اني عايشه معاكم من نهارده مش هتشوف وشي والعقد اللي بنا اعمل بي ما بدلك حتي لو هتسجن ارحم منك  ولقت تاكسي ركبت ومشيت

سيف كان واقف وساكت مش لقي رد وفتكر كلام احمد صاحبه...

سيف ركب عربيته ومشي... وراح مشي وراها 

لقا ماشي عكس القصر فضل ماشي لحد ما واقفت مكان المقابر 

سيف استغرب انها جت المكان دا.... 

نور  نزلت ودخلت وواقفت قدام  قبر باباها وفضلت اعده قدامو تعيط... 

سيف كان بيراقبها  بس هي مكانتش حسه

نور...   انا تعبت وجدو رفض انه يسيبنا نعيش في حالنا  انت  ليه موت وسبتني ليه   دا انا كنت دايما بسمع كلامك ومش بزعلك ليه  عملت كده  بقيت ملطش في ايدهم  ولو اتكلمت  وطلعت جزء من اللي جويا  يقول معلش عشان خاطرنا  انا طيب خاطري فين ليه افضل كده  وضحكت بسخريه   انا اكني  عمله اشترك في المستشفي ادخلها وطلع ورجع تاني  ساعات بفكر اموت نفسي ورتاح  افتكر ربنا اني كده هبقا كفر استغفر وستحمل   اقول اسيب البيت وهرب اخاف يقولو  انك معرفتش تربي وجبلك كلام  وانت ميت بدل ما ابعتلك دعوة ابعتلك لعنه  بجد تعبت عايزه ارتاح من كل القرف دا  بس انا  قرارت  هروح لي عمته  اها عارفه مش بتحبنا   عشان اتجوزت امي بس اكيد ارحم من سيف بي كبرها هتعيشني  في مطبخ وانا اساس هشتغل  هرجع علي نوم  وخلاص ولما اديها فلوس هتسيبني في حالي اكيد وتنهدت ومسحت دموعها بس هو دا الحل الواحيد  ومش هرجع في قراري ولا هندم وانت اكيد هتسمحني وامي عايزه تفضل براحتها  ودوله اهلها اكيد احق بيها انا مخصهمش علي رائي  سيف  احنا لمينك من شارع   اهو هعفي من الخير  دا ولو علي العقد وسجني طز عادي  ما انادخلت القسم واتبهدل في المستشفي وجربت جميع البهدله اهو بالمره نجرب السجن  مش عارفه ازعل منك انك موت وسبتني ولا ادعيلك بالرحمه  ربنا يسامحك وقاعدت شويه وقراءت الفاتحه لي وجي بتلف ومشيه وهي بص في الارض لقت راجل قصاده برقت وتخضت وفضلت تصرخ من الخوف ورجعت لي وراه وتطنطت بصريخ

سيف بصلها....اهدي اهدي انا انا متخافيش

نور بصتله ورفعت لقت سيف اتنهدت وبلعت ريقها....

سيف بصلها ومش عارف يقولها ايه او هو وصلها لي كده  ازاي... اسف

نور رفعت راسها وتنحت....ايه

سيف بتوتر... تعالي نمشي من هنا طيب عشان مينفعش حرام

نور بصتله...لا وابعد عني 

سيف... مينفعش ايه يعني هتباتي هنا تعالي 

نور... لا ومالكش دعوة بيا وروح قولهم ان عند عمتي ومش رجع تاني وامي خاليها هناك.معاكم 

سيف جز علي اسنانه...طيب مينفعش كده حرمة الميت  عيب كده

نور بصتله وبصت حواليها... تمام   ومشيت وطلعت برا المكان  وبتشاور لي تاكسي

سيف بيحاول مبتعصبش... تعالي  انتي بتعملي ايه

نور... مالكش دعوة بيا قولت 

سيف...نور مينفعش  كده احنا في شارع تعالي  اوصلك

نور...شكرا  

سيف بنبره حاده... نور متعصبنيش  اكتر من كده انا ماسك نفسي بالعافيه

نور بصتله  وبعصبيه... انت  عايز ايه القصر وخلاص مش هوريك وشي تاني والشغل ومش هشتغل والعقد قولتلك تعمل ما بدلك في  شي تاني مظنش ان في حاجه تاني 

