#عشقت_حبيب_صديقتي
#البارت_الخامس_عشر
#الأخير
سلمى راحت الكافية وبعتت اللوكيشن ل شهد
شهد راحت..
_ازيك ياسلمى
سلمى: الحمدلله ياحببتي وانتي عامله ايه
شهد: كويسة الحمدلله
سلمى: بصي ياشهد افهمي الكلام اللي هقولهولك دا كويس
شهد: قولي
سلمى: أنا مكنتش بحب أدهم.. أنا شغاله جسوسة مع عمر
عمر ظابط مخابرات وعرف إن أدهم وعلي بيتاجرو في المخدرات بس مكانش عارف ولا لاقي طريقة يقبض عليهم قرر يدخلني حياته
وقدر انه يقبض عليهم
شهد: وليه مقولتيليش كل ده.. مش المفروض انتي صحبتي وبتخافي عليا المفروض تحذريني وتعرفيني خصوصا اني مش عارفه حاجه زي دي!!
سلمى: معلش كان الموضوع لازم يتم بشكل سري مكانش ينفع أقول لاي حد اي حاجه
كان ممكن من الصدمة تواجهيه والخطة تبوظ
المهم دا اللي حصل
شهد: طب انا كنت واخدة معاد مع عمر بيه نتقابل الساعة 9 هبعتله اللوكيشن يجي
سلمى: تمام ياحببتي
شهد بعتت اللوكيشن لعمر وعمر جه
عمر: مساء الخير
شهد: مساء النور عامل اي
عمر: الحمدلله كله تمام
سلمى لعمر: حبيبي وحشتني
عمر: انتي اكتر ياحبي
شهد: كفايه محن هههه
عمر: انا جايلكم ب خبرين اوحش من بعض
شهد وسلمى: حصل اي
عمر: علي اتخانق في السجن وقتل واحد واتحكم عليه بالإعدام
والخبر التاني إن أدهم اتحول ل مستشفى الأمراض العقلية وفقد عقله بشكل نهائي
علشان خسر شهد..
سلمى: ودا جزاء اي حد يمشي في سكة مش تمام
ياشهد متزعليش ياحبيبتي انتي تستاهلي حد يقدر قيمتك وانسان كويس مش انسان زي دا!
شهد: أنا قررت إني أسافر وأبدء حياة جديدة خالص حياة تانية
سلمى: هتروحي شرم ولا الغردقة..
شهد: ولا دي ولا دي
عمر: اومال هتروحي فين ياشهد
شهد: أنا هسافر تركيا
سلمى: تركيا! انتي بتهزري
شهد: لأ والله مش بهزر وهروح دلوقتي اجهز شنطتي
عمر: هتتخلي عن أهلك وصحابك!
سلمى: لا ياشهد متسافريش
شهد: معلش ياجماعة انا محتاجة كدا سيبوني علي راحتي
عن إذنكم انا مروحة أجهز الشنطة
♕♕_♕♕_♕♕_♕♕_♕♕_♕♕_♕♕_♕
شهد روحت وجهزت شنطتها وودعت أهلها واتصلت علي عمر يوصلها المطار بعربيته...
عمر وصل بعربيته ومعاه سلمى
ووصلت المطار وودعت عمر وسلمى بدموع وركبت الطيارة
وصلت مطار اسطنبول ركبت تاكسي وراحت فندق..
وبقت كل يوم تنزل تتفسح وترجع الفندق
قضت 4ايام
وهي راجعة للفندق رايحة اوضتها قابلت واحد اسمه معتصم.. شاب وسيم عنده 27 سنه شغال دكتور ومقيم في اسطنبول
معتصم: مساء الكوسة Can i have بوسه
شهد: اي ده انت مصري
معتصم: وانتي مصرية!.. انا بقالي فترة هنا مقابلتش ولا حد من مصر
شهد: أنا شهد من مصر
معتصم: وانا معتصم ممكن نبقي اصحاب
شهد: ممكن جداً.. ابقي كلمني علي الفيسبوك اسم الاكونت Shahd Mohamed وحاطة صورتي
معتصم: اوكى.. متشرف جدا بمعرفتك
شهد: انا اشرف هههه
معتصم: شهد ولا اشرف هههه
شهد: اقصد يعني اني انا كمان متشرفه جدا بمعرفتك..
معتصم: انتي غرفه رقم كام
شهد: غرفة 7
معتصم: انا في الغرفه اللي قدامك علطول غرفه رقم 8
شهد: اوكي هدخل انام بقي
معتصم: اتفضلي
♕♕_♕♕_♕♕_♕♕_♕♕♕♕♕♕♕
معتصم بعت لشهد علي فيسبوك واتعرفو اكتر وبقو اصحاب
وبقو ينزلو كل يوم يخرجو مع بعض وخدو علي بعض جداً..
بعد3شهور. كانت شهد ومعتصم خارجين مع بعض
معتصم: شهد عايز أقولك حاجه
شهد: قول
معتصم: أنا بحبك... تتجوزيني
شهد: بتتكلم بجد
معتصم: اه بجد
شهد: موافقة.
معتصم: انا عايز اكلم حد من أهلك واتقدملك
شهد ادتله رقم باباها..
وراحو الفندق ينامو.
في الخلفية معتصم مع أبو شهد♕♕
معتصم: السلام عليكم ازيك ياحج محمد
ابوشهد: وعليكم السلام مين حضرتك
معتصم: عاوز اجيب الحج الوالد والست الوالدة ونيجي نشرب عندكم شاي.. طالب ايد الانسة شهد
ابوشهد: بس شهد مسافرة في تركيا دلوقتي
معتصم: انا واخد منها هي رقمك انا كمان في تركيا تبع شغل
أبوشهد: ولما طلبتها للجواز وافقت؟
معتصم: اه ياحج وافقت مش ناقص غير موافقه حضرتك
ابوشهد: طالما هي موافقه انا موافق اهم حاجه راحتها هيا.. نتشرف بيك يا ابني ف اي وقت
♕♕_♕♕_♕♕_♕♕_♕♕_♕♕_♕♕
في الخلفية شهد مع معتصم.
شهد: عملت ايه
معتصم: وافق قال طالما شهد موافقه انا موافق واهم حاجه راحتها
شهد: بحبك يامعتصم
معتصم: وانا بحبك
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
معتصم خلص شغل في تركيا وقرر يرجع مصر تاني وشهد قررت ترجع معاه واتضح ان معتصم ساكن في نفس منطقه شهد
راحو المطار ووصلو مصر واتفقو ان كتب كتابهم بالليل علطول مش هيستنو كتير
شهد رجعت بيتها وسلمت علي أهلها وكلمت صحابها وسلمي وعمر قالتلهم انها رجعت وعزمتهم علي كتب كتابها..
الليل جه ومعتصم وصل ومعاه اهله
كتبو الكتاب واتجوزو وعاشو حياه سعيدة كلها حب وفرح وسعادة
واتعدم علي وأدهم عاش الباقي من حياته في مستشفى الامراض النفسية وعمر اتجوز سلمي.
وتوته توته خلصت الحدوتة♥🥺
متنسوش تقولولي رأيكم في الرواية... اتمني تكونو استمتعتم بقرائتها وبإذن الله هألف روايات تاني♥
شكرا لكم وكل عام وانتم بألف خير♥
تعليقات
إرسال تعليق