سيف بعصبيه...  لا في  

نور... لا والله في ايه ان شاء الله 

سيف بتوتر.... اها يعني  كنت عايز  يعني  تعالي واكيد مش هنتكلم في شارع اللي رايح واللي جي 

نور بعند... لا نتكلم هنا

سيف... احنا مش صغيرين يلا

نوربصتله بغضب

سيف بيجز علي اسنانه...لو سمحتي يلا

نور راحت  معا وهي مضايق  وركبت العربيه  طول الطريق ساكتين خالص    ووصل مكان


سيف.. يلا انزلي  

نور نزلت وبصت حواليها لقت مكان  سحري فخم جدا واكنك من ايام  زمان  بس شكله تحفه...  ايه  المكان دا

سيف...مالو

نور  بطفوله...  تصميم زمان اكننا ايام الملك فاروق بس  في برضو من ايامنا شكلك جميل اوي 

سيف ابتسم  ابتسامه خفيفه... للدرجادي عجبك

نور... بحب اوي المكان دي  بحس بيها بالدفه تحفه بجد تسلم ايد  اللي صمم المكان دا بجد ربنا يباركلو

سيف ابتسام... طيب يلا ندخل ولا هتفضلي واقفه

نور  دخل وعماله تبص حواليها... الله بجد جميل اووي انت عرفت المكان دا منين


سيف بستغراب...  المكان دا مشهور اساس  لان مكان سياحي

نور.. بجد اممم تحفه يستهل بجد يبقا سياحي

سيف.... يلا اقاعدي وقاعدو   تاكلي ايه انا ماكلتش حاجه من الصبح

نور بصتله وبقرف.. انت جيبني عشان اكل لا يفتح الله احنا  جاين هنا نتكلم  ايه بقا اللي بنا

سيف  بتوتر... لا ناكل الاول انا جعان جدا

نور بقرف... اتزفت اطفح وانا هستنا  حضرتك

سيف بضيق..  بت انتي انا مسك نفسي 

نور شوحت ب ايديها... ياشيخ روح

سيف بعصبيه...وربنا انتي ما ينفع معاكي الازوق انتي لزم الواحد يهزقكك

نور بضيق...انا برضو  ولا انت وبعدين انا مش مرتاحالك انت من امتا الازوق دا  هاا رد دا انت علطول تزعق وتهزقني وتشتمني  وصحيح انت في المقابر قولتلي اسف  ها من امتا  بص يا سيف انا بجد مافيش اي حاجه سليمه فيا ولو بتفكر تعملي مصيبه عشان تنهي فا انا مدمره اساس ولو عايز تتاكد اني مش هوريك وشي   ورحمه ابويا 

انا ما

سيف قطعه كلامها بسرعه.... انا مش بحبك عشان امي 

نور بصتله بصدمه وعدم فاهم.... ايه

سيف بضيق... امي كانت بتحب بابا اووي وكانت بتتمنا يكون ليها  وفي مره سمعت جدو عبد العزيز  بيقول لي بابا يختار من بنت بنات  اخواتو  وقتها امي فرحت بس فرحتها مكملتش   بابا قالو انه عايز   ماما امل   ووقتها امي زعلت بس ما قالتش وماما امل رفضت وختارت    باباكي ووقتها مكانش في غير امي وبابا اخدها وكان وقتها حكم انه هو اولا بيها وان دي تقليد العيله

نور بستغراب... طيب وانت بتكرهني ليه

سيف..  امي حست بانها بايعه مش  مرغوب فيها   بمعني جوازه وسلام   زعلت ورفضت وهما قالو مينفعش دي تقليد ووقتها بابا راح لي امي وقالها سبب رفض ايه امي وجهتو وهو منكرش ودا وجع امي اكتر   وبابا اقنع امي ان يتم الجواز  

نور...اها

سيف... وامي كانت بتحبه ووافقة بالجو از منه وبابا بصراحه مخالهاش تندم في قرار دا  وكان دايما معاها  واختي اميرة بابا كان رفض  انها تحمل فيها عشان كان خطر عليها بس هي صممت انها تخلف تاني وهي بتولد ربنا رحمه.

نور... الله يرحمه بس برضو انا مالي ايه السبب  في كرهك ليا  

سيف.. عشان انتي شبهم هما الاتنين مش عارف حب بابا ليكي ولا حب عشان امي عشان انتي شبها ولا شبه ماما امل  

نور... انا

سيف...ايوه خايف يكون كل دا مكانش  بابا بيحبها امي مقصرتش مع بابا ابدا بالعكس كانت احسن زوجه ومنكرش بابا كان احسن زوج  بس خوفي  انه كل دا بيخدعها  ماما امل قالت ان لا كان بيحبها عشان كده اخد اميرة ومشي عشان ينسا وجعو  

نور...  انا امي علي كلامها ان  مامتك ومامتي انهم صاحب ومحصلش بنهم غيره ابدا

سيف...  هي قالتلي برضو وفكرتها بتحلي صورتها سالت  عمتي  هبه قالت انهم فعلا صاحب  المشكله دي مفرقتش ما بنهم  لان ماما امل مكانتش تعرف ان ماما بتحب بابا 

نور... ايوه انا ليه بتكرهني انت مش لقي حجه تحط عليها قلة ادبك

سيف بصلها.... تصدقي  انا فعلا مهزق اني قاعد معاكي  وبحكيلك

نور... ما انا مش لقيه سبب

سيف...لانك متخلفه بقولك مش عارف حب  بابا ليكي ايه سببو عشان  شبه ماما ولا تصرفات ماما امل

نور بصتله وضيقت عنيهاوقامت وقربت منه...انت كداب عمو مكرم جه  كنت انت بتعملني بقرف قبل ما يجي برضو

سيف بتوتر...ما يعني مش  يعني هو كان

نور...في ايه متنطق شوفت انك كداب

سيف بكدب وتوتر... عشان  كنت بحب بنت شبهك وسابتني

نور قربت من وش سيف بقت قريبه من وشه بعدم تصديق.... سيف

سيف بتوتر... اها عادي في ايه

نور بزعيق... متنطق

سيف اتعصب وقام هو ونزل لي مستوه طولها... عشان كلهم بيتعاملو معاكي  احسن ما كانو بيتعاملومعاياوحبين تصروفاتك معايا انا كنت في نفس شقاوه بتعتك وطنطيتك  ورخمتك وجنانك وكله  انتي يضحكو انا كانو بيزعقو فيا ويعقبوني اشمعنا انتي


نور بصتله بصدمه ومش مصدقه... انت بتتكلم جد

سيف... انا مش عارف بيحبوكي وبيكرهوني ليه

نور...  احيه يخربيت تافهتك ياتافه

سيف بصله وجز علي اسنانه....التزامي حدودك

نور بصتله...بتتكلم جد دا سبب كرهك 

سيف بضيق.... يلا نمشي  وسابها ومش

نور تنحت وفضلت تضحك... احيه الحيطه دا طلع صورمو وضحكت ولقته مشي جريت ورا

نور بضحك... صورموو  

سيف ركب العربيه  ونور جريت وركبت جمبه  اتكلم معاها بنبره تحذير.... نور وربنا انا كفيل  في عصبيتي دي اموتك دلوقتي

نور بتحاول متضحكش.... خلاص اهدا  بس دا بجد اللي مخليك بتكرهني

سيف بصلها بغضب نور فضلت تضحك....

نورضحكت بصوت جامد  ...لا مش قادره صدقني  معلش  هموتتتت فضلت تضحك

سيف بصله وبعصبيه وفضل يهبد في العربيه.... ايوه هنخلص امتا

نور حاولت تبطل ضحك... طيب خلاص حقكك عليا  هموتت فضلت تضحك لحد.مشرقة  

سيف بصلها....  ولقها فعلا شرقانه  احسن  وخبط علي ضهرها 

نور بضحك....انت بجد بني ادم غريبه  

سيف بصله وقرب منها..تكه وهمسكك من الكوره اللي انتي عاملها في شعرك دي

نور بستغراب... كوره  اهااا انت قصدك كحكه 

سيف بصله بنفز صبر ودير وشه وجي يتحرك بالعربيه..

نور... ايه حيلك استنا انا جعانه 

سيف... بت انا مش طيقك لما نروح اطفحي

نور....بجد جعانه وشميت الاكل اللي جوه جميل يلا كمل جميلك متبقاش  واطي 

سيف بصلها بغيظ... 

نور شكت انه مش عايز يعزمها....متخفش انا معايا  فلوس وياسيدي انا هعزمك

سيف... بنت انا علي اخري 

نور بصتله  ....طيب  وجي تفتح الباب 

سيف بضيق... رايح فين 

نور...  هروح انا اكول.عايز تيجي تعالي

سيف ضحك بستهزء... علي اساس يعني هتقدري علي حق الاكل اللي جوه


نور بصتله بنظرة ندم انها  اتعاملت معا.... هو انت ليه شايف نفسك  طيب لو علي غيره انهم حبين تصرفاتي وانت كانو بيزعقو طيب زاي ما حضرتك واخد بالك من اسلوبهم معايا  طيب انت ما اخدش بالك ان  امي علطول شايفك انك صح وحقكك تتعامل معايا كده واني انا اللي غلطانه دي بتقاعد معاك وتفضل تعملك كل حاجه وانا رميني ومرات خالي هبه بتفضل  تكلمك وتقاعد.معاك وتهزر يوم ما بتعملك.حاجه بتبصلك بس عشان تبطل تضايقني اما بنات خالي دايما يشكرو فيك ويحسسوني اني انا لي وحشه وانت فراشه في القصر   انت بصيت اللي عمو مكرم وبصيت لي خالي وجدو مع العالم جدو الفتره دي مش طيقني ويمكن بطل يحبني لان اسلوبه بقا متغير متهئلي انه كان بيعملني كويس عشان امي مش اكتر دا غير ان كلهم بقو بيزعقو ليا عشان انا بسببك  بتعصب وبيقيت مش بقدر اسكت قدامك انت.متعمد تستفزني وتعصبني 

سيف كان قاعد بيسمعها وساكت...


نور... لو بصص لي باباك وخالي محمود واخواتي صبيان والبنات فا خالي بالك انهم  مش دايما معايا   وامي دايما تيجي تهزقني بسببك بحس انك اخويا الكبيره وان مينفعش ارد وانت لووموتني عادي  اخويا بقا  عشان كده خاليها عايشه معاكم انا هروح لي عمته هي اوله ببنت اخوها وامي اهالها اوله بيها  واظن كده  انت هتبقا مبسوط حاجه تاني


سيف... مش هتروحي لي حد  يلا عشان ننزل ناكل

نور بصتله  بستغراب... انت عبيط لا بجد انت مش طبيعي لا بجد ايه دا 

سيف... نزل  وبص لقها قاعده متنحه فتح الباب ونزلها يلا 

نور  نزلت ومش فاهمه هو طبيعي ولا مجنون... 

سيف قاعدها وقاعد... تاكلي ايه

نور بصتله ولقت الويتر بيقدم ليهم المنيو نور  بصت في لقت الاسعار غاليه  جدا فضلت تبص  علي اقل حاجه  في حدود اللي معاها  ولقت اكل مش عارفه ايه دا وبصت لي اعلي حاجه عشان لو سيف  طلب حاجه وفضلت بص في وبتحسب  ولقت قد اللي معاها

سيف... ايه كل دا هتاكلي اي

نور بصتله...عايزه دا 

سيف بص وبص للسعر فاهم...بس دا طعمو مش هيعجبك

نور... لا هيعجبني عايزه دا

سيف... طيب جربي البيتزا هنا هتعجبك

نور بصت علي سعر البيتزا... احم لا انا عايزه دي عايزه اجرب

سيف... براحتك

نور بصتلو وابتسمت بقرف ...عارفه انو براحتي

سيف بصلها بضيق.... لا حولا ولا قوة الا بالله بص للويتر ماشي لوسمحت  وقالو علي اللي اختارو

الويتر... تمام يا فندم ومشي

نور فضلت تبص حواليها علي الحاجات جميله اللي في مطعم

سيف فضل بصص لي طفولتها بعد وقت جه الاكل 

نور لقت الاكل شكله يوجع البطن... هو دا سمك

سيف ابتسم... هيعجبك كولي

نور بصتله بعند ولقت بيحط قدم سيف بيتزا شكله يخطف العقل والعين والمعده😂

نوربصت علي طبقها وطبق سيف بحزن طفولي وبتقلب في الاكل لقت سمك ني

نور... يعع ايه دا

سيف ضحك... ايه

نور تعبير وشها انها قرفانه... لا ولا حاجه

سيف رفع كتافه ونزلها...تمام كولي

نور  بصتله بغيظ... اكيد وجي تحط الاكل في بوقها معدتها وجعتها وكانت هترجع بعدت المعلقه عنها

سيف... ايه مالك

نور...لا مافيش

سيف...كولي طيب

نور بعصبيه ونرفزه... هتزفت وبعدين انت مركز معايا ليه خاليك في طبقك

سيف حاول ميضحكش... براحتك

نور جي تاكل تاني... لا  

سيف....ايه

نور....مش بحب السمك اساس

سيف... وقولتلك بلاش

نور...خلاص  متظتش عادي يعني ومسكت المياه شربت ياما سيف بصلها بستغراب

سيف شاور لي الويتر يجيب واحده بيتزا زاي اللي معا 

نور طلعت فلوس حق طبق بتاعها وحق اكل سيف وحطتهم علي تربيزا

سيف...ايه دا

نور بتقوم... هستناك في العربيه وانا حسبت علي الاكل 

سيف بصله بغضب كفيل ترعب اي حد... اقاعدي

نور قاعدت مكانها....انا شبعت

سيف... انتي مااكلتيش 

نور... شربت مياه  شبعت لقت الويتر  بيشيل الطبق من قدام نور وحط البيتزا 

سيف... كولي وشيلي فلوسك انا مش سوسن عيب كده

نور....وانا مش عاله علي حد دا حق اكلي

سيف بيجز علي اسنانه...شيلي يا نور

نور... لا  ودا حق اكلي واناعزمتك عادي  والبيتزا دي انا مش عايزها 

سيف  بصلها... طب كولي 

نور....

سيف فاهم انها مش معاها فلوس... حسبي علي اكلك   كولي بيتزا بس

نور بصت علي البيتزا ومش قادره  تمسك نفسها مسكت  خدت بيتزا واكلت  حته بطفوله

نور....االله تحفه اووي

سيف ابتسم علي طريقت اكلها اكنها طفله. بجدمش انسه...

نور اكلت قطعه وسابت باقي الاكل....

سيف...متاكلي

نور... الحمد الله شبعت


سيف... نعم انتي ماكلتيش من امبارح

نور...  الحمد الله  بجد

سيف... ازاي  كولي 

نور بصتله...  صدقني بجد  الحمد الله

سيف.... تشربي ايه

نور....  لا انا لو اكلت حاجه تاني  او شربت هرجع

سيف بصلها بقرف... بطلي قرف بقا وبص وشاور لي الوويتر  طلب قوة ونور فضلت اعده بتبص حواليها

نور.... هو المكان دا قصر ولا ايه

سيف...  لا بس تصميم شبه القصر

نور...   اها تحفه   جدا

سيف بيحاسب ومشين الويتر...  اتفضل 

سيف... ايه دا

الويتر...  باقي البيتزا بتعت الهانم

نور بصتله وبصت لي سيف... مقولتش حاجه

سيف.... عايزها

نور بصت لي الويتر...  هو ينفع اطلب طلب منك

الويتر... اكيد  انا تحت امرك

نور....  تعتبرني اختك

الويتر بصلها بستغراب وابتسم... دا الشرف ليا طبعا يا هانم

نور بصتله با لا مبالاه....  بذمتك انت بتقول لي اختك هانم في البيت اتحدك لو مش بتديها بالقفا

الويتر ضحك...  بصراحه اها

نور ضحكت...  انا نور  و  مادات ايديها بتسلم

الويتر  بفرحه وستغراب...  وانا   كمان اسمي نور

سيف كان بصصلها بستغراب ومش مصدق تصرفاتها.... 

نور... طيب لو كده بقا وواللهي ما تقرف مني انا واللهي اخد حته  وسبتها   لو يعني متضاقش تاخدها ليك  وصدقني  واللهي  انا نضيفه

الويتر نور ابتسم... بس دي بحالها حضرتك 

نور.... حضرتك برضو  انا اختك عيب بقا وغمزة وعضة شافتها بهزار بالف هنا  ويبقا كده انا وانت اكلنا عيش وملح  بقا

الويتر  ضحك... شكرا

نور بفرحه انه مكسفهاش...  مافيش شكرا بين الاخوات باي

الويتر... باي

سيف بصصلها  ومشي وراها...  بجد مش طبيعيه

تسريع الاحداث سيف  في طريق عمال يبص عليها من الوقت للتاني  ومستغراب طريقتها وتصرفاتها

نور لقت سيف بيرن...  الو 

سليم... بجد شكرا لسه فاكره تردي

نور ضحكت....واللهي انا الفتره اللي فاتت كنت بجد  لو كنت رديت عليك هنخسر الصحوبيه اللي بنا

سليم....ياشيخه دا حتي المسدچ مردتيش عليا  فين الصداقه دي

نور بضحك... قلبك ابيض يا سولم

سليم ضحك... ماشي فينك

نور... مع سيف  

سليم بضيق... ضايقك 

نور... لا لا 

سليم...   كنتو فين 

نور... اها

سليم... مش عارفه تتكلمي

نور.... بالظبط

سليم... لما توصلي طمنيني

نور.. حاضر

سليم...نور تكلميني 

نور ضحكت... حاضر والله

سليم....ماشي باي

نور...باي 

سيف...سليم

نور... اها  بجد شخصيه جميله جدا

سيف...شايف انكم صاحب اووي

نور...  جدا شخصي تتحب وجدع وطيب جدا

سيف....اها 

وصلو  القصر ودخلو لقه  عيلة  عاصم جم من البلد

نور  اول ما شافتهم...  ياختااااي 

عاصم... اهم جم

نور... السلام عليكم

كلهم.... وعليكم السلام ورحمة الله وباركاته

عاصم.... تعالي يا نور انتي وسيف  عايزكم

نور بصت  بستغراب لي سيف  بصت ليهم لقت ادم وياسين ومازن وشهم متغير  والبنات وشها زعلان وكلهم وشهم متغير

نور بهمس لي خالها محمود.... هو في ايه يا خالو

محمود... ان شالله خير

هبه... يطلعو طيب يغيرو هدومهم 

عاصم... ماشي  ويخلصو وهستناكم في المكتب

ماجده  قريبت عاصم  اللي جي من البلد بخبث.... هو احنا مش بينين مش هتسلمي يبت امل وانت يا ابن بسمه

نور بصتلها.... اسفه وراحت  تسلم راحت مدت ايديها ماجده  انها تبوس ايديها

نور بصتلها  وبصت لي مامتها   امل بصتلها بمعنا بوسي عشان خاطري...

نور باستها... عامله ايه حضرتك وراحت سلمت علي الباقي وكله مد ايدو بنفس طريقه  معاده واحده   اسمها(شمس)

نور جي تبوسها راحت بعدت ايديها وطبطب علي راسها... بسم الله ماشاء الله قمر  وبصت لي امل شبه بسمه بنت ماجدي الله يرحمو 

سيف بص لي نور وفتكر كلام امل...  وراح هو سلم عليهم  جي ماجده تمد ايديها سيف  عدل ايديها وسلم عادي  نورتينا يا خالها   وسلم علي الباقي كده معاده  شمس باي راسها.

سيف... نورتي القصر ياتيتا وحشتيني

سمش بحب.... كنت سالت عليا يا جزمه الفترة اللي فاتت

سيف ضحك... حقكك عليا وباس ايديها 

سمش..  يلا غير هدومك وتعال عايزك

نور راحت لي ياسين... مين دي 

ياسين... بصي هو انا عشان اشرحلك  القرب اللي بنا  وبينهم  عايز برهين فا اعتبريهم اهلك وخلاص 

نور ضحكت... طيب مين دي وشاورت علي شمس شكلها طيبه اول مره اشوفها

ياسين...دي   بقا احسن واحلي واجمل واحده في عيلتنا   عاكس العقارب اللي قاعدين  وضحك

نور ضحكت  بصوت كلهم بصو ليها...

ماجده...


بقلم  الاء

تكملة الروايه من هنااااااااا


 

تعليقات

التنقل السريع